Reklamace disku, nárok na výměnu?
Dobrý den,
tento dotaz popravdě patří spíše do nějaké právní poradny, ale nenašel jsem žádnou, která by vypadala, že se dočkám brzké odpovědi.
Možná mi i tak někdo poradí z vlastní zkušenosti.
Jde o to, že jsem před rokem koupil pevný disk, který nyní potřebuji reklamovat, ale nyní stojí cca o 750 Kč víc. Stalo se mi, že zrovna když jsem byl v obchodě, tak zákazníkovi chtěli vrátit peníze v podobné situaci jako jsem já, ale to pro zákazníka není výhodné, protože mu bude chybět oněch 750 Kč na stejný disk.
Hlavní otázka zní, mám já, jako zákazník, právo vyžadovat výměnu zboží, místo vrácení peněz?
Děkuji za každou radu.
musia ti ho vymenit za novy, funkcny. ak je zavada opodstatnena.
Jistě pokud ho mají, jinak zlaťáky a to ty které jsi zaplatil a jsou na faktuře.
Je srdečně jedno zda to mezi tím zdražili/zlevnili, skončili s výrobou.
(víc reklamuj a jednou "proděláš a podruhé vyděláš", třeba)
fajn mas na nej zaruku 12mesicu (koupe na ICO) nebo 24mesicu (koupeno jako bezny zakaznik).
Opravi ti ho - resp. daji ti jiny. Mozna novy, mozna opraveny (repasovany) jiny kus.
Na vraceni penez mas pravo az pokud se HDD poroucha 3x.
může být i více - WD dává 36 nebo i 60 měsíců, podle typu.
to ovšem platí len pre maloobchodných zákazníkov,ktorí si produkt registrovali priamo u wd,inak platí len tá záručná doba,ktorú obvykle poskytuje predajca a ktorá nieje kratšia ako zákonom stanovená povinná záručná doba,ktorá je v EU 24 mesiacov...
nevím jak jinde, já kupuju jenom v Alze a tam to tak je
http://www.alza.cz/western-digital-2-5-velocirapto r-600gb-32mb-cache-d288150.htm
isteže to tak je aj u iných,ale stále platí,že štandart 24 je u predajcu a zbytok u výrobcu -obvykle je to zmluva medzi výrobcom a predajcom,kde určití predajcovia sú zmluvní partneri konkrétneho výrobcu a dostanú status "premium/exclusive reseller" u výrobcu a môžu deklarovať vyššiu,neštandartnú záruku,ktorá platí po splnení určitých podmienok a takýmto predajcom obvykle výrobca zaistí aj sieť zmluvných servisov,kde sa takéto predlžené záruky riešia.......viz napr. doživotná záruka u koss produktov a podobne....
zde vznika smluvni vztah mezi kupujicim a prodejce a proto i prodejce muze odstopit od smlouvy,(dle OZ) bude to napsano i ve smluvnich podminkach na webu prodejce, takze se nemusi cekat na 3 stejne zavady
Jedná se o disk Seagate s tříletou zárukou. Mě jde o to, že jsem na vlastní oči viděl, jak zákazníkovi v obchodě chtěli místo výměny nebo opravy zboží vnutit vrácení peněz, a to i když se stejný model dále prodává. S odůvodněním, že to pro výrobce není rentabilní. A o to, jestli se můžu nějak bránit.
Jak se jmenuje ta prodejna abychom si dali na ni pozor a vyhybali se ji ?
výrobce si může vytřít pihel. máš nárok na výměnu v reklamační lhůtě a na té trvej.
Koukni na http://www.stream.cz/adost/753515-a-dost-naklady-n a-reklamaci-mate-na-to-pravo
Mě to docela pomohlo řešit reklamace s idiotama :)