Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailemVyřešeno Výběr telefonu pro teena... pro šklíbáka

Vánoce by měly našemu mladýmu nadělit nový mobil. Takže na mě zbyl výběr. Samozřejmě mimo normálního fungování jako telefon je preferované přehrávání mp3 a mp4 a slušný (jak lze tedy v mobilním segmentu říci) foťák. Cenový strop je někde kolem 4K. Po vlastních zkušenostech s N78 jsem si dovolil vybrat buď Nokia 5630 XpressMusic. Ceny na lincích neberte v potaz, dá se sehnat samozřejmě levněji.
Mobil musí samozřejmě nějaký ten pátek vydržet, takže možná je to trochu dražší, než by se pro čtrnáctiletého slušelo.
Mohl by mi nějaký majitel napsat zkušenosti, případně navrhnout alternativu (klidně levnější ]:) )?

Předmět Autor Datum
Sony ericssonn C702 - maximální spokojenost oproti minulimu w810i
heavy-run 16.10.2009 22:04
heavy-run
A co Samsung S5230 avila? Já vím,že se to nemůže vyrovnat Omnii, ale můj bratr to má a je s tím spok…
Pavel M 16.10.2009 22:23
Pavel M
Koukám na oba mobily. Trochu mi tam vadí proprietální konektory ke sluchátkům (ne klasické 3,5). Zas…
Zarniwúp 16.10.2009 22:41
Zarniwúp
Po tom samsungu taky pošilhávám, něco jsem o něm četl a dost mi na něm vadí, že nelze instalovat Jav…
Prasak in work 17.10.2009 06:24
Prasak in work
Ten Samec mi před týdnem přišel (předchozí U 600 nějak blbě spadnul a dotyková tlačítka úplně v kelu…
Boeing 17.10.2009 10:37
Boeing
Diky za recenzicku. vzníká problém uživatelům s většími prsty, klávesnice je dost malá a já sám mám…
mif 17.10.2009 11:28
mif
Stylus to nemá (fotky u prodejců jsou lživé), tuším, že se stylus pro tenhle typ displejů nedoporuču…
Boeing 17.10.2009 11:45
Boeing
OK. Dik za info.
mif 17.10.2009 11:47
mif
Není zač.
Boeing 17.10.2009 11:49
Boeing
Tak jsem našel ještě jednoho kandidáta od Sony Ericsona a to model C510. Ten taky vypadád docela obs…
Pavel M 16.10.2009 22:46
Pavel M
Iphone 3GS
SHAGOHOD 17.10.2009 02:46
SHAGOHOD
Mobil pro blondýny...
Dale Cooper 17.10.2009 10:40
Dale Cooper
... A pro týpky, co chtějí být cool, že mají okousané jablíčko.
marekdrtic 17.10.2009 10:48
marekdrtic
Budiž jim to přáno...:-)
Dale Cooper 17.10.2009 10:49
Dale Cooper
Díky, ale nedotovaná cena je mimo cokoli představitelného. Jestli jsem tedy našel správné údaje.. :-…
Zarniwúp 17.10.2009 11:14
Zarniwúp
Bud rad ]:)
mif 17.10.2009 11:16
mif
za tu cenu mam paradne HTC, oproti ktoremu moze ist cely Apple do riti :)
Michal2 18.10.2009 10:56
Michal2
Hlavně se soustřeď, aby měl hlasitý reprák, až bude muset obstát v kategorii superhlasitých osmirepr…
marekdrtic 17.10.2009 08:25
marekdrtic
Drtiči, pochop, ty jsi "jiný" :-) (a v tomto ohledu to ber jako vyznamenání, jen doufám, že nezpychn…
touchwood 17.10.2009 09:00
touchwood
Dostal jsem se na gymnáziu do kolektivu lidí, kteří jsou mi blíž, chovají se normálně (žádný zpívání…
marekdrtic 17.10.2009 09:19
marekdrtic
Já se ještě jednou přiživím. Našel jsem si tento mobil: gsm-lg-ku990i-d135988.htm A vypadá to docela…
Prasak in work 17.10.2009 09:20
Prasak in work
Jo, tenhle (nebo hodně podobnej) má kámoš ze školy a jak si ho (ten mobil, ne kamaráda) tak prohlíží…
marekdrtic 17.10.2009 09:22
marekdrtic
A vůči Samsungu S5230 nemá problémy s Javou. V recenzích si ho uživatelé docela pochvalovali. Ještě…
Prasak in work 17.10.2009 09:23
Prasak in work
O těch problémech s Javou jsem četl i u předchozího modelu Samsung U 600, kde jsem Java aplikace ins…
Boeing 17.10.2009 10:48
Boeing
Pokud zjistíš, jak je to s Javou, budu rád. Chtěl bych tam hlavně Operu mini (šetří data), tu bych t…
Prasak in work 17.10.2009 12:46
Prasak in work
Včera jsem se stim průběžně celej den patlal a výsledek nulový :D Brání mi vtom jedna maličkost a to…
Boeing 18.10.2009 10:23
Boeing
Já jsem nakonec kvůli těmto možným problémům toho Samsunga zavrhnul a objednal jsem si LG KU990i. Re…
Prasak in work 19.10.2009 01:56
Prasak in work
Já mám 5800 XpressMusic, a total spojenost, koupil jsem jí úplně novou za 5K. Má to GPS, Wifi, všech…
MaSo 17.10.2009 11:17
MaSo
No jo, prohlížím ho, ale ta cena... To už zase nevím, jestli si to zaslouží. Vysvědčení nebývá špatn…
Zarniwúp 17.10.2009 11:35
Zarniwúp
ale že by to byly zase jen samý jedničky Známkování je subjektivní, záleží na učiteli, jestli mu žá…
marekdrtic 17.10.2009 11:40
marekdrtic
Já měl na ZŠ samé jedničky a chodil jsem domů ožralej, co teď? :-D
MaSo 17.10.2009 11:57
MaSo
Spal si s ředitelkou? ]:) V takovém případě místo mobilu GPS náramek :-)
Boeing 17.10.2009 12:01
Boeing
jj já sem z tělocviku dostal za 3 a kámoš špekkoun za 1 a to mu vycházela 4 ale učitel to vysvětlil…
heavy-run 17.10.2009 12:09
heavy-run
kravina to samozřejmě není, kord vtvém případě. Spolužák "vozíčkář" by z tělocviku propadl dle tvé t…
Boeing 17.10.2009 12:15
Boeing
Tak podle myho to kravina je. V TV se vzdycky tak nejak bral ohled na to, jak kdo umi behat, kolik h…
Radek 17.10.2009 12:49
Radek
OT:Hodnotí se IMHO snaha, pokud 100kilovej týpek sahá na dno svých sil a atleticky stavěnej se při v…
Boeing 17.10.2009 12:58
Boeing
jíá neřikám žese nesnažim snažim se co to dá , výkon pruměrnej akorát v běhu na dálku ne protože mám…
heavy-run 17.10.2009 16:07
heavy-run
Ty bys měl dostat nejednu důtku devítiocasou kočkou - za to, jak przníš rodný jazyk.
Prasak 17.10.2009 20:11
Prasak
Jestli děláš bordel všude možně, tak se učitelé domluví a zatopí ti. Je to sice trochu sviňárna, ale…
vlk56 17.10.2009 20:45
vlk56
Ještě se v životě nenaučil jednu věc - STEJNÁ SPRAVEDLNOST PRO VŠECHNY NEEXISTUJE - vždycky na světě…
Prasak 17.10.2009 21:01
Prasak
Hezky jsi to zformuloval. Na spolusedícího je třídní profesorka v češtině nehorázně nespravedlivá, a…
vlk56 17.10.2009 21:09
vlk56
to si mysliš že mě každej nemá v oblibě.teda pokud mysliš mezi žákama.psali jsme dopravní test a já…
heavy-run 20.10.2009 15:10
heavy-run
necetl jsem to cele , od toho kde tvrdis , ze mas 138 iq uz to nejde ... Proste jsi chtel rict , ze…
r4m0s 20.10.2009 16:31
r4m0s
třeba eště vjetu sis přečist moch
heavyrun 20.10.2009 20:02
heavyrun
Tak, teď si hezky utři slzičky do máminy sukně a přestaň nám tady duševně zvracet. Plačeš na špatným…
Prasak 20.10.2009 17:12
Prasak
100 :-D (No jo, jsem jak malej jarda). :puff: Abych nepsal jen na prázdno, objednal jsem nakonec tu…
Zarniwúp 20.10.2009 17:16
Zarniwúp
Já se taky pochlubím, až mi dojde novej mobil.
Prasak 20.10.2009 17:45
Prasak
Jo tak houby pro syna, nakonec to bude hračka pro tátu !!! :-p
host 20.10.2009 17:58
host
tak už to většinou končí :D
Nigfire 20.10.2009 22:38
Nigfire
Ne ne, bude to pro syna, ale třeba mi ho někdy půjčí... :-p
Zarniwúp 21.10.2009 06:51
Zarniwúp
moje mám nenosí sukně a nebydlí s náma
heavyrun 20.10.2009 20:05
heavyrun
To snad tady opravdu nemusíš rozebírat. Nebo myslíš, že to někoho zajímá?
host 20.10.2009 20:08
host
Když jsi teda tak chytrý, proč se po tobě nedají přečíst ani 3 řádky? Já to skousl až do konce, ale…
vlk56 20.10.2009 22:07
vlk56
Takže tvoje bába je fakt frajer.
Prasak in work 20.10.2009 22:10
Prasak in work
Přijde na to :-).
vlk56 20.10.2009 22:17
vlk56
Já s tebou souhlasím. Nicméně neznáme situaci jak to bylo v onom případě. U tělesné výchovy by se mě…
Kráťa 17.10.2009 13:03
Kráťa
U nás na gymplu (a dokonce i na základce) se to hodnotí takhle: 1. Chování 2. Dát správně nástup 3.…
marekdrtic 17.10.2009 13:24
marekdrtic
To jsem tu rozpoutal diskuzi. :-) Jen bych to zjednodušil. Hýbat tělem ano, ale v kontextu se studij…
Zarniwúp 17.10.2009 13:32
Zarniwúp
je to jen tělocvik, propadnout se z něj snad nedá Kdo zná Červeného trpaslíka, ví, že palubní počít…
strejdabrabenec 18.10.2009 10:36
strejdabrabenec
2. Dát správně nástup :-) Kdo si to má přes ten týden pamatovat? Bordel neděláme, v tom problém ne…
vlk56 17.10.2009 20:41
vlk56
pokud mate znamky podle tabulek , tak neverim .... vzdycky se nekdo najde , kdo je horsi .
r4m0s 17.10.2009 20:45
r4m0s
Když je někdo horší o pár vteřin v běhu, tak to neznamená, že hned dostane za 2. Třeba to nahradí, k…
vlk56 17.10.2009 20:47
vlk56
ale to by se znamkovat nemelo :-)
r4m0s 18.10.2009 10:38
r4m0s
ve vychove se hodnoti spise chovani , nez vykony .
r4m0s 17.10.2009 12:19
r4m0s
Tady jsem to kupoval já, teďka ho mají za 5370,- s DHP...
MaSo 17.10.2009 11:55
MaSo
Jj, ale přes 5K už to je docela dost. Budu to muset nechat projít mozkovejma závitama. Co budem kupo…
Zarniwúp 17.10.2009 12:01
Zarniwúp
Děkuji všem za odpovědi a náměty. Samsungy samozřejmě prozkoumávám a vůbec všechny návrhy. Ještě mus…
Zarniwúp 17.10.2009 11:19
Zarniwúp
Jen takové malé rýpnutí, ty máš něco proti číslu 0, že píšeš 44OO? :-)
marekdrtic 17.10.2009 11:19
marekdrtic
A jo... ::) Asi jsem myslel na blbosti. :-)
Zarniwúp 17.10.2009 11:32
Zarniwúp
V poradně to (až tak moc) nevadí, ale znám lidi, kteří tak píší v Excelu a to je pak na zabití, když…
host 18.10.2009 10:50
host
Když jsem slyšel zvuk z nějaké té hudební Nokie, dospěl jsem k názoru, že Nokii nikdy. Nehorázně to…
vlk56 17.10.2009 11:23
vlk56
Naše mladá si nedávno vybrigádila na LG a je s ním velmi spokojena. Má to bezva foťák. U T-mobile…
Kráťa 17.10.2009 11:44
Kráťa
Mám S5230 a musím říct.Naprostá spokojenost. Přikládám recenzi watch .Jedinou nevýhodou je že starý…
M4rty 17.10.2009 12:33
M4rty
EH..at' si vybere sám bude spokojenější....
GoIID 17.10.2009 16:04
GoIID
No ty Zarniwúpovo peněženku teda nešetříš. :-p
kmochna 18.10.2009 10:30
kmochna
Že by to byl šklíbák osobně - inkognito? :-D
host 18.10.2009 10:51
host
Šklíbák nemá přístup k Zarniwúpovo netovým účtům. A doufám, že ani k těm peněžním. :-D edit: Eh, dl…
Zarniwúp 18.10.2009 11:53
Zarniwúp
Jo, sem v Praze... Jinak já to znám.Dejte mu limit on už si něco vybere když tak poprosí o radu...
GoIID 19.10.2009 22:28
GoIID
Řekne mu: "Vyber si do 5 000 Kč" a je to ne?
Kráťa 18.10.2009 11:01
Kráťa
Ale pokud je to pod stromek, tak bych to udělal tak, že bych na papírek napsal: "Poukázka na telefon…
Prasak in work 19.10.2009 02:00
Prasak in work
já mám 5800 a musím říct že naprosto supr foun, prodává si levnější varianta bez GPS nokia 5530. Jet…
Nigfire 18.10.2009 10:58
Nigfire
Už jsem koukal na obě. Problém je, že ta 5530 je v současnosti levnější jen papírově. 5800 se dá kou…
Zarniwúp 18.10.2009 11:51
Zarniwúp
Mno ona 5800 za 5400 bude nespíš dovezená z polska a u těchto z polska dovezených modelů bývají dost…
Nigfire 18.10.2009 12:14
Nigfire
Přestřelil, přestřelil ... ale co ty víš? Třeba bude tatík z blížících se svátků klidu a míru naměkk…
antitalent přes PC 18.10.2009 18:45
antitalent přes PC
Zajímavý postoj. Nechceš mě adoptovat? 18 mi sice už bylo, takže auto jsem prošvihnul, ale k "-cetin…
host 18.10.2009 18:52
host
Až takhle naměkko bych nebyla ani v tvém případě a že patříš mezi mé "oblíbence" zde na poradně. ;-)
antitalent přes PC 18.10.2009 19:02
antitalent přes PC
Tak nic, no, alespoň jsem to zkusil. :-)
host 18.10.2009 19:07
host
SAMSUNG S3310 ?
gappa 18.10.2009 19:01
gappa
Ako to tak čítam, napadá ma básnická otázka: Je pre mladých vôbec dôležité, že sa dá s mobilom aj te…
Julo 18.10.2009 19:22
Julo
Není, to víme (aspoň u nás doma). S kamarády, co vím, komunikuje skrzevá sms (v případě telefonní ko…
Zarniwúp 18.10.2009 19:30
Zarniwúp
co naděláš, s dětma nezatopíš, jsou malý a vlhký Ale dají se přehazovat vidlema…:-D
Kachlík 18.10.2009 20:59
Kachlík
Já mám za to, že je to tak, že velký nehořijó a malý propadnó roštem.
Prasak in work 19.10.2009 02:03
Prasak in work
malý propadnó roštem to je potom ten tzv rostak? :)
Michal2 19.10.2009 10:34
Michal2
to je potom ten tzv rostak? spíš podrošťák:-)
Kachlík 19.10.2009 11:33
Kachlík
My lingvisti rikame "undergrider" :-D
mif 19.10.2009 11:44
mif
Dám se na psychoanalýzu psaného textu.... brmbrmbrm.... Všichni kdo měli potřebu vyjádřit se k malým…
Zarniwúp 19.10.2009 12:26
Zarniwúp
jj. Maly, velky, tlusty, tenky... Vse jedno. Zalezi na rezii predstaveni, nikoliv na kvalite klauna.…
mif 19.10.2009 12:38
mif
Jo, dokonce dva (v obou velikostech:-)), ale zase ne tolik, abych si musel dělat vrásky s takovým dá…
Kachlík 19.10.2009 17:49
Kachlík
Nóóó... dítě mám, ale zatím ve věku -2 měsíce. Tedy furt ještě ve výrobě.
Prasak 19.10.2009 19:10
Prasak
Tak to máš nejvyšší čas přemýšlet o koupi vhodného mobilu. Posledním trendem je mít mobil nachystaný…
antitalent přes PC 19.10.2009 22:07
antitalent přes PC
Mobil je již objednán, ale jen pro tatínka (tedy mě), malýmu se bude lépe srát do plínek :-), takže…
Prasak in work 19.10.2009 22:22
Prasak in work
Nene, Prasak bude dodržovat sled událostí a nyní bude kupovat vidle. :-)
Zarniwúp 20.10.2009 07:27
Zarniwúp
dobrý den Vám bych doporučil bud SE C702 nebo nokia 5800xm tyto 2 telefony jsou uzasné ...vřele nedo…
wotapino 19.10.2009 18:03
wotapino
já jen můžu potvrdit to co píšete o 5800xm. Někdo říká, že hudební projev 5800 je lepší než z iPodu…
Nigfire 19.10.2009 18:28
Nigfire
...prožitek z přehrávané hudby nahlas je úžasný... Leda, když si pustíš ticho... Žádný mobil není…
MaSo 19.10.2009 22:12
MaSo
tak ten reprák je výrazně lepší než u jakéhokoli jiného mobilu, ale je fakt že je to dobrý leda tak…
Nigfire 19.10.2009 22:45
Nigfire
192kb/s je tak pro rádio na záchod...:-)
MaSo 19.10.2009 23:01
MaSo
192 kb/s je pro sluchátka za 5 stovek tak akorát ;) a to ani nemluvím o tom, že mp3jku v lepší kvali…
Nigfire 19.10.2009 23:04
Nigfire
Vy jste nějací netopejři. Za pár let stejně poznáte prdlajz, jako už pomalu i já.
Prasak in work 20.10.2009 01:24
Prasak in work
S tím sluchem je to stejně zajímavý. Měl jsem nějaké problémy se zaléháním uší, tak jsem si zašel za…
Zarniwúp 20.10.2009 16:23
Zarniwúp
Nejlepší sono jsem zažil za komančů při odvodu branců. Doktor nás postavil do jednoho rohu místnosti…
strejdabrabenec 20.10.2009 18:07
strejdabrabenec
tak ono neco jinyho je slyset pipani a neco jinyho je rozumet slovum :) zkus si vyzadat test, kde ti…
merlouska 20.10.2009 20:10
merlouska
Tak samozřejmě nemůžu vyloučit, že nahluchlej už budu. :-D Ovšem argument, že mám na dobrý sluch pap…
Zarniwúp 21.10.2009 07:03
Zarniwúp
Já mám zase papíry na pivo a jiné nápoje. :-) ridic.html
Kráťa 21.10.2009 08:28
Kráťa
Já mám se sluchem jiný problém - co tři měsíce chodím k ušnímu na proplachování. Ptal jsem se, zda s…
Dale Cooper 20.10.2009 21:15
Dale Cooper
Zkoušel jsi peroxid vodíku? To si můžeš aplikovat samodomo.
Prasak in work 20.10.2009 22:11
Prasak in work
A jak? Ten jako ty špunty rozpustí? Já jsem to zkoušel nějakým tím audisprejem, či co, a výsledek nu…
Dale Cooper 20.10.2009 22:14
Dale Cooper
Já jsem se kdysi sprchoval a natekla mi voda do uší. Chtěl jsem to dostat ven uchošťourem, ale podle…
Prasak 20.10.2009 22:19
Prasak
Já právě kvůli tomu, že špunt uchošťourem vždy nacpu až dozadu a pak teprve slyším pendrek, uchošťou…
Dale Cooper 20.10.2009 22:23
Dale Cooper
Sony Ericsson W910i jestli mu nadelis tak bude stastny moc. Ma to pohybove fukce a hodne takych blbo…
Ricky Max 20.10.2009 18:19
Ricky Max
Sony Ericsson W995 ja bych ho bral kurna...https://www.orange.sk/eshop/detailtelefonu.html?ph oneId=…
xoma 20.10.2009 23:36
xoma
Takže jak už jsem psal někde v tom kecacím chaosu nahoře :-) koupil jsem nakonec Nokia 5630 XpressMu…
Zarniwúp 22.10.2009 00:15
Zarniwúp
Jen dodám, že nokia ty krátký kabely balí nespíš ke všem telefonům takže si není na co stěžovat (neb…
Nigfire 22.10.2009 15:40
Nigfire
nejlíp to poznáte podle potisku krabice pokud na ní nenajdete ani slovo česky tak je to asi dovoz T…
Zarniwúp 22.10.2009 15:47
Zarniwúp
Pokud telefon budete v případě poruchy reklamovat tam kde jste ho koupil tak problém není oni se o v…
Nigfire 22.10.2009 16:13
Nigfire
Tak s tím se dokážu vyrovnat. Prodejce má pobočku (kupováno přes net) asi třicet kiláků od nás, s př… poslední
Zarniwúp 22.10.2009 16:59
Zarniwúp

A co Samsung S5230 avila? Já vím,že se to nemůže vyrovnat Omnii, ale můj bratr to má a je s tím spokojen. Fotky to docela dělá pěkné,ale pouze za kvalitního osvětlení (Stejně si myslím, že fotoaparát na mobilu je největší ptákovina. Akorát dělají větší rozlišení a optika zůstává stejná! ) Jinak to má všechny standardní funkce.Mp3, video,obrázky,java hry, internet, datové přenosy a můžu pokračovat. Otázka je, jak vyhovuje dotykové ovládání ale to je spíš o zvyk

Po tom samsungu taky pošilhávám, něco jsem o něm četl a dost mi na něm vadí, že nelze instalovat Javu z paměťové karty, bere to jen soubory, které si přes telefon stáhnete z netu. I když se to dá obejít, ale poměrně krkolomným způsobem, ale trochu mě to odrazuje, jinak bych ten telefon už měl doma (hlavně velkej dotykovej displej, na net by to bylo výborný).
A nedokázal jsem vygooglit, jestli se dá Java do toho telefonu natáhnout alespoň přes ovládací program z PC, podobně jako to má Nokia.
Zase cena je u něj lákavá. Dá se sehnat na netu zhruba za 3200Kč (vydřiduši v obchodech chtějí obvykle 3600Kč, někde i více).

Ten Samec mi před týdnem přišel (předchozí U 600 nějak blbě spadnul a dotyková tlačítka úplně v kelu - sami se mačkaj), tak jsem na rychlo vybíral jiný. Po tom týdnu si dovolím malou amatérskou mini recenzi uživatelskou (parametry a ostatní si vygooglíš):

Samsung S5230 Noble Black:

Vzhled/Zpracování: Navzdory očekávání jsem byl mile překvapen vlastnostmi povrchu materiálu, kde není vidět každá šmouha, otisk a telefon vypadá velmi elegantně i po používání dotykového displeje ve špinavém pracovním prostředí. Zpracování vypadá velmi pevně, nikde nic nevrže a vše působí velmi jistým dojmem. Jen umístění čočky foťáku mi přijde poněkud nepraktické kvůli nechtěném zakrytí čočky prstem, ale na to se dá lehce zvyknout.

Funkce: mimo základní popsané funkce bych rád zmínil možnost využití všech základních funkcí na "jeden dotyk". Prostředí telefonu je zpracováno jako plocha na PC, přičemž zde jsou ty plochy hned 3. a jednoduchým klouzavým pohybem do leva/prava lze mezi nimi přepínat. Na plochu může být umístěno cokoliv ze základních funkcí a stim volně po ploše manipulovat (jako s ikonama) Já jsem si vytvořil pracovní/domácí/multimediální. Na pracovní ploše ihned po odemčení mám kalendář, poznámky, hodiny, kalkulačku. Na domácím budík, narozeniny (dle tel. seznamu), ikonu napsání smsky/mailu a standardní údaje. Na multimediálním jsou přehrávače rádia/mp3, mini-prohlížeč obrázků, rychlý přístup k aplikacím či hrám a ikonu Facebooku (Mnohé sítě a chaty už tam byly předinstalovány. Je to velmi pohodlné a značně to urychlí volbu jednotlivých funkcí.

Ovládání dotykového displeje: velmi rychle jsem si na dotykové ovládání (sílu, cit, přesnost) zvykl, není vtom žádný problém. Ovládání lze kalibrovat přímo na uživatelovi prsty. V případě psaní na qwertz klávesnici, která se objeví ihned při otočení telefonu o 90° vzníká problém uživatelům s většími prsty, klávesnice je dost malá a já sám mám problém trefit správný znak, ačkoliv mám spíše menší prsty, ale možná to chce delší trenink. Telefon nabízí samozřejmě standardní klávesnici číselnou a v takovém případě mám pocit, že se na ní píše mnohem líp, než na klasické klavesnici (mačkací)

Osobně bych tento telefon pro mladé doporučoval, vzhledem k funkcím a možnostem, ale na druhou stranu, pokud je to s odolností jako u modelu U 600, který spadnul z cca 50cm a dotyková tlačítka naprosto nepoužitelná, tedy i telefon - nelze jej ani zapnout, ihned po několika samovolných stisknutích volá SOS) tak bych ho samozřejmě nedoporučoval.

Pokud máš nějaké dotazy či nejasnosti, rád zodpovím. Kdybych měl psát vše, strávil bych nad tím celé dopoledne.

Stylus to nemá (fotky u prodejců jsou lživé), tuším, že se stylus pro tenhle typ displejů nedoporučuje, já ho nemám a nemám ani potřebu, ale myslím, že díky kalibraci dotykového ovládání by nebyl problém ho použít - jen není kam ho v telefonu strčit.

Tak jsem našel ještě jednoho kandidáta od Sony Ericsona a to model C510. Ten taky vypadád docela obstojně a má sposuty funkcí. Jenže s ním zkušenosti nemám.
Jinak oba ty telefony stojí cca 3,5 tis.

http://www.1-2umobil.cz/shop/index.php?main_page=p roduct_info&cPath=1_8&products_id=2122&zenid=54452 fe53d389cb5ae60db509a24ee69

http://www.1-2umobil.cz/shop/index.php?main_page=p roduct_info&cPath=1_11&products_id=2164&zenid=5445 2fe53d389cb5ae60db509a24ee69

Hlavně se soustřeď, aby měl hlasitý reprák, až bude muset obstát v kategorii superhlasitých osmireprákových stereo (tak se chlubí naší ZŠ) Nokií, jenom jim vadí, že "nestíhá reprák". Ostatní funkce jsou u žáků ZŠ až podřadné (moje HTC bylo označeno za sračku, protože je málo hlasité, jakmile ale uviděli "net zdarma" ze školní wifiny, tak se o to začali zajímat).

Drtiči, pochop, ty jsi "jiný" :-) (a v tomto ohledu to ber jako vyznamenání, jen doufám, že nezpychneš)

Jinak pro běžného náctiletého bych opravdu doporučil původní Zarniwúpův model, tedy "Xpressovou" Nokii - jsou celkem odolné, nestojí až tolik peněz (tedy zničení, ztráta či krádež není až tak bolestivá věc), Symbian poskytuje možnosti se "vyblbnout" a používat mobil i trochu normálním způsobem.

Dostal jsem se na gymnáziu do kolektivu lidí, kteří jsou mi blíž, chovají se normálně (žádný zpívání romských písniček a mlácení dveřma, předvádění porodu při hodině atd.), poslouchají podobnou hudbu jako já (metal, rock apod.), jsou už inteligentnější, oni chápou mě a já je, takže už mám reálný kamarády (to na ZŠ se nedalo nazvat kamarády) i ve škole.

O těch problémech s Javou jsem četl i u předchozího modelu Samsung U 600, kde jsem Java aplikace instaloval bez problémů, pokusím se o víkendu i na tomto S5230 a vyjádření zde doplním.

Jinak komunikace mezi pc a mobilem je naprosto luxusní - snadná, intuitivní a bezproblémová, což jsem u Samsungu ocenil již dříve s U 600.

Pokud zjistíš, jak je to s Javou, budu rád. Chtěl bych tam hlavně Operu mini (šetří data), tu bych tam krkolomně nacpal, ale drbat se s každou aplikací, kterou seženu, tak to se mi nechce.
Stejně se ještě budu muset důkladně rozhodnout, jestli budu novej telefon kupovat. Musím se rozhodnout mezi tím co chci a co skutečně potřebuji.

Včera jsem se stim průběžně celej den patlal a výsledek nulový :D Brání mi vtom jedna maličkost a to jest flashnutí firmwaru. Sice jsou návody jak to udělat, ale radší si to nechám udělat za kilo u známýho, který se servisem mobilů živí.

Každopádně s Java aplikacemi sice problém je, ale po flashnutí firmwaru by to mělo být naprosto ok. Velmi obsáhlá diskuze je na mánii je tam naprosto všechno a několikrát (několik postupů na stažení/instalování, na flashnutí fw vč. podrobného vysvětlení samotné verze fw. a různé dobré tipy). Je tam samozřejmě několik pozitivních ohlasů na funkčnost jednotlivých procedur a dokonce je tam jasný a podrobný návod na Operu mini. Jsou tam příspěvku, které vyjadřují nulové nastavování před instalací Javy, tedy to opravdu záleží na verzi firmware. Ovšem je jasné, že stím nebude tak velký problém, jako se o tom hovoří. Jak jsem říkal, to samé bylo i v případě Samce U 600.

Po flashnutí firmware dám ihned vedět, zda mi to .jary a .jady přečte, tedy aplikaci nainstaluje.

Já jsem nakonec kvůli těmto možným problémům toho Samsunga zavrhnul a objednal jsem si LG KU990i. Recenze jsem na to četl veskrze pochvalný, nevíc to má i stabilizátor obrazu pro foťák, což se může hodit, ale hlavně se mi tam líbí možnost natáčet video v rozlišení 640x480, což už je slušný.

Já mám 5800 XpressMusic, a total spojenost, koupil jsem jí úplně novou za 5K. Má to GPS, Wifi, všechny vychytávky, které jsou v dnešní době cool...:-)

ale že by to byly zase jen samý jedničky

Známkování je subjektivní, záleží na učiteli, jestli mu žák padl do oka nebo ne. Sám jsem něco takového zažil. Synáček kamaráda zástupkyně ředitele dostal na vysvědčení jedničku, zatímco "obyčejný řadový žák" za lepší studijní výsledky dvojku. Na to, abych měl samý jedničky na ZŠ docela dost dřít. Spíš se poohlížej po tom, jestli dělá bordel, nedělá bordel, chodí domů ožralej / dělá průsery apod. :-).

Tak podle myho to kravina je. V TV se vzdycky tak nejak bral ohled na to, jak kdo umi behat, kolik haze, kolik skace a ne jak se chova. Takze podle tve teorie bude metrakovej soudek, kterej jen sedi nebo lezi, rozbehnout se neumi, granat pusti z ruky, ale bude poslusnej a hodnej mit z TV lepsi znamky nez kluk, kterej je ve sportu dobrej? Trochu postaveny na hlavu, ne? Za nas se teda v telocviku hodnotily vykony a ve vyjimecnych pripadech meli "grazlove", kteri byli zaroven dobri zportovci i mensi protekci. Jestli to je dnes jinak, tak potes koste a uz se vubec nedivim, tem obrovskym poctum tlustych a spekatych teenageru s tely lanyze, kteri znaji sport jen z TV nebo z PC her. Pak je jasne, ze dnesni teenageri ve vetsine nadvahu.

jíá neřikám žese nesnažim snažim se co to dá , výkon pruměrnej akorát v běhu na dálku ne protože mám astma ale sem v tym běhu furt rychlejsi nez ten co měl tu jedničku.eětě sem moch dodat že ten špekoun je šprt tak proto musel mit samy jedničky,ani nedělám v telocviku bordel no jo trochu jo ale to nás dělá tak 5 uplne stejnej bordel ale mě dal 3 a jim 1 protože já sem dostal dutku (ne kvui telocviku) a ti ostatni dutku nedostali.

Jestli děláš bordel všude možně, tak se učitelé domluví a zatopí ti. Je to sice trochu sviňárna, ale dobře vám takovým tak.

Co je na tom špatného mít samé jedničky? Když se v TV aspoň trochu snaží, tak proč by mu měli kazit pěkné vysvědčení? Nechutně mi připomínáš spolužáky ze ZŠ. Prostě jenom závidíš, že nejsi ty ten koho má každý v oblibě...

to si mysliš že mě každej nemá v oblibě.teda pokud mysliš mezi žákama.psali jsme dopravní test a já sem měl 110 bodů (nejvíc ze třídy) kámoš 105 (radil sem mu) a potom bylo od 90 dolů na dopravní soutěž mě ale učitel nevzal vzal toho kámoše a dalšich 5 a mezi nima byla holka (s nejnižším počtem) co měla bodů 50.a to se kolikrát chová huř jak já a taky dostala vic dutek.tak tomuhle řikam nespravedlnost.natírali sme lavice hlasili sme se já a ten nadměrněvzroslý jedničkář.vybral šprta .a já jsem z vesnice tak neco o tom vim,a on je měšták a natiral poprvé v životě.lavice byly otřesny až s tou posledni (jeho ) mu pomohl učitel (moje byla 1. byla nejhorši protože nebyl rozjetej)tak sme se s kamosema nasrali a vyměnili sme ty lavice.troufám si řict že sem v etřidě nejchytřejši nebo aspon mezi 3 nejchytrejsima . měřil jsem si IQ na jednom hodně přesnym serveru a vyšlo mi 138 . a ten šprt řikal že zná značku auta od sousedů zepředu a my sme se ho zeptali esi zná aji ze zadu a on řek že ne :-D.s tim kamošem kterymu sem radil sme docela oblibenci jednou učitle musel ustoupit a dat mě nastenkařem protože uplně celá třida byla pro (v hlasováni) aby sme byli nástěnkáři.nebo sme dáli jakysi testy , a tam byly otázky "kdo ti nejvíce ubližuje" a kdo je nejvíce šikanován a kdo nejvíce šikanuje . a po obědě sme si dáli pr.el jakože kdo nejvíce šikanuje ostatní - Milan hanuš (moje krici jmeno) a kdo je nejvíc šikanován - milan hanuš.a z toho sme házeli vyřepy a vylitla na nas učitelka a bylo nás tak 6 a já sem byl asi tak uprostřed takže ne že by mě vzala že sem byl nakraju . ale vzala mě za ucho a vedla mě k třidnimu . dalši den se mě všichni ptali proč vybrala zrovna mě . aji tech 6 co tam bylo se mnou.

100 :-D
(No jo, jsem jak malej jarda). :puff:

Abych nepsal jen na prázdno, objednal jsem nakonec tu N5630 XpressMusic. Dnes odpoledne ji přivezli, jen jsem ji sběžně prohlédl a zapnul se simkou, jestli je vše ok. Je. Pohraju si s tím až zítra, až bude synátor ve škole, ale zatím to vypadá dobře.

Já s tebou souhlasím. Nicméně neznáme situaci jak to bylo v onom případě. U tělesné výchovy by se měl brát ohled i na to, jak se kdo snaží, či jestli se chová ve "sportovním duchu". Určitě by na mě jako učitele neudělal dojem frajírek, co sice skočí do výšku metr dvacet "levou zadní" v páté třídě a těm co skočí méně se posmívá, nebo zlobí atd. Určitě by na mě však udělal dojem žák, co sice skočí metr, ale dá do toho všechno a snaží se.

Děkuji všem za odpovědi a náměty. Samsungy samozřejmě prozkoumávám a vůbec všechny návrhy. Ještě musím dodat, strop mám u 4K, ale samozřejmě původně navrhovaná Nokia se dá pořídit asi za 44OOczk, takže ten limit neberte absolutně doslova. Spíš to mělo být kolem 4K. Jako v restauraci, cca 15% tuzér může být.

Když jsem slyšel zvuk z nějaké té hudební Nokie, dospěl jsem k názoru, že Nokii nikdy. Nehorázně to šumělo (samozřejmě ve sluchátkách, "reprák" neřeším) a vůbec se to nedalo poslouchat. To z mojí staříčké SX1 je proti tomu zvuk jako z pohádky.

SE mobily ač různých typů mi přijdou jako furt to samé, jenom s jiným vzhledem, nicméně pro méně náročného použivatele často bohatě stačí.

Já od mobilu vyžaduji hodně, takže můj příspěvek berte s rezervou. To je asi taky důvod, proč funguju na starém, ale funkčně nabitém strojku.

Naše mladá si nedávno vybrigádila na LG a je s ním velmi spokojena. Má to bezva foťák.

U T-mobile

LG KC550 je určen pro multimediální nadšence. Nabízí až 5 Mpx fotoaparát s optikou Schneider-Kreuznach umožňující natáčet video v rozlišení až 720x480. Telefon je vybaven slotem na paměťové karty (do kapacity 2 GB) a dalšími dnes nepoužívanějšími funkcemi.
2.499 Kč
s měsíční útratou 500 Kč

Mám S5230 a musím říct.Naprostá spokojenost.
Přikládám recenzi watch .Jedinou nevýhodou je že starý Firmware neumí JAVA aplikace ( tudíž Java hry = ne ).Nejnovější Firmware je už umí,ale někteří píší,že má pomalé reakce.Já používám Firmware od Orange a naprostá spokojenost,žádný sekání nic a java mi jede.

Šklíbák nemá přístup k Zarniwúpovo netovým účtům. A doufám, že ani k těm peněžním. :-D

edit: Eh, dlouhý vedení... Takhle.. No jdu to zkontrolovat. :-D

edit 2: Nejni to šklíbák, provider shodný, ale přece jen dost kiláků daleko. :-)

Už jsem koukal na obě. Problém je, že ta 5530 je v současnosti levnější jen papírově. 5800 se dá koupit levněji. Nebo se dá někde sehnat 5530 pod 5000czk, což by bylo odpovídající k možné ceně 5800 - 5400czk?
Wi-fi je fajn, tak nějak ji beru jako žádoucí funkci u toho founu, i když si zadělávám na noční kraválový návštěvy šklíbákova pokoje - "no to si snad děláš pr..., koukej to vypnout!".
V postatě platí preference:
-slušný displej, větší dotykový jest +
-mp3, mp4, mimo ucházejícího foťáku možnost nahrávání videa se zvukem, radio
-paměťová karta (nemusí být součástí balení)
-jack 3,5mm, ne vlastní výrobce
-OS, když ten telefon vezmu bez něj, tak se asi do roka bude shánět nový mobil
-Wi-fi, tu tam cpu já o své vůli, protože vím, že je to u telefonu fajn a platí stejná úvaha o koupi jako u OS
A určitě jsem na něco zapomněl...

Mno ona 5800 za 5400 bude nespíš dovezená z polska a u těchto z polska dovezených modelů bývají dost často problémy. Já sem ji koupil za 6k dovezenou z UK(united kingdom ne ukrajina) a naprostá spokojenost. Nespíš bych doporučil 5530 koupit tady za těch 5,4k
http://www.mobilkuryr.cz/nokia/5530-xpressmusic.ht ml
ta cena je +- odpovídající dovozu pro český trh takže by to měl být oficiálně český telefon ale není problém si tam zavolat a přeptat se. Je mi ale jasné, že jsem docela dost přestřelil onu hranici 4000 Kč

Není, to víme (aspoň u nás doma). S kamarády, co vím, komunikuje skrzevá sms (v případě telefonní komunikace). Pokud jde o telefonování, tak to se omezuje na telefonáty od mámy, případně vix od mámy, že ten telefon nebere. Ale co naděláš, s dětma nezatopíš, jsou malý a vlhký. :-)

dobrý den Vám bych doporučil bud SE C702 nebo nokia 5800xm tyto 2 telefony jsou uzasné ...vřele nedoporočuji značky jako Samsung,sagem,motorola....tyto značky jsou nekvalitní často poruchové, a výkon??? nulový pro spouštění java aplikací VŘELE DOPORUČUJI sáhnout po SE C702. pro muziku potom zminovaná nokia 5800xm která disponuje skvělým zvukovým čipem a prožitek z přehrávané hudby nahlas je úžasný. jakou máte zkusenost s telefony? jaký mate ?

...prožitek z přehrávané hudby nahlas je úžasný...

Leda, když si pustíš ticho...

Žádný mobil není schopný bez sluchátek přehrávat hudbu v poslouchatelné formě. Sám mám 5800 a vím, že se to nedá poslouchat, ale v kombinaci s alespoň Koss Porta Pro, se z toho telefonu stává rozumný MP3 přehrávač.

tak ten reprák je výrazně lepší než u jakéhokoli jiného mobilu, ale je fakt že je to dobrý leda tak na zkouknutí nějakýho seriálu. Jako sluchátka jsem používal ty přibalený, ale jejich kvalita mě nepřesvědčila tak jsem pořídil Koss Sparkplug a ke kvalitě přehrávané hudby nemám výhrad.
PS: Aby přehrávaná hudba měla patřičnou kvalitu je třeba taky patřičný bitrate osobně používám 192kb/s kdy už se ze zvuku vytratí to nepříjemný chrčení a zvuk je čistý

S tím sluchem je to stejně zajímavý. Měl jsem nějaké problémy se zaléháním uší, tak jsem si zašel za obvoďálem a pak na ušní. Nějaké to blablabla a nakonec mě poslali na sono. Tam jsem i k mému překvapení zaexceloval. Sedím v budce, na uších sluchátka a sestra venku mi do uší pouští nějaký pískání o různých frekvencích. Mačkám čudl, pokud něco slyším. Měl jsem z toho trochu vítr, jestli už skutečně nejsem nahluchlej, ale slyšel jsem komplet všechno a to ta mrzena venku zkoušela klikat do klávesnice naprázdno, jestli tedy nereaguju na její pohyb - no nenachytal jsem se. :-D
Výsledky jsem měl písemně a se slovním doprovodem jak vyšetřující, tak i pak vyhodnocujícího lékaře, že se často tak dobrý sluch nevidí.... (Paradoxně obvoďák nejdříve usoudil, že nějaká porucha sluchu tam bude, když to jeho přiblblý "sušenka....slíva.....lékořice" neslyším, když sestra vedle u stolu telefonuje s nějakou důchodkyní, jejíž problém nesnese odkladu)
Ale
Běžně se mi stává, že některým lidem prostě nerozumím, když mi něco říkají. V současné době je slušně posílám do řiti, ať se naučí vyslovovat, že mám na dobrý sluch papíry. :-D Dříve sebejistí "jseš nahluchlej" velmi znejistěli a poslední dobou se snaží mluvit srozumitelně. Nekecám, fakt. ]:)
U mp3 končí moje rozlišovací schopnosti na těch 192kbps, výš už nepotřebuji a nemám chuť napínat sluch jako tenkrát na sonu, abych poznal rozdíl. ;-)

Já mám se sluchem jiný problém - co tři měsíce chodím k ušnímu na proplachování. Ptal jsem se, zda se dá tvorbě špuntů dá předcházet a prý ne... Takže v lednu znova. Naposled když jsem tam byl, jsem slyšel pěkně blbě, ani hudba mě nebavila, bylo to jak z kýble a mé hifi plýtvalo potenciálem. Po výplachu zase zní hudba jak má :-)

Já jsem se kdysi sprchoval a natekla mi voda do uší. Chtěl jsem to dostat ven uchošťourem, ale podle doktora, kterýho jsem polohluchej navštívil, mám úzký zvukovody a tím šťouráním jsem si jen ten špunt posunul dál do ucha (ono to tou vodou nabobtnalo). Tak mi předepsal peroxid vodíku, ale už nevím, v jaké koncentraci. Asi týden jsem si to kapal do ucha, ono to ten sajrajt pomalu rozpustilo. Docela zajímavě to šumí, když to v tom uchu pracuje.
Každopádně doporučuji konzultovat se svým doktorem.

Já právě kvůli tomu, že špunt uchošťourem vždy nacpu až dozadu a pak teprve slyším pendrek, uchošťoury nepoužívám. Ono to zajímavě šumí i když to MUDr proplachuje...:-)
Až tam opět budu, tak se na to zeptám. Přece jen je to pitomé, tam přijít a říci "pane doktore, tak prosím obě uši zase vyčistit...", doktor to provede a já se loučím "tak zase brzy nashledanou"...

Takže jak už jsem psal někde v tom kecacím chaosu nahoře :-) koupil jsem nakonec Nokia 5630 XpressMusic Blue (červenou by mi otloukli o hlavu). Cena nakonec 4490,-, v příslušenství 4GB karta (levnější Nokie o dvě stovky jsem našel pouze bez karty, takže jsem to už dál neřešil.
Tel. dorazil hned druhý den (PPL). Po vybalení - telefon je evidentně zkoušený před odesláním, neb měl blbě nasazený zadní kryt. Naštěstí nijak násilně, takže škody žádné.
V příslušenství je mimo karty nějakej pytlík na telefon, nabíječka, sluchátka + předřazený ovladač přehrávače (než přišel na to, co to je, říkal jsem si, proč mají sluchátka poměrně krátký káble.....) cd s nějakým tím sofwarem (ještě jsem nestudoval) a USB kabel. USB kabel je dlouhý snad jen deset centimetrů, je vidět, že Nokia "katuje kosty". U mé N78 byl USB kabel dospělý... Od prodejce vyplněný záručák a daňový doklad.
Co chybí - manuál chybí. ::) Budu předpokládat, že ho prodejce zapomněl vrátit do krabky po odzkoušení telefonu (telefon má české menu, takže by to žádný pokoutný dovoz být nemusel). Naštěstí manuál není problém najít na netu, takže už ho mám. Původně jsem chtěl dělat telefonické bububu, ale asi jim jen pošlu mejla s infem, že by si na to mohli dávat pozor.
Foun jsem osadil svoji simkou a zapnul. Subjektivně mi už start přišel rychlejší, než u Nokia N78, ale je taky možný, že mám v N78 větší mrdník... I později při prolézání nastavení ap. mi přišel svižnější, i když nastavil jsem toliko přístup na wifi.
Dál jsem ještě odzkoušel rádio (u N78 jsem to ještě ani nezkusil, takže nevím, jak funguje tam). Špunty jsem ani nevybaloval, nemám je rád a co jsem si jako milující otec všiml, ani kluk je nepoužívá. Rádio jsem odzkoušel s těmi nejlevnějšími sluchátky Koss (jiná nemám :-D ) a řekl bych, že zvuk je gut. Ladění ok, stanic dostatek. :-) Takže předpokládám, že i samohrajka jako taková by mohla být ok.
Foťák jsem netestil, ale předpokládám, že to bude stejná sorta, jako ten u N78, takže průměrný průměr. Na dobrém světle průměrně ploché fotky (optika špendlíkové hlavičky..), s bleskem přehršel šumu. Má to i tu pitominu "druhý foťák", kde se můžete v mizerné kvalitě vyfotit, jak jste krásnej. :-D
Na rozdíl N78 má 5630 bytelnější a lépe sedící zadní kryt, zase ta tlačítka pro příjem hovoru, menu atp (prostě ta nahoře po stranách) mohla být větší, nebo nějak inteligentnějc srovnaná. Speciálně "C" mohlo být vyřešeno nějak jinak. Číselná jsou ok.

Tak zatím konec hlášení.

Jen dodám, že nokia ty krátký kabely balí nespíš ke všem telefonům takže si není na co stěžovat (nebo spíš je, ale nas*raní budou všichni stejně).
A to že má telefon český menu vůbec nic nedokazuje nejlíp to poznáte podle potisku krabice pokud na ní nenajdete ani slovo česky tak je to asi dovoz...ale to ještě není 100%ní. Jediná metoda jak to zjistit je aktualizovat firmware. Pokud půjde aktualizace bez problémů a po zapnutí bude telefon zase česky tak je určen pro náš trh. :)

Tak s tím se dokážu vyrovnat. Prodejce má pobočku (kupováno přes net) asi třicet kiláků od nás, s případným počeštěním si snad poradím. (Teď si uvědomuju, že když jsem aktualizoval firmware pro N78, tak od té doby mám menu pro nastavení wifi v english. Ovšem ta N78 byla pro český trh, uvedený dovozce pro českou republiku na krabce Nokia Czech Republic s.r.o. + nějaké to prohlášení o shodě ČTÚ, nebo co to je.. Jenže tohle jsem neřešil, nevadí mi to.)

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru