Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Váš názor na olejové kamna.

ahoj,potřebuji na zimu nějaké vytápění dílny ekonomické.přímotopy jsou dost drahé a ani to moc nevytopí.proto mě napadlo zakoupit nějaké olejové kamna,jelikož mám dost vyjetého oleje tak mě napadlo ,že bych zakoupil právě kamna co skousnou i vyjetý olej.narazil jsem na tyto které mám nyní možnost zakoupit.Ale jsou an nejaky speciální olej který balení stojí 1500kč proto by mě zajímalo jestli by to zvladlo i ten vyjety...ale píšou tak že ten olej se zažehne při 65 stupních to pochybuji že by se motorový olej při teto teplotě vznítil....

http://www.procalor.cz/kamna-prenosna-kamna/horak- one-royal-flame/weber_r25c.html

Předmět Autor Datum
nepotřebují ani komín na odvod spalin. Ideální pro dílny, chaty a také pro všechny dobře ventilované…
Joseph 09.03.2014 13:32
Joseph
Hlavně se nenechat odradit - fungují perfektně, viz. odkaz níže: http://dum.bazos.cz/inzerat/528854…
Boban55 19.10.2015 00:16
Boban55
Já pořídil olejáky do dílny tady a kamna-na-vyjety-olej a fungují bezvadně .. poslední
Olejová kamna 09.01.2016 23:10
Olejová kamna
No nevím,ale když to nemá odtah spalin do komína tak si myslím,že to na vyjetý olej fungovat nebude.…
xyzxyzxyz 09.03.2014 13:38
xyzxyzxyz
no to je fakt....asi teda budu muset nějak vyřešit ten komín...tohle je na prd když to ten použitej…
čtyřlístek 09.03.2014 14:01
čtyřlístek
čtyřlístku, viděl jste ty kamna již v provozu? Kamna na vyjetý olej se dělají po domácku. Internet…
milan.cukrar 09.03.2014 14:02
milan.cukrar
souhlas je toho plný internet a dokonce i na youtube videa. watch,
xyzxyzxyz 09.03.2014 14:07
xyzxyzxyz
Však nutno dodat že ekologie hodnota 0%. Taky vhodné umístit komín mimo dohled sousedů. Hlavně když…
IkaSGC 21.10.2015 11:20
IkaSGC
Blaze tomu, komu nebrání rozum.
Boban55 21.10.2015 15:00
Boban55
no nevím...ja bych radeji neco serioveho...vím že to davají a autokelly za odběry....
čtyřlístek 09.03.2014 17:53
čtyřlístek
ok, čtyřlístku, pak již zbývá jen kouknout k někomu, kdo je dostal zadarmo (za odběry).
milan.cukrar 09.03.2014 18:04
milan.cukrar
Ty kamna co nabízí auto kelly stojí 40000,-Kč to už je ranec
xyzxyzxyz 09.03.2014 18:09
xyzxyzxyz
Tady jsem našel olejová kamna výrazně levnější kamna, ale uvedenou firmu neznám
Tom414 18.10.2015 14:33
Tom414
Moc drahé a kdo ví, jak fungujou.
Boban55 21.10.2015 10:10
Boban55
ja vim...taky to topí jak krava...tady stím vytapej celou halu....mě by stačilo něco maleho na 80 me…
čtyřlístek 09.03.2014 19:10
čtyřlístek
Podobná kamna, jako v odkazu,vlastním. V těch mých se spaluje petrolej a ne olej. I když jsem koupil…
Ara 10.03.2014 07:44
Ara
Kamna na vyjetý olej se dají koupit na www, tak do 4000,- Kč a fungují výborně a bez zápachu - asi t…
Boban55 21.10.2015 10:22
Boban55
stačej ti klubky nebo starší petry, když už topit vyjeťákem, tak to prokládej hadrama a bordelem, to…
kamzl 18.10.2015 15:08
kamzl
dyž už topit vyjeťákem, tak to prokládej hadrama a bordelem Jo jo a občas tam přihodit gumovky nebo…
rokator 18.10.2015 17:39
rokator
Zdravím, videozáznam hulícího se dýmu (předložený třeba při příjezdu MP) a petice sousedů podaná na…
trt 18.10.2015 18:07
trt
až budete mít někdo pocit, že se z kotelny se ozývá hukot jako při startu Gripenu či rakotoplánu, ta…
Kachlík 19.10.2015 11:05
Kachlík
To musela být celkem prdel.... :D
IkaSGC 21.10.2015 11:26
IkaSGC
Hlavně se nenechat odradit - fungují perfektně, viz. odkaz níže: http://dum.bazos.cz/inzerat/528854…
Boban55 19.10.2015 00:20
Boban55
No jasně, na co si kupvat kotle splňující emisní normy, když bude několik jedinců v okolí topit vyje…
iconek 19.10.2015 01:53
iconek
:puff:asi tak, takovým bych šel ucpat komín :-D
ffd 19.10.2015 08:11
ffd
To je jediný rozumný důvod pro koupi dronu. Představte si člověka, co spaluje odřezky lamina z truhl…
kejki 19.10.2015 20:45
kejki
Ale, neznalost neomlouvá.
Boban55 21.10.2015 10:41
Boban55
Ono někdy vzniká nedorozumění i špatným překladem z američtiny. Oil u amíků znamená nafta (a benzinu…
jirka44 19.10.2015 07:37
jirka44
Hlavně se nenechat odradit - fungují perfektně, viz. odkaz, který jsem Vám už napsal minule. Je sic…
Boban55 21.10.2015 10:48
Boban55
Vidím, že tu je samý ekolog a tak se dovolím v tomto vlákně dotázat. Jde nám o matičku zemi, ozonové…
Henessy 21.10.2015 21:12
Henessy
Jde mi o to, že budu moct v zimě pověsit prádlo a nebude černé a smradlavé. Že můžu na svém pozemku…
kejki 22.10.2015 09:29
kejki
Coby člověk sešly věkem pamatují doby kdy se o ozonovych dírách nemluvilo, nedávala se dotace boháčů…
Henessy 22.10.2015 13:14
Henessy
Já bych to řekl takto . Kamna na spalování oleje spalují uhlík (C) na CO2 . V tom nevidím žádný prob…
jenda xd 22.10.2015 15:31
jenda xd
Zdravím, takové mutagenní PAU částice z oleje super pro zdraví všech.]:( Při větších koncetracích se…
trt 22.10.2015 16:55
trt
A, když už se tady rozjelo - místo prospěšných rad jak něco vyrobit a užívat si tohoto výrobku - kri…
Boban55 22.10.2015 19:28
Boban55
místo prospěšných rad jak něco vyrobit a užívat si tohoto výrobku - kritizování Mluvil by jsi jinak…
iconek 22.10.2015 20:37
iconek
Tak to mě mrzí, že máš za souseda takového "otravovače/tráviče" :.( Já mám dva známé, kteří mají ty…
Boban55 22.10.2015 22:51
Boban55
Zdravím, to že něco nekouří neznamená, že to není škodlivé a rakovinuzpůsobující. Spravně i mechanik…
trt 22.10.2015 22:59
trt
Ale já píšu, že neprožívám to, co je tisíce kilometrů daleko, ale tady. Tak nepodsouvej. Že se stát…
kejki 23.10.2015 12:51
kejki
Nejsem z těch, který by měl radost z toho, aby někoho "hanil" nebo mu něco "podsouval", hlavně jsem…
Boban55 23.10.2015 14:44
Boban55
zdražování v 70 letech já jsem předělával ústřední topení na naftu, když stála 90 halířů litr (topn…
jirka44 23.10.2015 15:54
jirka44
Máte naprostou pravdu - topná nafta 90 haléřů a benzín normal 1,80(? 1,70 ?) Kčs/litr. Akorát si pam…
Boban55 24.10.2015 00:34
Boban55
Normal 2,10, special 2,40 v roce 1968, před tím nevím, auta nemaje. Na tu šaškárnu s techničákem si…
jirka44 24.10.2015 07:19
jirka44
Když jsem si koupil v r. 1972 první motorku (Jawa 250 typ 590 - Sport), tak opravdu benzín normál st…
Boban55 24.10.2015 13:37
Boban55
Já koupil např. zde. kamna-na-vyjety-olej
Panda0 14.11.2015 00:04
Panda0

Podobná kamna, jako v odkazu,vlastním. V těch mých se spaluje petrolej a ne olej. I když jsem koupil petrolej určený do kamen, nepáchnoucí, stejně je to v místosti cítit. Myslím že kdybys v tom spaloval olej, bylo by to buď a nebo. Buď bude teplo a ty venku, nebo obráceně :-)

Kamna na vyjetý olej se dají koupit na www, tak do 4000,- Kč a fungují výborně a bez zápachu - asi tak nějak, jako kamna jiná t.j. rozdíl je akorát při zatápění - někdy kouří a někdy ne, to už všechno záleží na tom, jak je člověk zručný.
Kamna mám vyzkoušené a je to velice v pohodě - velice levné a téměř bez odpadu - je třeba jen chtít a nereagovat na závistivé a nic neříkajíc komentáře.

stačej ti klubky nebo starší petry, když už topit vyjeťákem, tak to prokládej hadrama a bordelem, to už bude za jedno a menusíš se s ničim dělat.Výhřevnost bude stejná.

Jestli ti jde ale o ty olejáky tak těch návodů je fakt všude habakuk.

Zdravím, videozáznam hulícího se dýmu (předložený třeba při příjezdu MP) a petice sousedů podaná na obecním úřadě, spolu s oznámením na odbor životního prostředí jsou docela silný argument k likvidační pokutě (ovšem pokud daný člověk není nějak nedotknutelný, ale i to se dá vyřešit).

P.S.: Jinak někdy se situace opravdu bídná, kotel stojí za hovxx, materiál na topení také a ještě ani obsluha kotle neumí topit. Zatopím prakticky v čemkoliv a čímkoliv (v nouzi-nepoužívám-mám rád přírodu, jen vím že to taky hoří), ale hlavně jsem se naučil ctít pojem co nejdokonalejšího spalování v poměru k vývinu tepla. Ono potom vidět, že někdo má sice kvalitní kotel ale díky jeho nevhodnosti (vysoký výkon) či obsluze to dehtuje, tak to je opravdu bída. Mnohdy chybí základní regulační prvky v komínové cestě-klapka.

Až jednou tito topiči poznají co je to raketový komín, tak se budou divit. Opravdu, až budete mít někdo pocit, že se z kotelny se ozývá hukot jako při startu Gripenu či rakotoplánu, tak je to komín.:-D]:)

až budete mít někdo pocit, že se z kotelny se ozývá hukot jako při startu Gripenu či rakotoplánu, tak je to komín

to znám, akorát to byla lenost lézt na půdu a střechu, tak jsem si řekl, že to "vyčistím" zapálenýma novinama zděří rovnou u kotle… Takhle dlouhých deset minut jsem ještě nezažil, a ač ateista, modlil jsem se jako o život, potažmo o komín, aby vydržel a neprasknul. Nehledě k širokému a dalekému okolí plnému černých pih, protože to komín fakt vyčistilo, jen ten rozptyl byl poněkud nedokonalý…;-)

Hlavně se nenechat odradit - fungují perfektně, viz. odkaz, který jsem Vám už napsal minule.

Je sice velice moudré, si nechat poradit od lidí, kteří mají s "dotyčným" zkušenosti. Jenže je také nutné, používat a více zapojovat vlastní rozum a posoudit, zda je rada k něčemu dobrá.

Hned-ka to bude o mnoho lepší, než se zabývat nepodloženými informacemi a také někdy závistí, kde na to ten dotyčný "přišel" :-)

Vidím, že tu je samý ekolog a tak se dovolím v tomto vlákně dotázat. Jde nám o matičku zemi, ozonové díry, globální oteplování atd. Jaký má smysl v našem případě zatěžovat občany různými ekodaněmi na paliva,topidla, ....honbou za snižováním emisí, když emise které v našem případě Česko ušetří , tak nemají vliv na ekologii, neboť je prodáme jinému státu, který dbá více o finanční blaho občanů, než o emise a to co my ušetříme, dotyčný stát foukne do vzduchu. O tom, že se tyto ekohrátky odehrávají jenom v úzkém kruhu spasitelských zemích nemluvě. Afrika, Čína, Indie, Indonézie a další to neřeší a topí vším, co jim přijde pod ruce. díra, nedíra.

Jde mi o to, že budu moct v zimě pověsit prádlo a nebude černé a smradlavé. Že můžu na svém pozemku hrabat listí a neudusím se sousedovic boudem ze spalování čertví čeho.
Ohánět se zaoceánskými loděmi, které vyprodukují víc bordelu než všechny auta světa neznamená, že je mi smrad tady putna.

Coby člověk sešly věkem pamatují doby kdy se o ozonovych dírách nemluvilo, nedávala se dotace boháčům majícím na vlastní barák aby si vyměnili kotle. Komanči zajistili tak levnou elektřinu a plyn že na to přecházeli lidé bez finančních pobídek. Je sám bych našel na půdě olejové radiátory a plynová kamna, které se dnes nemohu dovolit.

A že se za komunistů dotovalo je fakt, ale ne tolik jak dnes a ne na státní dluh.

Já bych to řekl takto . Kamna na spalování oleje spalují uhlík (C) na CO2 . V tom nevidím žádný problém , pokud by se spalovala nafta jako uhlíkaté palivo . Mám ale pochybnosti zda se tam spaluje nafta . Často tam lidi spalují vyjetý olej . A v něm jsou ruzné aditiva , detergenty a jiné lahudky. Nějak se mi nezdá že by tyto toxické látky najednou zmizely . Jen vám prostě vyletí komínem , a usadí se ve vašem okolí do země, stromu, ovoce , brambor atd. Nepředpokládám , že máte ruzné filtry jako to mají spalovny na to stavěné. Třeba za pár let až vy a vaše rodina dostanete astma, rakovinu nebo jinou takovou nemoc na to vzpomenete . Ono to neškodí hned , ale někde se to projeví.

A, když už se tady rozjelo - místo prospěšných rad jak něco vyrobit a užívat si tohoto výrobku - kritizování, tak se teda dotážu těchto kritiků viz. níže:

s čeho (výše jmenované choroby) jsou a nebo byly (zhruba před 5-ti až 10-ti léty) v minulosti,když autor píše, že budou za pár let?

To si tady za chvíli lidé žádné dotazy nebo odpovědi na ně nebudou raději dávat s obavy, že jim nějaký "vylízanec" bude "nepřímo" diktovat, co můžou a co né. Já si myslím, že je to poradna, kde si lidé můžou navzájem, nejenom radou, pomoci.

místo prospěšných rad jak něco vyrobit a užívat si tohoto výrobku - kritizování

Mluvil by jsi jinak, kdyby ti někdo takhle podobný podkuřoval vedle domu podomácku postavenýma kamínkama na vyjetý olej.Nám tady stačil nedaleký servisman s podobnými kamínky v dílně.

To opravdu líp voní Petry frčící na hnědým uhlí.Ale pro někoho je hnedé uhlí drahé, protože ho v Petrách protopí tak 5 tun týdně.Olej je zadara, na okolí nehledím. :beer:

Tak to mě mrzí, že máš za souseda takového "otravovače/tráviče" :.(

Já mám dva známé, kteří mají tyto kamna perfektní a bez "smradu" - Jaký pán, taký krám - a také lepší než smrad s polského černého uhlí, které bylo za minulého režimu zákazáne dovážet.
A jak už jsem tady psal jedno přísloví, kterého by bylo dobré se držet a né pořád někoho zbytečně "hanit" plísnit, viz. níže:

Blaze tomu, komu nebrání rozum :-)

Zdravím, to že něco nekouří neznamená, že to není škodlivé a rakovinuzpůsobující. Spravně i mechanik v servise, by měl mít při práci s brzdami a spojkou, KATEM a pod., olej nevyjímaje respirátor a jiný oděv (rukavice), ale nemá, protože to zdržuje, nebo si myslí, že by vypadal jako mimozemšťan. V USA ale takovéto pomůcky jsou velice běžné. Vyjeté oleje lze zpravocat pouze spec. chemickými procesy či spalovat, ale při teplotách, které nemáte šanci dosáhnout-kamínka by se roztavila.

Ale já píšu, že neprožívám to, co je tisíce kilometrů daleko, ale tady. Tak nepodsouvej.
Že se stát rozhodne rozdat něco z toho, co lidem sebere je jen dobře. A asi jsme žili v jiném státě, jakmile zdražila nafta v 70., tak s ní rodiče přestali topit. Elektrikou to nevycházelo do 89 vůbec a plyn se po vesnicích zaváděl tak pomalu, že to vyšlo po roce 2000. O vodovodu a kanalizaci nemluvě.
Bylo nám o 25 let míň a starosti měli rodiče. :-)

Nejsem z těch, který by měl radost z toho, aby někoho "hanil" nebo mu něco "podsouval", hlavně jsem reagoval na diskutující, kteří jsou téměř bez zájmu někomu upřímně poradit. Také se tady rozmáhá neradit, ale provokovat - už jsem to zažil a při mé kritice vůči tomu "nešváru" jsem měl určité příspěvky zablokovány.

A co se týká mého příspěvku o kterém mi tady píšete, tak jsem popsal příznivé klady, topení v kamnech na vyjetý olej o kterých vím, že výborně spalují to uvedené palivo. Nemám doma, ani jinde nějakou laboratoř, aby jsem zjišťoval jaké mikroskopické částečky se při tomto topení produkují.
A také není pravdou, že z toho lítají nějaké černé saze, které znečišťují všechno a až do velké vzdálenosti.

A ještě k tomu zdražování v 70 letech, bych Vám chtěl říci, že máte velice zavádějící informace o tomto zdražování - asi jste opravdu žil v jiném státě :.(

zdražování v 70 letech

já jsem předělával ústřední topení na naftu, když stála 90 halířů litr (topná nafta Bencalor, neplést prosím s motorovou naftou, což bylo totéž, jenom s jinou cenou).Což při celoroční spotřebě 3000l bylo ještě únosné. Když ji zdražili na 5,30Kčs, tak už to naopak bylo neúnosné. Naštěstí v té době už byl (s jistými obtížemi) v dosahu plyn. (90haléřů stála topná nafta od roku 1964, po roce tuším 1972 (nebo 1974) přišlo zdražení ve dvou vlnách).
[http://kutilska.poradna.net/file/view/3661-bencalo r-jpg]

Máte naprostou pravdu - topná nafta 90 haléřů a benzín normal 1,80(? 1,70 ?) Kčs/litr.
Akorát si pamatuji (snad správně), že první zdražení (nafty i benzínu-normál a speciál) bylo po roce 1980 - dost si pamatuji na velké fronty u benzinek - u benzínu byl maximální odběr 10 litrů. A u první nebo až u té druhé vlny zdražování se odběr zapisoval do techničáku.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru