Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailemVyřešeno Rozbitý externí disk - obnova dat

Zdravím,
asi cca 3 měsíce po záruce mi odešel externí disk western digital my book 2 tb .. po přípojení do elektriky nejevil žádné známky života ani po výměně adapteru. Tak jsem disk rozebral a připojil do PC. V počítači se tváří, že má 1863 GB nepřiřazeného místa... Měl jsem na něm 3 oddíly , na kterých byly všechny moje data. Prohlížel jsem různé diskuze o obnově dat z disku. Tak zkoušel jsem různé prográmky pro obnovu dat z disku a ztracených oddílů (Getdataback, recuva, R-studio ...) ale bez výsledku. Je možné nějakým způsobem dostat data zpět ?

Předem děkuji za odpověď

Zachránit smazaná data nemusí být drahé (PR článek) (los)

Předmět Autor Datum
potřebuješ tučňáka a doufat; na tom disku je souborový systém ext3 nebo ext4.
lední brtník 10.04.2013 10:02
lední brtník
nebo ext2fsd - ale osobne bych spis bootnul z placky nebo USB šušně nejakou "live" distribuci a z n…
lucifer 10.04.2013 10:14
lucifer
tak jsem udělal live flashku mint 14 ... a píše mi to unallocated unknown 1,82 tb ... takže to samé
oxbow 10.04.2013 13:02
oxbow
hm, spatne... Jeste tam mohl byt ReiserFS, WD ho zvykl pouzivat u externich disku ktere jeli na linu…
lucifer 10.04.2013 13:08
lucifer
Není to náhodou ta potvora s hardwarovým šifrováním? Z toho se, pokud je mi známo, zachránit nic ned…
jirka44 10.04.2013 10:41
jirka44
Psal jsem to několikrát a byl jsem osočován z neznalosti, ale řadič v USB boxu přistupuje k disku po…
Pytlík 10.04.2013 11:21
Pytlík
to nevím kde bych sehnal box na tento disk ... externí si budu muset koupit stejně nový (asi 3 tb) a…
oxbow 10.04.2013 13:05
oxbow
pokud je wd s vlastním filesystémem opravdu tak hloupý, jak pytlík naznačuje, o data už jsi praktick…
lední brtník 10.04.2013 13:16
lední brtník
Ne, o žádná data nepřišel. Takto se řadiče USB boxů prostě chovají. Zkoušel jsem to s boxem noname a…
Pytlík 10.04.2013 13:32
Pytlík
Zkusil jsem ten disk strčit do D-Linku DNS 323 a ten ho chce naformátovat, takže se pokusim sehnat j…
oxbow 10.04.2013 14:30
oxbow
Moje zkusenost - pokud je to obycejny "hloupy" box a je to normalni USB mass storage tak je to jen p…
lucifer 10.04.2013 15:07
lucifer
My booky nie su hlupe, bezi tam propietarny linux, ale data by z neho obnovit ist mali. Bohuzial neb…
fleg 10.04.2013 15:16
fleg
http://www.alza.cz/muj-ucet/objednavka-130075650.h tm je to přesně tento disk
oxbow 10.04.2013 15:39
oxbow
Tvůj účet vidíš jenom ty. A stále tajíš, jestli tvůj disk má HW šifrování.
jirka44 10.04.2013 15:45
jirka44
za odkaz se omlouvám, http://www.alza.cz/western-digital-my-book-essenti al-2000gb-d191948.htm jeslt…
oxbow 10.04.2013 16:12
oxbow
Samozrejme, ze ma mas to tam predsa jasne napisane. Otazka znie, ci si ho mal zapnute. Odpoved bude…
fleg 10.04.2013 16:16
fleg
Nevím jak HW šifrování funguje, žádné hesla, ani šifrování jsem nenastavoval ... Disk at sem pripoji…
oxbow 10.04.2013 16:26
oxbow
Někdy je dobré si přečíst návod. Pokud je zapnuté HW šifrování, nelze se k datů nijak dostat. Šifrov…
jirka44 10.04.2013 16:33
jirka44
to potom nerozumím významu tohoto zabezpečení .. když mi disk někdo ukradne a připojí si ho přes USB…
oxbow 10.04.2013 16:42
oxbow
p.: zalman sám píše "naformátovat disk do jejich boxu na jediný ntfs oddíl". to není stejný případ j…
lední brtník 10.04.2013 16:55
lední brtník
O tom pocujem sice 1x, ale nehovorim, ze nemusis mat pravdu. Nicmenej problem bude v niecom inom. Na…
fleg 10.04.2013 13:16
fleg
A jaké řešení by si navrhoval ?
oxbow 10.04.2013 13:21
oxbow
já měl asi před půl rokem stejný problém, taky WD 1TB, nepřiřazeno, tak jsem ho přiřadil, dal rychlý…
ruda 10.04.2013 14:45
ruda
Nieeee, toto v ziadnom pripade nerob. A ty uz radsej nerad.
fleg 10.04.2013 15:12
fleg
nedramatizuj, dělal jsem to tak už víckrát, já ho k tomu nenutím, jen jsem napsal svoji zkušenost
ruda 10.04.2013 16:34
ruda
Jasne a potom si sa spoteny zobudil. Get data back for NTFS obnovi data z XFS disku, ze? Fakt radsej…
fleg 10.04.2013 16:52
fleg
jo, ted to tady projíždím v počítači, poplet jsem si názvy programů, byl to program hetman_ntfs_reco…
ruda 10.04.2013 17:14
ruda
To je jedno pochop, ze ziadnym program pre ntfs neobnovis data z XFS. Ako ti to mam povedat, aby si…
fleg 10.04.2013 17:19
fleg
můžu jen říct, že data nejsou "vidět" ani na malých WD discích, ve kterých "linux" určitě není.
touchwood 10.04.2013 21:41
touchwood
obnovoval jsem takhle i z plně formatovanýho disku, ale tam už bylo pak hodně dat poškozených.
ruda 10.04.2013 16:37
ruda
jestli má zbytečných 10-20000 je to samozřejmě lepší svěřit firmě
ruda 10.04.2013 16:42
ruda
To opravdu stojí obnova dat z poškozeného disku tolik ?.... čekal jsem, že to bude stát max 2 000 a…
oxbow 10.04.2013 16:47
oxbow
Su to tvoje data, cenu si stanovujes ty.
fleg 10.04.2013 16:52
fleg
to mi taky napadlo, ale bojim se, že tim formátem to udělam jeste horší než to je... to bych volil j…
oxbow 10.04.2013 15:15
oxbow
Navrhujem zverit to profesionalnej firme. Obnova zo sw raidu a XFS nie je pre zaciatocnika. Pokial j…
fleg 10.04.2013 15:14
fleg
Je otázka kolik by to stálo to opravit...
oxbow 10.04.2013 15:17
oxbow
Zalohovat, zalohovat, zalohovat. Zalezi od poskodenia disku.
fleg 10.04.2013 15:21
fleg
Takže tvrdíte, že jiná možnost, než to poslat do servisu a nechat si obnovit data za 10-20 litrů nee…
oxbow 10.04.2013 21:24
oxbow
záleží, co PŘESNĚ jsi měl za externí disk. Jsou dvoudiskové modely. Jsou jednodiskové modely, jsou m…
touchwood 10.04.2013 21:48
touchwood
Tych 10-20 je predcasna prepocet, ak to bude len sw zalezitost moze to byt aj 10x menej.
fleg 10.04.2013 21:49
fleg
Dobrý den, mám ten samý problém o kterém jste se tu bavili. Mohl bych se zeptat jestli je v tomto s…
S14v4 24.04.2014 17:49
S14v4
Nie nemohlo. Disk je naformatovany ako XFS, blbe okna tento FS nepoznaju, a preto ho oznacuju ako RA…
fleg 24.04.2014 18:50
fleg
Jasný no. Jen jsem se zeptal. Mám možnost připojit disk na Linux. Z toho co píšete tedy půjde stáhno…
S14v4 24.04.2014 20:44
S14v4
Testdisk je cisto comman line sw, takze urcite neodporucam zaciatocnikovi. Opakujem to znovu, obnova…
fleg 24.04.2014 20:54
fleg
Dobrá. Uvidíme jak to bude vypadat pod linuxem. Osobně si myslím, že disk hw poškozený není. Dle méh…
S14v4 24.04.2014 21:12
S14v4
Ahoj ja mám presne rovnaký problém vybral som disk z krabice Western Digital My Book Essential 2000G…
dusky 08.12.2014 21:47
dusky
zdravím, zatím bez úspěchu, disk mi tu leží nenaformátovaný
oxbow 26.04.2014 00:11
oxbow
Co som sa ja onehda o to zaujimal tak pokial viem u tychto novsich WD Essentials je hw sifrovany dis… poslední
poihu 09.12.2014 00:40
poihu

Psal jsem to několikrát a byl jsem osočován z neznalosti, ale řadič v USB boxu přistupuje k disku poněkud jinak, než řadič v počítači. Proto "ten druhý" řadič nerozezná souborový systém, neboť na místě, kde očekává rozumné údaje o souborovém systému, nachází nesmyslnou změť znaků a tak souborový systém označí za neznámý (raw).
Je potřeba takový disk připojit ke stejnému typu řadiče, v tomto případě do jiného USB boxu a bude čitelný (snad).

to nevím kde bych sehnal box na tento disk ... externí si budu muset koupit stejně nový (asi 3 tb) ale nechce se mi pak do nového disku štourat kvůli záruce ... tento box je jeste udelaný tak, že když se do něj chcete dostat, tak to je 90% šance, že ten box rozlámete ... a kdoví jestli to bude fungovat ..... ještě mě napadla možnost zkusit ten disk přeformátovat na NTFS . .ale otazka je, jestli to pujde a nepřijdu o všechny data ... jeslti pujde pak jeste z toho neco obnovit

Moje zkusenost - pokud je to obycejny "hloupy" box a je to normalni USB mass storage tak je to jen prevodnik USB-SATA a disk si lze naformatovat jakkoliv - po pripojeni primo do PC citelny a v danem filesystemu. Rozhozeny filesystem = standardni recovery znamymi SW pomuckami.

U "chytrych" boxu obvykle s nejakym derivatem linuxu uvnitr pak byvaji vselijake filesystemove zverstva (treba priohnuty ReiserFS jaxem uz psal) a neco z toho vydolovat bez stejneho (aspon z dane rady od stejneho vyrobce) funkcniho radice/boxu je hodne pracne az nemozne.

p.: zalman sám píše "naformátovat disk do jejich boxu na jediný ntfs oddíl". to není stejný případ jako linuxí fs na wd discích.

teď jsem si kvůli tobě ten zm-ve300 rozdělal:
- přímo připojen v jiném pc přes sata kabel - správa disků - e:
- windows normálně vidí soubory, zapíšou na disk a čtou
- po složení usb disk funguje, vidím uložené obrázky z jiných win
- správa disků ukáže i vybrané virtuální cd (e:) z boot .iso

já měl asi před půl rokem stejný problém, taky WD 1TB, nepřiřazeno, tak jsem ho přiřadil, dal rychlý formát a všechny data jsem vytáhl progr. GetDataBack for NTFS, není ale free. Nebo GetDataBack for FAT podle toho co máš, ale jiným programem to půjde taky.

záleží, co PŘESNĚ jsi měl za externí disk. Jsou dvoudiskové modely. Jsou jednodiskové modely, jsou modely s interním OS (ty bývají dvoudiskové a často mají ethernet port).

viz http://www.adcworks.com/2008/06/diy-how-to-rescue- data-from-your-western-digital-mybook/

a zejména:

This will NOT work on newer drives because of the on-board u12 chip. If the control board on newer My Books go bad, you have to match the REV number exactly (DCM, etc does not matter), but you must also swap the chip over to the replacement board because of encryption protocols nowadays. Not to mention that Western Digital is proprietary. Their data is placed in their format as it is being written to the drive. Best to stay away from WD altogether... this is a very common problem that they are aware of and REFUSE to fix.

Proto radím WD (exerním diskům) se vyhýbat.

Dobrý den,

mám ten samý problém o kterém jste se tu bavili. Mohl bych se zeptat jestli je v tomto směru nějaký pokrok. Popř. jestli dotyčný, který vznesl dotaz má nějaký úspěch? Já mám:
WD MyBook 2TB Essential
Kódování ani ostatní věci jsem nezapínal - pouze připojil na usb a frčel.
Nyní stejný problém. Zkoušel jsem v jiném boxu, ale bez úspěchu. Partition je vidět ale nelze se na něj dostat a vyžaduje formát. Což je blbost chci-li dostat data ven.

Volal jsem na WD servis a tam mi řekli, že bohužel s tím nemohou nic udělat. Pro vytažení dat mám kontaktovat jejich servis, který se o to pokusí (za určitý obnost = ečka), nebo prý ... tím, že se disk tváří jako raw, stáhnout si nějaký konvertor z raw na ntfs nebo fat. Neříkám, že to funguje, jen sděluji co mi řekli na wd servisu.

Myslíte, že by to mohlo fungovat? Díky Radek

Nie nemohlo.
Disk je naformatovany ako XFS, blbe okna tento FS nepoznaju, a preto ho oznacuju ako RAW a odporucaju format. Co je samozrejme blbost.
Pripojil by som disk k linuxu, ten XFS precita a skusil data vytiahnut odtial.
Btw obnova dat z poskodenych diskov je vec, co az tak vela firiem nerobi a tie co to robia si za to nechavaju kralovsky zaplatit. Mate pocit, ze zvladnete to iste sami doma? Ja nie.

Jasný no. Jen jsem se zeptal. Mám možnost připojit disk na Linux. Z toho co píšete tedy půjde stáhnout data.

Podle toho co jsem se dočetl to vypadá, že odešla elektronika ext. disku a disk sám je funkční. Nebo se aspoŇ zdá. Nebo se mýlím?

Jinak jsem se také dočetl o programu TESTDISK. Ten prý zvládá opravy tohoto typu. Co si o tom myslíte?

Pokud píšu nesmysli, tak se nezlobte. Nejsem v tomto odborník. POuze se snažím vyřešit problém a zachránit data.

Testdisk je cisto comman line sw, takze urcite neodporucam zaciatocnikovi. Opakujem to znovu, obnova dat nepatri do ruk amaterom.
Inak postup je nasledovny.
Pripojit disk a zistit rozsah poskodenia, ak sa disk hw hlasi zistim, ci je mountovatelny ak ano namountujem ho disk s pislusnym FS. SKusim precitat dat. Ak je poskodena datova struktura skusim disk precitat napriklad testdiskom.
Ak sa zaseknem uz v prvom bode zanesiem disk do najblizseho specializovaneho servisu.

Ahoj ja mám presne rovnaký problém vybral som disk z krabice Western Digital My Book Essential 2000GB a snazil som sa disk pripojit ako sata disk na linux mint 17 ale nevidi particiu. (ziadne formaty som nedával...)
samozrejme som skusal disk utility gparted ale vidia disk ale nie particiu ako by bola neznama. Predtym tento disk fical cez USB 2.0 a 3.0 rozhranie pod Windows a Linuxom v pohode.
Jedná sa o šifrovanie ako sa spomína vyššie?
Priznám sa pochopiteľne sa mi jedná vytiahnuť data a potom ten disk vyhodím aj z okna...
Dá sa tomu pomocť testiskom?
Dík za radu.

Co som sa ja onehda o to zaujimal tak pokial viem u tychto novsich WD Essentials je hw sifrovany disk, pruser ale je ze on sa sifruje nejakym defaultnym klucom i v pripade ze to clovek nezapne a ani nenastavi nejake heslo. Co sa tyka filesystemu na tom disku tak tam bude taky akym sa to naformatovalo t.j. najcastejsie asi NTFS, nejaky XFS tam nehladajte ten by sa mohol vyskytnut skor na nejakom WD Live a podobne (ale aj tam co je mi znamo je myslim ext4 na datovej particii) ale kedze ten prevodnik co tam je to vsetko sifruje, tak aj filesystem na disku je pochopitelne zasifrovany a po pripojeni samotneho disku k pc sa preto bude tvarit len ako raw a nic z neho nik nedostane. Takze aby bolo mozne data z takehoto disku dostat (za predpokladu ze samotny disk je ok) je treba zohnat si rovnaky usb prevodnik pre rovnaky typ ext. disku a aj rovnaku reviziu pcb, potom pojdu z disku data dostat. Pozor su ale este dva typy prevodnikov - u jednych je kluc ulozeny priamo na disku a u tych druhych vo flash pamati na pcb (v tomto pripade je navyse treba prepajkovat flashku na funkcny prevodnik). Prevodniky pre wd externe disky sa daju najst na ebay. No ale velku sancu tomu nedavam, pretoze to vyzera tak ze v tvojom pripade bude asi potrebne aj prepajkovavat cipy na funkcny prevodnik co dost komplikuje celu vec. Kazdemu mozem len odporucat nekupovat tieto externe WD pseudo disky.

Dake info, kdo chce nech si nastuduje:
Western Digital MyBook Drive Lock Encryption – Failure and Recovery
c256-Bit Based Hardware Encryption on WD MyBook Essential
300 Dollar Data Recovery: Encrypted Western Digital MyBook 3.5" WD10EARS - 100% Recovered for $400!
Western Digital MyBook essential data recovery

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru