Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Vadný ADSL modem?

Dobrý večer,
potřeboval poradit ohledně problému s internetem, konkrétně ADSL modemem.
Už asi třetí rok máme internet ADSL o Volný (+pevná O2). Jenže cca poslední rok/půlrok jsou s internetem nemalé problémy. Před časem jsem se tady již na tento problém ptal, ale mezitím se věci trochu posunuly kupředu, a tak se potřebuji zeptat znovu a trochu konkrétněji. Problémy jsou s internetem v podstatě tři:
-1) problém s přihlášením do sítě: Když zapnu modem (Asus AM602), rozsvítí se normálně všechny kontrolky, které pak pozhasínají až na Power. Poté začně komunikace PC-modem (bliká kontrolka LAN/USB), krátce na to se začne modem přihlašovat do sítě (bliká kontrolka Status). Dříve zůstala svítit a internet fungoval. Jenže nyní je to náhoda, když se modem připojí naporvé. A i tak to chvíli trvá, než vše začne fungovat. Výjimkou ale není pokud se modem napoprvé nepřihlásí a zkouší to znovu (i 5x zasebou).
-2) časté výpadky: Když už se zadaří a vše funguje, tak poměrně často se stává, že zničeho nic internet vypadne (zhasne kontrolka Status). Poté se obvykle modem znovu přihlásí a internet jede dál.
-3) výpadek internetu při použití pevné linky: zazvnoní-li nebo zvednu-li jen sluchátko pevné, vypadne internet do doby zavěšení.
Problém jsem nejprve konzultoval s Volný - ti řekli, že výpadky vidí, ale že linka je dobrá a něco s tím prý zkoušeli udělat (výsledek žádný). Tím to pro ně skončilo. Poté jsem se obrátil na O2. Ti poslali technika. Ten nejprve vyzkoušel pevnou a konstatoval, že zvuk je čistý a dobrý, takže linka je dobrá. Poté měřil přístrojem kvalitu linky nebo signálu, či co to měřil přímo v přípojce a povrdil výpadky na lince(zpočátku), avšak mimo to bylo vše v pořádku. Poté řekl, ať se obrátíme na Volný, že u nás problém nebude(kontroloval i zapojení+výpis statistiky v modemu) = problém asi v ústředně. Volný to pochopitelně odmítl a řekl, že je určitě vadný modem (náš), že linku vidí v pořádku (ale s výpadky) a ať si raději půjčíme od nich jiný na zkoušku, protože jinak když tam pošlou technika nebude to tím, že prý vše zaplatíme. Teď mám tedy doma jejich modem (Well) a docela by mne zajímalo, jak poznám, že je ten náš vadný??? Je pravdou že s jejich modemem již nedochází k výpadkum při použití pevné linky (ja s naším, tak jejich splitterem). Ale co ten zbytek, to jentak poznat nejde. Netuší někdo, jak poznat jestli je vadný? Díky.

Předmět Autor Datum
a s tím novým routerem jsi měnil i splitter?
touchwood 20.09.2010 06:44
touchwood
Ano, s novým modemem jsem zkoušel i jejich (nový) a zároveň i náš splitter. A oboje stejné - oba v p…
Asus 20.09.2010 12:18
Asus
je možné, že starý router dostal "pecku" a opravdu už nefunguje korektně. U některých modelů může pa…
touchwood 20.09.2010 15:22
touchwood
Tak modem aktualizaci firmware nabízí - tím lze aktivovat funkci ADSL2+. Mohu zkusit. Jinak telefonn…
Asus 20.09.2010 17:24
Asus
s ohledem na to, že všichni už fičí na adsl2+ mně připadá, že by jej tvůj router (i ten starý už měl…
touchwood 20.09.2010 21:31
touchwood
Tak v manuálu píši ADSL(ADSL2+ po aktualizaci firmaware). Ale netvrdím, že už tam ten firmware, kter…
Asus 20.09.2010 21:45
Asus
Aky zbytok? Pokial nedochadza k vypadkom s novym modemom jasne bola chyba v starom. Co chces dalej r…
fleg 20.09.2010 09:13
fleg
Tak to je mi také jasné, ale cca poslední měsích těch výpadků ubylo, takže jde spíš o problém s přih…
Asus 20.09.2010 12:20
Asus
To, ale nedokazes. Pokial novy router nerobi ziadne problemy je problem vyrieseny a stary mozes vyho…
fleg 20.09.2010 15:26
fleg
Tak ano, pokud nový zlobit nebude, je to jasné. Ovšem to se nedá jentak poznat - nový modem má jinou…
Asus 20.09.2010 17:15
Asus
Kazdy dsl router co som doteraz videl a mal v ruke mal rovnake diody. Dioda oznacena casto ako dsl l…
fleg 20.09.2010 17:24
fleg
Tady jsou: Power, Link/Act, ADSL, Ready.
Asus 20.09.2010 21:56
Asus
ADSL ma svietit ked je fyzicke spojenie s dslamom, link/act blika az po vytoceni spojenia a ked zacn…
fleg 20.09.2010 21:59
fleg
Nezakopl někdo o kabel? Jak jsou na tom koncovky? Co třeba překrimpovat.
kropf09 20.09.2010 20:21
kropf09
Neřekl bych - kabeláž je vedená u zdi za křeslem a skříněmi, takže není jak. Veškerá kabeláž je nová…
Asus 20.09.2010 21:57
Asus
Měl jsem problém s O2TV, občas se rozpadl obraz do kostiček. Přijel technik od O2 řekl, že výpadky u…
nn 21.09.2010 08:03
nn
Ahoj, díky za tip. Určitě zkusím ten firmware přehrát. Třčeba to pomůže
Asus 21.09.2010 16:50
Asus
Jinak dnes došlo ke dvěma výpadků v rozmezí 10 minut o první připojení v tento den, a to se zapůjčen… poslední
Asus 21.09.2010 16:52
Asus

Ano, s novým modemem jsem zkoušel i jejich (nový) a zároveň i náš splitter. A oboje stejné - oba v pořádku. Oba splittery jsem zkoušel i s naším modemem a u obou problém stejný (výpadek při použití pevné, problém s přihlášením do sítě). Zatím to tedy vypadá na problém v našem modemu, ale... Co mi ale není jasné je, jakým vliv má náš modem na výpadky na lince, které bych rád, aby hlavně odstranili. U obou spol. se shodli, že výpadky na lince jsou a časté, akorát Volný to stále svádí na náš modem.

je možné, že starý router dostal "pecku" a opravdu už nefunguje korektně. U některých modelů může pak pomoci upgrade firmware (většina routerů má DSL modulaci jako softwarový "jaderný" modul.

Nicméně: pokud linka vykazuje chyby i s novým routerem, bude někde nějaká chyba - buď špatně zapojené dráty v domovním rozvodu (to by potvrzovalo to, že spojení se rozpadalo při zvednutí sluchátka), nebo jednoduše řečeno nekvalitní dráty (svod mezi páry, svod vůči zemi, nebo jen prostě obecně nevyhovující frekvenční charakteristika, ať už z důvodu kvality kabelu nebo jeho délky). Minimálně tu délku by ti ISP říct měl, z ní jde odvodit alespoň část informací.

Tak modem aktualizaci firmware nabízí - tím lze aktivovat funkci ADSL2+. Mohu zkusit.
Jinak telefonní kabel (rozvadeč na chodbě-zásuvka v bytě) je nový. V jakém stavu je vedení v domě, to netuším. Ale pokud technik O2 říkal, že linka se jeví v pořádku (i nějaké ty db,atd), snad by to mělo být dobré. Ústředna je prý na poště a to je cca 300m.
Já se nechci stále opakovat, ale prostě mi není jasné, proč když technik řekl, že na lince jsou výpadky a měřil to přístrojem přímo v zásuvce, tak jak může Volný tvrdit, že to je modemem, když ten zapojen nebyl a i tak tam ty výpadky byly.
Abych byl konkrétní. Výpadky jsou na lince, při prvním přihlášení do sítě (prostě po delší době-třeba druhý den). Pokud poté vypnu a zapnu modem, tak to většinou už nezlobí (to samé ukázal technikovi ten jeho měřící přístroj). Proto jsem po nich chtěl, aby vyloučili tu ústřednu, resp. vedení v domě. Protože pokud je problém tam, tak tedy mohu zkoušet modemy dokola a nic se nevyřeší. Jenže k tomu se nemají.

Tak ano, pokud nový zlobit nebude, je to jasné. Ovšem to se nedá jentak poznat - nový modem má jinou signalizaci a jde zde hůř poznat, jestli třeba internet vypadl (při prvnotním přihlášení) nebo se nemuže připojit. ono to přihlášení jednou trvá 10 vteřin jindy 30 vetřin. Ale z toho nepoznám, jestlo něch 3é vteřin je špatně nebo je jen víc zatížena linka. Já jsem zvyklý na náš starý, který vše ukazoval pomocí diody status, takže se dalo poznat, jak na tom je.

Kazdy dsl router co som doteraz videl a mal v ruke mal rovnake diody. Dioda oznacena casto ako dsl line (dsl a pod) ukazovala fyzicke pripojenie s najblizsim dslamom. Dioda oznacena ako datarate (data line a pod) oznacovala fyzicky prenos dat na linke...inymi slovami blikala len ked siel net.
Navyse kazdy slusny router ma moznost zapnut logovanie, kde sa pripadne vypadky a reconnecty daju odsledovat.

Měl jsem problém s O2TV, občas se rozpadl obraz do kostiček. Přijel technik od O2 řekl, že výpadky u mě jsou, proměřil, vše bylo v pořádku tak aspoň vyměnil krabičku co je na konci přívodu do bytu, že s tímhle typem krabiček bývají problémy. Za pár dní že se ozvou jestli se něco změnilo. Nezměnilo se nic, tak mi zapojili jiný modem a zase, že se za pár dní ozvou. S jiným modemem bylo vše v pořádku. Modem byl v záruce, tak jsem jim ho poslal. Když přišel zpět zjistil jsem, že přehráli firmware, nic víc. A modem šlape bezchybně. Takže v tom Tvém to může být také "pouze" záležitost firmware.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru