Avatar uživatele
PetrZaruba

Reklamace bot – měla pravdu prodavačka???

Ahoj všem. Mám takový dotaz. Včera jsem reklamoval boty v Hervisu. Doba reklamace od zakoupení čtyři mqsíce, takže jsem byl ve lhůtě šesti měsíců, kdy mohu žádat bud výměnu nebo vrácení penez. Ovwem prodavačka říkala, že takové možnosti mají jen zákazníci jejich vernostniho klubu. Takže boty vzala a odeslala na reklamaci. Chci se proto zeptat, mql jsem si nechat boty hned vyměnit nebo požadovat vrácení penez, nebo jsem udělal dobře a poprávu se boty měly odeslat? Opravdu nevím, zda jsem neudělal,chybu. Bohužel se v zákoníku tak moc neorientuju. Díky za pomoc, dost mqto pořád štve, že jsem se asi nechal oje.bat ☹

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? bolak před 3171 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Zbynas

Právo na výměnu zboží je pouze nerozbaleného.
Ze zákona nelze použité zboží vrátit pouze reklamovat. Vrátit lze až po třech neúspěšných reklamacích. (Musí vrátit peníze nebo dát nový kus).

Dost často se stává, že k botám dostanete příručku, ve které se píše, že boty jsou „módní“, tudíž nejsou vhodné na nošení. Poté reklamujte, to je sekec :D

Upravil/a: Zbynas

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Štoura

Prodejna má ze zákona možnost zjistit příčinu závady, oprávněnost vaší reklamace a vám o tom podat zprávu do 30-ti dnů od doby podání reklamace.
Takže prodavačka postupovala správně.
Teď záleží na tom, jak se prodejna k tomu postaví. Taky se vyskytují „odborná“ vyjádření v tom smyslu, že jste ty boty neměl nosit za deště, nebo jste měl do nich nosit ponožky z pravé egyptské bavlny nebo že jste je neměl nosit vůbec.
V tom okamžiku záleží na tom, zda si necháte od českých „obchodníků“ čurat na nohy.
Obecně : doba záruky se okamžikem vaší reklamace zastavila a znovu se rozbíhá (navazuje) v okamžiku, kdy je zboží opraveno (reklamace je vyřízená).

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
jmhad

a kde jste zjistil, že do 6 měsíců můžete žádat výměnu nebo vrácení peněz? To je přeci mýlka.To žádný zákon – Občanský zákoník či zákon na ochranu spotřebitele – nezná. Vy můžete podat v záruční době 2 roky řádnou reklamaci,přičemž se předpokládá, že do 6 měsíců byla vada již v době prodeje a po této době je nutné vadu prokazovat. Možnost návrhu na vrácení peněz máte až při třetí reklamaci stejné závady, možnost výměny za stejné zboží můžete navrhnout – jen navrhnout bez právního nároku – již při první reklamaci, ale vždy záleží na prodejci. Prodavačka postupovala správně. Počítejste s tím, že Vám bude reklamace zamítnuta, což je u bot celkem zřejmé. Osobně se touto problematikou zabývám v zde nejmenovaném sdružení se státní podporou a pokud chcete více, můžete na jmhad@ seznam.cz

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
bolak

Spočítej si přátele na facebooku (dejme tomu že jich tam máš 150) a pak jim napiš: "Buď mě vrátíte peníze, a nebo vám na Heurecem Zboží a dalších patnácti hodnotících servrech příští tejden přibyde asi tak 150 negativních recenzí, takže si rozmyslete co je pro vás výhodnější, jestli se zachovat správně a vrátit mně peníze za šuntový boty který jste mi prodali, nebo mě podvést a přijít a přijít o tisíce zákazníků měsíčně díky negativním recenzím na internetu.

Takhle nějak to dělám já.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek