Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Reklamace zboží- prodávající si vyzvedl zboží až po 3 týdnech z pošty

Dobrý den, na jednom eshopu jsem zakoupil mobilní telefon. Telefon se pokazil, napsal jsem tedy prodávajícímu, že budu telefon posílat na reklamaci. Telefon jsem zabalil, poslal k prodejci, ten si ale telefon vyzvedl až po 3 týdnech s pošty, i přes psaní emailů a telefonování to trvalo tak dlouho. Zajímalo by mě, od kdy začíná běžet lhůta 30 dní, kdy je povinen záruční opravu vyřešit.

Děkuji za odpovědi j.marek

Předmět Autor Datum
Zdravím, k Vašemu problému - dle tehdejšího OZ z roku 1964 s účinnosti do 31. 12. 2013 se jednalo o…
Zydy 05.03.2014 21:42
Zydy
Obávám se, že většina lidí takto zformulovanou odpověď nepochopí.
Wikan 05.03.2014 22:28
Wikan
To si nemyslím, když se má za to, že každá svéprávná osoba má rozum průměrného člověka i schopnost u…
Zydy 05.03.2014 22:35
Zydy
Ze statistického hlediska má téměř polovina svéprávných lidí rozum na podprůměrné úrovni, třetina do… poslední
Wikan 05.03.2014 22:37
Wikan

Zdravím,

k Vašemu problému - dle tehdejšího OZ z roku 1964 s účinnosti do 31. 12. 2013 se jednalo o řešení dle § 45 odst. 1, dle současného se jedná o řešení dle § 570 odst. 1 OZ z roku 2012 - jelikož nevím, kdy se tak stalo, ale zřejmě už s účinností nového OZ.

Dle § 570 odst.1 právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy ji projev vůle dojde - jednodušeně se dá říci, že je doručeno adresátovi, tj. že se dostane do sféry jeho dispozice. Rozumějte konkrétní možnost nepřítomné osoby seznámit se s jí adresovaným právním jednáním = objektivní příležitost seznámit se s obsahem zásilky, není nezbytné, aby se adresát skutečně seznámil s obsahem dopisu, dostačuje, že měl objektivně příležitost tak učinit. (Viz rozsudek NS ze dne 15. 7. 2010, sp. zn. 26 Cdo 3486/2009)

Takže pokud jste učinil oznámení dopisem, který jste adresoval správně a byl v dispozici adresáta např. od 20. února, je uplatnění účinné od 20. února bez ohledu na to, kdy si dopis nakonec vyzvedl.

Hezký den ;-)

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru