Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Velmi proměnlivé pingy ADSL od Radiokomunikací

Zajímalo by mně, jestli je u připojení 1024/256 s agregací 1:50 od Radiokomunikací možné, že se po dvou měsících krásných pingů 10 až 30 najednou pingy začnou nahodile navyšovat mezi 40 a 500...po dvou měsících bez jediného problému mě to skutečně hodně zarazilo. Počítač nevykazuje jakýkoliv příjem nebo odesílání dat, jen odezva prapodivně poskakuje. Kde hledat příčinu? Existuje nějaké řešení nebo se s tím už musím nadobro smířit, že odezva kdykoliv nevyzpytatelně skáče nahoru a dolu? Obzvláště ocením komentáře jiných zákazníků Radiokomunikací, díky

loading...
Předmět Autor Datum
používáš DSL modem nebo router? Pokud router, je chyba asi v poskytovateli. Pokud modem, je možné, ž…
touchwood 17.06.2007 17:23
touchwood
Používám ADSL modem Xavi 7822...má vzadu 4 přípojky, takže je to router, žejo(dráty z něj vedou ješt…
Steve 17.06.2007 18:32
Steve
jen ukázkou jak to vypadá Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=20ms TTL=57 Odpověď od 212.80.76.3: b…
Steve 17.06.2007 18:38
Steve
Mám též ADSL od Radiokomunikací a pingy mám velmi slušné, zkoušela jsem to opakovaně po tvém dotazu…
Eva_M 17.06.2007 19:29
Eva_M
Doufám že nebude neslušné, když se zeptám, kde bydlíš a hlavně jestli máš stejné připojení jako ja -…
Steve 17.06.2007 19:38
Steve
pošli své pingy spíš radiokomunikacím a poptej se jich co udělají, aby byly pingy zpátky menší než u…
lední brtník 17.06.2007 20:10
lední brtník
Pokud pevnou adresou myslíš pevnou IP adresu, tak tu mám. V mailu pouze upozornili na výpadek v rann…
Steve 17.06.2007 20:30
Steve
Aha ještě tam bylo tohle, to se mne ale netýkalo "Pokud používáte pro připojení k internetu nastaven…
Steve 17.06.2007 20:34
Steve
"Pokud používáte pro připojení k internetu nastavení na modemu PPPoA, tak si prosím konfiguraci mode…
Eva_M 17.06.2007 20:50
Eva_M
A modem mas Xavi 7822r?
Steve 17.06.2007 20:54
Steve
A modem mas Xavi 7822r? Mám XAVI 8122r-B Vlezla jsem kvůli Tobě pod stůl :-D
Eva_M 17.06.2007 22:13
Eva_M
Jsi moc hodná ale lezla jsi tam zbytečně...bohužel má můj modem jiný firmware a když zalistujete his…
Steve 17.06.2007 22:17
Steve
Hmm, to je mi líto ;-) Ale to nastavení by mělo být obdobné, ne?
Eva_M 17.06.2007 22:20
Eva_M
Obdobne urcite, bohuzel chybi par kolonek o kterych mluvis - muzu byt rad, ze jede internet jako tak…
Steve 17.06.2007 22:25
Steve
Muj zasadni problem je smrad co sedi imrvere za kompem a stahuje porno Hmm, to ale v nastavení rou…
Eva_M 17.06.2007 22:27
Eva_M
Tak sem si rikal ze kdyz on stve me, tak aspon ja nastvu jeho...a ejhle, s tim strepem modemem od Ra…
Steve 17.06.2007 22:31
Steve
kde bydlíš a hlavně jestli máš stejné připojení jako ja - 1024/256 agregace 1:50 Hmm, mám rychlejší…
Eva_M 17.06.2007 20:22
Eva_M
Tak to každopádně...ikdyž netuším jaký vliv by teoreticky měla rychlost na odezvu mít. Tak jako tak…
Steve 17.06.2007 20:31
Steve
rychlost a ping spolu vetsinou nesouvisi . --- ja kdyz mel problem s pingem: zkontroloval kabely jes…
kmochna 17.06.2007 20:37
kmochna
Takze je mozny ze mame nekde priskriplej kabel co dela takovouhle neplechu?
Steve 17.06.2007 20:45
Steve
Ano. Třeba se to stalo, když máma s tátou vedle v pokoji vesele surfovali
karel 17.06.2007 20:48
karel
Musim projit cely dum s dvacetimetrovym kabelem nebo existuje nejaka IP, kterou pingnu a poznam to?…
Steve 17.06.2007 20:51
Steve
propingnul bych ze vsech pocitacu router - tim eliminujes kabely k routeru. pak zacit pingovat ping…
kmochna 17.06.2007 20:56
kmochna
Fajn, prvni cast mam - neni to ono. Druhou cast nemuzu provadet kdyz mi to zrovna ted laguje, ale zi…
Steve 17.06.2007 21:02
Steve
Pýed běháním bych zkusil požádat o pingnutí nějakého dobrého souseda, zda na tom tak špatně nejste v…
karel 17.06.2007 20:57
karel
Zasadni problem, ze nikdo ze znamych sousedu stejne pripojeni nema :(
Steve 17.06.2007 20:59
Steve
stejne muzes opravit jen to co je v byte -dal at si dela provider. zkus ten kabel
kmochna 17.06.2007 21:03
kmochna
ale skutecne se jeste jednou pro jistotu ptam - je doopravdy takovy ping u adsl pokladan za spatny?…
Steve 17.06.2007 21:10
Steve
Není to normální. Je to hrozný.
karel 17.06.2007 21:12
karel
jo me to delal - navenek net jel - ale byla velka ztratovost - tak jsem po tom sel dal a zjistil div…
kmochna 17.06.2007 20:51
kmochna
Pro všechny co se snažili najít řešení: Ještě dnes vecer se mi ozval clovek z Blanska, ktery se od k…
Steve 17.06.2007 22:23
Steve
Hmm, tak toto asi budete muset řešit s providerem :-/ Zkuste se na ČRa obrátit oba společně, bude to…
Eva_M 17.06.2007 22:30
Eva_M
Pravda, vlastne se skusim poptat vseobecne po blansku...kdybych dal dohromady 50 lidi co potrebuje n…
Steve 17.06.2007 22:32
Steve
Určitě, čím víc lidí, tím lépe.
Eva_M 17.06.2007 22:40
Eva_M
muj osobni nazor: pokud "slozi" sit jeden sosac a ostatni at se jdou vycpat - rusim smlouvu. vzdyt i…
kmochna 17.06.2007 22:44
kmochna
No nazor je to peknej...ale od uskutecneni tehle myslenky me deli 3000 penale + obnos, kterej bych t…
Steve 17.06.2007 22:51
Steve
No, pokud ten problém má opravdu víc lidí, lze providerovi pohrozit, že to budete medializovat - v t…
Eva_M 17.06.2007 23:00
Eva_M
Snad na tom neco bude :-(
Steve 17.06.2007 23:02
Steve
Našla jsem odkaz na webu Radiokomunikací k Fair User Policy http://www.radiokomunikace.cz/cs/downloa…
Eva_M 18.06.2007 08:51
Eva_M
Diky, docela uz sem doufal, ale pak sem si uvedomil, ze mam prece ADSL Premium - nejspis sem to zapo… poslední
Steve 18.06.2007 16:56
Steve

Používám ADSL modem Xavi 7822...má vzadu 4 přípojky, takže je to router, žejo(dráty z něj vedou ještě do počítačů rodičů)? Když skusím ping na modem (192.168.1.1), hlásí to že je menší než 1ms. Toto útery prováděly Radiokomunikace nějaké úpravy, došel nám o tom mail, ale až do pátku se všechno zdálo v pohodě-n evím, jestli to mohlo být tímhle nebo ne. Každopádně do pátku se připojení chovalo jako kdybych na něm byl sám, přes víkend jako kdyby máma s tátou vedle v pokoji vesele surfovali, ikdyž oni počítače ani nezapli...připojení je schopné jet třeba hodinu s pingem 30 a pak najednou začne blbnout a skákat nahoru a dolu. Skutečně nevím co víc uvést za detaily. Pro případ těch breberek - existuje na to nějaký konkrétní nástroj nebo to mám jen preventivně projet antivirem? Skutečně mám podezření, že mě Radiokomunikace nějakým způsobem přiřadily k jiné skupině lidí, se kterou teď sdílím agregaci a to jsou nějací šílení warezáci co nemají FUP, tak stahujou jak oteklí...

jen ukázkou jak to vypadá
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=20ms TTL=57
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=31ms TTL=57
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=107ms TTL=57
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=30ms TTL=57
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=258ms TTL=57
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=26ms TTL=57
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=167ms TTL=57
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=129ms TTL=57
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=196ms TTL=57
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=150ms TTL=57
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=238ms TTL=57
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=85ms TTL=57
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=141ms TTL=57
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=80ms TTL=57
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=285ms TTL=57
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=23ms TTL=57
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=29ms TTL=57

Pokud pevnou adresou myslíš pevnou IP adresu, tak tu mám. V mailu pouze upozornili na výpadek v ranních hodinách, ani sem ho nezaznamenal. Prý v rámci Rakonfigurace sítě...takže tenhle ping podle Vás u agregace 1:50 už není v normálu? Mám trochu obavy, že mě odbydou s tím, že data stahovat můžu a odezva není jejich problém :-/

Aha ještě tam bylo tohle, to se mne ale netýkalo
"Pokud používáte pro připojení k internetu nastavení na modemu PPPoA, tak
si prosím konfiguraci modemu přenastavte na PPPoE a encapsulation VC na
LLC nejpozději do 11.6.2007. Pokud tak neučiníte, vaše připojení bude od
12.6.2007 nefunkční. Jestliže nastavení PPPoE používáte, pak tento
požadavek ignorujte."

PPPoE sem mel uz nastaveno a nikde v nastaveni modemu jsem nenasel polozku encapsulation. Kazdopadne internet az do patku jel solidne, pak najednou zacal stavkovat. V beznem pouzivani prohlizece rodice nepoznaji ping o 200 vyssi a rychlost o polovinu nizsi, ale u hrani, kvuli kteremu konkretne sem si ADSL po doporuceni kamaradu poridil, to fakt zaboli 3-[

"Pokud používáte pro připojení k internetu nastavení na modemu PPPoA, tak
si prosím konfiguraci modemu přenastavte na PPPoE a encapsulation VC na
LLC nejpozději do 11.6.2007. Pokud tak neučiníte, vaše připojení bude od
12.6.2007 nefunkční. Jestliže nastavení PPPoE používáte, pak tento
požadavek ignorujte."
PPPoE sem mel uz nastaveno a nikde v nastaveni modemu jsem nenasel polozku encapsulation.

Encapsulation by měl být v menu routeru v položce Home - Quick configuration. A je to IMHO právě ten používaný protokol, tj. PPPoE. A pozor - v nabídce může být PPPoE VC Mux a též PPPoE LLC. Nad tím mám "operation mode" nastavený jako Enabled a ATM interface nula. Dále mám v té nabídce VPI 8, VCI 48, správné username a password - a potom USE DNS enabled.

Tak sem si rikal ze kdyz on stve me, tak aspon ja nastvu jeho...a ejhle, s tim strepem modemem od Radiokomunikaci co mel spatnej firmware a uz se ani neprodava, nemuzu ani stahovat z DC+ a z torrentu to leze 2 kB ta sekundu. Cely to rozflakat a hodit z vokna...vazne asi koupim poradnej modem, budu rok stahovat ze vsech moznejch torrentu a pak zvolim jinyho poskytovatele 3-[

rychlost a ping spolu vetsinou nesouvisi .
---
ja kdyz mel problem s pingem:
zkontroloval kabely jesli nejsou nacvakly
vlitnul do logu modemu jestli nejankovati
propingnul localhost,modem,svou ip,a venek
hodinu pinguju seznam.cz a pozoruju kolisavost
pak tracertuju servery - pozoruju casy jestli neni v dns serverech provajdra nejaky zabrzdeny zmetek
pak nadavam
a pak nachazim nacvaklej kablik :-p

ale skutecne se jeste jednou pro jistotu ptam - je doopravdy takovy ping u adsl pokladan za spatny? ikdyz neznam nikoho kdo by ho mel takovej, nereknou mi na hotline, ze to je normalni?
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=473ms TTL=57
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=134ms TTL=57
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=197ms TTL=57
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=88ms TTL=57
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=244ms TTL=57
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=239ms TTL=57
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=588ms TTL=57
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=259ms TTL=57
Odpověď od 212.80.76.3: bajty=32 čas=168ms TTL=57

jo me to delal - navenek net jel - ale byla velka ztratovost - tak jsem po tom sel dal a zjistil divoky pingy - (ale u vsech zase) - mame kabelovku - nasel jsem to v 15 ti metrovym koaxu - jestli kably nemas nejak bezpecne ulozeny a prejizdis obcas po tom zidli tak to klido muze byt timhle

Pro všechny co se snažili najít řešení: Ještě dnes vecer se mi ozval clovek z Blanska, ktery se od kamaradu pres muj nastvany status na icq dozvedel, ze mam podobny problem jako on - cely vikend nam laguje internet. Oba mame ADSL u Radiokomunikaci a oba sme od patku nastvani. Zda se, ze se pripojil nekdo, kdo rad stahuje p2p a jednoduse zahltil celou nasi oblast. Vzhledem k tomu ze agregace je 1:50 a odezva neni ve smlouve garantovana, mame nejspis smulu a muzem se jit klouzat...Nazory? Rady? :-(

muj osobni nazor: pokud "slozi" sit jeden sosac a ostatni at se jdou vycpat - rusim smlouvu. vzdyt i ja jsem sosac --- tv ocko 300 mega,on-line radio 100 mega,videjka z you tube 200 mega ... takovy bezny zvidavy den.nehlede na to ze pokud provider "omezuje" - nezahazuje pakety pri ICMP - spis bude zahazovat pakety pri stahovani a komunikaci PpP.

edit// i se stalo ze chybou nastaveni serveru nejeli urcite stranky - par set telefonatu a bylo "opraveno"

No, pokud ten problém má opravdu víc lidí, lze providerovi pohrozit, že to budete medializovat - v tisku, na internetu...
A myslím, že každý provider si velmi rychle rozmyslí, jestli raději omezí jednoho neukázněného sosáče než X dalších rozumných uživatelů...

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru

loading...