Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailemVyřešeno VSync v linuxu se nastaví na 4 místech

Ahoj, trochu nerozumím, které VSync použít v linuxu:

- Vsync jde nastavit v souboru /etc/X11/xorg.conf volbou Option "GLXVBlank" "true" v sekci Device
- jde nastavit také ale v programu nvidia-settings v menu X Server 0 -> OpenGL Settings : Sync to VBlank.

Dále jde nastavit v nastevení kwin v KDE (nastevení systémz efekty na ploše ->Advanced :Tearing prevention

Jako čvtrá možnost je v chrome, jelikož se ale jedná o single aplikaci, takže nemá vliv na zbytek systému.
- Chromium má v chrome://flags volbu pro Vsync.

No a mě by tedy zajímalo, jaký je výchozí stav, jestli ji stačí zapnout, kde je to nejlepší, vzhledem k výdrži notebooku. Pokud totiž vypnu vsync, pak samozřejmě se občas okna trhají na ploše. Taky jsem slyšel, že ,když je zapnutá víckrát, pak to neomezí fps nikoli na 60 ale rovnou 30.

Předmět Autor Datum
A co máš za Linux? Jaké jádro? Jakou verzi X11? Současné verze X11 vůbec nevyžadují žádný konfigurač…
Filuta 07.09.2013 02:27
Filuta
když je zapnutá víckrát, pak to neomezí fps nikoli na 60 ale rovnou 30. to je nezmysel. vseobecne…
MM.. 07.09.2013 03:09
MM..
nastavis to v nvidia-settings. jestli je to jeste potreba nastavit v chromiu primo pro tuhle aplika…
RedMaX 07.09.2013 09:03
RedMaX
Těžko to to může být nesmysl, když mi čítač fps spadne(tím myslím, že výchozí stav je plocha a pak z…
mnua.al 07.09.2013 14:21
mnua.al
při efektu 53, takže se to sníží na 30 to je predsa zmysel vsync. Ked vypocet sceny trval dlhsie ja…
MM.. 07.09.2013 14:37
MM..
A aj na tom tvojom linku ti pise v hned prvej odpovedi ze ktore nastavenie sa pouzije zavisi od toho… poslední
MM.. 07.09.2013 14:41
MM..

A co máš za Linux? Jaké jádro? Jakou verzi X11? Současné verze X11 vůbec nevyžadují žádný konfigurační soubor xorg.conf. Je sice možné tento soubor dále vytvářet (a je pak použit), ale IMHO je nejlepší vše nechat na serveru Xorg aby si to načuchal sám a vůbec se tím nezabývat.

Těžko to to může být nesmysl, když mi čítač fps spadne(tím myslím, že výchozí stav je plocha a pak zapnu efekt a dojde ke snížení fps)) ze 60 na 30 (což právě může být způsobené dvěma příčinami:
1: zapnutý vblank, jak je popsán v odkazu, kdy dojde ke snížení výkonu pod 60fps, takže výsledné fps je podíl 60 celým číslem-v tomto případě 2. Což je nesmysl, neboť když mi jede jen jeden vsync, tak mám 60fps konst, a bez něj mi to jede (nebo 90)70fps, ale při efektu 53, takže se to sníží na 30.)
2. Zde se popisuje, že vsync probíhá 2x. Otázka je, jestli tomu věřit není to jen případ výše.

Na druhou stranu chápu že tomu něvěří někdo, kdo to nezná, já jsem to taky nevěděl.

A to ,že se to stává jen někdy, značí, že máné fps v závislosti na spuštěných aplikacích využívající GPU'chromium) případně na nvidia-settings -tq GPUCurrentClockFreqsString

ještě zde showthread.php

při efektu 53, takže se to sníží na 30

to je predsa zmysel vsync. Ked vypocet sceny trval dlhsie jak 1/60 tina sekundy (pri 53FPS trva dlhsie) tak zakonite to prepne snimku az pri dalsom vsynce a z toho vznikne tych tvojich 30. Keby si mal 53FPS tak nemas vsync zapnuty vobec.

Vsync neznamena nejake "omezovani". Znamena to prepinanie snimku pri vsync.

A aj na tom tvojom linku ti pise v hned prvej odpovedi ze ktore nastavenie sa pouzije zavisi od toho co pouziva aplikacia na vykreslovanie sceny. Davas sem link ktory si necital?

P.S. este k tomu treba dodat ze ak aplikacia (alebo nejaky ten x-system) pouziva triple buffering tak je mozne mat aj 53FPS so zapnutym vsync, ale moze to byt potom trhane. Dovod je ze napr. kazda 10ta snimka bude vykreslena 2x, lebo to akurat tak "vyjde" casovo u nejakych 55FPS. Preto niekedy engine moze radsej znizit na 30 aby to netrhalo apod. Zavisi od toho jak to kto naprogramoval aplikaciu a aj tie vsetky X-kniznice (opengl atd). Zapni si jedno v nvidii a nic viac, ked sa bude v niecom trhat obraz vodorovne tak si zapnes aj v aplikacii alebo budes riesit preco sa v tej konkretnej aplikacii nvidia setting nepouziva. A nie vrtat sa vo vsetkom zbytocne.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru