Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Ubuntu ve VirtualBoxu, problémy

Nainstaloval jsem si do VirtualBoxu Ubuntu, sestavení 12.10.

Mám problémy s grafikou.
1. nejvyšší možné rozlišení, nastavitelné v Ubuntu, je 1024*768, navíc se obrazovka jeví jako notebooková (mám Eizo 1280*1024)
[13523-snimek-obrazovky-porizeny-2013-04-07-13-27-2   1-png]
2. Grafika je zdechlá, překreslování trvá věčnost. Jako když ve Windowsech nejsou nainstalovány ovladače. Jako grafická karta je nastaveno (default, nic se mě to nikde neptalo):
[13524-snimek-obrazovky-porizeny-2013-04-07-13-36-4   9-png]

Jako bonus, nefunguje kolečko myši. V nastavení systému jsem nic nenašel.

(další screenshoty dodám za chvíli, zatím nemám nastaveno sdílení windowsáckých disků)

Nastavení virtuálního stroje:

[13526-nastaveni-jpg]

[13527-virtpc-jpg]

Poraďte, co s tím. Chtěl bych Ubuntu používat pro bezpečné procházení internetu, ostatní věci mě (zatím) až tak nezajímají.

Předmět Autor Datum
Grafika je předpokládám od ATI? Přes "Správce softwaru" vyhledat ovladače ATI ale ATIny mají alespoň…
Fair-Play 07.04.2013 13:49
Fair-Play
Ne, je to nVidia 460GTX/1GB VRAM. edit: jedná se o virtualizovaný PC, tak ovladače asi nepomohou(?)…
L-Core 07.04.2013 13:54
L-Core
Aha, to se divím, tak ten "správce softwaru Ubuntu" vyhledat ovladače nVidia a podívat se na kompati…
Fair-Play 07.04.2013 14:05
Fair-Play
Ty tenhle problém jsem měl taky. A to jak na ATI/AMD kartě tak i na nVidii. To bude nejspíš problém…
In-lander 07.04.2013 14:09
In-lander
Virtualbox neznam, takze jen co jsem vygooglil: Guest Additions Doufam, ze se to pujde nebo ze by s…
RedMaX 07.04.2013 14:10
RedMaX
To nainstalováno mám.
L-Core 07.04.2013 14:22
L-Core
...vidím, že tohle asi nepůjde :-/ Poraďte jinou distribuci Linuxu, která pojede normálně na virtuá…
L-Core 07.04.2013 14:25
L-Core
Debian, mně funguje dobře.
albru123 07.04.2013 14:27
albru123
Ve virtuálu?
L-Core 07.04.2013 14:28
L-Core
normalne chodi aj Ubuntu, ale potrebujes ovladace. Ani z windowsu nedostanes lepsie rozlisenie bez t…
wam_Spider007 07.04.2013 14:38
wam_Spider007
zkus se zeptat na foru ubuntu, treba se tam nejaky znalec najde. vmware funguje v pohode, ale je to…
RedMaX 07.04.2013 14:48
RedMaX
Vmware Player je pro nekomerční užití zdarma. Jinak, vykašlal jsem se na to. Pro mě je to naprosto…
L-Core 07.04.2013 15:47
L-Core
Ještě mě napadlo vyzkoušet Wubi, Wubi Pokud to tedy není nebezpečné..
L-Core 07.04.2013 15:52
L-Core
wubi ne, s tim je spousta problemu. Zkus jeste pogooglit nebo se poptat na ten virtualbox. VMware…
RedMaX 07.04.2013 16:00
RedMaX
OK, wubi tedy nechám stranou. A raději i linuxácké pokusy. Na novém PC (až zakoupím) můžu rovnou udě…
L-Core 07.04.2013 16:07
L-Core
no, jeste o tom popremyslej, dualboot ma vyznam, pokud jsi si jisty, ze budes v tom druhem systemu c…
RedMaX 07.04.2013 16:25
RedMaX
Zkusil jsem to (Ubuntu ve VMWare), ale spokojen jsem nebyl. Tedy přesněji, nebyl jsem spokojen s Ubu…
L-Core 08.04.2013 16:02
L-Core
nebyl jsem spokojen s Ubuntu, nějak mi jeho prostředí připadá neuchopitelné. ovsem to i mnohym "otr…
Redmarx N 08.04.2013 17:04
Redmarx N
MS taky dlazdice nenuti nikomu používat.
AZOR 09.04.2013 02:46
AZOR
Takze aktivne nespolupracuje s vyrobcema hotovych sestav (hlavne notebooku), aby byly na notasech pr…
RedMaX 09.04.2013 06:22
RedMaX
i v tomto případě tě ms nenutí windows používat.:-) to je prostě na hádání se bez konce. ;-)
kmochna 09.04.2013 06:26
kmochna
Dulezite je, ze te narozdil od MS a jeho debilnich dlazdic nenuti to prostredi (Unity) pouzivat, lib…
AZOR 09.04.2013 06:32
AZOR
Vypnout nebo castecne zamaskovat jejich pritomnost pomoci Classic Shell?
RedMaX 09.04.2013 06:38
RedMaX
https://www.google.cz/search?hl=cs&q=RPEnabled&lr= &aq=f&oq=
kmochna 09.04.2013 06:41
kmochna
This only works in the Windows Developer beta, and not the Consumer version. Dlaždice nevypneš, an…
Moas 09.04.2013 07:47
Moas
ak ti ide len o internetovy prehliadac tak na uchopitelnost prostredia sa mozes zdaleka vykaslat nie…
wam_Spider007 09.04.2013 22:30
wam_Spider007
Používám VirtualBox na linuxu, grafika jde dobře, měl by si virtuálnímu stroji nastavit video pamět…
Banshee 07.04.2013 15:01
Banshee
musíš mít přídavky pro hosta, jak tu někdo doporučoval a to naistalované jak v hostovi, tak na tom p…
AZOR 07.04.2013 16:13
AZOR
Já kopnul klasické Ubuntu do pryč, taky mi to přišlo neovladatelné. Použil jsem Lubuntu - konečně ví…
Moas 09.04.2013 06:19
Moas
Takže, instaloval jsi Lubuntu normálně do vmware? Tohle bych tedy taky mohl zkusit. Jen jeden dotaz…
L-Core 09.04.2013 21:16
L-Core
jj, ovšem jsem legálním uživatelem vmware workstation 9. Dozrál jsem k tomu poté, co mě virtualbox p…
Moas 09.04.2013 21:33
Moas
Já bych použil free vmware player, virtuální HW "sestavím" i na něm. Akorát nevím, jak to všechno po…
L-Core 09.04.2013 22:01
L-Core
A proč chceš linux do virtuálu kvůli prohlížeči? Proč nespustíš ve virtuálu jen prohlížeč?
azzz 09.04.2013 22:23
azzz
A jak to mám udělat?
L-Core 09.04.2013 22:26
L-Core
jestli nemyslel něco takového? http://www.abclinuxu.cz/zpravicky/andlinux-linux-n a-windows-bez-virt…
kmochna 10.04.2013 08:48
kmochna
To je něco podobného, jako Wubi, viz výše.
L-Core 10.04.2013 10:33
L-Core
virtualbox aj vmware aj vsetky virtualy maju samozrejme virtualizovanu grafiku, nemoze to liezt na H…
MM.. 09.04.2013 22:33
MM..
Díky za reakci, Ubuntu jsem už vzdal a sbírám informace o Lubuntu.
L-Core 09.04.2013 22:50
L-Core
Este existuje Kubuntu a este jeden, pouzi ten co ma firefox ked si zvyknuty na firefox :) Len si nie…
MM.. 09.04.2013 22:58
MM..
Hledat nějaké ovladače reálné karty je k ničemu. Musí se nainstalovat doplňky pro hosta pro Linux. T…
Filuta 10.04.2013 03:38
Filuta
Jsi mě zavalil údaji, kterým vůbec nerozumím :-) Prostě a jednoduše, chtěl jsem nějaký virtualizova…
L-Core 10.04.2013 08:42
L-Core
*buntu není vhodné pro Virtualbox, protože ty spiny ("instalační varianty") jsou většinou dané a ama…
Filuta 10.04.2013 13:50
Filuta
Tak on asi na linux neprejde, pac hraje DirectX 11 hry, ktere pod linuxem nerozbehas a nerozbehas je…
RedMaX 10.04.2013 22:44
RedMaX
(...)DirectX 11 hry(...) To máš pravdu ;-). VMware bude pro něho složitější než Virtualbox. IMHO v…
Filuta 11.04.2013 03:09
Filuta
On chce reseni zadarmo, ja neznam VMware player, takze nevim jak je to tam, placeny Workstation je u… poslední
RedMaX 11.04.2013 04:49
RedMaX
Ak mas nahodou nejake WinXP napr. korporatnu instalacku ktoru netreba aktivovat apod tak si daj do v…
MM.. 10.04.2013 15:39
MM..
jeste ho navadej, Windowsy zna, jen at ozkousi linux. :-)
RedMaX 10.04.2013 22:45
RedMaX

wubi ne, s tim je spousta problemu.

Zkus jeste pogooglit nebo se poptat na ten virtualbox.

VMware Player je zadarmo, nevim ale jestli to nema nejaky omezeni? Jinak by mohlo jit nainstalovat to pod trialem VMware Workstation a pak pouzivat ten Player.

no, jeste o tom popremyslej, dualboot ma vyznam, pokud jsi si jisty, ze budes v tom druhem systemu casto pracovat a delat i veci, ktere na virtualu nejdou - typicky pro domaciho uzivatele me napada hrani her, to pod virtualem moc nejde.
Jinak ty rebooty po case cloveka prestanou bavit a stejne je porad v jednom systemu. Pokud sve seznamovani s linuxem vidis spis ve stylu - primarni system Windows a na internet + nejake si hrani s OS linux, treba to Ubuntu, tak mi prijde ten virtual jako idealni.
Teda bud jeste dej sanci tomu virtualboxu, zkus jeste hledat reseni nebo zkus ten vmware, tam opravdu nejake primitivni problemy jakoze spatne rozliseni nebo nefungujici kolecko u mysi nejsou.

nebyl jsem spokojen s Ubuntu, nějak mi jeho prostředí připadá neuchopitelné.

ovsem to i mnohym "otrlym ubuntakum" :-D

Dulezite je, ze te narozdil od MS a jeho debilnich dlazdic nenuti to prostredi (Unity) pouzivat, libovolne jine prostredi nainstalujes dvema prikazama, vygoogli si je.

Gnome Shell - velmi podobne Unity, osobne se mi docela zamlouva, ale je treba si hodne zvykat podobne jako na Unity.

KDE - podobne jako Win7

LXDE - podobne jako takovy ten stary neomalovankovy styl XP (nenarocne, vhodne na ten virtualni stroj).

(samozrejme je jeste moc dalsich)

Takze aktivne nespolupracuje s vyrobcema hotovych sestav (hlavne notebooku), aby byly na notasech predinstalovany Windows 8 a kdyz chces notas bez tohohle systemu je k dispozici jen velmi omezeny pocet modelu, ze ktereho si moc nevyberes?

Dulezite je, ze te narozdil od MS a jeho debilnich dlazdic nenuti to prostredi (Unity) pouzivat, libovolne jine prostredi nainstalujes dvema prikazama, vygoogli si je.

wo tom sem se jako nebavil, bavili jsme se o Unity, alternativa od Unit jsou ty divne dlazdice a ty vypnout jdou na W8..

ak ti ide len o internetovy prehliadac tak na uchopitelnost prostredia sa mozes zdaleka vykaslat nie?
v docku budes mat ikonku firefoxu a staci.
A ak by som si mal vybrat medzi Unity a ModernUI (Win8), tak Unity vyhra na celej ciare. Bohuzial M$ isiel 20 rokov dozadu.

Používám VirtualBox na linuxu, grafika jde dobře, měl by si virtuálnímu stroji nastavit video pamět na 128 a povolit obě akcelerace 2D, 3D, jestli to už nejde přenastavit ani při vypnutém vpc tak tento vpc smazat a vytvořit znovu, ale ne automaticky podle instalovaného OS ale "ručně" a tu grafiku nastavit před instalací OS.

Taky by si měl mít povolenou HW akceleraci na procesoru (v biosu)

Jestli to nepomůže tak zkus použít VMWare Workstation, máme to v práci s virtuálním Ubuntu 13.04, nastavení je obdobné jako u VirtualBoxu

musíš mít přídavky pro hosta, jak tu někdo doporučoval a to naistalované jak v hostovi, tak na tom pc ve kterém běží ten virtál box. Ubuntu takhle mám a rozlišení je takové jaké si roztáhnu ve okně. Kazdopádně 1024x768 je maximum pokud nemáš přídavky pro hosta nebo nejsou správně naistalované.

Já kopnul klasické Ubuntu do pryč, taky mi to přišlo neovladatelné.
Použil jsem Lubuntu - konečně vítězí funkčnost nad vzhledem.

Jinak já samozřejmě vím, že LXDE se dá do klasického Ubuntu taky dotlačit, ale než jsem se zorientoval, jak na to, tak se mi dostahovalo ISO Lubuntu a spustilo ve vmware...

virtualbox aj vmware aj vsetky virtualy maju samozrejme virtualizovanu grafiku, nemoze to liezt na HW grafiky priamo a teda ovladace potrebujes pre virtualbox grafiku a ne pre tvoju (resp. ovladace nepotrebujes ziadne). A samozrejme to ani nebude videt tvoj display, ale nejaky virtualny ktory si virtualbox vymyslel. A ano maximalne rozlisenie je mensie jak tvoja plocha (logicke) kedze pre neho monitor je tvoje okno virtualboxu ktore je mensie jak tvoj monitor. Podla mna je virtualbox lepsi, v kazdom pripade bol u mna o dost rychlejsi jak vmware a po dosintalovani additions velmi dobre ovladatelny (a potom isiel aj na fullscreen s nativnym rozlisenim monitora)
Na niektorych grafikach ktore to HW podporuju vies v nastavieach virtualu povolit aj akceleracie apod. Over si ze na host systeme mas naisntalene nejake aktualne ovladace grafiky.
Ako uz bolo pisane skus Lubuntu a ne Ubuntu, to druhe je totiz je uplne uchylne.

Este existuje Kubuntu a este jeden, pouzi ten co ma firefox ked si zvyknuty na firefox :)
Len si nie som isty ci to bdue poznat tu virtualizovanu sietovku toho virtualboxu ale snad hej emuluje to tam nejaku hodne rozsirenu sietovku.
Ale budes potrebovat nastavit virtualnu LAN tak aby sa to vedelo konektnut smerom von (aby host sa hral na virtualny "router"), neviem teraz zhlavy presne ale je to v nastaveniach virtualu u LAN.

Hledat nějaké ovladače reálné karty je k ničemu.
Musí se nainstalovat doplňky pro hosta pro Linux. To dodá ovladač virtuálního videa, myši a další blbiny. Obvykle tento ovladač má v sobě základní distrubuce. Jakou verzi X11 máš? Nová verze nepoužívá už /etc/X11/xorg.conf, samo si to všechno najde. Použij co nejnověšjí distribuci. Zkus konfigurace X11 za pomocí příkazu X -configure. Hledej ovladač obrazovky něco jako Virtualbox (nemám zrovna žádný *buntu po ruce).
V Ubuntu nelze prakticky nic pořádně nastavit, doporučuji spíš Fedoru a vyprdni se na nějaké další *buntu. Problém je v tom, že ty různé *buntu jsou jednoúčelová distra která se nedají moc dobře změnit. Naopak ve Fedoře můžeš prakticky cokoliv. Fedoru mám ve virtuaboxu vyzkoušenou, chodila dobře (pod Mandrivou). Už já mám jen naostro. Použváš Gnome nebo KDE? Jestli něco opakuji tak se omlouvám, jsem linej číst celou diskusi :-).

Jsi mě zavalil údaji, kterým vůbec nerozumím :-)

Prostě a jednoduše, chtěl jsem nějaký virtualizovaný linux, který bych jednoduše nainstaloval (respektive, nainstalovalo se to samo) a kde bych v nativním rozlišení monitoru 1280*1024 mohl používat internetový prohlížeč (bez toho, aby se obraz minutu překresloval, jak píšu nahoře). Nic víc od toho nepožaduji, žádné jiné činnosti v linuxu provádět nemíním.

Na tenhle nápad mě přivedly diskuze o snadnosti napadení PC virem policie ČR. Linuxu (konfiguraci, systému souborů, instalacím čehokoliv) vůbec nerozumím a učit se mi to moc nechce (i z časových důvodů).

*buntu není vhodné pro Virtualbox, protože ty spiny ("instalační varianty") jsou většinou dané a amatér těžko něco změní (ne, že by to nešlo).

Stáhni si Fedoru 18 ftp://ftp.linux.cz/pub/linux/fedora/linux/releases /18/Fedora/i386/iso/ . Nainstaluj do Wirtual Boxu, s instalací nejsou problémy, čemu nerozumíš nech v předvolbě. Nezapomeň na začátku vybrat češtinu. Vyber si prostředí KDE nebo Gnome a nainstaluj. Po spuštění nainstaluj z Virtualboxu doplňky pro hosta nabídkou "Zařízení->Instalovat doplňky pro hosta". Neměly by být problémy.

Uvidíš, že časem přejdeš plně na Linux a naopak Widle na to nejnutnější budeš používat ve Virtualboxu - což je ideální varianta. Widle pak mají NAT přes Linux a virům se blbě do Windows prolejzá.

//edit: Co stáhnout Live CD a bootovat Linux rovnou z něj? ftp://ftp.linux.cz/pub/linux/fedora/linux/releases /18/Live/i386/ (doporučiuji spin s KDE).

Tak on asi na linux neprejde, pac hraje DirectX 11 hry, ktere pod linuxem nerozbehas a nerozbehas je ani pod virtualizovanyma Windows.

Teda pod VMware funguje Ubuntu vyborne. Pokud mas ale ozkouseno, ze pod Virtualboxem funguje Fedora bezvadne, tak neni duvod ji nenainstalovat, ja sam jsem s ni kdysi skoncil kvuli nekorektnimu behu tohoto systemu s kartama od NVidie a instalovanyma driverama od NVidie, ovsem to mu je pod virtualnim systemem a teda virtualizovanym ovladacem sumafuk, takze asi neni co resit.

(...)DirectX 11 hry(...)

To máš pravdu ;-).
VMware bude pro něho složitější než Virtualbox. IMHO v současném stavu vývoje je Virtualbox rychlejší. NVidia karty mívají problémy pod Linuxem, ale dost často jde stáhnout ovladač přímo od NVidie pro Linux, snadno instalovatelný. Ve Virtualboxu je video také virtualizované, tudíž je správně fuk, coje v hostitelském počítači :-).

On chce reseni zadarmo, ja neznam VMware player, takze nevim jak je to tam, placeny Workstation je uplne v pohode a rekl bych ze vyvoj jede, nakonec podporu pro hrani ve 3D pridal prvni prave VMware. Nevim jak ted, ale rozchozeni prave ovladace primo od NVidie byl ve Fedore problem, protoze se tam nutil idiotsky Nouveau, v Ubuntu je to na jeden klik. Ale jemu je to fakt jedno, nema cenu ho tim mast.

Ak mas nahodou nejake WinXP napr. korporatnu instalacku ktoru netreba aktivovat apod tak si daj do virtualu tie WinXP a nemusis sa drbat s linuxom. Z virtualu sa ti PC nenakazi ani ked tam bude Win, nakazi sa len virtual, ten mozes mat ale zalohovany virtualny disk a len ho prekopirujes a mas zas cisty Win vo virtuali

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru