Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Vada - nejde klonovat MAC na routrech Linksys-Sipura VoIP

Snad to sem patří a ušetří vám to čas a nervy. Naprosto jednoduchý úkon, kteří mnozí z vás dělají denně. VoIP adapterů jsem nastavoval několik, ale vždy bez kombinace 2 v jednom (tedy routr + VIOP) dotyční měli doma routr. Teď jsem řešil Sipuru 3102, napřed po telefonu a pak jsem tam jel (a myslel si něco o neschopnosti zadat pár čísel do tabulky). U těchto zařízení a u starších (SPA 2102) nelze ve většině případů naklonovat MAC adresa, která je většinou nutná k identfikaci pro poskytovatele internetových služeb. Ačkoliv možnost nastavení této položky přes webové rozhraní tam je tak to nefunguje. Za routrem to jelo ale na DHCP klientech jsem viděl pořád jen tu starou MAC. Trochu jsem si zagoglil po netu a po přečtení 2 stránky mi bylo jasno about2448-0-asc-45.html . Ten problém zde řeší už od června, asi tak z 80% to nejede ani s novým FW. Tedy nejjednodušší cesta je změna MAC u poskytovatele. Prvně si zkontrolujte jakou MAC se zařízení hlásí ven a také nezapomínejte na fakt jakou příchozí/odchozí rychlost má ten člověk doma s ohledem na nastavení vhodného kodeku (pokud zařízení chystáte u sebe na kvalitní lince). Většina z nich je nastavena default na G711 a při agregaci (ADSL) či nižší odchozí rychlosti jsou pak problémy. Smutné je na tom to, že VoIP operátoři, kteří tyto zařízení dodávají o tom vědí a nejsou schopni zákazníka informovat.

Předmět Autor Datum
Nenašly se žádné odpovědi.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru