Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Sofistikovaná reklama na internetu - nástroje, budoucnost

Vážení,
prosím o informace či odkazy o tzv. sofistikované reklamě, tj. reklama, která se lidem zobrazuje na základě jejich činnosti na internetu či za přispění různých databází.
Jsem laik, takže tuto reklamu vnímám z tohoto pohledu, nicméně jako příklad bych mohl uvést např. to, že hledáte-li na googlu pračku, google reklamy Vám pak předhazují reklamu na ostatních privátních stránkách na elektroshopy či přímo pračko-výrobce. Je tedy pravděpodobné, že google si podle IP uchovává data z hledání.

Je mi jasné, že těch metod je určitě víc, např. že si stránky tahají cookies z počítače a dle toho taktéž nabízejí reklamu. Případně jsou využívány databáze ze sociálních sítí, chatů apod. (Facebook, Skype).

Zajímaly by mě podrobnosti, jak to přesně funguje, jaké další metody jsou pro reklamu využívány, jaké metody se vyvíjí a tedy, co lze očekávat v této oblasti v horizontu cca 3-5 let.

Díky moc za reakce.

loading...
Předmět Autor Datum
google zajímá ip jen z hlediska upřesnění vyhledávání = z jakého regionu má preferovat výsledky při…
lední brtník 27.02.2014 11:16
lední brtník
díky za reakci. rozumím tomu správně, že např. google předhazuje reklamu na základě regionálních pot…
plok 27.02.2014 11:28
plok
google se snaží kontextovou reklamou trefit do dotazu. pokud máš u něj mail, dívej se jak funguje: p…
lední brtník 27.02.2014 12:29
lední brtník
Díky, tomu rozumím. Myslel jsem, že existují nějaké nástroje/zdroje informací využívaných k reklamě,… poslední
ploc 27.02.2014 13:10
ploc
Nenazyval by som tu reklamu sofistikovanou, to je urazka vyznamu toho slova, jedna sa o cielenu rekl…
fleg 27.02.2014 11:39
fleg
Díky za obsáhlou reakci. hledám podrobnosti o tom jak to chodí v praxi. Nepředpokládal jsem, že mám…
plok 27.02.2014 11:58
plok
Google nefunguje? www.imedia.cz http://www.lupa.cz/clanky/cilena-reklama-hon-prohl izecu-na-cookies-…
MachR55 27.02.2014 12:43
MachR55
moc díky! :)
ploc 27.02.2014 13:08
ploc

google zajímá ip jen z hlediska upřesnění vyhledávání = z jakého regionu má preferovat výsledky při řazení.
pamatuje si tě podle cookies.
údaje ze sociálních webů nemá google při vyhledávání k dispozici - snad kromě yt a g+, pokud jsi přihlášen.

ale víc by sis na toto téma pokecal na webtrhu, toto je seriózní poradna.

díky za reakci.
rozumím tomu správně, že např. google předhazuje reklamu na základě regionálních potřeb, tj. nejčastější klíčová slova např. na vysočině/moravě/ČR?

Co vše mohou cookies prozradit? Tedy kromě toho, jaké stránky uživatel navštívil.

Je mi jasné, že google nemá přístup k údajům, které nasbírá např. FB, myslel jsem to všeobecně u velkých hráčů, přičemž nevylučuji možnost, že se s těmito databázemi obchoduje.

Samozřejmě chci vést seriózní diskuzi a hledám seriózní informace (blogy, články apod.).

google se snaží kontextovou reklamou trefit do dotazu.
pokud máš u něj mail, dívej se jak funguje: podle použitých slov v mailu, ve stejném jazyce.

cookies mají smysl pro identifikaci hledajícího = pro historii jeho zájmů.

k obchodům:
google bude těžko prodávat své databáze, ale ochotně zájemcům prodá své služby.
podobně s nákupem: proč by kupoval něco, co může zjistit sám?

Nenazyval by som tu reklamu sofistikovanou, to je urazka vyznamu toho slova, jedna sa o cielenu reklamu.
Nerozumiem ake odkazy chces a o co ti vlastne ide, ked princip v podstate chapes. Cielena reklama sa vyuziva uz pomerne dlho a nezacala na internete. Zoberme si napriklad take Tesco klubove karty, ktore si od teba vypyta pokladnicka na uplatnenie pseudozliav a pseudovyhod. O zlavy samozrejme nejde, Tesco zbiera udaje o tom ako casto a hlavne, co nakupujes a na zaklade toho potom naplanuje marketingovu kampan. Ked mas rad pivo a pravidelne ho nakupujes dostanes do schranky letacik presne s akciou na tento produkt. Na 90% si samozrejme svoj oblubeny napoj a znacku pojdete kupit, ved preco nie, navyse je v zlave. Tesco takto triafa na istotu a peniaze vynalozene na reklamu sa mu adekvatne vratia.
Zoberme si nedavnu aferu s LG TV a skriptom, ktory odosielal udaje z pripojenych diskov. Rozhorceny dav si neuvedomil, ze LG nezaujimali ake porno kto ma na disku, aby daneho cloveka vydierala, ci znicila. LG samozrejme zaujimala struktura danej filmoteky, co dany clovek pozeral, kedy, kolkokrat a pod. To su socioudaje, ktore maju pre reklamne agentury ohromnu cenu. Dnes nie je problem pre agentury spravit paradnu kampan, to vie skoro kazda, dnesny problem je maximalizacia zacielenia na spravny potencionalnych zakaznikov.
V zbierani tychto metadat je prebornikom Google, ktory s tym uz zacal pred rokmi, staci sa dnes pozriet na tabulku aktivnych TCP spojeni a clovek by sa divil, co vsetko odchadza k internetovemu lidrovi. Google samozrejme udaje spracovava a predava velkym reklamkam, ktore potom vedia maximalizovat svoj profit na danej kampani.
Co nas caka v buducnosti? Proste zbieranie dat, kazda TV, mikrovlnka, pracka, ci chladnicka bude o uzivatelovi odosielat dat vyrobcovi, ktory ich nasledne spracuje a vyhodne spenazi.
Da sa ocakavat, ze v buducnosti si zmyslis, ze chces bicykel, prides na prvu stranku s bicyklami a o par minut na to budes mat vo svojej schranke 3 reklamne ponuky od roznych cyklo obchodov.
Google je v tomto fakt dobry a rychlost indexacie je uzasna uz dnes, casto sa stalo, ze napises na poradni nejaky problem a 5 minut, ked si hladal odpoved na svoj problem na Googli tak uz na prvom mieste svietila tvoje otazka na poradna.net.
Cca 60-70% naseho celkoveho datoveho trafficu na portali robia roboti, ktori neustale zaznamenavaju a indexuju vsetko, co sa tu sustne.

Díky za obsáhlou reakci.

hledám podrobnosti o tom jak to chodí v praxi. Nepředpokládal jsem, že mám v podstatě všechny potřebné informace o mechanismu této reklamy. Jinak díky za zajímavé příklady i z reálu (mimo internet).
Takže tato reklama je čistě založena na cookies a případně interních datech jednotlivých služeb, které uživatel do dané služby dá. (hledání, profily na soc. sítích apod.). Jiná zdroj informací (kromě obchodování s databázemi) není? Je fakt, že např. FB neumožňuje spustit stránku bez "povolených" cookies, tzn. že takových stránek bude nevyhnutelně přibývat?

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru

loading...