Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem AMD vs INTEL

Dobrý den, chci se zeptat, co za procesor do 4.000,- jestli od AMD nebo INTELU a popř. odkaz na Váš tip. Procesor budu využívat především na hry. Ptám se pouze na prosecor, poté se zařídím na zákl.desku a další kompomenty. Za všechny tipy děkuji.

Předmět Autor Datum
Za mě AMD FX-8320.
jezekhifi 18.07.2014 16:49
jezekhifi
Tak do 4 asi AMD FX8320, ale raději bych si připlatil za tenhle...http://www.czc.cz/intel-core-i5-45…
sambilionk 18.07.2014 16:52
sambilionk
- 4 166,- AMD FX8350 http://www.alza.cz/amd-fx-8350-d1571296.htm#altern ativy - Jinak na hry, pohldn…
CoCoChanel 18.07.2014 16:53
CoCoChanel
No použitej bych nebral....http://www.czc.cz/amd-vishera-fx-8350/116666/produ kt
sambilionk 18.07.2014 16:54
sambilionk
No použitej bych nebral.... ? - u Intelu bude lepsi moznost budouciho Upgrade jak u jeho rivala AM3…
CoCoChanel 18.07.2014 16:56
CoCoChanel
u Intelu bude lepsi moznost budouciho Upgrade jak u jeho rivala AM3+ Jak často potřebuješ měnit pro…
jezekhifi 18.07.2014 16:57
jezekhifi
- Osobne, kdybych nemel dost penez, zacnu s i3 a casem dokoupim i5, u AM3+ koupis AMD FX8350 a potom…
CoCoChanel 18.07.2014 17:00
CoCoChanel
Ale co potom, procesor typu FX-8320 mě vydrží cca 3-5 let primárně měním grafiku. A za 3-5 let kde b…
jezekhifi 18.07.2014 17:02
jezekhifi
1150 stejně tak AM3+ - Jak muzes prosim te porovnavat tyto dva sockety a jejich chipsety? To je sme…
CoCoChanel 18.07.2014 17:03
CoCoChanel
Já se bavým o tom že oba sockety nebudou existovat tak koupím FX-8320 50 nebo I5 4590 a dál měním vš…
jezekhifi 18.07.2014 17:06
jezekhifi
Silně pochybuji o I3 že je rychlejší blbost! - Kdyz nevis tak se nehadej. Nepisu ze je v kazde hre…
CoCoChanel 18.07.2014 17:08
CoCoChanel
Jo. V některých špatně optimalizovaných hrách (třeba WoT), jejichž engine využívá jedno jádro, tak b…
Niko Bellic 18.07.2014 17:20
Niko Bellic
A na kterým monitoru těch 90Fps uvidí když všechny nebo většína jsou 60Hz.
jezekhifi 18.07.2014 17:31
jezekhifi
No právě, ve výsledku to poběží na obou platformách stejně.
Niko Bellic 18.07.2014 18:09
Niko Bellic
Prdalčku záleží na nějakém max.je to přesně naopak. Obecně a zjednodušeně: Pokud je hra náročná na H…
M-Pol 18.07.2014 18:38
M-Pol
mám pár známých, měli "hiendové" AMD řešení a všichni to s příchodem nových karet (HD7xxx a vyšší, G…
touchwood 19.07.2014 10:36
touchwood
No uvidíme. Právě jsem pořídil FX 8320 a Radeon R9 270X, tak otestuji. :-)
Niko Bellic 19.07.2014 12:26
Niko Bellic
- FX 8320 je respektivne fx8350 s mensim (5-10%) OC mas FX8350. K rade FX9xxxx procesor maniak, se n…
CoCoChanel 19.07.2014 12:37
CoCoChanel
Deska ASUS M5A97 EVO R2.0 RAM Kingston 2x4 GB DDR3 1600 Mhz (kvůli případnému OC) Zdroj z původní se…
Niko Bellic 19.07.2014 12:43
Niko Bellic
M5A97 EVO R2.0 - Alala, tuto desku znam jak vlastni boty :-D R2.0 vim ze je jeste pod model, R2.0 j…
CoCoChanel 19.07.2014 12:56
CoCoChanel
Díky za tipy. :-)
Niko Bellic 19.07.2014 13:04
Niko Bellic
grafiku mam tuto http://www.alza.cz/sapphire-hd-7770-vapor-x-oc-d33 2710.htm#alternativy jakou tedy…
Pl 19.07.2014 14:31
Pl
- Divej, reknu ti svuj nazor, vzal bych zakladni desku kde bude mozny Upgrade, k tvé GK staci ten In…
CoCoChanel 19.07.2014 14:39
CoCoChanel
Děkuji za tvůj názor, zdá se mi to jako nejlepší volba :)
Pl 19.07.2014 15:14
Pl
Co chceš potom FX 8350 stačí na dlouho s výkonem a koupit I3 s tím že pak koupí I5 je hovadina..v šu…
sambilionk 18.07.2014 17:03
sambilionk
Ten na Alze je jetej...;-)
sambilionk 18.07.2014 16:59
sambilionk
Chtěl bych rozjet GTA V :) ale bohužel ještě nejsou potvrzený min. požadavky
Pl 18.07.2014 17:10
Pl
Jo to záleží na rozpočtu co na sestavu budeš mít,taky budu obměňovat na Intel,ale FX8320 ti bude jin…
sambilionk 18.07.2014 17:13
sambilionk
Koukám že se nejvíc lidí shodlo na AMD FX8320 :) Tak uvidíme dále
Pl 18.07.2014 17:15
Pl
Jj shodli se 2 :-)
molo 18.07.2014 17:31
molo
- Tak mu ale take rekni, ze s FX8320 respektivne na AM3+ uz jiné (lepsi) CPU nekoupi a zadné mikropr…
CoCoChanel 18.07.2014 17:16
CoCoChanel
A co by měl kupovat, tenhle mu stačí a za X let vymění komplet,jinak MB zas tak drahá není.A buhví c…
sambilionk 18.07.2014 17:23
sambilionk
Já si myslím že AMD udělá patici třeba AM4 a zpětně tam budou fungovat FX procesory jak to dělalo do…
jezekhifi 18.07.2014 17:28
jezekhifi
Je to jedno v tý ceně nejlepší volba FX8320 potom pak dražší I5 4590 co bude pak je ve hvězdách a ce…
sambilionk 18.07.2014 17:30
sambilionk
AM4 uz nebude, AMD kasle na klasicke CPU, robia uz len APU (socket FM2 a podobne). Na druhu stranu,…
Michal2 18.07.2014 17:31
Michal2
Já nevím jaká patice bude, ale nemáš pravdu i AMD planuje vyrábět pořádný procesory. Viz ddworld. Čl…
jezekhifi 18.07.2014 17:34
jezekhifi
AMD planuje furt.
Michal2 18.07.2014 17:36
Michal2
:-)
sambilionk 18.07.2014 17:39
sambilionk
Suhlas momentalne mam i3 3240 (Ivy Bridge) a 770nV a vsetko slape jak hodinky na plne detaily pri ro…
vavrapeter 18.07.2014 19:24
vavrapeter
Já jezdím šalinou a taky si nestěžuju, takže auto nedoporučuju. (i3 je momentálně mimo hru vzhledem…
neoras 18.07.2014 19:33
neoras
Radsej sa toto ani nepokusam pochopit. Proste z vlastnej skusenosti tu pisem, ze i3 a dobra grafika…
vavrapeter 18.07.2014 19:37
vavrapeter
Jaká by byla nejvhodnější zákl.deska jak pro AMD tak pro INTEL, cenově do 2 tisíc ? Děkuji
Pl 18.07.2014 20:27
Pl
Ptám se pouze na prosecor, poté se zařídím na zákl.desku a další kompomenty. To k ničemu není. Až b…
karel 18.07.2014 20:33
karel
DOSKA Z97 asus-z97m-plus-d1481454.htm PROCAK 3,7GHz http://www.alza.sk/intel-core-i3-4360-d1481042.h…
vavrapeter 19.07.2014 08:45
vavrapeter
Dneska bych rovnou i3 neřešil a pokud je málo peněz, bral bych G3258 + FeraPro + nataktoval někam za…
touchwood 19.07.2014 10:34
touchwood
Dneska bych rovnou i3 neřešil a pokud je málo peněz, bral bych G3258 + FeraPro + nataktoval někam za…
neoras 19.07.2014 11:08
neoras
Nesledujem sytuaciu podrobne, takze o tom Pentiu som nevedel. Mojou prioritou bolo tazatelovi poadit…
vavrapeter 19.07.2014 11:18
vavrapeter
Vypadá to takto - http://www.cnews.cz/recenze/haswell-refresh-v-akci -core-i7-4790k-i5-4460-pentium-…
M-Pol 19.07.2014 11:38
M-Pol
Právě proto píšu, že když je málo peněz. Tam se pak každý soudruh musí buď uskrovnit, nebo se naučit…
touchwood 19.07.2014 12:00
touchwood
Nesledujem sytuaciu podrobne v pohodě, právě proto jsem se ozval. i3 na levné gamesení byla dobrá v…
touchwood 19.07.2014 12:01
touchwood
Před 2 měsíci to bylo G3420, nevím, co každý vidí na polovičaté i3.
neoras 19.07.2014 12:23
neoras
Presne to som dal synovcovi do PC, ked som mu skladal pod stromcek.
vavrapeter 19.07.2014 12:52
vavrapeter
to bych ani tak netvrdil. To byl dobrý CPU pro cenově totálně ořezané PC, ale na hraní s lepšími gra…
touchwood 19.07.2014 14:37
touchwood
FX8xxx - to jsou doslova vyhozené peníze, protože ty CPU docela zásadně limitují výkonnější grafické…
Niko Bellic 19.07.2014 12:31
Niko Bellic
Proč? Pokud je problém v penězích, tak i to je možné řešení (např. na video, nebo na hry kde je vyža…
touchwood 19.07.2014 14:38
touchwood
Trochu se mýlíš - 1. nikdy nic nedoporučuji, vždy jde jen a jen o návrh 2. u návrhu rozhoduje limit…
M-Pol 19.07.2014 15:21
M-Pol
- Zalezi na urcitem prikladu, porovnani, o proti rivalovy Intel i7 3,4GN se FX8xxx (bez iGp) drzi sl…
CoCoChanel 19.07.2014 15:27
CoCoChanel
Mal som aj AMD, aj Intel, a u mňa jednoznačne vedie Intel, čo do zahrievania, výkonu, mal som možnos…
zcmmqnrk 19.07.2014 11:13
zcmmqnrk
za ty penize kup Fx 8350 a amd3 plus desku do 3000kc. Sam jsem minuly tyden koupil fx 8350 r9 280x a…
otakarek2 20.07.2014 10:19
otakarek2
Přesně tak! Furt Intel Intel.. Taky AMD funguje dobře!
jezekhifi 20.07.2014 10:24
jezekhifi
vsak jo m pol mi porad strkal intel. Ja podporuji amd cpu a grafiku. Nevim ale asi 99 procent co mel…
otakarek2 20.07.2014 10:43
otakarek2
jeste dodat ze fx 8350 ma 125w, takze kdyz to zapnu tak na 1 minutu vypadne el. proud v CR jakou to…
otakarek2 20.07.2014 10:50
otakarek2
a pak tu jeste nekdo mele, ze amd neni na hrani a jsou to stare desky amd3 plus. Pekny mytus. Taky j…
otakarek2 20.07.2014 11:03
otakarek2
Ty si nepamatuješ ani přezdívky pod kterými vystupuješ, natož co si vlastně chtěl! KobliHa [82.145.…
M-Pol 20.07.2014 11:06
M-Pol
muj pc stal 30 000kc, kdyz jsem kupoval jeste formuli desku za 5000kc. A ani bych nechtel i7 kdyby s…
otakarek2 20.07.2014 11:11
otakarek2
Kde konkrétně tu kdo tvrdil, že AMD není na hry?
Wikan 20.07.2014 11:13
Wikan
touchwood dnesni amd nejsou na hry dobra volba. Jsem rad, ze jsem tento mytus znicil.
otakarek2 20.07.2014 11:17
otakarek2
Psal že to není dobrá volba, ne že nejsou na hry, to je dost zásadní rozdíl.
Wikan 20.07.2014 11:20
Wikan
psal ze amd neni na hry dobra volba takze to vlastne znamena, ze jsou na hry? Jasne je videt co tim…
otakarek2 20.07.2014 11:23
otakarek2
Není dobrá volba = existuje lepší volba. Nijak to ovšem neznamená, že i tahle horší volba nemůže ve…
Wikan 20.07.2014 11:24
Wikan
jo precti jsi jeho prispevky. Kupovat fx je nesmysl do budoucna. Dalsi mytus.
otakarek2 20.07.2014 11:30
otakarek2
Všechny jsi zničil. Ještě bys mohl potřetí napsat, že máš základní desku za pět tisíc.
karel 20.07.2014 11:20
karel
ja nevim kdo jsi nici poradnu. Vypravet bachorky. Amd sestava vydrzi 4 roky i dele, jedine co nevydr…
otakarek2 20.07.2014 11:27
otakarek2
AMD smrdí.
karel 20.07.2014 11:32
karel
me smrdi poradna
otakarek2 20.07.2014 11:52
otakarek2
Tak proč sem chodíš?
Wikan 20.07.2014 11:53
Wikan
abych boril myty a bachorky od amd. Jeste se dozvim, ze r9 280x je na nic.
otakarek2 20.07.2014 12:03
otakarek2
280X mám. A s Intel i7-2600K přetočeným přes 4GHz je to skvělá karta. Ale jak to souvisí s pažravými…
touchwood 20.07.2014 12:05
touchwood
ja mam fx a tu grafiku a nemam problem.
otakarek2 20.07.2014 12:11
otakarek2
pažravými a nevýkonnými FX CPU Přesto jsem do FX šel a udělal dobře. Při renderování h.264 720p vid…
Niko Bellic 20.07.2014 12:40
Niko Bellic
vsak jo neni jen na hry dobry i na videa. Jen intelaci asi neunesou ze amd je dobre.
otakarek2 20.07.2014 12:46
otakarek2
jistě, a proto CPU divize AMD za poslední rok vydělala "celých" 9 mio USD.. ]:)
touchwood 20.07.2014 14:13
touchwood
já do h.264 renderuju přes VCE... ;-) beat this ;-)
touchwood 20.07.2014 14:15
touchwood
tady žádní "inteláci" nejsou, radši už nic nepiš, jen se ztrapňuješ
neoras 20.07.2014 11:14
neoras
jsou touchwood, pokud se ozves jako ze ses ozval, tak mozna jsi taky intelacek. Kdyz nekdo tvrdi, ze…
otakarek2 20.07.2014 11:20
otakarek2
OMG.. a víš co je nejhorší? Že tím děláš AMD medvědí službu. Kdybys nebyl "ultras fanda" AMD, tak by…
touchwood 20.07.2014 11:51
touchwood
stav jsi treba intel a rikej zd amd neni na hry dobra volba. Ja to mam a hraje se dobre, pokud ti to…
otakarek2 20.07.2014 11:55
otakarek2
Jak to tvrdíš ty - [http://images4.wikia.nocookie.net/__cb200905312302 48/uncyclopedia/images/1/13/T…
M-Pol 20.07.2014 12:00
M-Pol
Teda za 30 chlácholíš sám sebe že je AMD lepší volba složil si to blbě......http://cpuboss.com/cpus/…
sambilionk 20.07.2014 11:43
sambilionk
to se dalo cekat. Jen intel a jeste testy tu cpes. Me ta sestava funguje na hry jak ma takze pa bamb…
otakarek2 20.07.2014 11:48
otakarek2
Co čekat sám mám AMD, ale složit to takhle za 30 ? Ti neberu že na hry to stačí v pohodě akorát si t…
sambilionk 20.07.2014 11:51
sambilionk
jak lip, abych mel o 10fps navic? Ja nemusim machrovat mam i5, i7, mam o 15fps navic. Navic oko to n…
otakarek2 20.07.2014 11:59
otakarek2
http://www.cpu-world.com/Compare/451/AMD_FX-Series _FX-8350_vs_Intel_Core_i7_i7-4770K.html
Masher 21.07.2014 13:38
Masher
ty mas 8320 ten je skoro stejny jen mensi frekvence. Jinak taky slape jako hodinky co?
otakarek2 20.07.2014 11:06
otakarek2
kazdopadne tazateli doporucuji fx 8350 nebo 8320 plus desku aspon za 2600kc. Traktor jsi dejte nekam…
otakarek2 20.07.2014 11:34
otakarek2
AMD traktor sis dal ty do desky formule. My si počkáme na AMD parní válec.
M-Pol 20.07.2014 11:44
M-Pol
lepsi traktor nez slimaka.
otakarek2 20.07.2014 11:50
otakarek2
tobě to sebeztrapňování nevadí? :-)
touchwood 20.07.2014 12:03
touchwood
tobe nevadi machrovani?
otakarek2 20.07.2014 12:09
otakarek2
jaké machrování? PC stavím od začátku 90. let, už jsem toho prostě viděl dost. To bych jako "machrov…
touchwood 20.07.2014 12:15
touchwood
tak to bys mel vedet, ze hrajes pomoci grafiky a ne cpu. Jinak 60fps je dost. Na full hd. Nevim co v…
otakarek2 20.07.2014 12:20
otakarek2
tak to bys mel vedet, ze hrajes pomoci grafiky a ne cpu. Vážně? takže stačí koupit jen grafiku a HD…
touchwood 20.07.2014 14:12
touchwood
8350 je přetaktovanej model 8320 takže nevím nevím no....jsem s AMD ale záleží na desce a zbytku ses…
PanterAMD 20.07.2014 12:00
PanterAMD
no ja radsi koupil 8350 nemusim to zatim taktovat. R9 280x urcite slape s cpu u watch dogs neklesne…
otakarek2 20.07.2014 12:07
otakarek2
Namaluj nějaký hezký obrázek procesoru AMD a někam ho ulož. Jistě se všichni se zájmem podívají.
karel 20.07.2014 12:09
karel
jo namaluji ale ty namalujes intel.
otakarek2 20.07.2014 12:14
otakarek2
AMD, amd fx, Bulldozer [http://pixelsmashers.com/wordpress/wp-content/uplo ads/2011/09/amd-logo-on-…
M-Pol 20.07.2014 12:18
M-Pol
Prosím? watch dogs které je na optimalizaci stejně jako GTA IV? :D jak říká mod namaluj si obrázek…
PanterAMD 20.07.2014 12:12
PanterAMD
takze crysis 3 a asassins 4 a dalsi taky jedou jako gta 4. Jasnacka.
otakarek2 20.07.2014 12:16
otakarek2
Lečíš si tu mindrák nebo já nevím ty vole... Divím že už nemáš IP BAN...takový chytráky miluju...…
PanterAMD 20.07.2014 12:20
PanterAMD
asi jsi slepy, rikam ze tento procak da i crysis3 a asassin. Fx ma dost lidi a nemaji problemy jen d…
otakarek2 20.07.2014 12:25
otakarek2
Ale ty evidentně problémy máš.
karel 20.07.2014 12:27
karel
Postav si počítač za stejný peníze jako sis postavil to svoje akorát s Intelem. Pak můžeš PŘÍMO poro…
Satyr 20.07.2014 12:42
Satyr
o par fps, chapes, ze to oko nepozna, asi chces jen u kamaradu zabodovat. Jo watch dogs jsem rikal 2…
otakarek2 20.07.2014 12:54
otakarek2
Tak jo, uřval jsi nás do bezvědomí, tak ať je po tvým - AMD je nejlepší a Intel je na hovno! Takto j…
Prasak 20.07.2014 14:53
Prasak
Fakt? No, nevím. Podle některých tady to je zcela naopak. Pravdu ale určitě nemá nikdo!
Chocholoušek 20.07.2014 14:56
Chocholoušek
ja jse nedivam jen na testy jak nekdo. Ja jse hlavne rozhodl kvuli recenzi a youtube hry. Ukazovaly…
otakarek2 20.07.2014 16:28
otakarek2
Jestli se rozhoduješ podle toho, co vidíš na YouTube, jsi na tom ještě hůř, než jsem si dosud myslel…
karel 20.07.2014 16:30
karel
nevim proc ja mam podobnou sestavu a slape to. Nedivam se jen na testy. Karle ale jestli na netu uvi…
otakarek2 20.07.2014 16:35
otakarek2
Vždy z tebe vypadne nějaká zhovadilost.... Myslím, že nám tady mistr otakarek udělal pěknou diskuzi…
Satyr 20.07.2014 16:42
Satyr
jo hlavne cumet na testy. Ale recenze a videa popr. to videt osobne to uz ne co. Kupujou se veci pod…
otakarek2 20.07.2014 16:46
otakarek2
Tak videa, to je celkem sporné v dnešní době. Neberu videa od profesionálů, i když kdo ví. Osobně t…
Satyr 20.07.2014 16:50
Satyr
ja jo. Navic fx a grafiku ma kamos, takze jsem nic neresil, videl ze to maka tak to beru. Amd ze nen…
otakarek2 20.07.2014 16:54
otakarek2
Otakarku přestan tady plácat nemáž 70Fps, protože tvuj monitor zobrazí stejně jenom 60Fps, tak nevím…
jezekhifi 20.07.2014 16:58
jezekhifi
podle toho jaky mas monitor a kmitocet. Ja rikal ze mam jen 60?
otakarek2 20.07.2014 17:08
otakarek2
A ty máš monitor LCD s výc jak 60Hz? Já ne muj má 60Hz.]:(
jezekhifi 20.07.2014 17:11
jezekhifi
Kurva, aspoň nepište jak hovada...
Chocholoušek 20.07.2014 17:14
Chocholoušek
Ted jsem to chtěl opravit a ty mě do toho vlezeš]:)
jezekhifi 20.07.2014 17:15
jezekhifi
To nevadí, stejně se asi objeví ten, co píše na začátku slova ů.
karel 20.07.2014 17:17
karel
A to je zas kdo? Ten, jehož nick nesmíte vyslovit? :-D
Chocholoušek 20.07.2014 17:19
Chocholoušek
Teď, teď tady byl.
karel 20.07.2014 17:21
karel
K tomu nemá cenu nic dál psát, pro tazatele je to zodpovězený že v tý ceně FX 8320 nebo pak dražší I…
sambilionk 20.07.2014 17:19
sambilionk
(k)ÁMEN
Satyr 20.07.2014 17:23
Satyr
AUTOR DOTAZU. Děkuji za super diskuzi :D To nemyslim nějak ironicky, ale docela jsem se dozvěděl pár…
Pl 20.07.2014 20:51
Pl
Jestli ty dva litry chceš někam vrhnout, dám ti číslo účtu a vrhni je tam.
Prasak 20.07.2014 20:55
Prasak
No 90% lidí co se vyzná v PC to říká stylem PC pod 20 tyček AMD nad 20 tyček Intel.. AMD je dobré l…
PanterAMD 20.07.2014 11:47
PanterAMD
Pánová klid hlavně je potřeba uznad, že Intel i5 4690 je lepší než FX-8320, ale taky o 2000Kč dražší…
jezekhifi 20.07.2014 16:53
jezekhifi
asi tak, tak 70fps jsi myslim ze je dobre.
otakarek2 20.07.2014 16:57
otakarek2
Vím že toto pro většinu lidí nic není,a ani to není přímo k věci, ale jak se tu tak vedla ta diskuze…
LoneCZ 20.07.2014 20:14
LoneCZ
Hledal jsem jeste stare testy ale nasel jsem jen 1, tak jsem ten samej udělal ted ze soucasnou sesta…
LoneCZ 20.07.2014 20:22
LoneCZ
Aha. Takže 4 roky starý intel CPU s nižším příkonem jsi nahradil AMD CPU s 220W příkonu abys dosáhl…
touchwood 20.07.2014 20:35
touchwood
Prave proto pisu ze netreba komentar a kazdy si obrazek udela sam. Osobne jsem byl zklaman, ale co u…
LoneCZ 20.07.2014 20:38
LoneCZ
Není stejný viz Physics Score 5190.0 Intel 7646.0 AMD Muj FX-8320 6500 cca
jezekhifi 20.07.2014 20:40
jezekhifi
Pravda, ale pri 2,8Gz bez HT.. takze kdyby se dal OC, si myslim, ale treba se taky pletu.. vysledek…
LoneCZ 20.07.2014 20:42
LoneCZ
Pointa je v tom, že rozdíl není lidským okem v hře vidět. To je to co jsem tim chtel rici...
LoneCZ 20.07.2014 20:43
LoneCZ
problém je v tom, že první post-core i5 je dnes už poněkud v pozadí žebříčků výkonu. Pokud ho už mám…
touchwood 20.07.2014 20:59
touchwood
jen ještě doplním k onomu článku. 1. první i5 byly uvedeny již před 5 lety (jak ten čas běží ;-)) 2…
touchwood 21.07.2014 06:46
touchwood
A kde je mistr otakarek teď?
Satyr 20.07.2014 20:44
Satyr
Mohu se zeptat, kolik tě stála ta hračka co máš v popisu profilu? :-)
Satyr 20.07.2014 20:54
Satyr
Kdybych tam neměl plno zbytečností jako třeba mnou zvolený CASE, a 4TB SSHD, tak ani moc ne :D Bez p…
LoneCZ 20.07.2014 20:59
LoneCZ
A pro ty "odmítače" podílu CPU na výkonu ve hrách je tady docela zajímavá diskuse: http://pc.poradna…
touchwood 20.07.2014 21:05
touchwood
To jako že je ten Xeon slabej k tý R9 280X jo?
sambilionk 20.07.2014 23:12
sambilionk
ne, jen to, že se projevuje škálování výkonu CPU na výkonu GPU. A tedy že v náročných aplikacích (hr…
touchwood 20.07.2014 23:25
touchwood
jo jasný....
sambilionk 20.07.2014 23:33
sambilionk
Co řikáte na tento procesor se socketem 1155 ?http://www.alza.cz/intel-core-i5-3570k-d292078.htm…
Pl 21.07.2014 12:14
Pl
Nic starej socket ,to zaty prachy vem rovnou Xeon maj ho tam i levnější,poslední dobou jim tam ty ce…
sambilionk 21.07.2014 12:16
sambilionk
Záleží konkrétně na jaké hry, jestli hry méně optimalizované a starší nebo nové, co používají více j… poslední
Warda 01.08.2014 18:29
Warda

Silně pochybuji o I3 že je rychlejší blbost!

- Kdyz nevis tak se nehadej. Nepisu ze je v kazde hre vylozene lepsi, ale v nekterych hrach, muze podat stejny vykon jako Intel core i3 (kde naopak cena, spotreba, ,teploty bude urcite rozdilnejsi)

Jo. V některých špatně optimalizovaných hrách (třeba WoT), jejichž engine využívá jedno jádro, tak bude lepší Intel. Ale jinak nebude AMD nijak omezující, pokud se někdo nehoní vyloženě za čísly. Např. pokud někomu z nějakého důvodu vadí, že hra nebude běžet na 140 fps s Intelem, ale na 90 fps s AMD, pak si holt musí pořídit Intel. Rozhodující je ale stejně GK.

Prdalčku záleží na nějakém max.je to přesně naopak.
Obecně a zjednodušeně:
Pokud je hra náročná na HW, tak to může být v fps znát AMD - Intel, oni ty hry mají propady, záleží na optimalizaci, potom může u AMD ten rozdíl 10 - 15 fps a Intelem dost znát.
Tam kde bude Intel na 30 fps tak AMD už bude hodně kulhat.

- FX 8320 je respektivne fx8350 s mensim (5-10%) OC mas FX8350. K rade FX9xxxx procesor maniak, se nebudu ani vyjadrovat.
- Uz i determinovat, jaké CPU, bylo by na miste, kdyby tazatel napsal zbytek sestavy, nema cenu kupovat silné CPU k GK Nvidia GT640 kuprikladu.
- Kupovat nove CPU jen kvuli jedné hre, no, mozna prejit radeji na konsole PS3/PS4.

Právě jsem pořídil FX 8320 a Radeon R9 270X

- Zbytek sestavy? a zakladni desku jsi vzal jakou? (jde jen o zajimavost) V tvuj prospech, original chladic, by jsem ani radeji nevytahoval :-D misérable

M5A97 EVO R2.0

- Alala, tuto desku znam jak vlastni boty :-D R2.0 vim ze je jeste pod model, R2.0 je dobra volba, i k OC kde dokaze podat dobry potencional.
- Master Hyper 212+ EVO nebo Gelid Tranquilo, ve vysledku rozdil nak nepocitis, mozna esteticky :-D
- Klidne se neboj, stahnout v BIOS trosku V-core (neco malo pod 1.4, tusim ze bez OC se drzi i okolo 1.3xx), padat ti nebude a na teplotach to jde vyrazne poznat.

Corsair VX450

- S VX nemam zkusenost ale GS 80+ Gold, jsou docela stabilni.(vetve 3.3v,5v,12v )

- Divej, reknu ti svuj nazor, vzal bych zakladni desku kde bude mozny Upgrade, k tvé GK staci ten Intel Core i3, bez toho, aniz bys musel projit pres OC, ti poda dostacujici vykon. Zakladni desku s Socket 1150 + i3 4xxx (i5), ktera ma co nabidnout, s moznosti kvalitniho Upgrade.

- Tak mu ale take rekni, ze s FX8320 respektivne na AM3+ uz jiné (lepsi) CPU nekoupi a zadné mikroprocesory se uz na zastaraly socket AM3+ delat nebudou.
- V tom pripade, kdyby chtel casem udelat Upgrade, tak bude né ze jen bude muset koupit novou zakladni desku, ale i procesor.
Pl
- V tvém pripade, bych doplatil a zakoupil rovnou intel i5.

Radsej sa toto ani nepokusam pochopit.
Proste z vlastnej skusenosti tu pisem, ze i3 a dobra grafika mu na dnesne hry plne dostacuje. Za rok preda za 60€ a kupi jazdeny i5 za 120€ a ma dvojnasobok real jadier. Ak teraz kupi pod procesor dosku na ktorej sa taktovat, tak kupi i5 s K a este viac si polepsi pretaktovanim. S tymi AM3+ socketom taky skok(upgrade) urcite nezazije.

Dneska bych rovnou i3 neřešil a pokud je málo peněz, bral bych G3258 + FeraPro + nataktoval někam za 4GHz (4GHz zvládne na 100% každý kus). Ideální je samozřejmě i5, pokud jsou na to peníze.

AMD dnes na hraní her není volbou, zvláště pak FX8xxx - to jsou doslova vyhozené peníze, protože ty CPU docela zásadně limitují výkonnější grafické karty.

Dneska bych rovnou i3 neřešil a pokud je málo peněz, bral bych G3258 + FeraPro + nataktoval někam za 4GHz (4GHz zvládne na 100% každý kus).

však už jsem mu to jednou psal, ale on si asi nedokáže připustit, že jeho drahé i3 ( v některých případech i slabším i5) nakope prdel pokakané pentium

Trochu se mýlíš -
1. nikdy nic nedoporučuji, vždy jde jen a jen o návrh

2. u návrhu rozhoduje limit, využití a co možný největší výkon/cena, ale aby to bylo vyvážené

3. každý návrh omezený limitem bude stejně kompromis, ale pokud se musím rozhodnout mezi CPU a GPU vyhraje g.karta, neboť ta je v herní sestavě stále rozhodující i s tím, že FX traktor druhé generace 83xx bude trochu výkonově v nevýhodě o proti I5-7

4. nemám dojem, že bychom s "touchwoodem" byli v zásadní rozepři ohledně HW

- Zalezi na urcitem prikladu, porovnani, o proti rivalovy Intel i7 3,4GN se FX8xxx (bez iGp) drzi slusne, multy-touch, po herni strance zalezi na urcite hre, osobne, me mrzi, ze AM3+ nenabizi lepsi Upgrade, nepocitaje no-eco vytapec bytu FX9xxx kde jde stejne o, stejny typ CPU (jadro/a) jen OC, proto i jako zastance CPU AMD se priklanim k intelu.( v otazce AM3+ ne FM2+ kde by slo polemizovat o iG AMD proti intel HD...) Nové Programovaci jazyky (nové, spis o Update verzi), dokazou vyuzit pontencional multy CORE, ale i tak (FX8.) jde o Quad-core, ale to by bylo na dlouho...( na+ muze byt trh her, ktere jsou optimizonavé na multy-core, coz muze dat mikroprocesoru fx8xxx trosku nahoru)

vsak jo m pol mi porad strkal intel. Ja podporuji amd cpu a grafiku. Nevim ale asi 99 procent co melou kecy o amd hraji hry pomoci cpu, asi tam maji grafiku 3GB. Zadnou grafiku fx 8350 nebrzdi, i 290 by utahla. Navic oko nepozna rozdil mezi 30 a 90fps, pak jedine kdyz se to seka. Zrejme m-pol a dalsi jsou terminatori, kteri maji v oku cip a poznaji to. Ani fx netaktuji.

jeste dodat ze fx 8350 ma 125w, takze kdyz to zapnu tak na 1 minutu vypadne el. proud v CR jakou to ma spotrebu. Rozdil mezi intelem je tak o 40w, to je moc, asi jsi budu muset pujcit na zaplaceni el. proudu a ve skrini mam 120 stupnu jak to topi. Takze blaboly. Mam do 40 stupnu. Cpu do 60 a grafika max 80. Jinac mam 2 ventilatory v zalman z1. Pak ze to neuchladi.

Ty si nepamatuješ ani přezdívky pod kterými vystupuješ, natož co si vlastně chtěl!

KobliHa [82.145.218.xxx], 13.03.2014 08:20
A na Intelu? Chci něco s i5

http://pc.poradna.net/q/view/1196699-herni-pracovn i-sestava-do-22k#r1197181

Nikomu nic nestrkám, jde vždy o návrh a je na tazateli, zda ho použije nebo ne.
(na rozdíl o vás AMD nebo Intel nerozlišuji, jen vím co je pro konkrétní návrh a limit lépe)

muj pc stal 30 000kc, kdyz jsem kupoval jeste formuli desku za 5000kc. A ani bych nechtel i7 kdyby se veslo do 30 000kc. Navic tu intelaci rikaji, ze amd neni na hry. Ne neni na hry, jenom na nem slape watch dogs, ale to je hra s roku 2000.

OMG.. a víš co je nejhorší? Že tím děláš AMD medvědí službu. Kdybys nebyl "ultras fanda" AMD, tak by tvá argumentace mohla mít nějakou váhu. Ale protože to tvrdíš jako notorický fanda (který si fuj-fuj-intela nikdy nekoupí), tak tvé argumenty (pokud tedy nějaké vůbec zazněly) mají váhu asi tak jako žblebtání dvouletého děcka. Řečeno jinými slovy, tvé příspěvky jsou směšné a nikdo rozumný se jimi nebude zabývat, natož aby je bral vážně.

A abys nebyl na omylu: já na AMD počítače běžně stavím, dokonce některé modely jsou to nejlepší co se dá v daném segmentu pořídit, jenže to zrovna nejsou "FX" procesory. Tam dnes AMD nemá co rozumného nabídnout, už jen proto, že jejich nabídka neprošla řádnou inovací už prakticky několik let. Naopak AMD dnes "válcuje" Intel v segmentu lowpower CPU/APU, viz např. Kabini, které si dává Atomy k snídani (hlavně v mediálních věcech, jedná se o nejlepší řešení pro HTPC a malé domácí inet/mediální pracoviště za velmi rozumnou cenu). AMD taky dnes prodává skvělé grafiky (podle výroční zprávy rostla grafická divize o 141%) a s tím se nedá nesouhlasit.

tak to bys mel vedet, ze hrajes pomoci grafiky a ne cpu.

Vážně? takže stačí koupit jen grafiku a HDD a hry pojedou? Nejsi doufám tak naivní! CPU slouží k výpočtu 3D modelů/světa, počítá i AI NPC, počítá fyziku - a to se týká jen samotné hry, musí ještě obsluhovat OS a ostatní běžící programy. Takže vliv CPU na výkon grafiky je naopak nemalý!

A 60 FPS? Ano, mělo by to stačit. Ale pak se taky podívej na průběh framerate a zjistíš, že tvých bájných 60FPS dostaneš když stojíš na místě a nic se neděje. A pak když se semele více věcí najednou, tak pak FPS padnou někam pod 30.

no ja radsi koupil 8350 nemusim to zatim taktovat. R9 280x urcite slape s cpu u watch dogs neklesne pod 60-70fps, co vic chtit? Hodinky s vodotriskem? Pro manijaky, kteri hledi na testy by bylo lepsi lusknout prstem a pc by nebyli, to byste asi umreli.

o par fps, chapes, ze to oko nepozna, asi chces jen u kamaradu zabodovat. Jo watch dogs jsem rikal 2000 jako srandu, ze je graficky slabej asi. Tezko na urovni gta 4 to jsem hral na cpu 2,2 GHz a 512 grafiky na low. A watch dogs je jinde. Nemluvim o crysis 3, asassin.

AUTOR DOTAZU. Děkuji za super diskuzi :D To nemyslim nějak ironicky, ale docela jsem se dozvěděl pár zajímavých věcí :) Klidně pokračujte. Zjistil jsem, že pokud budu mít těch pár tisíc na vrh (2.000,-) půjdu do té i5 pokud ne, dám přednost AMD :)

No 90% lidí co se vyzná v PC to říká stylem PC pod 20 tyček AMD nad 20 tyček Intel..

AMD je dobré levné a může s toho být dobrá mašina ale udělaly zakladní chybu AM3+ má 8 jádra a pka už je FM1-2 a to s AM3 nemá nic společného...

Intel má Celeron, Pentinum, i3, i5, Xeon, i7 a to vše na 1150 (to je příklad)

Ale u AMD je AM3 Athlon Sempron a pak už jen FX...

Pánová klid hlavně je potřeba uznad, že Intel i5 4690 je lepší než FX-8320, ale taky o 2000Kč dražší. Já volil FX-8320, protože jsem vlastnil zakladní desku dřív než procesor. Kdyby jsem začínal znova a měl peníze tak nevím nevím.
Ale je nutno podotknout, že tazatel chtěl procesor do 4000Kč a najednou tu máme I5 4690 za 5370Kč!
V segmentu laciných procesoru si myslím, že FX-8320 je dobrá volba rozhodně lepší než Intel I3 a spol. Kupovat v dnešní době 2 jádro? Trapný já už měl 4 jádro a mám jít jenom kvuli tomu, že se to menuje Intel do 2 jádra?
Donut te Intel at už konečně vyrobí 6 a 8 jadro pro normálni lidi ne za 13988Kč teprv 6 jádro.

Vím že toto pro většinu lidí nic není,a ani to není přímo k věci, ale jak se tu tak vedla ta diskuze AMD vs INTEL, tak se podělím z těmi co se tak rádi honí za FPS a Body..

Ještě před koncem minulého roku jsem měl i5 760 a grafiku ATI Radeon HD 5970...
Zachtělo se mi upgrade, tak jsem si koupil jen GK ( Gigabyte GTX 780 Ti OC Windforce) a udělal jsem si test v 3D mark..
CPU neměl OC, a výsledek mě celkem zklamal, čekal jsem více... tak jsem si řekl koupím si ještě CPU, kamarád mě říkal, nedělej to, bohatě ti to stačí, kdyžtak udělej jen OC CPU, což jsem kdysi zkoušel, dokázal 4,16GHz (Měl jsem MB Asus Maximus III Gene) při teplotě max 62°C (měl jsem Noctua NH-D14) ale ja si tvrdil své, že je to už moc staré.
Prvně že koupím Intel... ale pak jsem si řekl NE. Vezmu AMD.
Tak jsem celý PC... case, desku,ramky,cpu,chladič + jsem dal bonus 2x WD 640gb black disky, a prodal za necelých 6tisíc... Přijel si pro to nějaký kluk ke mě do ostravy až z brna... celý happy :-)

A koupil jsem si to co mám teď, rozepisovat to už nebudu. kdyžtak to mám na profilu... a udělal nedočkavě nový test.

Porovnání je docela dostačující, a každý si udělá obrázek sám...

A myslím že další komentáře nejsou zapotřebí..

Jen ještě dodám na novém CPU není taktéž OC, teploty max 63°C (Corsair H110 + Noctua fans.)

Prave proto pisu ze netreba komentar a kazdy si obrazek udela sam. Osobne jsem byl zklaman, ale co uz udelam.. hry mi jedou, rendering videa taky... treba vysledky z cinemabench nebo jak to je, nelze srovnat tam rozdil jde poznat,a to dost. ale 3D mark, je jako by hra..a ve hrach ten rozdil nepoznam... bezi stejne jak me bezely... Takze je jedno ci intel nebo amd.. zde je to jasne videt.

problém je v tom, že první post-core i5 je dnes už poněkud v pozadí žebříčků výkonu. Pokud ho už mám - jsem OK, ale jako "nový" bych jej rozhodně nekupoval. Jak jsem už říkal, jedná se o 4 roky starý CPU.

Celkem hezky je to shrnuto zde: http://pctuning.tyden.cz/hardware/procesory-pameti /28156-narust-vykonu-cpu-za-posledni-roky-intel-vs -amd?start=7

Je tam vidět, jak jde u intelu s každou generací výkon na jádro relativně prudce nahoru. A třeba u Crysis3 je taky vidět, že rozdíl mezi 3 generacemi CPU je rozdílem hratelnosti (je třeba ale upozornit na to, že to byl specifický test pouze se 4 aktivovanými jádry). Jde o to, že moderní hry dnes vyžadují kromě 2 a více jader taky vysoký výkon na jádro (typicky třeba velmi náročný BF3/4).

jen ještě doplním k onomu článku.

1. první i5 byly uvedeny již před 5 lety (jak ten čas běží ;-))
2. (to důležitější) - recenzent se "rozčiluje", že za těch 5 let vzrostl jádrový výkon na stejné frekvenci "jen" o cca 10%. Jenže ono to má i druhou stranu - v těchto 10% je "ukryt" výkon několika starých Pentií 2, tak moc narostl výkon za poslední roky. Dříve jsme byli nadšení, když se měnily 486SX 25MHz za 486DX4 80MHz, přitom ten reálný nárůst byl menší než oněch 10%.. (absolutně to samozřejmě byl dvojnásobek, ale dvojnásobek malého výkonu..)

Kdybych tam neměl plno zbytečností jako třeba mnou zvolený CASE, a 4TB SSHD, tak ani moc ne :D
Bez příslušenství cca 44... ale kdyby jsem zvolil jiný disk a jiný case.. tak hned máš dole 13 :D
Věci jako myš, klávesnice,sluchy, monitor a bedny... v tom nepočítám, bo jsou taky +/- zbytečne drahý...

A pro ty "odmítače" podílu CPU na výkonu ve hrách je tady docela zajímavá diskuse: http://pc.poradna.net/q/view/1254960-sapphire-r9-2 80x-toxic-3gd-slabe-fps

S ohledem na to, že dnes (v době "konzolové", kdy nároky her silně stagnují) existují hry, které na "full" ve FHD vytíží i SLI/CF, myslím, že to stojí za velmi dobrou úvahu. Navíc když velmi pravděpodobně se nároky zase postupně začnou zvedat. BTW třeba právě Mantle ukazuje, jak jsou hry závislé na výkonu CPU (a i má i7 dokáže z Mantle těžit, zejména vyšší plynulost/stabilita framerate).

Záleží konkrétně na jaké hry, jestli hry méně optimalizované a starší nebo nové, co používají více jader...

průměrně u her
i3<FX8xxx=i5=i7

všeobecný výkon na 1 jádro
FX8xxx<i3<i5<i7

komplet výkon na všechny jádra
i3<i5<FX8xxx=i7

Teď podrobněji.

Dnes se hry většinou optimalizují na konzole, které mají sice nízký výkon, ale dohánějí jej více jádry, tedy je asi nejpravděpodobnější v budoucnu výhoda AMD. Sice teď není reálná možnost upradovat procesory na socket AM3+, ale budou více využité než cpu s méně jádry. Je jasné, že i3 s 2 jádry v tomto ohledu dost zaostávají, i do budoucna. Hyperthreading hry využívají minimálně, tedy jsou minimální rozdíly v hrách mezi i5 a i7. U Intelu, jak je už zvykem, se vydávají na nové procesory i nové sockety, takže pochybuju v budoucí upgrade stávajícího procesoru, max. z bazaru. Přesto jsou výkonější dnes než AMD FX procesory, ale za jakou cenu?

Rozdíl TDP je cca 40W, kvůli technologii, ale 40W? Úsporná žárovka? Další věc je, že u FX procesorů je ve velké míře naddimezovaná voltáž, takže se dají provozovat i na mnohem menší voltáži, potažmo wattáži, než jaká je napsaná ve specifikacích. Další výhoda všech FX cpu je v tom, že je lze taktovat uplně všechny (a ne málo, i o 1GHz bez přidání voltáže, tedy berou podobně, jako při normálním taktu), zatímco u Intelu pouze dražší K verze, kde je potom spotřeba uplně jinde.

Každopádně dnes žádné FX8xxx není s grafickou kartou R9 290 využito na 100%, stejně jako i5 a vyšší. i3 dnes nedostačují na výkon dnešních multivláknových aplikací a projevuje se to s velkými propady FPS.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru