Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailemVyřešeno Reklamace Pomoc !

Dobrý den 11.1 jsem si pořídil notebook. A 21.1 jsem ho chtěl vyměnit protože při startu windows zhasl monitor a poté se rozsvítil bez plochy a fungoval jen start a s plochou neslo manipulovat. V obchode mi sdelili ze mi ho nevymeni protoze je poskrabany. Tak jsem rekl at ho tedy poslou na reklamaci ze si klidne pockam. A dnes napsali ze je to opravene ze preinstalovali system. A ze se jedna o mimozarucni opravu. Co kdyz budou chtit tu opravu zaplatit? co mam delat cim se mam ohanet?? Dekuji za radu vsem.

Předmět Autor Datum
pokial to vazne bolo len rozhodenym windowsom tak sa nemas cim ohanat, nakolko softwarove chyby nesp…
shiro 28.01.2010 16:42
shiro
jaktoze nespadaj kdyz mi tam daj pedinstalovanej windows? a kdyz by teda chteli neco platit tak by s…
shockerd 28.01.2010 16:48
shockerd
to je jedno, nik ti negarantuje a nebude niest nasledky za to, ze uzivatel si nieco vo windowse dodr…
shiro 28.01.2010 20:23
shiro
Tos reklamoval notebook kvůli tomu, že se něco rozbilo ve Windows? To sis tam nainstaloval nějakou U…
karel 28.01.2010 16:44
karel
Tak jak sem to měl poznat když sem zapnul ntb a monitor zhasl a pak se objevil bílej a jediný co fun…
shockerd 28.01.2010 16:47
shockerd
Odpovědět taky neumíš…
karel 28.01.2010 16:48
karel
bylo to koupený s os předinstalovanym od nich
shockerd 28.01.2010 16:49
shockerd
A tak otvoriť manuál a zrazu velký objav: "Obnova systému do továrenského nastavení" alebo ako sa to…
Joseph 28.01.2010 16:56
Joseph
A to neni součástí záruky windows teda? když je předinstalovanej? A neměli by se mě náhodou zeptat j…
shockerd 28.01.2010 16:59
shockerd
samozrejme, mnozi prodejci neznaji zakony nebo jen zkousi jenze to bude tvrzeni proti tvrzeni...
gd 28.01.2010 17:02
gd
Hezký. Manuál k tomu notebooku jsi četl taky?
karel 28.01.2010 17:02
karel
Zaruka je na vady vyrobku. Dosraty Windows neni vada vyrobku ptz Windows si dosere pouzivatel sam (p…
MM.. 28.01.2010 17:02
MM..
Jo a kdyz si koupis auto a rozesere se ti palubni pocitac a mas to v zaruce tak si to mas taky udela…
shockerd 28.01.2010 17:05
shockerd
Tebe sa ale nerozosral pocitac. Tebe sa rozosral software a to je vec uzivatela. Do palubneho pocita…
MM.. 28.01.2010 17:07
MM..
Na funkčnost operačního systému se záruka nevztahuje, chápeš to? To by to muselo být udělané tak, že…
karel 28.01.2010 17:07
karel
P.S. zarucna oprava by to bola napr. ak by to bolo vinou vadneho HDD alebo RAM. To je ale dost nepra…
MM.. 28.01.2010 17:21
MM..
Mno ale kde je napsany ze se to na to nevstahuje nikde sem se nedocetl ze se to na to nevstahuje tak…
shockerd 28.01.2010 17:29
shockerd
Nepisu tam ani to ze nevztahuje sa zaruka na to ked po tom tresknes kladivom. Alebo to o kladive tam…
MM.. 28.01.2010 17:33
MM..
Mno to nevim kolik prave toho se bojim. Co kdyz budou chtit jako za novy windows?? To sou hrozný svi…
shockerd 28.01.2010 17:35
shockerd
Nechce sa mi citat podmienky ale za toto urcite nebudu chciet jak za novy Win. Inac vid nizsie lebo…
MM.. 28.01.2010 17:37
MM..
Niesu to svine, to len ty si neinformovany. Podobne veci mas vediet, ked pocitac kupujes, alebo si i…
shiro 28.01.2010 20:24
shiro
Jo no to zas nemas pravdu zakaznik neni povinen rozlisit cim je zavada zpusobena to je prave ten pro…
shockerd 28.01.2010 20:38
shockerd
Co furt špekuluješ? Rozdrbal sis to, tak plať (nebo si to oprav/přeinstaluj sám). Reklamace platí na…
L-Core 28.01.2010 20:44
L-Core
Jediná rada je to zaplatit a dát notebook ze vsema dokladama o opravě nezávislému znalci a když řekn…
Márti 28.01.2010 16:45
Márti
Mno tak to sem pěkně v hajzlu no. Tak sem to asi rozesral tim icq nebo mozzilou nebo nevim.
shockerd 28.01.2010 17:14
shockerd
Tak jak sem to měl poznat když sem zapnul ntb a monitor zhasl a pak se objevil bílej a jediný co fun…
Jozzo 28.01.2010 17:21
Jozzo
icq a mozilou urcite nie, takze rozmyslaj dalej ze co si s tym robil (instaloval/mazal subory/cistil…
MM.. 28.01.2010 17:26
MM..
Zadny keygeny ani jedna hra tam nebyla. bylo to 10 dní tam byl prohlížeč icq a nějaký soubory ze ško…
shockerd 28.01.2010 17:30
shockerd
a usb stick ze skoly? (ale to by pri Win7 uz nemalo vadit, jake tam su Win?)
MM.. 28.01.2010 17:33
MM..
word si tam mal jaky/odkial? CO si tam este instaloval? Nejake ovladace k niecomu atd?
MM.. 28.01.2010 17:35
MM..
word a vsechno sem tam mel od nich. a ty soubory ve wordu byli poznamky. z prednasek a tak ze jo z m…
shockerd 28.01.2010 17:38
shockerd
Ked si tam nic okrem ICQ a mozilly neinstaloval, tak sa bran tym ze to musi byt HW zavada ptz ty si…
MM.. 28.01.2010 17:36
MM..
no jenze to jim uz nedokazu ze jo.
shockerd 28.01.2010 17:38
shockerd
Ale mozes sa hadat :) Neviem kto musi podla zakona co dokazovat, ale myslim ze podla zakona do 6mesi…
MM.. 28.01.2010 17:41
MM..
Nic nereknu kdybych fakt s tim vyvadel nejaky psi kusy, ale fakt rekni po 10 dnech kdo by to zvladl…
shockerd 28.01.2010 17:44
shockerd
třeba můj kámoš:-) po 2 dnech a po použití TuneUp-u a ccleaner-u..
Jozzo 28.01.2010 17:46
Jozzo
Windows sa da rozosrat za 5sekund. Ide len o to co s tym clovek robi, co spusta, atd. Ja keby som to…
MM.. 28.01.2010 17:48
MM..
neni je to Asus
shockerd 28.01.2010 17:57
shockerd
Znefukčniť Win je otázka pár kliknutí a ignorovania prípadne nejakej výstrahy.
Joseph 28.01.2010 20:29
Joseph
Po deseti dnech? Není žádný problém rozesrat Windowsy po deseti minutách...
L-Core 28.01.2010 20:33
L-Core
Pokud to je opravdu HW závada, tak se to časem projeví znovu.
Prasak 28.01.2010 18:58
Prasak
Ty jsi souhlasil s nejakym placenim? Pokud ne, tak platit nemusis... To, ze to nekdo udela na sve tr…
gd 28.01.2010 16:47
gd
nesouhlasil sem s nicim
shockerd 28.01.2010 16:48
shockerd
Ale moze vyzadovat poplatok za neopravnenu reklamaciu. To je myslim aj v zakonoch.
MM.. 28.01.2010 17:10
MM..
http://www.spotrebitele.info/vase-prava/clanek.sht ml?x=1238043
karel 28.01.2010 18:22
karel
tady je pravni rozbor i s verdiktem nejvyssiho soudu: http://pravniradce.ihned.cz/c1-20014300-neopra…
gd 28.01.2010 19:33
gd
Já bych si v prvé řadě zjistil kolik to bude stát. Budou li náklady přiměřené mé blbosti, tak bych t…
Henessy 28.01.2010 18:18
Henessy
Jelikoz jsem byl obeznamen touto situaci a tazatel je muj dobry pritel, tak bych se vlozil do teto d…
sewer 28.01.2010 18:51
sewer
No tak tomu říkám slovo do pranice. řešení neznám, nejsem právník, jen mi to zajímá.
kmochna 28.01.2010 20:21
kmochna
Coho sa tyka zaruka mas napisane na ich webe v obch.podmienkach obchodni-podminky V případě, že zák…
MM.. 28.01.2010 20:28
MM..
s.: že do toho lezu: co jsi měl z češtiny? tvůj přítel reklamátor se zachoval jako zcela nesvéprávn…
lední brtník 28.01.2010 20:30
lední brtník
Děkuji za radu byla velmi užitečná :)
shockerd 28.01.2010 20:42
shockerd
Jen doplním: na lidskou blbost se záruka nevztahuje.
karel 28.01.2010 20:44
karel
taky jen doplnim z cestiny jsem mel vetsinou spatny znamky ale myslel jsem ze tady nejsme ve skole a…
sewer 28.01.2010 20:53
sewer
No jo 150 urážek a jen pár lidi co ti zkusí poradit ale i tak mi to za to stálo.:)
shockerd 28.01.2010 20:55
shockerd
Ano nemusis to vediet, ale potom treba zaplatit ludom ktori vedia, za ich cas+pracu. Ked to neni zav…
MM.. 28.01.2010 21:33
MM..
No jasne me jde jen o to aby treba neprisli s tim ze chtej 3 litry ze tam davali novy windowsy vis.
shockerd 28.01.2010 21:58
shockerd
S tym urcite nepridu :) Novy Windows tam nedavali (resp. nekupovali predsa novu licenciu). Windows s…
MM.. 28.01.2010 22:02
MM..
Nakonec to dopadlo dobře a nic sem neplatil. Díky všem za rady:) poslední
shockerd 29.01.2010 14:40
shockerd
No ono je to těžký. Já třeba dělám servisního technika u malé firmy. Tenhle týden sem měl případ co…
MM_tank 28.01.2010 21:26
MM_tank
To vím ale jednalo se pouze o soubory ve wordu které mám uschované i jinde takže mi to nevadí. A děk…
shockerd 28.01.2010 21:54
shockerd

A to neni součástí záruky windows teda? když je předinstalovanej? A neměli by se mě náhodou zeptat jestli souhlasim s opravou podle § 13
Prodávající je povinen spotřebitele řádně informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady výrobků a služeb, včetně podmínek uplatnění rozporu s kupní smlouvou (dále jen "reklamace") spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit, a o provádění záručních oprav.?

Zaruka je na vady vyrobku. Dosraty Windows neni vada vyrobku ptz Windows si dosere pouzivatel sam (pri predaji ten Windows fungoval a Windows neni zelenina, sam od seba nezhnije). A ze si to dosral leby s tym nevies robit a ani si necital manual, to nikoho nezaujima. Ked si kupis auto a narazis do stromu lebo nevies jazdit, tak to tiez nie je zarucna oprava (ani vina auta), mas sa naucit jazdit.

P.S. ked nechces platit za obnovy Win tak si nabuduce precitaj navod a najdi si tam kapitolu o obnoveni systemu.

Tebe sa ale nerozosral pocitac. Tebe sa rozosral software a to je vec uzivatela. Do palubneho pocitaca nemozes instalovat ziaden software (a keby si mohol a by si to si ten palubny rozosral instalaciou nejakych tvojich blbosti a virov, tak by to tiez nebola zarucna oprava. Ked do neho tresnes kladivom tak to tiez nebude zarucna oprava - je to presne to iste ako rozosrat software tvojimi zasahmi. Sam sa ten software nerozosral)

P.S. zarucna oprava by to bola napr. ak by to bolo vinou vadneho HDD alebo RAM. To je ale dost nepravdepodobne ze by to takto zblblo, a ak je to HW problem tak to zistis ak sa budu casto opakovat problemy datami s HDD alebo bluescreeny/restarty kvoli RAM apod, tak to bude zaujimave z hladiska vymeny HW, a prip. by mali potom preistotu aj HDD otestovat utilitou od vyrobcu (vsetky su napr na ultimate boot CD takze si to vies otestovat aj sam, a predpokladam ze tam aj vsetko otestovali uz teraz). V pripade ze to bude HW, tak to bude zarucna oprava a vyzadoval by som potom aj vratenie za tuto opravu, az sa ukaze ze to sposoboval vadny HW

Nepisu tam ani to ze nevztahuje sa zaruka na to ked po tom tresknes kladivom. Alebo to o kladive tam niekde vidis?

Ked si tam nic neinstaloval ani nestrkal ziadne USB sticky ani nic nemazal z disku apod, tak to moze byt sposobene aj HW zavadou, to konieckoncov uvidis az to budes dalej pouzivat.

A mas teda platit a kolko? Instalacia OS je max polhodina resp. obnova z recovery je na 10minut, za to by som neplatil viac jak (par) sto korun.

Co furt špekuluješ? Rozdrbal sis to, tak plať (nebo si to oprav/přeinstaluj sám). Reklamace platí na vady výrobku (notebooku) a ne na to, že svou neopatrností/blbostí sis sám pokazil nainstalované Windowsy. Doporučuju přečíst si jejich EULA; zjistíš, že Microsoft vlastně neručí za nic ;-)

Ale mozes sa hadat :) Neviem kto musi podla zakona co dokazovat, ale myslim ze podla zakona do 6mesiacov od kupy ma dokazovaciu povinnost predajca (musi ti dokazat ze si to pokazil ty :) Ale nie som si 100% isty.
Ved budes to pouzivat a uvidis ci sa to zas bude kazit. Prip. prescanujes na viry atd. to im treba uz pred tou reklamaciou zdoraznit ze ty si to nesposobil instalovanim nicoho, nech hladaju HW problem. Otazka je len ze nemozes si byt na 100% isty ze si to ty nesposobil (ja neviem co si s tym Windowsom robil)

Windows sa da rozosrat za 5sekund. Ide len o to co s tym clovek robi, co spusta, atd. Ja keby som to mal tak viem 100% ci som to spososbil ja alebo nie. Bezny clovek to ale nevie takze ostava ti asi len sa hadat, prip. ze to vezmes s tym ze to budes pouzivat dalej a nic nebudes instalovat ani nic stahovat z inetu na nic v internete ani v cudzich emailoch neklikat, aby si nespustil nieco zavirene apod, a ked sa to posere zas do tyzdna tak to musi byt HW problem a na to sa zaruka potom vztahuje a potom ti vratia co si platil teraz, apod. nejak sa s nimi dohodni lebo ked si tam fakt nic nerobil s Win tak to fakt moze byt aj HW zavada (ktora sposobuje poskodzovanie dat - napr. vadna RAM) a budes to tam niest o tyzden znova.

P.S. len tak mimochodom, to je Acer? :)

Já bych si v prvé řadě zjistil kolik to bude stát. Budou li náklady přiměřené mé blbosti, tak bych to zaplatil. Souhlasil bych s cenou odpovídající nákladům na montáž, demontáž, diagnostika závady.
Já nakupuji v Alfě Ostrava a tam podobný případ řešili tak, že mi dali počítač do pořádku a ještě se omluvili za trable, které jsem měl s jejich výrobkem.

Jelikoz jsem byl obeznamen touto situaci a tazatel je muj dobry pritel, tak bych se vlozil do teto debaty. Vim, ze koupil notebook na webu jedne nejmenované spolecnosti a proto jsem si precetl reklamacni rad. Pote co jsem si ho precetl, jsem nevidel zadny problem, ale prece par jich tu je. Pro presnost spotrebytel by mel byt od poskytovalete seznamen tim, ceho vseho se tyka zaruka. Sam jsem se dival na web spolecnosti ale nikde tam neni napsano ceho se zaruka tyka zda i OS, proto jsem se zeptal pritele, zda mu byli tyto informace poskytnuty a rekl, ze ne. Dalsi vec je ta, ze zadny zarucni lis zde neni, protoze pri predani zbozi vam vytiskne prodavac fakturu a zdeli vam, ze si ji mate dobre uschovat pro pripadnou reklamaci jako zarucni list. Kdyz dnes prisel mail na adresu meho pritele, stalo v nem, ze se jedna o mimozarucni opravu a ze si tedy muze vyzvednout opraveny notebook. V tom pripade jsem se vratil k reklamacnimu radu, kde jsem si precet, ze dodavatel ci servisni stredisko po posouzeni reklamace vyrozumi zakaznika o zpusobu vyrizeni reklamace. Ale nikdo ho o nicem nevyrozumel. Pritel pouze uplatnil sve pravo reklamace. Reklamace jest vyrizeni oprav bezptane a pokud se jedna o nejakou opravu na, kterou se nevztahuje zaruka, servis ci dodavatel jsou povini informovat spotrebytele a az po jeho souhlasu opravit na jeho naklady. viz zakon o ochrane spotrebytele druha cast.

Coho sa tyka zaruka mas napisane na ich webe v obch.podmienkach
obchodni-podminky

V případě, že zákazník objevil na zakoupeném zboží v průběhu záruční doby vadu, která nebyla způsobena jeho nevhodným používáním, ale vadou samotného výrobku, má v záruční době právo na reklamaci zboží.

A za druhe pisu tam aj

V případě neoprávněné reklamace nemá spotřebitel nárok na náhradu svých nákladů spojených s vyřízením reklamace a současně ani dodavatel nemá nárok na náhradu nákladů, které vznikly na jeho straně (pokud se ze strany spotřebitele nejednalo např. o opakovanou bezdůvodnou reklamaci, u které se již dá dovozovat, že se z jeho strany jednalo o zneužití práv spotřebitele).

Takze by nemal platit nic, moze sa tymi ich obchodnymi podmienkami ohanat.
Na druhej strane ak ho neuvedomili vopred a napriek tomu chcu zaplatit za opravu, tak ok moze odmietut a potom mu to zas mozu tie Windows posrat a vratit mu to posrate :-) Moze im to navrhnut :-)

s.: že do toho lezu: co jsi měl z češtiny?

tvůj přítel reklamátor se zachoval jako zcela nesvéprávný - sám si rozesr.. windows (třeba instalace virů přes icq je dost dobrá cesta), a šel reklamovat vadu notebooku.

manuál k jeho notebooku obsahuje postup pro obnovu systému, ostatně umí to i windows - ale přítel zřejmě nemá schopnosti ani pro použití návodu, ani pro obsluhu windows, je to zkrátka nad jeho mentální možnosti. pak se ovšem nedivím jeho reakcím v tomto threadu.

jistě, když po něm servis požaduje nepředpokládaný výdaj, měl ho předem seznámit s odhadem ceny za opravu.
doporučit jde jediné - neplatit nic, ať si to nechají, a koupit kuličkové počitadlo. nerozebíratelné, nekonfigurovatelné.

taky jen doplnim z cestiny jsem mel vetsinou spatny znamky ale myslel jsem ze tady nejsme ve skole a resi se tu uplne jiny veci

a to ze byl rozes.. win tak to nikdo nemohl vedet kdyz tam toho moc nefungovalo a delal to display a proc to nereklamovat kdyz je to v zaruce a i kdyby na tom prehrali jenom win tak uz to meli informovat jednak je to v zakoniku a jednak to maji napsany na webu v obchodnich podminkach

Ano nemusis to vediet, ale potom treba zaplatit ludom ktori vedia, za ich cas+pracu. Ked to neni zavada tak im to zrejme neplati vyrobca, teda kto im zaplati ten cas? Ty ked pracujes tak nechces za to peniaze? Tak to ta okamzite zamestnavam. Ale vyplatu nedostanes :)
Snaz sa s nimi dohodnut, povedz im ze ta neinformovali ze treba platit, a ty si nechcel nic platit, mozno to bude aj zdarma ako prvy krat (zarobili na predaji notebooku tak snad mozu tych 15minut roboty dat gratis) a uvidi sa casom ze v com bol problem. Prip. ti povedia ze co si tam mal (ci nejake viry apod).

Hlavne tam chod a uvidis a nie tu filozofovat.

S tym urcite nepridu :) Novy Windows tam nedavali (resp. nekupovali predsa novu licenciu). Windows si uz mal kupeny a staci ti ten jeden, k tomu notebooku bude ten jeden Windows (ktory na nom bol) platny naveky. Ziaden shop ti neda platit novu licenciu Win, to by museli byt uplne padnuti na hlavu a sfetovani (a take nieco ani platit nemusis, to rovno na COI)

No ono je to těžký. Já třeba dělám servisního technika u malé firmy. Tenhle týden sem měl případ co sem tipoval na chybu hw v záruce /nenajela windows, když najela tak modré obrazovky náhodně ve vistách/.Vzal sem čistý hdd nainstaloval visty, udělal nějaké testy včetně obligádního memtestu, test stability procesoru, nějaké další... Šlapalo to jak hodinky. Připojil sem hdd zákazníka našel 12virů v 30ti souborech. Protože ale nějak musím vyloučit chybu hdd tak sem to odviroval a pak zkusil v jeho pc.Problém s nenaběhnutím a restarty přestal. Jediný co mám jako důkaz je log z nodu který je vcelku k prdu. Já to jinak otestovat nemůžu protože i hdd je v záruce /navíc často s daty zákazníka na což si velké servisy nehrají nebo jen s tučným příplatkem/.

Zavolal sem mu že to bylo virama a že je to placená oprava (nějakých 300 bez dphkč). Kdyby se škubal tak mu to dám asi odvirované a zadarmo plus k jeho jménu si do svého seznamu co nosím v hlavě napíšu k*kot. Nakonec sme se domluvili že to radši přeinstaluju načisto.

Jinak pár komentářů:
Notebook ti vymění druhý den, vyjímečně maximálně do tří dnů. Po týdnu ti ho nevymění nikdo, vždy jde na rekl.
Co se týká té závady - je jasné že to nemůžeš/nemusíš chtět poznat /můžete ale zkusit obnovit systém/, stejně tak na prodejně to "zfleku" nepoznají čím to je.Pokud tam nemají někoho kdo to zkusí přeinstalovat tak to prostě přeposílají dál na záruční servis a v tomn případě komunikace vázne. To sou fakta.
Jinak víš že za data ti během záruky nikdo neručí ?

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru