Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailemVyřešeno Vyber kvalitni PC skrine

Preji pekny den.

Vzhledem k mé staré, rezonující skříni z roku 123, jsem se rozhodnul koupit skříň novou.
Předem bych chtěl říct, že nestojím o výstřelky typu Zalman Z11.

Cenová relace by mohla být řekněme mezi 2000,- Kč a 3000,- Kč.
Zatím mám slušnou sestavu, kde figuruje menší grafická karta, ale časem, kdoví. Chci tedy skříň, do které nebude nemožné vložit i ty větší grafické karty.

Mám tu pár kandidátů, níže je vypíšu:

CoolerMaster Centurion Silencio - 2000,- Kč
LIAN LI PC-8N - 2400,- Kč
Corsair 550D Obsidian - 3000,- Kč
Fractal Design Define XL R2 - 3000,- Kč

Vím, že tady na poradně vládne jakýsi "FUNCLUB" skříně Lian-Li, zajímalo by mě ale proč, chápu, je kvalitní, není ovšem jediná.

Předmět Autor Datum
Vím, že tady na poradně vládne jakýsi "FUNCLUB" skříně Lian-Li, zajímalo by mě ale proč, chápu, je k…
pme 10.06.2013 20:16
pme
Děkuji za názor. 1. Pokud se dobře dívám, toto mají dnes všechny skříně. 2. Až na Lian-Li mají kone…
Dok 10.06.2013 20:51
Dok
1. Pokud se dobře dívám, toto mají dnes všechny skříně. Toto nie je pravda, mýliš sa... Mnoho ich m…
pme 10.06.2013 20:59
pme
Pravda, jak píše jeden níže, například ten Corsair, u něj mi ten průchod vzduchu není úplně jasnej.
Dok 10.06.2013 21:17
Dok
Osobně - LIAN LI PC-8N Protože je celo hliníková a má zdroj nahoře.
M-Pol 10.06.2013 20:18
M-Pol
Tak, všechny skříně jsou hliníkové, co se základní konstrukce týče. Plasty jako doplňky designu nejs…
Dok 10.06.2013 20:39
Dok
Zdroj umístěný nahoře pomáhá odvětrávat bednu. Na druhou stranu je hůř chlazen, protože přes něj jde…
Prasak 10.06.2013 21:05
Prasak
Tak, všechny skříně jsou hliníkové, co se základní konstrukce týče. Nikoli. Většina skříní je plech… poslední
touchwood 11.06.2013 09:19
touchwood
Lian-LI - hlásím se ke klubu... Ač je v povědomí jako drahý výrobce, pak když srovnávám, nevychází z…
ms 10.06.2013 20:37
ms
Tak to tak vypadá, že Corsair nasává vzduch malou škvírkou zespodu skříně, katastrofa podle mě, to j…
Dok 10.06.2013 22:10
Dok
Za mě toto : http://www.czc.cz/fractal-define-r4-black-pearl/11 2971/produkt
GlixX 10.06.2013 20:55
GlixX
Tak to mě dostalo. Myslím že mám výherce. Vlastně je to tatáž bedna, jako Fractal co jsem psal, ako…
Dok 11.06.2013 00:22
Dok
Ak chces ticho, tak nepriehladna bocnca tam ma zvnutra nalepenu penu. Ak sa chces kochat vnutrom, ta…
vavrapeter 11.06.2013 04:08
vavrapeter
Lian-Li jsou dobré, ale drahé. Nevidím důvod platit za case skoro tolik, jako za procesor (nadneseně…
IQ37 10.06.2013 21:22
IQ37
Je jsem presel pred 3-4 mesici na NZXT Phantom a spokojenost(jenom mi pridani filtru do cela)USB3 ht…
CoCoChanel 11.06.2013 00:48
CoCoChanel
Ta skrina vypoveda nieco o frajerine (je to Tvoja vec), ale ze by oslnila s dobrym chladenim ...?
Popsovic 11.06.2013 01:02
Popsovic
Ano, chladi mnohem lip nez ma predesla,jinak na frajerinu to moc nevidim,,,,,,,,,
CoCoChanel 11.06.2013 01:04
CoCoChanel
Na fotkach nemaji v Alze vnitrek, takze tezko soudit, kdyz neznam to podstatne, ale skrin s prednima…
RedMaX 11.06.2013 05:24
RedMaX
Mal som Fractal Define XL, teraz mam Fractal ARC Mini a som (bol som) spokojny s oboma. Odporucam po…
vavrapeter 11.06.2013 04:02
vavrapeter
já pořídil tuhle: BITFENIX Shinobi a jsem spokojený...
maerlyn 11.06.2013 05:48
maerlyn

Vím, že tady na poradně vládne jakýsi "FUNCLUB" skříně Lian-Li, zajímalo by mě ale proč, chápu, je kvalitní, není ovšem jediná.

tak s týmto názorom súhlasím...

Z Tvojich vybraných by som osobne volil 1,2.

Skriňu pre seba som nevyberal podľa "spracovania" alebo hrúbky plechu ale podľa tohto:
1. Air flow - kvalitne a dobre riešený = 1. vetrák vpredu nasáva vzduch cez prachový filter a ochladzuje hdd, 2. ventilátor vzadu.
2. Pozícia konektorov hore, tiež počet a typy, ktoré potrebujem mať po ruke
3. Bez-skrutková inštalácia hdd - to bol len bonus :-)

Tak, všechny skříně jsou hliníkové, co se základní konstrukce týče. Plasty jako doplňky designu nejsou nevýhodou. Na materiálu bočnice dle mého zase tak nezáleží, hlavně že nejsou předvrtané pro 10 ventilátorů.

To s tím zdrojem jsem nikdy nepochopil, proč je nahoře lepší. Podle mě má dole umístěný zdroj tu výhodu, že v místě grafické karty bývá odmontovatelný šuplík na HDD, takže se tam jednak vejdou i karty větší, jedna se umocní proudění vzduchu od předních ventilátorů.

Zdroj umístěný nahoře pomáhá odvětrávat bednu. Na druhou stranu je hůř chlazen, protože přes něj jde teplý vzduch z PC.
Zdroj dole nevětrá bednu, ale líp chladí, bohužel zase do sebe tahá víc prachu (takže prachovej filtr se hodí, zase to však snižuje průtok vzduchu). U výkonnějších sestav pak nemusí jeden zadní větrák stačit na odtah teplýho vzduchu z bedny.
Takže každý řešení má svý zastánce a příznivce. Pokud ti to je jedno, tak vybírej podle ostatních parametrů.

Tak, všechny skříně jsou hliníkové, co se základní konstrukce týče.

Nikoli. Většina skříní je plechových. Plech má tendenci se křivit (mechanické ohýbání) s tím, že tomu brání pouze jeho tvarování (ohyby apod.)

To s tím zdrojem jsem nikdy nepochopil, proč je nahoře lepší.

Ze 2 důvodů: protože se účastní airflow ve skříni a protože se tak rychle nezasere prachem

Podle mě má dole umístěný zdroj tu výhodu, že v místě grafické karty bývá odmontovatelný šuplík na HDD

to ale spolu nijak nesouvisí, konstrukce zadní části a přední části (koš na disky) nemají na sebe vliv.

Lian-LI - hlásím se ke klubu... Ač je v povědomí jako drahý výrobce, pak když srovnávám, nevychází zase až tak drahý.
CM - ten lesklý předek mne odpudil! Vyvolává představu neustálého pucování a nikoliv jen v den PHD. Osobně nejsem zastáncem těch tlumicích hmot - past na prach.
Corsair - vypadá dobře, ale když to porovnám s Fractalem, tak ten vnitřek si je podobný. Sice to má vepředu dva ventilátory, ale vzduch se tam dostává, pokud jsem pochopil, škvírkou mezi dveřmi a tělem skříně.
Fractal - pokud pominu Lian-LI, pak ta je dalším kandidátem.

Kdysi v minulosti byly k dostání skříně Chieftec bez zdroje v původní 1mm kvalitě, škoda, že jaksi vymizely...

Tak to tak vypadá, že Corsair nasává vzduch malou škvírkou zespodu skříně, katastrofa podle mě, to jsem si alespoň myslel, pak jsem si ale pustil videa na youtube s dalšíma bednama, a některé, například ten Fractal, to vypadá že to je snad vzduchotěsně uzavřené a že se vzduch nemá odkud brát, ty škvíry na stranách Fractalu jsou se mi zdá, až za ventilátory :-)

Tak to mě dostalo. Myslím že mám výherce.

Vlastně je to tatáž bedna, jako Fractal co jsem psal, akorát ten můj byl v nějakém větším provedení.
A po tom, co jsem pročetl pár recenzí, hodnocení a komentářů, kde všichni chválí bednu až do nebeských výšin, se nemůžu rozhodnout jinak než PRO :-)
Na PCtuningu dostala dokonce první místo, ne že by to byl pro mě subjektivní názor, ale záporné hodnocení jsem hledal těžko, a když jsem našel, byla to jen otázka designu.

Mám jen jediné dilema, verzi s oknem nebo mřížkou na bočnici? Inu to už bude asi jen o vkusu.

/edit: Ohledně mého předešlého komentáře na Fractal, beru zpět. Dedukoval jsem s málo nahromaděnými informacemi. :puff:

Lian-Li jsou dobré, ale drahé. Nevidím důvod platit za case skoro tolik, jako za procesor (nadneseně). Mi se líbí třeba tahle - za poloviční až čtvrtinovou cenu běžné Lian-Li skříně:

CoolerMaster Force 500 - 1140,- Kč (USB a čtečka v horní poloze, není třeba se shýbat pod stůl, nejsou tam zbytečné šuplíky - málokdo tam stejně má něco víc, než mechaniku).

Tebou vybrané skříně mají zdroj dole... mám raději nahoře.

Mal som Fractal Define XL, teraz mam Fractal ARC Mini a som (bol som) spokojny s oboma. Odporucam po vlastnej skusenosti Fractal, je pevna, nehrozi zadna vybracia nicoho, perfektne rozlozenie komponentov, moznost osadit akukolvek dlhu grafiku a akykolvek vezovy chladic na CPU plus vone hcladenie, ma tri ventilatory s moznostou regulacie otacok a je odhlucnena.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru