Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Reklamace HDD - Jak probíhá?

Dobrý den. Bohužel mi nějak odchází HDD - WD 2500 AAKS - ve SpeedFANu v záložce SmART je Fitness 35%. HDD je rok používaný. Chci se zeptat, jestli někdo neví, jak probíhá jeho testování. HDD jse celý smazal. Nahrají si na to svoje Windowsy? Budou smazaná data nějak obnovovat? Děkuju...

Předmět Autor Datum
Já když jsem reklamoval disk, tak jsem k němu přiložil výpis utility od výrobce, na kterém byly uved…
host 26.12.2009 10:59
host
Stáhněte Data Lifeguard Diagnostic pro WD a udělejte testy. Vložte hodnoty SMART sem, speedfan občas…
Pc-info 26.12.2009 10:59
Pc-info
V servisu to projedou ulitou vyrobce. Jestli to ztraci sektory, vyreklamujou to (obvykle) bez reptan…
mif 26.12.2009 11:00
mif
Pro reklamaci musis prijit s konkretni zavadou, kterou "fitness" neni. Testuje se utilitou od vyrob…
gd 26.12.2009 11:00
gd
Tak tady je výpis SMART: http://www.q3.cz/view.php?filename=71S.M.A.R.T.jpg…
switchlock 26.12.2009 11:46
switchlock
A co s tím? Otestovals ten disk utilitou od výrobce? Jsou s ním nějaké problémy?
karel 26.12.2009 11:49
karel
Ano, utilitou od výrobce... Nevím jestli je to diskem, ale prostě byl Pc docela zatuhlý, sekal se...…
switchlock 26.12.2009 11:52
switchlock
Tak teď trošku kecám... Místo toho Worst má být "Warrant"...
switchlock 26.12.2009 11:54
switchlock
Ještě když si vzpomínám... Třeba když jsem na ploše kliknul p.t. myši, tak se objeily přesýpačky a t…
switchlock 26.12.2009 13:48
switchlock
Bud tam mas vejry nebo ti nejedou disky v UDMA. Vse se da na Poradne dohledat.
mif 26.12.2009 14:02
mif
Jak to mám do UDMA přepnout? Nemohu to najít. Díky
switchlock 26.12.2009 14:09
switchlock
No treba tady. Je tu toho mrte, tohle jsem hledal deset sekund...
mif 26.12.2009 14:15
mif
Napíšeš do hledání UDMA přepnout, to přece není tak složité.
karel 26.12.2009 14:17
karel
win XP: tento pocitac - vlastnosti - hardware - spravce zarizeni - radice ide ata/atapi - najdi pris…
gd 26.12.2009 14:21
gd
OK díky... Jinak já tam nemám UDMA, ale pouze DMA... Pod tím je ještě napsáno DMA 6, nebo něco podob…
switchlock 26.12.2009 14:43
switchlock
Mohl byste mi ještě akorát poslat odkaz na ten program? Nějaký jsem našel. Vypálil na CD, ale potom…
switchlock 26.12.2009 15:16
switchlock
http://www.hitachigst.com/hdd/support/downloads/df t32_v416_b00.iso Vypalit na CD, restartovat PC a…
gd 26.12.2009 15:36
gd
Takže: 93SMART_002.jpg hloubější test a ryczhlý test: 15SMART_001.jpg Jinak jel jsem s verzí utility…
switchlock 26.12.2009 16:55
switchlock
Jina verze utility nevadi. Jestli prodejci nebude stacit obrazek SMARTu, Hitachi DFT a prepnuti do…
gd 26.12.2009 18:51
gd
Takže co všechno mám udělat, abych měl co nejvíce důkazů o tom, že je HDD opravdu vadný? Jinak je za…
switchlock 26.12.2009 20:22
switchlock
Reinstalace nema vliv na SMART. Utility od vyrobce mit mohou. Jak jsem psal, formuluj to ve smyslu… poslední
gd 26.12.2009 21:32
gd
Takže j HDD dle SMARTu v pořádku? díky
switchlock 26.12.2009 12:09
switchlock

Já když jsem reklamoval disk, tak jsem k němu přiložil výpis utility od výrobce, na kterém byly uvedené chyby a odeslal. Asi za dva týdny přišel nový disk. Co s diskem dělali jsem se nezajímal, ale nějaké obnovování dat nebo instalace je IMHOj nesmysl, na to nemají čas. Maximálně to taky projedou nějakým testovacím programem.

Disk otestuj tímhle http://support.wdc.com/product/download.asp?groupi d=606&sid=3&lang=en a pak reklamuj.

V servisu to projedou ulitou vyrobce. Jestli to ztraci sektory, vyreklamujou to (obvykle) bez reptani a okamzite. Pokud jde pouze o hlasku SMART (a disk je jinak stoprocentne funkcni), asi se s tebou moc bavit nebudou a neuznaji to...

Pro reklamaci musis prijit s konkretni zavadou, kterou "fitness" neni.

Testuje se utilitou od vyrobce, dobre vsak poslouzi i Hitachi Drive Fitness Test, ktery je velmi univerzalni. Pokud nahlasi, ze je vse OK, reklamaci vetsinou neuznaji.

Disk se pri uznani reklamace vymeni (slusni prodejci). Pak se musi zaslat vyrobci...

//edit: no to je rychlost, az ctvrty ::)

Ano, utilitou od výrobce... Nevím jestli je to diskem, ale prostě byl Pc docela zatuhlý, sekal se... Sehnal jsem jiný HDD a Pc jede bez problému, takže to vydím na HDD. Nevím jestli mě moje laická angličtina neklame, ale myslím, že slovo "Worst" je špatný, a v onom sloupci ve screenu je asi 3x hodnota 1. Díky

win XP: tento pocitac - vlastnosti - hardware - spravce zarizeni - radice ide ata/atapi - najdi prislusny kanal (v jeho vlastnostech upresnit nastaveni a aktualni rezim prenosu)

Pokud je tam PIO, smaz prislusny kanal... pote reatartuj PC, natahne se to znovu s UDMA. Do PIO se to prepne, je-li problem se ctenim. Bohuzel se to uz automaticky nevrati.

SMART vykazuje chybu - realokoval sektor, byl necitelny. Projed to utilitou Hitachi (WD se mi neosvedcili, ale muzes ji pouzit take), pokud to najde chybu (neskonci nulou), disk sbal a reklamuj.

Jina verze utility nevadi.

Jestli prodejci nebude stacit obrazek SMARTu, Hitachi DFT a prepnuti do PIO (necitelny sektor), tak za nim uz nechod. Muzes zkusit jeste utilitu WD, ale nic neopravuj. Data Lifeguard od WD neznam.

Osobne bych uz nic nepoustel (aby nedoslo k zahlazeni chyby) a sel primo reklamovat. At oni pripadne vyvrati tve tvrzeni... Postav reklamaci na SMARTU a nemoznosti precist data... DFT ti to potvrdil.

PS: kod 0x72

Device S.M.A.R.T. Error.
The Self-Monitoring, Analysis and Reporting Technology (S.M.A.R.T.) has detected a drive problem.
The drive may fail soon and should be replaced as soon as possible.

Takže co všechno mám udělat, abych měl co nejvíce důkazů o tom, že je HDD opravdu vadný? Jinak je zakoupen z Alzy, tudíš musím výrobek posílat poštou :-(. Jinak myslím, že k zahlazení chyby nedojde, poněvadč jsem ho už tolikrát reinstaloval a potíže nastávaly furt. Díky a hezký večer.

Reinstalace nema vliv na SMART. Utility od vyrobce mit mohou.

Jak jsem psal, formuluj to ve smyslu - disk se neustale prepina do PIO, SMART neni v poradku a diagnosticjky nastroj Hitachi DFT hlasi problemy. Pokud se vyskytne nejaka chyba, je pro tebe disk uz nespolehlivy (u jedne chyby to nikdy nekonci a navic jsou pro tebe data prilis cenna) a je potreba nahradit bezvadnym.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru