Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Synchronizace velkého množství mobilů s Exchange na firemním serveru

Ahoj,
prosím o pomoc s řešením tohoto zadání: Ve firmě stabilně sedí pouze cca 20 zaměstnanců, má však velké množství (cca 100) roztroušených poboček resp. jednotlivců sedících doma. Jejich představa je taková že do firmy se umístí server s MS Windows Server 200x a MS Exchange. Externí spolupracovníci dostanou mobilní telefony s Blackberry od O2 a budou si synchronizovat s firemním Exchangem maily, schůzky atd. Představa že si všichni začnou synchronizovat najednou a server bude připojen přes nějaké ADSL s mizerným uploadem mě docela děsí. Nemáte někdo nějaké elegantnější řešení ? Cokoliv, zatím není nic z výše uvedeného nakoupeno. Díky předem.

Předmět Autor Datum
Citrix Presentation Server edit: je to sice drahé řešení, ale rozhodně lepší než BB. To je opravdu…
touchwood 14.05.2008 22:18
touchwood
Díky, něco si o tom software zjistím. Jenom škoda že asi neexistuje nějaká chytrá finta jak obejít t…
strejdabrabenec 14.05.2008 22:32
strejdabrabenec
Vtip je v tom, že v případě Citrixu ta data nikdy neopustí firmu, k uživatelům se přenáší jen obrazo…
touchwood 14.05.2008 22:49
touchwood
To vypadá jako ideální řešení, díky moc.:beer: Teď ještě 2 otázky-na čem to běží a kolik je to bude…
strejdabrabenec 14.05.2008 22:59
strejdabrabenec
mno.. Citrix P.S. běží na Windows Server 2003 nebo 2008. Potřebovat budeš MS TSCAL licence (terminál…
touchwood 14.05.2008 23:12
touchwood
Je taky dobré zdůraznit, že průměrný 32 bit server s 4GB RAM utáhne tak cca 20 uživatelů současně (s…
Vladimir 14.05.2008 23:16
Vladimir
a rozhodně je nedobrý nápad provozovat aplikační server na stejném stroji jako MS Exchange nebo domé…
strejdabrabenec 14.05.2008 23:20
strejdabrabenec
jaj, chyba - Aktuální PS (4.5) neběží na Win2008, to bude až další verze. Nicméně u Win2008 je pro 2…
touchwood 14.05.2008 23:27
touchwood
Ono těch uživatelů je 20 jenom uvnitř firemní sítě, venku jich bude číhat okolo stovky.
strejdabrabenec 14.05.2008 23:43
strejdabrabenec
ano, Brianovy stránky.. studna citrixího vědění :-) edit: Terminál Server je samostatný stroj, ideá…
touchwood 14.05.2008 23:23
touchwood
Huh, neni blackberry jen o poste a kalendari? Myslim, ze cytrix je kanonem na vrabce.
JR_Ewing 14.05.2008 23:32
JR_Ewing
O nic jiného než poštu a kalendář vlastně nejde. Ty bys tedy navrhoval jaké řešení ?
strejdabrabenec 14.05.2008 23:41
strejdabrabenec
Blackberry je asi nejelegantnejsi a nejjednodussi reseni ( i kdyz si zase priplatis u O2 ). Ja tedy…
JR_Ewing 14.05.2008 23:56
JR_Ewing
Zítra ještě pozjišťuju detaily obou řešení. Díky za názory a návrhy všem. Ostatne jako jsem proti t…
strejdabrabenec 15.05.2008 00:10
strejdabrabenec
Ano, ale zkusil jsi s BB pracovat? Vždyť to je plaintext mail, s možností velmi (ale opravdu velmi)…
touchwood 15.05.2008 07:02
touchwood
Se změnou zaměstnavatele budu BB zanedlouho fasovat, tak jsem zvědavý na tu hrůzu.
josephino 15.05.2008 07:13
josephino
používat se to dá (i když ty fonty navrhoval snad nějaký sadista ;-)), ale není to rozhodně na trval… poslední
touchwood 15.05.2008 07:24
touchwood

Citrix Presentation Server

edit: je to sice drahé řešení, ale rozhodně lepší než BB. To je opravdu na mobilní přístup když cestuješ, na normální práci to fakt není. Samozřejmě by šlo outsourcovat celý Exchange, ale to se ti pak z groupware stane jen trochu lepší IM s kalendářem. Samozřejmě, že místo Citrixu můžeš nasadit jen MS TerminálServer, ale přicházíš o jejich vynikající a úsporný protokol a pokud nenasadíš i poslední Win server 2008 TS, tak i o publikované aplikace a hlavně geniální a geniálně jednoduché řešení tisků.

Vtip je v tom, že v případě Citrixu ta data nikdy neopustí firmu, k uživatelům se přenáší jen obrazovky, přičemž pro 1 session stačí v pohodě 16kbit. Pořídíš-li nějaké DSL s 512kbit upstream, podle mě se tam v pohodě "vleze" min. 15-20 lidí a ještě zbude na normální inetovou komunikaci.

Co se outsourcingu týká, nemyslím, že to je moc dobrý nápad, nakonec zjistíš, že to dobře nejede nikomu. To se dá použít jen na příležitostnou komunikaci, ale ne na vnitrofiremní massmailing.

mno.. Citrix P.S. běží na Windows Server 2003 nebo 2008. Potřebovat budeš MS TSCAL licence (terminálové licence od MS) a dále citrix licence. MS TSCAL verze 2008 pro device stojí tuším okolo 500Kč,citrixová je pak dražší, stojí tuším 2500 až 10000 (tam je např. zahrnut streaming aplikací) Kč, podle typu (jsou tuším 3 verze, ale to se hodně mění).

Zatím co ale MS TSCAL licence se vydávají na hardware (přímo konkrétnímu stroji), Citrix licence jsou konkurenční.

edit: samotný presentation server je zdarma.

Je taky dobré zdůraznit, že průměrný 32 bit server s 4GB RAM utáhne tak cca 20 uživatelů současně (smozřejmě podle toho co budou dělat) a rozhodně je nedobrý nápad provozovat aplikační server na stejném stroji jako MS Exchange nebo doménový řadič. To jen pro doplnění.

edit: tady je nějaké počteníčko. http://www.brianmadden.com/content/article/Citrix-P resentation-Server-45-packaging-pricing-and-release -details

Blackberry je asi nejelegantnejsi a nejjednodussi reseni ( i kdyz si zase priplatis u O2 ). Ja tedy osobne jsem proti takovymto resenim, mit kalendar a postu 24/7 u sebe. Ostatne jako jsem proti technologiim, ktere jeste vic zrychluji nasi hektickou dobu. Reakce vyzadovana pokudmozno ihned. Nebylo nam lip, kdyz jsme se mohli domluvit tak maximalne telefonem a nebylo jak zjistovat, proc ten dotycny v tom smluvenem case na tom miste neni?

Zítra ještě pozjišťuju detaily obou řešení. Díky za názory a návrhy všem.

Ostatne jako jsem proti technologiim, ktere jeste vic zrychluji nasi hektickou dobu.

No jo, co naděláš. Doba už je taková. A co nás teprve čeká s nástupem videotelefonie ! Dneska ještě můžeš tvrdit že už seš na cestě a přitom se ještě protahovat v posteli-nebo dělat skoro cokoli jiného. :))

Ano, ale zkusil jsi s BB pracovat? Vždyť to je plaintext mail, s možností velmi (ale opravdu velmi) základní editace základní množiny dokumentů (v podstatě word, excel) a možností zobrazovat navíc powerpoint.

Já předpokládám, že pokud někdo opravdu pracuje, pak s těmi dokumenty reálně pracuje, tj. je edituje. BB je IMHO jen takový trochu lepší emailový pager, dá se s tím v podstatě jen potvrzovat maily a v případě nouze nejvyšší trochu editovat dokumenty. Navíc ta jejich klávesnička, to je totální ergonomický masakr, nedá se na tom smysluplně dlouhodobě pracovat. A jestliže (jak vidím) má být takto připojeno okolo 80% uživatelů, nemyslím, že to je dobrý nápad.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru