Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailemVyřešeno Redukce na CompactFlash/IDE pro notase

Zdarek,
pred nakym casem tady byla diskuze k CF/IDE redukci a jeji pouziti v notebooku. Znova jsem tuhle diksuzi objevil a protoze mam nootase, tak me to zaujalo. Podle diskuze jsem sel na eshop.skfree.sk a kouknul se kolik redukce, co pasuje misto disku do notbuku stoji (476 SK :)). Taky jsem nekde nasel CompactFlash kartu Transcend 266× (max. 40 MB/s) za cenu nizsi nez Sandisk a take s dozivotni zarukou!!! :) Myslim, ze ji maj na Barbone cz (kolem 2800 Kc/8 GB - hezky disk na Widle).

K problemu: Chtel jsem si hned objednat ze Slovenska, ale zarazila me cena postovneho, teda nechce si nekdo objednat z toho obchodu taky a muzeme se podelit o postovny! Vse se v Sk, takze nasich trochu min :)

Piste sem, diky

Jirka007

P.S.: nemate nekdo zkusenosti s touhle redukci a jake pouzivate karty? A co transcend? Je to dobra firma (kdyz dava dozivotni zaruku? :))

Předmět Autor Datum
Já byl jedním z těch, co si tuhle redukci objednali. Copak poštovný, to nic nebylo, ale ty svi*ě v b…
Pavel 14.05.2007 21:58
Pavel
Ahoj a dik za tvoje info. Jen mala drobnost, kdyz vypnu v XPeckach SWAP (pagefile.sys) swapuje jeste…
Jirka007 14.05.2007 22:01
Jirka007
Pokud vypneš virtuální paměť, pak se soubor pagefile.sys nepoužívá, tj. "neswapuje se". Máš dost ope…
Pavel 14.05.2007 22:09
Pavel
Diky, ramek mam dost - 1,5 GB :) Jirka007
Jirka007 14.05.2007 22:11
Jirka007
Můžu se zeptat na model notebooku a na důvod(y) přechodu z hdd na CF? Pavel
Pavel 14.05.2007 22:14
Pavel
Acer TM 4052, je tichy, vetrak zapina jen po hodne dlouhe "drine", jen ten disk :( Chci zkusit to n…
Jirka007 14.05.2007 22:49
Jirka007
Jo, díky za odpověď, to dává smysl. Nojo, SSD by se taky hodil, ale i tohle je použitelný. Tak ať se…
Pavel 14.05.2007 22:55
Pavel
Zajimava diskuse, kolik uz mas zajemcu? Mel bych zajem o jednu do laptopu a jednu do stolniho pc.…
Paja Maja 15.05.2007 14:08
Paja Maja
Zdar, zatim 2 zajemce i s tebou :)) - vyplati se to? Jirka007
Jirka007 15.05.2007 23:14
Jirka007
jak poznam, jestli mi bude bez problemu pasovat do notebooku, abych ji mohl fakt dat misto disku? ta…
Ladislav_Malek 16.05.2007 14:54
Ladislav_Malek
Máš-li 2.5" palcovej disk, pak by snad neměl bejt problém. Pokud se k tomu disku normálně dostaneš..…
Pavel 16.05.2007 15:34
Pavel
jasně, v compu ibm t23, ja jenom, ze kazdej vyrobce notebooku pouziva jine uchyceni disku v tele not…
Ladislav_Malek 16.05.2007 17:32
Ladislav_Malek
Ahoj, Jak psal Pavel, pokud máš 2,5" disk, tak by to mělo být bez problémů, koukni se pro jistotu na…
Jirka007 16.05.2007 19:42
Jirka007
Tahle redukce je normální 44 pinovej IDE (ATA, PATA) konektor, identická s konekorem disku. Akorát j…
Pavel 16.05.2007 17:56
Pavel
Jeste nekdo :) Jirka007
Jirka007 17.05.2007 20:25
Jirka007
Vazeni pratele, prave ted jsem objevil obchod, kde maji notebookove redukce a je v CR :) - super cen…
Jirka007 17.05.2007 21:22
Jirka007
Chtěl jsem tě trochu zchladit, nicméně jsem tu stránku prvně otevřel. V době, kdy jsem sháněl svou r…
Pavel 17.05.2007 21:28
Pavel
Já jsem redukci koupil taky v redukce , bohužel nemá zapojený všechny piny, takže s novýma a rychlým…
Matej47 07.06.2007 09:55
Matej47
Tyhle šunťácký takyredukce nemají podporu DMA, takže je to úplně na*. Pavel
Pavel 07.06.2007 10:08
Pavel
Pisal som to sem do poradne uz aspon 10x ze pozor na to. Ked nepouzivate hladanie, vasa chyba. P.S.…
MM.. 07.06.2007 13:48
MM..
Musim odpovedet, Redukce kterou na redukce maji oznacenou jako "Misto disku 2,5" ma zapojene vsechny…
Jirka007 24.06.2007 17:25
Jirka007
Tak to blahopřeju! Mám 2 otázky: 1) Je ta karta "fixed"? Tj. jde na ní udělat více oddílů tak, aby j…
Pavel 24.06.2007 18:31
Pavel
Ahoj, 1) Karta je Fixed, tedy tváří se jako klasický pevný disk, s oddíly jsem zatím neexperimentova… poslední
Jirka007 27.06.2007 22:26
Jirka007

Já byl jedním z těch, co si tuhle redukci objednali. Copak poštovný, to nic nebylo, ale ty svi*ě v bance, co si vzali za převod peněz ČR-SR, to byl balík!

Prvně si rozmysli, zda tu redukci a CF kartu opravdu chceš/potřebuješ a co na ní budeš provozovat. Protože např. swap (virtuální paměť) by ti s kartou mohla dost zacvičit.

K té Transcend se asi nevyjádřím, rychlost 266x je velice příjemná (sám mám tuším 133x); pokud by 8 GB bylo za cca 2800, pak je to super cena. Chtělo by to ověřit, zda se z ní dá nabootovat (protože třeba karty A-Data jsou na tohle nepoužitelný).

Je od tebe hezký, že nabízíš možnost přidat se k nákupu; předpokládám, že toho pár lidí využije. Já sám si těchlě redukcí koupil víc, takže se nepřipojím.

Zkušenost mám, používámji s kartou Sandisk (? tuším), mám na ní WinXP Embedded bez virtuální paměti.

Pavel

Pokud vypneš virtuální paměť, pak se soubor pagefile.sys nepoužívá, tj. "neswapuje se". Máš dost operační paměti?

Jinak, ty karty vypadají zatraceně dobře, podporujou UltraDMA 4:
http://www.barbone.cz/?stiid=63465&strsort=9NNIII&s tr=0&tit=DF%20Compact%20Flash%204GB%20Extreme%20266 x%20TRANSCEND (4 GB)
http://www.barbone.cz/?stiid=63469&strsort=9NNIII&s tr=0&tit=DF%20Compact%20Flash%208GB%20Extreme%20266 x%20TRANSCEND (8 GB)

Díky za skvělej tip!

Pavel

Acer TM 4052, je tichy, vetrak zapina jen po hodne dlouhe "drine", jen ten disk :(

Chci zkusit to naproste ticho! :)
(vetsi vyuziti vidim u takovych internetovych kiosku - mame v praci, a readonly system by byl supr.)

Preci jen, pro plne vyuziti pockam na SSD disky, viz. newegg.com, hledat SSD - vyplivne Samsungy - jsou super (i slusna cena), ale nejsou skladem a neposila (newegg) do CR :)

Jirka

Ahoj,
Jak psal Pavel, pokud máš 2,5" disk, tak by to mělo být bez problémů, koukni se pro jistotu na web toho obchodu a je tam docela velkej obrázek. Z toho odhadni, jak jsou diry na srouby daleko a koukni se na ramecek u sveho disku v nootu.
S penezma: pokud bude celkova castka pro mne akceptovatelna, tak to vezmu cele na sebe a pak rozeslu "po republice" (na dobirku, nebo jako balik a zaplatis mi prevodem na ucet - samozrejme predem :) a jeste usetris za dobirecne)

Kdyztak napis,

Jirka007

Tahle redukce je normální 44 pinovej IDE (ATA, PATA) konektor, identická s konekorem disku. Akorát je možný, že ji budeš muset zapojit "vzhůru nohama", ale to ničemu nevadí. Můj disk má std. výšku a redukce s kartou se do "šachty" bez problémů vejde.

S těma penězma se neptej mě, já nic nekupuju.

Pavel

Chtěl jsem tě trochu zchladit, nicméně jsem tu stránku prvně otevřel. V době, kdy jsem sháněl svou redukci do noťasu jsem navštívil i tento web, kde však měli jen tu kombinovanou 2,5/3,5" a její napájení bylo "z kabelu z disketovky". te'd už tam mají tu samou, jakou jsem kupoval na Slovensku.

Přeju hodně úspěchů.

Pavel

Já jsem redukci koupil taky v redukce , bohužel nemá zapojený všechny piny, takže s novýma a rychlýma CF kartama, nefunguje. Takže je to krám na vyhození.
Pokud chcete nějakou pořádnou redukci, kupte si dražší od výrobce PC Engines, který má zapojený všechny piny (nešetří) a skutečně funguje bez problémů (a podporuje DMA). Jde celkem dobře sehnat, já ji koupil v shop.cznet.cz, mají tam několik typů.

Podle redukce to vypadá jako by jejich redukce nepodporovala nějaké staré typy CF karet (píšou konkrétně o A-Data). Ve skutečnosti je to obráceně. Jejich redukce chodí pouze se starými typy karet. S novými a (hodně) rychlými typy bohužel jejich redukce nefunguje. U mě například Transcend a Apacher.

Pisal som to sem do poradne uz aspon 10x ze pozor na to. Ked nepouzivate hladanie, vasa chyba.
P.S. ak uz taku redukciu mas a ma problem tak mozes v BIOSe (zdetekuje tu CF ako HDD) prenastavit ten HDD na "User" a vypnut v BIOSe nastavenie DMA, nechat len PIO4 (ak to dany BIOS dovoluje nastavit). Ak BIOS nebude chciet DMA pouzit tak tie DMA draty netreba. Podobne pod Win, mozes skusit nastavit PIO.
Ak ale chces mat Windowsy na tej CF tak s PIO4 je to blbe...

Musim odpovedet,
Redukce kterou na redukce maji oznacenou jako "Misto disku 2,5" ma zapojene vsechny piny a funguje DMA! Koupil jsem, vyzkousel jsem a uz druhy mesic jedu na Transcend 266*#8GB s windows xp (fat32, vypnute logy, swap,...) a je to super. Pokud neco kupujes, poradne se koukni co. Proc bych mel vyhazovat cca 1k Kc za dovoz ze Slovenska, kdyz si to mohu nechat poslat u nas (a to same!!!) za cca 350 Kc!
Me to beha suprove, parametry jsou lepsi nez muj "stary" 2,5" disk Hitachi:-D (40GB#4200ot). Provadel jsem testy (Ribs Disk Graph, HDDTach 3, Sandra 2007) Zkusim udelat clanek, info bude urcite na serveru!

Kombinaci redukce 2,5" a CF karty Transcend (266*#8, nebo 4GB - mensi nema smysl!) doporucuji!
Celkem za cca 3000 Kc.

Zatim

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru