Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Samovolné popojíždění auta na mírném svahu při rychlosti 1 nebo zpátečce

Novy Chevrolet Aveo sedan, 1.2/16V, najeto cca 320km, parkoviste na mirnem svahu, nahodne zjisteno samovolne popojizdeni pri zarazene rychlosti 1 nebo zpatecce, vuz popojizdi tak ze jakoby priskokama ale nezastavi se. Teda, je tohle normalni nebo je na voze zavada? Podle mne a take vyjadreni servisu autosalonu tohle normalni neni, celou vec hodlaji resit s importerem, co tedy pozadovat, opravu ci pripadne odstoupeni od kupni smlouvy? Nechci totiz ani domyslet co vse se mohlo stat kdybych tuto zavadu nahodne neobjevil, parkoviste se nachazi na sidlisti pres chodnik a frekventovanou cestu, beha mi z toho mraz po zadech!:-?

Předmět Autor Datum
Při vypnutém motoru? ::)
L-Core 22.08.2010 07:10
L-Core
Samozdřejmě že bude popojíždět. Pokud jste měl čtyřválec a tento je trojhrnek, tak pojede.
Jarouš1 18.09.2010 15:56
Jarouš1
Je možné, že pístní kroužky ještě nejsou dostatečně zajeté a nedrží tlak. Na druhý rychlostní stupeň…
Stefran 22.08.2010 07:22
Stefran
Pri parkovani a vypnutem motoru, pri vytazenem klicku ze zapalovani:-? na rucku nepojizdi, akorat js…
borsuk 22.08.2010 08:52
borsuk
pravděpodobně malá komprese válců, pokud je to benziňák možná povolená svíčka - řešit přes servis
beri49 22.08.2010 10:22
beri49
Určite to nie je normálne.Príčin môže byť viac.Nakoľko je to v záruke, tak to bude riešiť autorizova…
Julo 22.08.2010 11:04
Julo
Nepreklzuje jednoducho spojka ? Nejaká hydraulika alebo bohvie čo, dnes človek vlastne nevie, pokiaľ…
Joseph 22.08.2010 11:44
Joseph
Sousedovi se stalo to, že když při roztahování druhého auta uvázal lano za nárazník namísto za k tom…
JK 22.08.2010 12:33
JK
JJ soused se ma...No tohle tvrzeni je nejake postavene na hlavu, ten svah neni nic prudkeho, pocitam…
borsuk 22.08.2010 13:10
borsuk
jak už bylo řečeno - musíš brát ohled na to, že ta 1,2 je malá kubatura s nízkou hmotou (váhou pohyb…
touchwood 22.08.2010 14:06
touchwood
Jezdil jsem dlouho s Fabii 1.4 MPI, nyni s VW Caravelle 2.5 TDI, ale ze by se hybaly na jednicku pri…
borsuk 22.08.2010 15:56
borsuk
5%není žádný svah. 998ccm 4 válec yaris jistím jenom zařazenou jedničkou a tohle se mi neděje . Maxi…
čumil_old 22.08.2010 18:54
čumil_old
Normální to není. Mám Forda Fusiona (1,4 čtyřválec, auto je poměrně těžké - prázdné má asi 1100 kg)…
Dale Cooper 22.08.2010 19:02
Dale Cooper
Tvoje auto je poměrně lehké. 1,1t není tak moc. Ohledně ručky - dávám ji raději jen v létě. V zimě s…
Prasak 22.08.2010 20:57
Prasak
Mluvíš mi z duše, v zimě ruční brzdu nepoužívat.
Fuente 22.08.2010 21:36
Fuente
Ale jo, spíš jsem to myslel "relativně" těžké, tzn. na to jak je velké... Což ovšem nehraje v případ…
Dale Cooper 22.08.2010 22:16
Dale Cooper
Já se s tím setkal. Je ale fakt, že se to týká hlavně starších aut, kde už ty lanovody můžou být něj…
Prasak 22.08.2010 22:52
Prasak
Auto neni moje, je rodicu, ale to je burt, no vidim ze nazory se zde ruzni ale vzhledem k tomu ze vo…
borsuk 23.08.2010 04:56
borsuk
Jasná věc, ručku používat hodně často, nebo vůbec... :-)
wathers 24.08.2010 16:31
wathers
Závadu na převodovce, či spojce vylučuji. Při závadě na motoru (volná svíčka, netěsný ventil a pod.)…
Zerozero 23.08.2010 01:57
Zerozero
Měl jsem v životě hodně aut. Přes zařazenou rychlost mi zmizel do rána Wartburg (měl vyplou volnoběž…
Rce 24.08.2010 00:47
Rce
To by si nedovolila ani moje 30ti+ letá Lada 1500. Napak zase ruční brzda je tak trochu na parádu.
MM_tank 24.08.2010 15:38
MM_tank
Jasně, za pár let budeš rád, že se to vůbec pohne. A nejlepší pohyb pro takový auto je směr šrotiště…
Prasak 24.08.2010 19:34
Prasak
No, jestli je něco špatně od výroby - nevím. Ale zásadně vždy, když lezu z auta ruční brzdu použiju.…
Noe 25.08.2010 11:00
Noe
Už jsem několikrát viděl v zimě, kdy sra*čky ze silnice přimrazily pakny zatažené ruční brzdy a vozi…
Rce 25.08.2010 14:44
Rce
Vidím, že pán je znalec. Přidám k zasmání příhodu: Jedu v zimě (-10) městem a stojí ve vláčku zasněž…
Noe 25.08.2010 18:47
Noe
Jeden hospodskej v knajpě, kam jsem chodíval, tak měl podobnou příhodu - jel do města a potkal borca…
Prasak 25.08.2010 19:04
Prasak
Jó, kde je můj žigul. Jednou o půl páté ráno byla taková kosa, že zimou trénované vrány, co k nám lí…
Fuente 25.08.2010 20:07
Fuente
Bože, do čeho jsi dal rozumu trochu
achjo 15.09.2010 12:07
achjo
Tohle mi dělala Felicia 1,3 MPi. Taky na kopci poskakovala. Tenkrát se to řešilo tak, že se v servis…
neuvedu 26.09.2010 13:45
neuvedu
Na 100% slabé kompresné tlaky-príčin je viac: Nedosadnuté piestne kružky,povolené sviečky,prepálený…
brunteles55 27.09.2010 17:49
brunteles55
Prosim ctete dotaz, puvodni otazku, vetsinu zavad co zde popisujete se tyka starych vyslehanych moto… poslední
borsuk 27.09.2010 21:07
borsuk

Pri parkovani a vypnutem motoru, pri vytazenem klicku ze zapalovani:-? na rucku nepojizdi, akorat jsem z toho zmateny, padz ve svem zivote jsem mel asi deset vozu a zadny pri parkovani na jednicku ci kvalt nepojizdel, tedy mne nenapadlo ani omylem ze tento vozik by mohl porusovat obecne zazita pravidla, rucku obcas pouzivam, obcas ne, jako kazdy z nas, ale tohle jsem vubec nepredpokladal.

Sousedovi se stalo to, že když při roztahování druhého auta uvázal lano za nárazník namísto za k tomu určené oko, tak ten nárazník utrhl. Reklamoval to a dostal nové auto i s řidičem a plnou nádrží k tomu. :-)
Jinak u objemu 1,2 benzin, obzvláště v letním horku, je to klidně možné a to přímo úměrně stoupání svahu. Chcete-li mít klid, tak ať v servisu přeměří tlak ve válcích, ale hlavně při parkování používejte parkovací brzdu. Spalovací motor totiž není ani ve vypnutém stavu zámek, jako je tomu u brzdy, ale pouze odporová zátěž.

JJ soused se ma...No tohle tvrzeni je nejake postavene na hlavu, ten svah neni nic prudkeho, pocitam tak cca 5° max, takze jak zde pisi, usuzuji bud na male tlaky ve valcich u nezabehleho motoru nebo na zavadu ci vlastnost prevodovky, spojky, spise cekam na odezvu majitelu stejnych nebo podobnych vozu, jinak vuz je bez problemu, razeni, chod motoru, otacky, vykon, spotreba umerna malemu poctu najetych km, vse mi prijde normalni. Tohle chovani je ale znacne netypicke, nejde li o zavadu a jeste jsem se s nim nesetkal.

jak už bylo řečeno - musíš brát ohled na to, že ta 1,2 je malá kubatura s nízkou hmotou (váhou pohyblivého ústrojí), navíc je to čtyřvál (narozdíl třeba od haťapky), takže na jeden hrnek zbývá celkem malý objem (který "přetlačit" nedá tolik práce), takže rozhýbat takový motor zvládne i daleko menší síla. Toto "poskakování" odpovídá pohybu pístů a klikovky.

BTW, "hýbat se" měla tendenci i moje fábka (1,4) na svahu cca taky těch 5° a dělala to všechna auta (kromě těch fakt s hovadským motorem a nízkou vahou - teď mám nový dvoulitrový diesel a hýbe se taky - ale to auto má přes dvě tuny) co jsem jezdil. Kvaltem brzdím jen na opravdu malých kopečcích, jinak vždycky ručka.

Jezdil jsem dlouho s Fabii 1.4 MPI, nyni s VW Caravelle 2.5 TDI, ale ze by se hybaly na jednicku pri parkingu bez rucky z mirnejsiho kopce jsem fakt nikdy nepozoroval a ten VW to uz je macek, no trochu jste mne ujistili v tom ze pravdepodobne nepujde o zavadu ale o vlastnost maloobjemovych motoru, proc tedy ale prodejce mi tvrdi neco jineho...no zrejme asi sam nevi!

Ale jo, spíš jsem to myslel "relativně" těžké, tzn. na to jak je velké... Což ovšem nehraje v případě popojíždění na kvalt roli.
Ručka zatuhne málokdy, osobně jsem se s tím nesetkal. Doma ale parkuju na rovině a když jsem někde krátkodobě (max. 1 den) tak zatuhnutí IMHO nehrozí.

Závadu na převodovce, či spojce vylučuji. Při závadě na motoru (volná svíčka, netěsný ventil a pod.), je velmi nepravděpodobné, že by tato závada byla na všech válcích. Proto, pokud by tomu tak bylo, tak auto poskočí o tento vadný válec a pak zůstane stát na dalším. Jak už tu někdo psal, jedná se nejspíš o to, že u takto nového motoru ještě nejsou zaběhlé kroužky a zcela netěsní. Na chod motoru to nemá vliv, ale při parkování tlak pomalu uteče a auto cukne na další válec. Navíc tření pístu o válec je menší než u zaběhaného motoru, protože nezaběhlé kroužky tolik nepřilnou v klidu k válci. K malému tření také přispívá nový olej. Po zaběhnutí motoru to bude myslím v pořádku.8-)

Měl jsem v životě hodně aut. Přes zařazenou rychlost mi zmizel do rána Wartburg (měl vyplou volnoběžku, tak blbej zase nejsem) ze svahu. Volal jsem policajty, že mi ukradli auto a ta ostuda, když se našlo pod kopcem, zádama v hromadě hnoje, že byl akorát vidět motor. Pak jsem měl Fiata Mirafiori, který také na kopci pomalu poskakoval (ééééé---hup, éééé---hup). Ten měl už motor v háji, i když jezdil. Ale při jízdě málem sežral i trávu kolem silnice a oleje cucal víc než benzínu.

No, jestli je něco špatně od výroby - nevím.
Ale zásadně vždy, když lezu z auta ruční brzdu použiju. Vypnu motor, zařadím 1 nebo Z a zatáhnu ruční. Ne fest, jen trochu.
A to i v garáži - sklon 0,5°. Naučil jsem to celou rodinu (při kondičních jízdách po jejich autoškole).
Je to úkon, který děláme automaticky. Ten, kdo má klíče od auta za něj zodpovídá i když auto zrovna nejede. Dnes, když vlezu do kteréhokoliv z dostupných 5ti aut, vždy je zatažena ruční.
Vytahování lanek neřeším, před TK to stejně kontroluje dvorní automechanik.
(tzn. tady jsou klíče, je třeba technická = tady je techničák s emisema - dostanu xxxxKč, bo jsem musel udělat...)
Proč by výrobci aut todleto do svých krámů montovali, když by to nebylo zásadní?
Navíc v době, kdy třeba Schadewerke nabízí model "žebrák" - po zakoupení si vemte sebou rybářskou skládací sesličku, bo sedadla jsou za příplatek(trochu přehnaný, no...)
P.S.
Gdysi, zamlada, jsem honil R25 , který stál na relativní rovině a myslel jsem si, že je tam 1. Chytil jsem ho 2m od sousedova zděného plotu.
Parkoviště trochu z kopce? Kvalt, ruční brzda a kola k pangejtu!

Už jsem několikrát viděl v zimě, kdy sra*čky ze silnice přimrazily pakny zatažené ruční brzdy a vozidlo se ráno nehnulo. Hlavně když je odpoledne teplo a v noci padne kosa jak v Charkově na nádraží. Rozmrazování hadrama namočenýma do horké vody bývá dosti krušné, plameny se nedoporučují...

Ano, kola k obrubníku jsou výborný nápad, používal jsem u Wartburga, kde ručka stejně nebrzdila. Nic se tím nezkazí ani u nového auta.

Vidím, že pán je znalec. Přidám k zasmání příhodu:
Jedu v zimě (-10) městem a stojí ve vláčku zasněžených zaparkovaných aut pán s lanem v ruce. I zželelo se mi ho a zastavil jsem a rozjeli jsme to. Poděkoval mi slovy: Kdo by tu baterku za tak silných mrazů huntoval, že...
Kuwa, možu ti říct, že jsem s tím měl problém celý den.

Jeden hospodskej v knajpě, kam jsem chodíval, tak měl podobnou příhodu - jel do města a potkal borca, jak u auta točí lanem. Tož ho vzal do vleku a ve městě vypřáhnul. A když jel zpátky, tak borec zase stál za městem, tentokrát na cestě ven a zase točil lanem. Tak se šetří benzín!

Jó, kde je můj žigul. Jednou o půl páté ráno byla taková kosa,
že zimou trénované vrány, co k nám lítaj z Uralu, neseděly na stromě,
ale stály na chodníku, úplně tuhé a prakticky nereagovaly,
normálně jsem je moh sbírat do pytle a udělat z nich polívku.
A kdybych otevřel papulu a řekl flaška, tak mi z huby vypadnou střepy.
To ráno pár zoufalců chtělo něco jako nastartovat, no to víš, že jo.
V autě jsem měl baterku Varta, vyrobenou snad za Gottwalda a když se mi
ze závějí nepodařilo vyjet, tak jsem z nich vyskákal na klíček.
Unbelievable. Kdyby mi ho lidi svině nekradli a nepoškozovali
(páč byl takový načančaný zvenku), nikdy bych ho neprodal.
Dodnes když vidím na cestě žigula, jihnu.

K brzdám za kosy: jednou jsem se ráno chtěl rozjet, napřed rána,
no a co, rossíjskaja mašína (ruční brzda v noci nebyla), ale pravděpodobně
zmrzlá vlhkost přes noc udělala svoje a při prvním přibrždění kopanec,
už nevím, zda to byla přimrzlá čelist nebo se hýblo obložení, je to dávno.
Ale s přehledem jsem brzdil rychlostma a když jsem potřeboval zastavit
na křižovatce, tak jsem vypnul motor a pomalu povoloval spojku. Pohodička.

Tohle mi dělala Felicia 1,3 MPi. Taky na kopci poskakovala. Tenkrát se to řešilo tak, že se v servisu jakoby něco udělalo (příčin mohlo být více), ať si to sedne, kdyby se závada dál vyskytovala, tak přijďte nejdřív za 1/4 roku. Takhle se to dělávalo, až bylo po záruce. Pak to byli ochotni opravit, ale už za peníze zákazníka. Pak jsem se někde dozvěděl, že se tak děje kvůli tomu, aby nebyly reklamace a škodovka tak mohla být považována za bezproblémovou, kvalitní značku.
Co se týče ruční brzdy, tak ze staré školy znělo vždy: nepoužívat kvůli možnému zamrznutí. Nyní jsem ale naopak četl, že se nemá při stání dávat kvalt, protože to nesvědčí motoru či spojce.

Rozhodně bych stav u nového auta řešil, už je jiná doba, než bývala před 12ti lety. Výhodou je, že záruka je nyní 24 měsíců, takže aspoň někde zanést záznam, že je tu ta a ta závada. Aby se ke konci záruky nějak nekroutili. Na druhou stranu, když dnes sledujete spotřebitelské informace typu Černé ovce, tak občan dnes nemá mnohdy na nic nárok, o vše se musí soudit ...

Na 100% slabé kompresné tlaky-príčin je viac: Nedosadnuté piestne kružky,povolené sviečky,prepálený piest a potom to NAJHOR3IE zadreté piestne krúžky(asi naj pravdepodobnejšie). Čo najkoršie navštívte servis a treba premerať kompresné tlaky. Ak to budú krúžky tak trvajte na výmene celého motora-servis sa bude brániť ale trvajte na výmene príčin je viac prečo sa zadreli krúžky,hneď jedna-nedostatočné chladenie,kto vie čo sa robilo z motorom.

Prosim ctete dotaz, puvodni otazku, vetsinu zavad co zde popisujete se tyka starych vyslehanych motoru v predsmrtnem stadiu, zde se bavime o jeste nezabehlem, jehoz hranice kilometraze neprekrocila stale jeste 1000 km, tudiz mam za to ze tlaky ve valcich jeste nebudou optimalni, ale jak zde pise vetsina, ani ja jsem se s tim jeste nesetkal, jinak zadne problemy, motor staruje nadherne, spotreba na tak malo ujetych km je velmi nizka, tah umerny objemu a vykonu, volnobeh a provozni otacky zcela plynule, bez skubani, razeni jde normalne, kourivost jsem nezaznamenal, tudiz mam opravdu za to ze tato zavada ci neduh je zpusobena malymi tlaky ve valcich a nebo v opacnem pripade jde opravdu o zavadu, zatim jsem nezkousel chovani stejneho typu vozu se stejnym poctem malo najetych km, ale rozhodne v brzke dobe to udelam, cekam take jeste na ohlasy jinych majitelu Avea, stejny dotaz jsem daval na Chevrolet forum.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru