Vadný pixe na displeji notebooku - reklamace
Zdravím,
Ve čtvrtek jsem jsem koupil přítelkyni k Vánocům notebook Lenovo přes e-obchod Softcom, kde už léta nakupuji. Bohužel po odzkoušení jsem zjistil, že je mrtvý jeden pixel na displeji (skoro ve zlatém řezu, kde na sebe strhává pozornost). Volal jsem tedy dle záručního listu na servis Lenovo a tam mě ihned poslali za prodejcem, že mi to musí do 14.dnů od koupě vyměnit nebo vrátit peníze. Tak jsem volal na prodejce a ten se začal cukat, že to jen tak říkají a že to není tak jednoduché. Jeden pixel je prý podle nějakých norem v pořádku a podle tabulky musíte mít asi 4 pixelovou díru na obrazovce, aby vám to vůbec uznali, což je opravdu uhozené na palici. Volal jsem opět na Lenovo a tam mě opět jiný technik poslal za prodejcem, ať mi to vymění, že pak už je to věc prodejce a servisu. Jako zákazník na to mám plné právo, pokud nejsem spokojený. Můžete mi prosím poradit, jak to nejrychleji vyřešit? Opravdu mi to má prodejce povinnost vyměnit dle zákona?
Přece jsem to kupoval s tím, že to bude ve 100% stavu a nechci tam žádnou sebemenší vadu, kterou by mi ke všemu ještě nikdy neuznali. Jejich normy mě vůbec nemusejí zajímat. Ukázal jsem to asi třem dalším lidem a samozřejmě první věc, které si všimli byl ten zatracený pixel.
Předem děkuji
Asi takhle : podle jejich norem je pravda na jejich strane, jako zakaznika by me to taky stvalo.
Reseni ?
Prudit, prudit, stezovat si, nakonec aby se te zbavili nejake to reseni vymysli (vymena LCD, vymena NTB).
Ovsem pokud na to nemas povahu bude tp tezky.
nakonec to je asi to nejlepsi reseni
normy by ta zaujimat mali, ale ked ti priamo servisak od lenova povie ze ti to maju vymenit, tak nech sa predajca stara. ALebo nech si to pred tebou vydohaduje predajca s lenovom, ze co povie predajca potom. teba ako zakaznika nema preco zaujimat vztah predajca-lenovo.
Já bych to vrátil do 14ti dnů, když je to přes e-shop.
Přesně, do 14 dnů můžeš zboží vrátit bez udání důvodu, a když to bude déle obrať se na tu nejvyšší osobu na kterou budeš moct a sní to vyřeš ale pokud ti zase řekne ať se obrátíš na toho prodejce nejdřív vysvětli že ten ti to nechce uznat.
Přes eshop? Vrať to do 14 dnů bez udání důvodu. Kvůli tomuhle ta ochranná lhůta existuje, abys mohl vrátit zboží, který sis nemohl prohlídnout na vlastní oči.
Moc děkuji za rady. Je to tak, jak si to pak prodejce vyřeší se servisem už není moje věc. Proč bych měl jako zákazník, který má nejméně možností, doplatit na to, že má prodejce strach z Lenova? Pracuji jako grafik, takže si dovedete představit, jak mě i 1 pixel dokáže "nasrat" a kór když to mám někomu darovat. Takže si to můžu nechat normálně vyměnit za stejný kus? Peníze nebo jiný noťas bych nechtěl, tento model je nejlepší, jaký jsem mohl sehnat za tu cenu.
Jak to popisujes, chtel bych novy stejny kus. A to okamzite(do 2 dnu - dodani na adresu).
Servisovani zbozi by me nezajimalo (servis trva dlouho, vem v potaz jenom 2dny dopravy do servisu a
2dny dopravy ze servisu + nejake 2-5dni cekani nez do servisu prijde nahradni dil - LCD).
Pokud toto neni mozne, chtel bych penize. Za penize bych si stejny NTB koupil u jineho prodejce.
Dobře, zítra tam mám jít osobně, takže budu trvat na svém.
Ano, můžeš jim to poslat zpět (do 14 dnů od koupi na dálku, a to i bez udání důvodů), požadovat vrácení peněz, výměnu zakoupeného "vadného/nevyhovujícího" notebooku za zbrusu nový stejný typ, či za zcela jiný notebook - i dražší s doplatkem (dle další domluvy) apod.
"od koupi na dálku"... Jenže mě to nebylo zasláno, ale přes internet jsem objednal a pak osobně převzal na jejich centrále ze skladu. Ale to by mělo platit i v tomto případě.
Myslím, že jde o stejný případ. Podstatná je forma koupě, ne způsob vyzvednutí.
InfoPage.asp
Děkuji, tohle jsem tam nějak přehlédl. Tím pádem to považuji za vyřešené.
1. Uzavření kupní smlouvy na dálku je popsáno zde http://www.medicafilter.cz/cs/18-uzavreni-kupni-sm louvy/
2. Počet vadných pixelu je řešen zde: http://www.zandruvsvet.opatnet.cz/view.php?cislocl anku=2005110701
3. Co je to norma ISO 13406-2? : iso13406_2.pdf
Zde je vyčerpávajícím způsobem popsána problematika dotazu.
Bylo li zboží objednáno přes internet a potvrzeno dodavatelem vrátil bych je bez udání důvodu.
Reklamace by neprošla. Navíc prodejce musí reklamaci přijmout a vyřídit ji třeba zamítnutím. Pak jedině soudní znalec a soud. Vzhledem kvůli výše citované normě asi neprůchodné.
Pozor. Prodávající si může odečíst náklady spojené s přebalením, manipulací a jinými odůvodněnými náklady.