Předmět Autor Datum
Smaž oddíl a vytvoř nový...
host 26.12.2012 19:58
host
Smazal jsem oddíl se systemem puvodnim vytvoril novy a naformatoval a tohle mi to napsalo... Navíc s…
IkaSGC 26.12.2012 20:04
IkaSGC
Tak bych na to použil nějaký bootovací partition manager.
host 26.12.2012 20:17
host
Tak o tom toho moc nevím respektive nic. Teď sem zjistil že tam je nějaký Windows 8 Recovery který a…
IkaSGC 26.12.2012 20:31
IkaSGC
v tomto případě je třeba smazat úplně vše (resp. prvních pár sektorů s GPT stačí), a začít dělit nan…
touchwood 26.12.2012 20:25
touchwood
GPT jedine v prípade,že je disk buď rovný alebo väčší ako 2TB,alebo je inštalovaný windows na doske…
audax 26.12.2012 20:31
audax
Tedy stačí když odstraním všechny oddíly a klasicky nainstaluji Win7 jako kdekoli jinde ? HDD je tam…
IkaSGC 26.12.2012 20:33
IkaSGC
ne, nestačí. Odstranění oddílů je málo, musíš zrušit GPT. Nejsem si jist, že toto zvládne instalátor…
touchwood 26.12.2012 20:36
touchwood
myšlen byl mix MBR/GPT..
touchwood 26.12.2012 20:34
touchwood
Jakým způsobem ovlivním co tam má být jestli to GPT nebo po staru ? Já co vím je jen možnost odebrat…
IkaSGC 26.12.2012 20:41
IkaSGC
co to je nemám páru. google funguje i o vánocích GUID_Partition_Table
jirka44 26.12.2012 21:20
jirka44
Tj hezké :P četl jsem si to ale i tak mi z toho nevyšla odpovšď na můj dotaz :) prosím poslední otáz…
IkaSGC 26.12.2012 21:25
IkaSGC
zavolej si kamarádku, co nosí po kapsách bootovací cd s partition managerem (třeba acronis disk dire…
lední brtník 26.12.2012 21:43
lední brtník
Problém vyřešen, odpověď byla skryta ve vašem příspěvku :)Můj mozek ji rozlouskl až teď :) děkuji za…
IkaSGC 26.12.2012 21:50
IkaSGC
Dobry vecer. Mam ten samy problem s instalaci Win7 na novy PC a s hlskou " Vybrany disk ma sytl odd…
Igor 11.01.2013 19:48
Igor
proč sis nepřečetl odpovědi před tebou? zavolej si kamarádku, co nosí po kapsách bootovací cd s par…
lední brtník 11.01.2013 20:40
lední brtník
Spis si myslim, ze jsi upadl ty a vy vsichni nahore. Paneboze, proc kdyz clovek vleze na jakoukoliv…
HonzaT 20.04.2013 15:09
HonzaT
Tak zase seskoč z hrušky dolů, pionýre, pročti si ten thread, a zjistíš, že z napůl smazaného systém…
Kachlík 20.04.2013 18:58
Kachlík
Ty nemáš rád čechy a české poradny?Tak co sem lezeš a machruješ a urážíš?A tohle není česká,ale česk…
Karel04 20.04.2013 19:09
Karel04
No pravda je takova ze urazek a honeni ega jsem tu nasel vice nez slusnejch rad... takze pokracuji d…
Machinus 06.05.2013 23:32
Machinus
Proboha, jakou chceš radu? Všechno potřebné bylo napsáno: Máš disk GPT, kterému starý BIOS nerozumí.…
Pytlík 07.05.2013 08:09
Pytlík
nemá smysl se rozčilovat, křiklouni s IQ houpacího koně to stejně nepochopí.
touchwood 07.05.2013 08:26
touchwood
Tak já vám to rozsoudím pánové. Jelikož se považuji za zkušeného uživatele,tak jsem to po chvíli čte…
Cyril a Metůd 27.12.2013 14:42
Cyril a Metůd
Souhlasím ! Ubohé komenty, že google funguje jsou akorát ztráta času. Není nad stručný návod v bodec…
Frajeri 05.02.2014 22:34
Frajeri
Jo a nejlepší jsou frajeři, co sem přijdou a čekají, že to někdo na tom Gůůůglu vyhledá za ně a nako…
IQ37 05.02.2014 23:26
IQ37
:-) budeš se divit,ale i na to už je program: Nech mě vygooglit to za tebe třeba www.strejda-google…
Karel04 06.02.2014 23:45
Karel04
Jak je vidět, tento thread "žije", tak jen doplním: 1. Toto je poradna, nikoli školička pro nesvépr…
touchwood 31.05.2015 10:10
touchwood
Dotazy těch, co nechtějí používat google Zavřete poradnu a přesměrujte jí na Google. Doprdele ti li…
Rce 14.09.2015 22:37
Rce
Jako obvykle nemáš pravdu. Zasahovat do instalace OS nebo mazat oddíly by měl pouze člověk, který al…
touchwood 15.09.2015 07:31
touchwood
Acronis nefunguje stejně jako vymazání ve správě disků , jediné co funguje je manipulace a mazání př…
origami 31.05.2015 03:07
origami
Co si myslis aky prikaz pouziva sprava diskov? Sprava diskov je klikaci diskpart, takze by bolo divn…
fleg 31.05.2015 09:59
fleg
Ne , pomocí Acronis nejdou chráněné oddíly převést z GPT na MBR , ani pomocí možnosti :" ovládací pa…
origami 31.05.2015 10:26
origami
asi si trochu vymýšlíš: http://www.acronis.com/en-us/business/enterprise-s olutions/server-partitio…
touchwood 31.05.2015 10:30
touchwood
díky za inspiraci , příště to tak zkusím
origami 31.05.2015 10:44
origami
výmaz oddílů samozřejmě nestačí, to bylo napsáno už prakticky v prvních příspěvcích. Výmaz chráněné…
touchwood 31.05.2015 10:13
touchwood
Mam asi horsi problem nezmenil jsem disk ve windowsech a rovnou jsem pres instalacku smazal a naform…
ondrej12345 16.07.2015 05:53
ondrej12345
diskpart je dostupný z instalace Windows. V diskusi byly popsány další metody, které nevyžadují běží…
touchwood 16.07.2015 06:24
touchwood
čaute hele asik mam podobný problém stím že mi win 8.1 zkolila win 10 po upgradu se mi nespustila a…
repit 14.08.2015 20:13
repit
Nic nemas predelavat. Nabootujes instalacku v mode UEFI (viz BIOS resp. bootmenu) a instalujes Windo…
MM.. 14.08.2015 22:02
MM..
Dam UEFI v BIOSu mam vloženy bootdisk s win 8 objeví se mi operační system nelze načíst,protože chyb…
repit 15.08.2015 09:40
repit
když chceš instalovat systém úplně znovu, zachraň svoje data z disku. pak smaž všechny oddíly a nast…
lední brtník 15.08.2015 10:34
lední brtník
FUNGUJÍCÍ už jsem to dělal na mnoha pc a notebookách ... jak snadné a rychlé ... žádné boot managery…
mathewgordon 14.09.2015 22:25
mathewgordon
správná odpověď je hned první nahoře, i po těch 3 letech. je fuk, jestli všechny oddíly najednou sma…
lední brtník 14.09.2015 23:11
lední brtník
Přetrpěl jsem cca 2 minuty otřesného videa, a je to kus výše popsaný postup s diskpartem. Někteří mé…
touchwood 15.09.2015 07:04
touchwood
Ano, je potřeba odstranit všechny oddíly. Platí to kupodivu i pro Win 10.
Tomas 20.10.2015 16:43
Tomas
Odpověď nahoře není, po těch letech, jediná správná. Převod GPT-MBR a naopak zvládá kupř. takový Par…
Pytlík 20.10.2015 18:01
Pytlík
Já myslel instalaci na notebook. Bylo tam 5 Gepetů, a dokud nezmizl poslední, nešlo to.
Tomas 21.10.2015 07:29
Tomas
protože mbr disk umí jen 4 primární oddíly. gpt disk s hafo boot oddíly a zálohami záloh jednoduše p…
lední brtník 05.12.2015 10:24
lední brtník
Tak tohle byla pro mne nejnejužitečnější rada za všech. Nejsem sice uplná lama, ale to, co se tu píš…
baalsulgorr 05.12.2015 08:36
baalsulgorr
Díky, tohle video je jasny, zbytek keců v diskuzi neužitečnej.
JiKi 06.12.2015 20:46
JiKi
Stačí v prostředí instalace Windows (tam kde naskakuje ta hláška o GPT) smazat všechny oddíly (pod o…
Between 21.04.2016 14:33
Between
boot partition manager má nejsrozumitelnější vzhled - tam to pochopí skoro každý a příště si poradí…
lední brtník 21.04.2016 19:25
lední brtník
Po čtyřech letech bych si nějak myslel,že je problém naprosto vyřešen. ::)
pedrosso 21.04.2016 19:32
pedrosso
pro všechny, co hledají odpověď v týhle poradně, kde 99% osob efektivně není schopno poradit, jednod…
konist 27.06.2016 12:46
konist
Bylo to vyřešené v roce 2012, dvě hodiny po položení dotazu. Někdo je holt pomalejší. Raději to zamk… poslední
karel 27.06.2016 12:49
karel

Jakým způsobem ovlivním co tam má být jestli to GPT nebo po staru ? Já co vím je jen možnost odebrat všechny ty oddíly a vytvořit klasické oddíly. Otázka je tedy :) když všechny ty oddíly odstraním (je jich tam asi 6) a vytvořím oddíly znovu a klasicky naformátuju půjde to nainstalovat ? :) Díky že semnou máte nervy je to pro mě novinka. osobně si myslím že to GPT je tam jen kvuli těm Recovery oddílům ale co to je nemám páru.

proč sis nepřečetl odpovědi před tebou?

zavolej si kamarádku, co nosí po kapsách bootovací cd s partition managerem (třeba acronis disk director).

v tomto případě je třeba smazat úplně vše (resp. prvních pár sektorů s GPT stačí), a začít dělit nanovo, a to se starým dobrým MBR, případně MBR/GPT

všechno jsem nečetl, ale to by mohlo stačit.

pokud čekáš, že ti někdo osobně napíše na spamerský seznam, tak jsi asi upad.

Spis si myslim, ze jsi upadl ty a vy vsichni nahore. Paneboze, proc kdyz clovek vleze na jakoukoliv ceskou help diskuzi, kde hleda jednouduchou radu, tak tam najde pouze tuny honeni ega, pripadne pomerovani se kdo je vetsi lama, ale pomoc zadnou. Fakt idioti.

Pro vsechny, kdo v budoucnu narazi na ten samej problem a budou mit tu smulu, ze vlezou na tuhle nebo jinou ceskou PORADNU.
tady je jasna a strucna pomoc. Koho by napadlo, dat ve sprave pocitace na diskovych zarizenich convert GPT na MBR? Kdyz je spousta jednodussich reseni, jako boot cd, live cd a usb s ruznejma managerama, ktery ma kazdej v danou chvili u sebe. PAKA!!!

http://www.sevenforums.com/tutorials/26203-convert -gpt-disk-mbr-disk.html

Proboha, jakou chceš radu? Všechno potřebné bylo napsáno: Máš disk GPT, kterému starý BIOS nerozumí. Proto musíš celý disk zrušit, hlavně prvních pár sektorů a vytvořit disk MBR. Umí to všechny možné partition managery. Já používám Partition Wizard od firmy Minitool - snadno najdeš na netu, vč. bootovací freewarové verze Home, jiní používají jiné, je jich mnoho (a srovnatelných). My netušíme, co hodláš použít ty ... a pokud to netušíš ani ty, tak bys to stejně neměl dělat, protože to chce určitý cvik, který nemáš (a kuchařku s přesností na úder do klávesnice nečekej).

Tak já vám to rozsoudím pánové.
Jelikož se považuji za zkušeného uživatele,tak jsem to po chvíli čtení pochopil.Ale každý není jako vy nebo já.Takže v takové situaci,pokud někomu opravdu CHCETE poradit,nejlepší a nejrychlejší rada je: polopatický návod.To je moje mnohaletá zkušenost s psaním na různých forech.
Tak nebudte líní,nedělejte machry a těm co to neznají a nevědí o co jde,polopaticky poradte.Ušetříte si pak spoustu psaní a dohadování o tom,kdo je větší blb.:-)

Souhlasím ! Ubohé komenty, že google funguje jsou akorát ztráta času. Není nad stručný návod v bodech, než samé odkazy atd. Hlupáků co vše ví, ale neumí to prodat je víc než dost ;-) Hlavně řešení problému přesunou uplně jinam, a pak se tu bavíme jen o nich, že jejich příspěvky jsou na nic..atd atd dokola :-D

Jak je vidět, tento thread "žije", tak jen doplním:

1. Toto je poradna, nikoli školička pro nesvéprávné dětičky
2. Poradna funguje zdarma a rádci to dělají z čistě altruistických pohnutek
3. Dotazy těch, co nechtějí používat google, se opakují se železnou pravidelností a sáhodlouze vysvětlovat postup po stoprvní omrzí i silně submisivního rádce, natož běžné lidi
4. Pokud nechceš investovat do svého vzdělání či nechceš bádat, stále tu je možnost profesionální (a placené) služby Poradna.net

P.S.: schopnost smazat disk je snad základní úkon administrace počítače, pro jehož znalost není třeba "zkušeného uživatele", natož "chvíli číst pro pochopení"

Dotazy těch, co nechtějí používat google

Zavřete poradnu a přesměrujte jí na Google. Doprdele ti lidi jsou laici, potřebují jednoduchou radu a ne kecy vokolo jak jsou blbí. Také jste začínali a byli jste vděční za každou radu. Teď se holt prsíte. A Poradna není zdarma, máte příjmy z reklamy, která závisí na návštěvnosti.

Jako obvykle nemáš pravdu. Zasahovat do instalace OS nebo mazat oddíly by měl pouze člověk, který alespoň rámcově ví, co dělá. Kdo není schopen pochopit (ani s googlem) elementární instrukce, neměl by se do takových akcí pouštět vůbec.

BTW, když jsem začínal já, byl jsem vděčný za každou radu, ale taky jsem nikomu neříkal, že je namistrovaný a blablabla (viz výše) a když jsem něčemu nerozuměl, tak jsem se snažil aktivně ptát (tedy ne otázky typu: to je návod na nic, nerozumím tomu). A to byla doba, kdy počítač byl kapitalistický úpadkový instrument, dokumentace nebyla a internet neexistoval.

Co si myslis aky prikaz pouziva sprava diskov? Sprava diskov je klikaci diskpart, takze by bolo divne keby klikatko nefungovalo a rovnaky prikaz cez cmd ano nemyslis?
Takisto som presvedceny, ze musi fungovat akykolvek disk manazer, cize aj Acronis, pretoze ako bolo hore napisane GPT je zalezitost prvych par bajtov, ktore staci vymazat.

Ne , pomocí Acronis nejdou chráněné oddíly převést z GPT na MBR , ani pomocí možnosti :" ovládací panely - správa pčítače - správa disků " .Třeba oddíl HP recovery tools , nešel vymazat , převést na MBR , nic nešlo, ale pomocí odkazu co jsem vložil výše to bylo za chvilku .

výmaz oddílů samozřejmě nestačí, to bylo napsáno už prakticky v prvních příspěvcích.

Výmaz chráněného oddílu je možný i bez diskpartu, ale s ohledem na přechod na MBR je zcela zbytečné se stávajícími oddíly zabývat, Při výmazu GPT zcela logicky totiž zmizí všechny dosavadní oddíly na disku.

čaute hele asik mam podobný problém stím že mi win 8.1 zkolila win 10 po upgradu se mi nespustila a nešlo ani recovery chybí soubor atd. Ale spiš se chci zeptat co jako ted když mam origo win 8 na hdd a nejde mi stím nic dělat to jako GPT předělám na MBR nainstaluju z cd a co cd key když sem ho nemam? kde ho mam vzít nebo jak to udělat jo nejsem žadny IT spoustu věci si udělam sam ale tohle jsem eště nedělal takže nějakou radu co stím? dík za info

Nic nemas predelavat. Nabootujes instalacku v mode UEFI (viz BIOS resp. bootmenu) a instalujes Windows (na GPT disk). Instalacka WIn8.1 je na microsoft webe, ak si povodne nemal "with bing" tak si to najde aj licenciu z BIOSu.

Najprv ale mas skusat mackat spravnu klavesu po zapnuti (zavisi od vyrobcu notebooku) a volit recovery na vyrobny stav (to od vyrobcu)

Dam UEFI v BIOSu mam vloženy bootdisk s win 8 objeví se mi operační system nelze načíst,protože chybí povinný soubor nebo tento soubor obsahuje chyby /windows/system32/winload.efi chyba: 0xc0000225 u tovarniho nastavení píše že mu chybí oddil takže nelze, když dam v biosu mod LEGACY tak načte dvd s instalaci ale v menu kdy si mam vybrat na ktery oddil jej nainstaluju mi píše to že na disk GPT nelze OS nainstalovat takže nevím co stím. Je to nějake zapeklité.

správná odpověď je hned první nahoře, i po těch 3 letech.
je fuk, jestli všechny oddíly najednou smaže přehledný partition manager z boot cd, nebo pro laiky skoro nevysvětlitelný clean z konzole.

že se v každém threadu objeví zavile nechápaví, která musí mít obrázkový očíslovaný nebo ovídejkovaný postup, co s nima. google i pánbůh je má taky rád.

protože mbr disk umí jen 4 primární oddíly.
gpt disk s hafo boot oddíly a zálohami záloh jednoduše převést nešel -> všechno smazat, vytvořit znovu mbr disk.
jak to udělat - jestli z příkazového řádku z jiného běžícího systému nebo boot partition managerem, to je fuk.
to platí i pro dnešní čerstvý komentář: pámbůh i takové uživatele miluje, proto jim udělá barevný postup nebo vídejko. a google jim ho najde.

Stačí v prostředí instalace Windows (tam kde naskakuje ta hláška o GPT) smazat všechny oddíly (pod oknem s oddíly je třeba rozbalit "panel" s tlačítky, kde je i odstranit). Zůstane jeden "nepřiřazený". Pak dát nový, čímž se ten jeden přiřadí. Pak dát pokračovat.

To je všechno!!! Místní diskuse a nápady ve mně vyvolaly dojem, že je potřeba nějakých složitostí. Není potřeba boot manager ani mazat nějaké GPT sektory.
Zde uvedené video je rozhodně nejužitečnější rada, ale i tam to odstraňování dělá nějak složitě, když tam je přímo tlačítko odstranit (?).

Zpět do poradny Nahoru