Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailemVyřešeno Telefon BlackBerry

Ahoj,
budu asi kupovat nový telefon. Androida už nechci. iPhone je drahý. Původně jsem chtěl koupit Nokii s WP, ale po nainstalování W8 na stolní jsem si to rozmyslel... :D
Já vím, potížista.

Docela se mi líbí BlackBerry (Z10, Z30), nemá ho někdo? Potřeboval bych takové ty praktické věci, jako jestli to umí diodu (myslím blesk) rozsvítit na déle (jako baterku), jestli se to chová tak jak má, jestli telefon dobře spolupracuje s češtinou (hlavně dopisování slov) atd.

Dík!

Předmět Autor Datum
W8 a WP jsou úplně jiné systémy. Osobně jsem s WP vcelku spokojený.
Wikan 17.02.2014 11:36
Wikan
Mám teď od listopadu Z10, ale ještě není můj "hlavní". WP neznám, ale oproti masovému Androidu je te…
Karel_ 17.02.2014 12:40
Karel_
BB se vrací do korporátní sféry a Z10/Q10 je IMHO jejich labutí píseň.
touchwood 02.03.2014 14:56
touchwood
:) Díky, ale trošku pozdě. :D Z10 už mám doma, nemůžu si stěžovat. :)
Mayhem 02.03.2014 16:17
Mayhem
Všechny požadavky splňuje ta Nokia s WP8, ale když ses rozhodl podle toho, jak to vypadá na počítači…
karel 17.02.2014 12:43
karel
Soulasím, W8 je úplně něco jiného, nežli WP8 :) Byl jsme předtím spokojeným uživatelem Symbianu a WP…
Darkjarek 17.02.2014 14:34
Darkjarek
Ahoj, díky Karlovi_ za radu, přesně tohle mě zajímalo, prostě zkušenosti někoho, kdo to má. :) Důvo…
Mayhem 18.02.2014 15:46
Mayhem
Mám BB Z10 několik měsíců a musím říct, že je to bomba. Po praktické stránce se toho rozhodně nemusí…
z10 02.03.2014 12:00
z10
Zdravím, omlouvám se ale ráda bych taky něco věděla a to o BB Q10, nedalo by se něco udělat s bateri…
BB Q10 29.01.2015 12:34
BB Q10
Také zdravím. Stále mám svůj Z10 a jsem spokojen. Buď Vám odchází baterie (otázka je jak dlouho jej…
Karel_jinde 29.01.2015 13:54
Karel_jinde
Stačí zapnutý internet a pár hodin používání a je hotovo. Což ostatně je takhle u většiny chytrých t…
Mayhem 29.01.2015 19:44
Mayhem
Může to být i místem a signálem. Když jsem jezdil do práce do jedné malé pražské části, tak jsem měl…
Dale Cooper 30.01.2015 09:10
Dale Cooper
Předem děkuji za odpovědi =)mobil mám dnes čtvrtý den,proto mě také zaráží ta ne-výdrž. Ano do monit…
BB Q10 30.01.2015 07:32
BB Q10
To mne mrzí že s ním máte takové problémy. Mám pocit že i u mého mobilu trvalo několik dnů než se ba…
Karel_jinde 30.01.2015 07:57
Karel_jinde
DObře =)děkuji za pomoc =)
BB Q10 30.01.2015 08:13
BB Q10
Není zač, držím palce. Jsem zvědavý - jedná se o nový mobil nebo starší?
Karel_jinde 30.01.2015 08:24
Karel_jinde
Je uplně nový právě o to víc mě to štve :/ a já se zrovna v mobilech moc nevyznám, takže sama jsem b…
BB Q10 30.01.2015 09:27
BB Q10
Bohužel, baterka je největší bolest většiny smartphonů. Vysoký výpočetní výkon s sebou nese pochopit…
Mayhem 31.01.2015 11:11
Mayhem
A je tedy u BB normální, že přes noc klesne baterie o 30% ? Když spím a nic sním nedělám? Nikdo v mé…
BB Q10 03.02.2015 09:51
BB Q10
S vypnutým internetem apod. to normální není. V nastavení se podívej na "Monitorování", vyber bateri…
Mayhem 03.02.2015 10:13
Mayhem
Ano system tam má nejvíce, s klesáním baterie, systém stoupá až na 53%. Jinak tam je pohotovostní re…
BB Q10 03.02.2015 10:31
BB Q10
Pokud byl koupen přes internet, máš 14 dní na vrácení bez udání důvodu. Pak to je možnost reklamovat…
Mayhem 03.02.2015 10:44
Mayhem
Děkuji=)
BB Q10 03.02.2015 11:01
BB Q10
Tak jsem poslala na reklamaci a uvidíme co z toho bude =)
BB Q10 04.02.2015 09:43
BB Q10
Vysoký výpočetní výkon není ten pravý viník. Baterii vycucává vyhledávání 3G sití,WI-FI sítí,pokud j…
pedroso 03.02.2015 11:06
pedroso
BB mají obecně dlouhodobě potíže s baterkami. Typicky to byl průser u starších Bold a Curve, kam dáv…
touchwood 30.01.2015 10:00
touchwood
ale ten HW je dodnes hodně problematický Co je na tom HW (vyjma baterky) problematického?
Mayhem 31.01.2015 11:04
Mayhem
plnodotykáče dlouhodobě prověřené nemám, ale všechny BB zařízení, snad s výjimkou prvních "modrejch"…
touchwood 04.02.2015 11:08
touchwood
Tak to nevím, kuličku ani touchpad nemám a displej zatím nepraskl. :-) poslední
Mayhem 05.02.2015 09:21
Mayhem

Mám teď od listopadu Z10, ale ještě není můj "hlavní". WP neznám, ale oproti masovému Androidu je ten OS bomba. Píše se že BB krachuje (už dlouho) ale zatím se to nezdá. Když si přečteš recenze na Z10 což byl tehdy jediný telefon na OS BB10 zjistíš že byl hodně kritizovaný - mapy, výdrž. Mapy jsou už dobré, výdrž také - stále sleduju ZOH a na ten den se dostanu. Nestěžuji si, čekal jsem to horší. Možná pomohly aktualizace OS. Novější mobily - Q10,Q5 a Z30 jsou na tom s výdrží ještě lépe. OS BB10 jsem volil kvůli stabilitě, rychlosti (vyladěnosti), bezpečnosti i proto že runtime Androidu umožňuje instalaci a provoz většiny aplikací Androidu. Více se dozvíš na www.blackberryczech.cz.

K tvým dotazům - LEDku umí rozsvítit přímo ze systému. SW klávesnice na displeji je skvělá, učí se a nabízí tebou nejpoužívanější slova. Psaní je tak rychlé. Příklad - napíšeš "po" a nad klávesou "u" se nabídne "používat", nad jinou klávesou další slovo s už napsaným základem atd.. Stačí dát prst na "u" a potáhnout s ním směrem nahoru - do řádky se napíše celé slovo včetně mezery za slovem. Mobily z ofic distribuce s BB10 jsou počeštělé celé.

Když to mám shrnout jednou větou - Android je pro hračičky, BB10 je pro solidní práci, internet a multimédia.

Soulasím, W8 je úplně něco jiného, nežli WP8 :) Byl jsme předtím spokojeným uživatelem Symbianu a WP8 ho scela dobře nahradila. Oproti androidu je to rychlé a jednoduché.. Hlavně si ujíždím na té Offline Navigaci + Fotoaparátu (mám 925 ale pořád ten foťák není tak dobrý jak na N8.. :/)

Ahoj,
díky Karlovi_ za radu, přesně tohle mě zajímalo, prostě zkušenosti někoho, kdo to má. :)

Důvod, proč nechci ostatní systémy jsem vypsal proto, že jsem tu nechtěl mít plné vlákno přesvědčování, že mám jít do něčeho jiného.
Já vím, že WP a W jsou rozdílné systémy. Já se prostě jen obávám, že od chvíle, kdy se vypnutí počítače přesunulo do nastavení, myšlenkové pochody mé a programátorů Microsoftu se zásadně odlišují. Neříkám, že to je špatný systém, dokonce ani neznám nikoho, kdo by ho měl a stěžoval si na něj (WP). Jen já ten systém prostě nechci, protože se mi dlaždicové rozhraní znechutilo.

Jinak souhlas, že to je rychlé, navigaci nepotřebuji a foťák taky souhlasím, že se Nokii povedl (jsem si tak trošku koukal po L 1020).

Mám BB Z10 několik měsíců a musím říct, že je to bomba. Po praktické stránce se toho rozhodně nemusíš bát, řekl bych, že ze všech telefonů je v tomhle nejlepší. Jediné mínus je slabší foťák a nedostatek aplikací, sice tam jdou instalovat i android aplikace, ale často nefungují úplně tak, jak by měly, takže stejně používám spíš alternativy těchto aplikací, co jsou dělané pro BB.

Zdravím, omlouvám se ale ráda bych taky něco věděla a to o BB Q10, nedalo by se něco udělat s baterií? Její výdrž je katastrofální. Procenta klesají i když je zamčený a 2 hodiny sním ani nehnu...Ráno ho nabíjím a v noci se mi už vypne...Budu ráda, za každou odpověď =) díky

Také zdravím. Stále mám svůj Z10 a jsem spokojen. Buď Vám odchází baterie (otázka je jak dlouho jej máte), nebo něco běží na pozadí, nebo má závadu mobil. Pokud to dělá i po vypnutí/zapnutí podívejte se na "Monitorování zařízení" které najdete v horní liště spolu s nastavením budíku, Wifi, zapínáním svítilny apod. V "Monitorování.." je záložka baterie na které je křivka vybíjení a pod ní seznam všeho co vybíjí baterii spolu s procenty kolik si to z baterie vzalo energie. I tak by se dalo zjistit že Vám něco běží na pozadí a Vy o tom nevíte. Pokud tam nic zvláštního nebylo založte téma dotazu do diskuze nebo to tam již jako téma bude. Obecně může baterii zatěžovat hodně spuštěných aplikací najednou, zapnuté WiFi, Bluetooth i když nejsou potřebné nebo přepnutí režimu sítě na 3G. Například.

Stačí zapnutý internet a pár hodin používání a je hotovo. Což ostatně je takhle u většiny chytrých telefonů. Ještě jsem neviděl nový smartphone, který by při intenzivním používání vydržel víc jak do večera.
Řešením je telefon nepoužívat (což mi nepřijde taktiš), nebo ho na noc vždycky strčit do nabíječky.

Mimochodem, za den se mi při intenzivním používání 3G sítě povedlo vytlouct i "hloupé" telefony, které jinak měly výdrž i 14 dní. (např. SE K770i)

Předem děkuji za odpovědi =)mobil mám dnes čtvrtý den,proto mě také zaráží ta ne-výdrž. Ano do monitorování jsem se koukla a nejvíce procent tam žere Systém BB a to až 53% po vyjmutí nabíječky je to 1%..zajímavé. Potom je tam 15% pohotovostní režim, zbytek už je 1% i méně. A jak jste psal o té síti 3G tak se mi to z H+ samo přepíná každou chvíli na 3G. Jinak mám vše vypnuté, v horní liště nic nesvítí. Včera jsem 2x volala párkrát odemkla abych se podívala na čas a psala 1 smsku, neměla jsem čas sním cokoli dělat a proto ležel celý den na stole ale i přes to dnes ráno zase nabíjím.

To mne mrzí že s ním máte takové problémy. Mám pocit že i u mého mobilu trvalo několik dnů než se baterie ustálila, ale stejně tak to mohlo být i novějším firmware. Důležité je jestli je Váš mobil nový nebo ne. Pokud se Vám síť mění z H+ na 3G můžete mít nestabilní signál, mobil se může zvýšeným výkonem vysílače stále připojovat a to spotřebovává baterie. Zkuste - "natvrdo" zvolit v nastavení režim sítě jeden typ sítě (co se stane), nebo zkusit mobil jinde (na návštěvě, v práci atd.) jestli se síť bude stále přepínat. Víc mne nenapadá, zkuste se zeptat v tom fóru.

Bohužel, baterka je největší bolest většiny smartphonů.
Vysoký výpočetní výkon s sebou nese pochopitelně i vysokou spotřebu. Velký displej taky zrovna nepomáhá a navíc se změnil i způsob používání telefonu.
Já třeba měl před 10 lety telefon čistě na volání a SMSkování. Většinu času ležel doma, občas jsem si ho vzal s sebou a to je asi tak všechno.
Pak přišel foťák a internet a ... stal se z toho prakticky počítač.
BB bohužel co se týká baterky moc na výši není. Nicméně snad jsem ještě neviděl smartphone, který by vydržel víc jak dva dny na baterku. Běžně je nutno nabíjet každou noc...
Dělal jsem včera pokus. Vypnul jsem mobilní data a ještě večer 78% baterky. Takže nejvíc to asi žere net. (stačí, když se každých pár minut kouká na mail/facebook/nevímco a ono to udělá strašně moc...

A je tedy u BB normální, že přes noc klesne baterie o 30% ? Když spím a nic sním nedělám? Nikdo v mém okolí BB nemá, nemám se proto s kým poradit. V prodejně telefonů mi řekli ať ho reklamuji. Nemám nic zaplé, nic nestahuji, na net nechodím...

S vypnutým internetem apod. to normální není.
V nastavení se podívej na "Monitorování", vyber baterii a pokud to nedělá nějaká aplikace, ale např. systém, je to špatně.
Internet i Wifi jsou vypnuté (nemyslím nepoužívané, myslím vypnuté a zakázané v nastavení) ?
Jako poslední řešení možná ještě stojí za to zkusit telefon vypnout, vyndat na pár minut baterku a znova zapnout.

Může to být milion věcí, od blbé baterky, přes blbý telefon, zavirovaný telefon až po například blbý signál, který kolísá a telefon pořád vyhledává. Těžko říct takhle na dálku. Nicméně pokud tohle dělá i po vypnutí internetu i wifi, je evidentně něco špatně... :)

Ano system tam má nejvíce, s klesáním baterie, systém stoupá až na 53%. Jinak tam je pohotovostní režim 10% a ostatní pod 1% jinak vůbec nic. Baterku jsem vyndala a ani to nepomohlo.Nabíjela jsem ho večer do 8 na 100% a teď má 41%. Vím ,že na dálku nic nevyřešíme ale myslíte ,že má cenu telefon reklamovat?

Pokud byl koupen přes internet, máš 14 dní na vrácení bez udání důvodu.
Pak to je možnost reklamovat, ale u takovéhle závady spíš záleží na servisu, jestli závadu uzná, což v tomhle případě hrozí, že neuzná. U takovýchle závad se blbě něco prokazuje.
Osobně si myslím, že to je vadný telefon/baterka a že to normální není.

Vysoký výpočetní výkon není ten pravý viník. Baterii vycucává vyhledávání 3G sití,WI-FI sítí,pokud je dvousimkový,tak si to vynásob 2x a hlavně displej je velký žrout a paměti RAM taky chtějí papat. Takže kdeže výkon.Pokud se používá LTE tak ještě navrch.

BB mají obecně dlouhodobě potíže s baterkami. Typicky to byl průser u starších Bold a Curve, kam dávali chcípáčky okolo 1000mAh a navíc se to chovalo hodně podivně, zařízení čas od času začalo samovolně "topit" a baterku vymlasklo za pár hodin.

Osobně BB uznávám jako dobrý systém, ale ten HW je dodnes hodně problematický.

plnodotykáče dlouhodobě prověřené nemám, ale všechny BB zařízení, snad s výjimkou prvních "modrejch" s Jogem (což byly pravé nezničitelné mastodonty) měly problémy - s kuličkou, touchpadem, praskající displeje, no bylo toho požehnaně.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru