Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailemVyřešeno Skoro mrtvá deska po běžné očistě

Dobrý den,
PROSÍM O POMOC. Moje jinak velmi spolehlivá deska K7VMM+ 3.1 nějak odešla... či co:.(. Při příležitosti vložení nové síťovky jsem jako čas od času obvykle vypucoval i skříň. Někteří broučci (int. VGA a další stonožky) měli totiž mezi nožkama dost prachu, ale vysavačem nešel sebrat všechen, tak jsem desku potom ještě opatrně přetáhl vlhkým hadříkem, abych to dostal pryč všechno. Po znovusestavení PC se ale s deskou asi něco stalo, protože po zapnutí se akorát rozjede větráček na CPU a z desky dopředu vyvedené indikační LEDky připojených mechanik a disků. ALE TO JE VŠE a má oblíbená spolehlivá deska nic víc nedělá:-/. Deskou jde tedy akorát šťáva do větráku CPU a do mechanik a HDD, ale jinak je "mrtvá". Nepřipojí se klávesnice ani další periferie, nenaskočí ani boot, monitor bez reakce, prostě jen ty větráčky. PROSÍM, POMOZTE MI, CO S TÍM. Není něco s BIOSem? Jak mou desku oživit?!? Mám ji rád, dobře šlape (teda šlapala) a doufám, že to bude nějaké trivialita, a že nedošlapala... :.(
Dík moc za rady, jsem z toho trochu vedle ::)

Předmět Autor Datum
Vypadá to, že sis něco odpráskl statickou elektřinou z vysavače. PC se nevysává, ale fouká se do něj…
MaSo 28.08.2008 14:00
MaSo
tak jsem desku potom ještě opatrně přetáhl vlhkým hadříkem gratulujem o pravdepodobnemu odfajceniu…
shiro 28.08.2008 14:01
shiro
Vlhká hadra tomu rozhodně neublíží, pokud to nechal před zapnutím důkladně vyschnout (a měl vytažene…
Prasak 28.08.2008 14:05
Prasak
To Prasak - Dík Ti. Přesně tak, nedělal jsem to poprvé 8-), všechno vždy pak perfektně fungovalo a z…
fullHD 28.08.2008 15:08
fullHD
Pokud máš možnost, zkus paměti v jiném pc, paměti jsou nejcitlivější. Jedoucí větráky znamenají, že…
Prasak 28.08.2008 15:39
Prasak
Jo takhle:i:. Problém je ale v tom, že mám tady na té desce DDR "1", a žádný comp s touto starší sbě…
fullHD 28.08.2008 15:50
fullHD
Na 99,9% si ji oddělal statickým výbojem z vysavače nebo nenechal dokonale(já nechávám tak 24 hodin)…
marekdrtic 28.08.2008 16:19
marekdrtic
To by mě nakrklo ... kdyby to byla pravda:-D Ale uznávám, že náhoda je blbec, a že plně platí Murphy…
fullHD 28.08.2008 16:35
fullHD
přesně takhle jsem si oddělal desku loni v létě ... místo za dovolenou jsem vypláznul cca 11000,- za…
maerlyn 29.08.2008 12:05
maerlyn
To: marekdrtic 10 dnů, příteli - ale to je všechno výše;-)
fullHD 29.08.2008 16:45
fullHD
Jedoucí větráky znamenají, že do desky kde šťáva, ale odprásknutýho může být něco jinýho, třeba samo…
fullHD 29.08.2008 12:41
fullHD
Psal jsem to z mobilu se zapnutou T9, občas to přehodí jinam, než člověk chce. A i kdybych to psal z…
Prasak 29.08.2008 14:25
Prasak
Ježkovy voči - nevymlouvají se takhle děti ve školce? :-D:-D:-D Já Ti dám radu do života - ženský m…
fullHD 29.08.2008 15:12
fullHD
To není výmluva, to je pravda. Do vašich končin ještě nedorazil mobilní internet? A ženatýmu chlapov…
Prasak 29.08.2008 15:49
Prasak
Kdepak - do našich končin na "Strahově" nemáme fakt ani jedno PC v okruhu kolejí 1km, natož něco lep…
fullHD 29.08.2008 16:41
fullHD
Vlhka hadra vadi ptz nou natlaci cely ten vlhky sajrajt napr. pod chipy a ten sajrajt spojeny vlhkos…
MM.. 29.08.2008 14:39
MM..
na starších doskách niekedy stačí aj malá manipulácia na to,aby sa kompletne vybila cmos batéria,a t…
ogl 28.08.2008 20:36
ogl
Hm, to mě napadlo už tehdy, proto jsem nekupoval novou baterku, ale šalamounsky dal tu z MSI K7VMM+…
fullHD 29.08.2008 11:53
fullHD
Sorry, ale zkus trochu vynechat ty trojtečky (...) a smajlíky. Dále si prosím nastuduj význam slova…
Prasak 29.08.2008 12:04
Prasak
Jedoucí větráky znamenají, že do desky kde šťáva, ale odprásknutýho může být něco jinýho, třeba samo…
fullHD 29.08.2008 12:42
fullHD
A taky to stačí napsat jen jednou ;-)
Prasak 29.08.2008 14:25
Prasak
Jezis, to snad neni ani pravda. Nabuduce vypucuj vnutro motora v aute :-? Skontrolovat ze je vsetko…
MM.. 29.08.2008 14:36
MM..
MM.. - vnutro motora v aute, nevím, na to jsou asi nějací trpajzlíci /ty kurvy vlezou všude/,ale za…
gambáč 29.08.2008 15:25
gambáč
Jóóó, dobře gambáč! Tak ta noc s bublinkama - tak to má být!!!! :-D:-D:-D Dostal jsem chutě - balím…
fullHD 29.08.2008 15:53
fullHD
To: MM.. Ježiš - podle sebe soudím tebe, že? :-? Tak to je snad jasné, že jumpery jsou tam, kde mají…
fullHD 29.08.2008 15:47
fullHD
Sorry ale jakékoli umývání desky vodou a ještě k tomu hadrem (zdroj elektrostatické elektřiny), na k…
marekdrtic 29.08.2008 16:54
marekdrtic
No já myslel že jsi elektrikář, aspon se tak tváříš. Mokrý hadr není v žádném případě zdroj statické…
MM_tank 29.08.2008 18:12
MM_tank
Dík, MM tank! Je jasné, že Ty jediný jsi suverénně pobral, oč mi tu jde, a co tu řešíme za problém…
fullHD 30.08.2008 08:02
fullHD
do starší desky HewlettPackard. A ta je dříč!!! Nezničitelná. Vše šlo, takže baterkou to není. Mimoc…
gd 30.08.2008 09:46
gd
To: gd ALE ASI JEN DALŠÍ PŘÍPAD, že? Nebo fakt jen tak pomalu chápeš? Sorry, ale nazvat tebe také b…
fullHD 30.08.2008 12:43
fullHD
gd: souhlas.
lední brtník 30.08.2008 12:58
lední brtník
Díky za pochvalu:-)Víkend mám naštěstí :beer::beer::beer:
MM_tank 30.08.2008 10:44
MM_tank
Nemáš zač. To já děkuju všem slušným přispěvatelům a KONSTRUKTIVNÍM RADÁM, za které mohu poděkovat.8…
fullHD 30.08.2008 12:53
fullHD
MM tank, sorry ale musim s tebou teraz nesuhlasit. Doska sa da statikou odprasknut, je to sice malo…
MM.. 30.08.2008 13:16
MM..
Deska se určitě statickou elektřinou zničit dá ale v běžných podmínkách si myslím nejsi schopný dosá…
MM_tank 30.08.2008 13:22
MM_tank
No, skor by som povedal ze je mala pravdepodobnost ze trafis spravne miesto :) Ja nemam nic proti vy…
MM.. 30.08.2008 13:26
MM..
:-? Clovece ty musis byt taky XXXX ze to az dverami plieska.nebudeme si zbytečně nadávat (MM_tank) (…
MM.. 30.08.2008 13:11
MM..
Podle sebe soudím tebe...8-)
fullHD 30.08.2008 13:32
fullHD
To "prislovie" je rovnaka blbost ako aj tvoje ostatne prispevky, kazdemu s IQ>50 je to jasne.
MM.. 30.08.2008 13:39
MM..
Tím se vysvětluje, proč ti to není jasné. Chápu tvou indispozici, ale zkus se uklidnit, nikdo tady…
fullHD 30.08.2008 13:48
fullHD
Tak to som rad ze sa nasiel niekto tak mudry kto odteraz bude spravne a mudro radit ludom na poradni… poslední
MM.. 30.08.2008 14:02
MM..
Nechteli byste toho vzajemneho osocovani uz nechat?
mif 30.08.2008 13:22
mif
ANO, NEJVYŠŠÍ ČAS. TATO DISKUSE JIŽ BYLA SKONČENA A VŠECHNY PROVOKATIVNÍ PŘÍSPĚVKY PO NÍ JSOU NEDŮST…
fullHD 30.08.2008 13:28
fullHD

Vypadá to, že sis něco odpráskl statickou elektřinou z vysavače. PC se nevysává, ale fouká se do něj stlačeným vzduchem ve spreji, případně kompresorem. No, a ten vlhký hadřík je taky docela blbost, doufám, že jsi to předtím aspon odpojil ze sítě.

tak jsem desku potom ještě opatrně přetáhl vlhkým hadříkem

gratulujem o pravdepodobnemu odfajceniu dosky. Chlape ak nepoznas ani zaklady cistenia PC, tak to nerob - uz vies preco. Ako ta napadlo cpat tam vlhku handricku? omg....

Skus este resetnut bios, ak nezabere, tak vytiahni RAMku a skus to zapnut. Ak nebude ani pipat, tak je na 90% odpalena. Skontroluj zapojenie kablov ak si nejake odpajal.

Vlhká hadra tomu rozhodně neublíží, pokud to nechal před zapnutím důkladně vyschnout (a měl vytaženej napájecí kabel, toť otázka). Při výrobě PCB není nic zvláštního, že se celá deska i s napájenými součástkami prožene myčkou s horkou vodou a saponátem.

Spíš tam něco odprásknul vysavačem, nebo to jen špatně složil. Doporučil bych vytáhnout znovu usadit všechny komponenty a kabely, hlavně paměti.

To Prasak - Dík Ti. Přesně tak, nedělal jsem to poprvé 8-), všechno vždy pak perfektně fungovalo a zcela s Tebou souhlasím v tom, že je jen potřeba maximální "suchost" před zapojením do elektřiny, zbytek jsou mýty, kterým jen někteří bezmezně věří... Deska byla pochopitelně vymontovaná (nevím, kdo by to nechal v elektrice, když to čistí vodou...ehm asi někdo soudí dle vlastních zkušeností:-D - Prask, Ty ne;-)) a schla velmi, velmi, velmi dlouho, mnohem víc, než bylo nutné - 10 dnů. Myslím, že kdyby tam nějaká vlhkost byla (ale to bych nezapojil - nejsem cvok), neběžely by se přece tak hladce ani větráky a šťáva, co deskou evidentně teče (točí se totiž větrák napájený z desky k CPU, svítí čelní LEDky zapojené do desky, roztočil se HDD a mechaniky,...) a hned po zapojení by to tam něco brutálně vyzkratovalo a dál by to bylo mrtvé (definitivně). Vysávání a statická elektřina "nutně a vždy při vysávání za každou cenu" jsou také pověry, ale i tak si na to dávám bacha a mám toto sichrované vybíjením (a to prosím ne přes desku...;-)). Jediné nebezpečí by hrozilo neopatrným hrubým a brutálním "luxováním", kdy si vytrhnete, rozdrtíte a následně vycucnete polovodič - což je pak pochopitelně na odpis 8-) Proto pokud se vysává prach opatrně a s jištěním proti vybití statické elektřiny přes hubici do desky, není problém. O čistění stlačeným vzduchem samozřejmě vím. Poskládal jsem to snad také dobře (jako už asi 100x), vše s maximální opatrností, takže jsem z toho jelen. A samotného mě to spíš dost štve, proto jedinou dobrou radu tu měl Prasak. Zkusím to ještě jednou poskládat (škoda, že není možná nějaká diagnostika komponent v běžných domácích podmínkách:-)). Předem dík za další rady, bo jsem zoufalý3-[

Jo takhle:i:. Problém je ale v tom, že mám tady na té desce DDR "1", a žádný comp s touto starší sběrnicí. Ačkoliv zpětná kompatibilita by přece u desek pro DDR2 být mohla, co?:?: Ale ajaj - to vlastně asi nepomůže, bo ta "skvělá" deska (rozumíme si... dobrá na svou dobu...) má 2 sloty na DDR1 a další 2 na SDRAMky. Na SDRAMkách jsem to zkoušel a nerozjelo se to ani tak... Tak nevim:.(

Jedoucí větráky znamenají, že do desky kde šťáva, ale odprásknutýho může být něco jinýho, třeba samotnej chipset

Nastuduj si slova KDE a JDE. Věř, že mají zcela odlišný význam. Také předem děkuji. Jen na okraj ...;-):-D;-)

Jinak děkuji za radu ohledně zpětné nekompatibility DDR1 paměťových modulů ve slotech pro DDR2.

na starších doskách niekedy stačí aj malá manipulácia na to,aby sa kompletne vybila cmos batéria,a to u niektorých modelov stačí k tomu,aby až do jej výmeny za novú hrala doska mrtveho chrobáka.Pokial nedošlo k zničeniu skraom od vlhkej handry alebo mechanickému poškodeniu vysavačom,skús tú baterku,možno sa preberie k životu

Hm, to mě napadlo už tehdy, proto jsem nekupoval novou baterku, ale šalamounsky dal tu z MSI K7VMM+ rev.3.1 do starší desky HewlettPackard. A ta je dříč!!! Nezničitelná. Vše šlo, takže baterkou to není. Mimochodem ta HP je fakt třída - hold, kvalita se pozná, s tím nic nenaděláme...8-) Co jsem si s ní dovolil a stále BEZVADNĚ funguje... navíc už tehdy měla pevné elyty, což je jen u dnešních dražších desek;-) O to víc mě ser..., že k té MSI jsem se choval jako ke svátosti (pokaždé, když jsem ji čistil) a teď tohle. Vždy bez chybičky naskočila, ...... ach jo3-[

Jedoucí větráky znamenají, že do desky kde šťáva, ale odprásknutýho může být něco jinýho, třeba samotnej chipset

Nastuduj si slova KDE a JDE. Věř, že mají zcela odlišný význam. Také předem děkuji. Jen na okraj ...;-):-D;-)

Jinak děkuji za radu ohledně zpětné nekompatibility DDR1 paměťových modulů ve slotech pro DDR2.

Jezis, to snad neni ani pravda. Nabuduce vypucuj vnutro motora v aute :-?

Skontrolovat ze je vsetko zapojene tak ako bolo (napr. jumpery - hlavne cmos jumper skontrolovat ci si ho nevysal), skusit vypnut PC z 230V a vytiahnut knoflikbaterku na 15minut potom ju vlozit nazad samozrejme.
Ak je vsetko (konektory a jumpery) OK a nenabehne to, tak kupit novu dosku.

P.S. inac MSI vseobecne su tak trochu tiez sroty takze by mi jej ani nebolo luto.

MM.. - vnutro motora v aute, nevím, na to jsou asi nějací trpajzlíci /ty kurvy vlezou všude/,ale za to vím, že mě motor vypucovala před časem kuna, které obrovsky chutnaly, všechny kabely. Ta "prostitutka", mě stála skoro 3000 Kč - ježíš to byla noc, i s "bublinkama".

To: MM..
Ježiš - podle sebe soudím tebe, že? :-?
Tak to je snad jasné, že jumpery jsou tam, kde mají být. Kromě názoru na desky MSI, se kterým mohu částečně souhlasit, třebaže ze zkušenosti tvrdím, že člověk musí mít štěstí na konkrétní kus, považuji tvůj příspěvek za vskutku uřitěčný...ééé tedy vskutku užitečný... (ty mé překlepy) Přečti si, prosím, raději celý dred, abys věděl, o čem je tu vůbec řeč. Řešíme tu celkem solidní "špek" a ne pravděpodobně tvůj jediný pokus o očistu desky, Sherlocku:puff::-D. Samozřejmě to bylo vyfoukáno, takže mezi nožkama brouků ani pod nimi (že by toto vadilo...ehm) je čisto. V tom to právě nebude. Zrovna tenhle dobrý kousek mě tak zdržuje. Nakonec asi koupím novou, ale dík zvídavosti jsem chtěl vědět, čím to mohlo být (a ne, čím to nemohlo být, co se už nějak tak předpokládá za samozřejmé). My takových očist máme za sebou desítky či stovky a úspěšné. Ale najednou toto. A právě proto je tu tento dred, víme???;-) Špek!

Sorry ale jakékoli umývání desky vodou a ještě k tomu hadrem (zdroj elektrostatické elektřiny), na kterém bude prach je opravdu špatné. Počkal si minimálně 12 hodin před složením a zapnutím? Vytopené počítače se nechávají uschnout až jeden měsíc, kapička vody tam nesmí zůstat :!:

Závěr, pokud neodešly paměti tak mohu s lítostí konstatovat, že ta deska umřela, smiř se s tím, neopravíš to ani s pomocí téměř provokativních výpadů vůči ostatním členům poradny co se ti snaží pomoci.

PS:

takže mezi nožkama brouků ani pod nimi (že by toto vadilo...ehm)

Pozoroval si někdy vodu? MB je ještě "na výšku", takže ta kapalina vlivem gravitace pěkně steče dolů a obalí se kolem nožiček. Mimochodem ty ses na to koukal pod komparačním mikroskopem že s určitostí víš že tam není ani zrnečko prachu ani špína ani mikrokapička vody? Vždyť mezi těmy piny je mezera tak 0,2mm

No já myslel že jsi elektrikář, aspon se tak tváříš. Mokrý hadr není v žádném případě zdroj statické elektřiny.

Podle mě to neodpráskl ani vodou ani statickou elektřinou z hadru či vysavače.

Jinak statická elektřina je u počítačů takový velký skoro neexistují bubák, taková vypěstovaná fáma. Všichni ví jak je to nebezpečné a ve skutečnosti se to strašně přehání. Já třeba dělám s počítači denně 13let v práci, na statickou elektřinu kašlu a těch pár součástek (10-20?) co jsem za tu dobu při práci vehnal do křemíkového ráje měl na svědomí nejčastěji měchanický problém - ujetý šroubovák -rýha na desce, ohlé piny, pády na zem a ze schodů a podobně. Něco jiného je samozřejmě pájet citlivé součástky bez ochran....

Je problém odprásknout součástky přípájené na pc deskách i přímým přiložením výboje např. z piezozapalovače i při přeskoku. Kdybych měl ohon (liščí) a ebonitovou šavli tak to klidně skusím pohřbít s tou liškou jsem přesvědčený že ten výbojek vzhledem ke kapacitě dílů a ochranám nic neudělá.

Dík, MM tank!

Je jasné, že Ty jediný jsi suverénně pobral, oč mi tu jde, a co tu řešíme za problém - špek - a za to mockrát dík. Jsi profík a dokážeš konstruktivně poradit jediným příspěvkem!

Většina ostatních si buď z lenosti nepročtou poctivě celý dred a pod rouškou "snahy o pomoc" pak dělají z člověka, co dělá s PC také léta, blba nebo nevděčníka. Anebo si snad myslí, že snědli všechnu moudrost světa a k naprosto neužitečné radě (některé věci se již předpokládají za samozřejmé na určité úrovni; jako že jsou desky mnohovrstvé,atd.) Tě pak ještě chytnou třeba za překlep a přihodí si invektivu ...!!! To snad ani nebudu komentovat, že ano? Tací v této poradně nemají co dělat - ti totiž nechtějí poradit, ale ukázat, jací jsou frájové a poradí Ti něco v tom stylu, že "poledne je také 12:00" a drze přidají "a to jsi nevěděl? ... Fakt nemožné.

Jasně MM tank - deska je na jednom místě u CPU takovým symetrickým útvarem (proto mi to asi uniklo) napříč plošných spojů celkem brutálně (hluboko) škrábnutá. Téměř jistě tedy půjde o toto.

Takže díky moc a pěkný víkend (a ne pracovní, jako ten můj...)!!!

do starší desky HewlettPackard. A ta je dříč!!! Nezničitelná. Vše šlo, takže baterkou to není. Mimochodem ta HP je fakt třída - hold, kvalita se pozná, s tím nic nenaděláme...8-) Co jsem si s ní dovolil a stále BEZVADNĚ funguje... navíc už tehdy měla pevné elyty, což je jen u dnešních dražších desek;-) O to víc mě ser..., že k té MSI jsem se choval jako ke svátosti (pokaždé, když jsem ji čistil) a teď tohle. Vždy bez chybičky naskočila, ...... ach jo3-[

Prave, ze si to ctou. Navic sem chodi i nezkuseni uzivatele a tak na dalku se tezko nekdo pozna...

Par poznatku:

Mimochodem ta HP je fakt třída - hold, kvalita se pozná, s tím nic nenaděláme...

Mam tu jednu opticky dobrou desku HP, pritom je absolutne mrtva.

navíc už tehdy měla pevné elyty, což je jen u dnešních dražších desek;-)

treba Gigabyte GA-P31-DS3L - deska za 1300, tudiz drazsi je relativni pojem

že k té MSI jsem se choval jako ke svátosti (pokaždé, když jsem ji čistil) a teď tohle. Vždy bez chybičky naskočila...

asi zacnu verit na trpasliky:

deska je na jednom místě u CPU takovým symetrickým útvarem (proto mi to asi uniklo) napříč plošných spojů celkem brutálně (hluboko) škrábnutá

Sorry, ze na to takto reaguji, ale uz v prvnich prispevcich se chovas jako arogant a vsem davas najevo, ze jejich rady stoji "za houby". Mozna mas pravdu, ale po celem prostudovani vypadas spis ty jako blbec. Jako by se tu resilo, proc mi nestatruje auto po serizeni motoru, ale neuvedes, ze nemas klicky...
Pokud za sluzbu neplatis a nesouhlasis, nechovej se jak arogant. My vime, ze jsi super odbornik (co jineho je na Strahove, ze? proc ti s tim ale neporadili tam? Rady na dalku nikdy nebudou presne bez uvedeni vsech fakt...). Jen nevim co je na tom tak "spekateho", kdyz po cisteni desky deska nejede?

PS: take mam (a vidim) casto preklepy, ale nikdo jiny krom tebe na ne nereaguje...

To: gd

ALE ASI JEN DALŠÍ PŘÍPAD, že? Nebo fakt jen tak pomalu chápeš? Sorry, ale nazvat tebe také blbcem za tvůj arogantní příspěvek ti budiž lichotkou (za víc soudě podle příspěvku nestojíš). Anebo se léčíš na hlavu, bo jinak tvůj blábol, navíc po vyřešení (!), tomu napovídá.

Mam tu jednu opticky dobrou desku HP, pritom je absolutne mrtva.

Pokud TY soudíš kvalitu dle vzhledu - tvůj problém, ať to ale ví ostatní. (Ach, jak ty musíš trpět vlastnictvím množství pozlátek...)

treba Gigabyte GA-P31-DS3L - deska za 1300, tudiz drazsi je relativni pojem

Když píši dříč, tak myslím dříč - ta HP je neskutečně stará a přesto stále funkční. Ale kdybych to měl tedy srovnávat NESMYSLNĚ PLOŠE, JAKO TY, tak ti píši: ta HP stála tehdy 8500,-Kč ...

asi zacnu verit na trpasliky:

... až teď? Vypadáš, že jsi nikdy na nic jiného nevěřil. Navíc zjevně NEPOZNÁŠ a NECHÁPEŠ jistou NADSÁZKU.

Pokud za sluzbu neplatis

Speciálně tvůj "opravdu věcný" příspěvek je k nezaplacení... Počkej, něco ti mohu prodat (zjevně bereš všechno a draho, takže s tebou musí být radost obchodovat).

a nesouhlasis

Nejsi bolševik ?!?!?

Jen nevim co je na tom tak "spekateho", kdyz po cisteni desky deska nejede?

Nevíš toho asi ještě spousty a spousty. Ale k věci - už vidím tebe, jak bravurně najdeš něco, co vypadá jako kosý řez žiletkou.

My vime, ze jsi super odbornik

Poslyš, nemáš ty nakonec jen nějaký pořádně hustý mindrák?

Mimochodem JAK JSI PORADIL TY, ŽE MÁŠ "ÚSTA" PLNÁ KECŮ?

Takže na tvou aroganci se muselo arogancí, jinak to nepůjde, protože asi nechápeš, že nejprve se někdo na něco slušně zeptal (založil téma) a teprve následně dostal odpověď na, níž teprve reagoval v jejím duchu. I tak ale ze slušnosti jistil zakladatel tématu svůj příspěvek emotikonami, kdyby náhodou nebyl pochopen správně. Význam emotikon ti zřejmě stále uniká. Zkus se zamyslet - a možná to dáš dohromady i sám. A propos příjemné zrcadlo tvé aroganci???

MM tank, sorry ale musim s tebou teraz nesuhlasit. Doska sa da statikou odprasknut, je to sice malo pravdepodobne (kvoli ochrannym diodam), ale da sa. Ale omnoho horsi je sajrajt a vlhkost. Niktore priemyselne dosky sa komplet cele prelakovavaju aj po osadeni suciastok (je to drahe a pracne) ale musi to byt lebo sajrajt+vlhkost a proste by to po par mesiacoch prislo nazad na reklamaciu.

Ked nieco 100% funguje, a zrazu to po "ociste" nefunguje, tak to mohla odprasknut jedine ta ocista, a v tom pripade by sa mal "cistitel" nad sebou zamysliet.

No, skor by som povedal ze je mala pravdepodobnost ze trafis spravne miesto :) Ja nemam nic proti vysavacu ak sa to vysava obdalec (aspon 5-10cm od dosky), ale vlka handra tak to som myslel ze zle vidim. Natlacit pod chipy nejaky sajrajt ktory mozno saje vlhkost, hmm. P.S> prip. natlacit sajrajt do konektorov - to je este horsie ako pod chipy...

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru