Předmět Autor Datum
kackaa, peggyy, ina, Markii, katkaa, sarkaa, petra nebo Import z emailu do g by nepůjčili?
karel 09.10.2010 23:55
karel
co jinýho například by si tam poslala?
agentik-x 10.10.2010 00:06
agentik-x
mBanka ma penize na karte nebo uctu? jinak na jejich strankach to mas vse "vyosleno": Než začnete…
gd 10.10.2010 00:33
gd
To záleží na tom, kdo si inkaso strhává a jak má nastaveny podmínky. Když tam není poprvé dost peněz… poslední
Prasak 10.10.2010 01:15
Prasak

mBanka ma penize na karte nebo uctu?

jinak na jejich strankach to mas vse "vyosleno":

Než začnete na svém účtu nastavovat inkasní služby nebo SIPO, přečtěte si následující informace.

Inkaso lze nastavit jak odchozí (povolení k inkasu - částka je strhávána z vašeho účtu), tak příchozí (příkaz k inkasu - peníze strháváte druhé straně). Nastavení, změna i provedení inkasa je prostřednictvím Internetového bankovnictví zdarma.

Odchozí inkaso - povolení k inkasu

Jedná se o častěji používanou formu inkasa. Klient si aktivuje službu na svém účtu a informuje o tom protistranu. Nahlašujte nové inkaso jako zřízené u BRE Bank SA - mBank je jen obchodní značka, ale v číselnících nás najdete takto.
Povinné údaje

* číslo účtu a kód banky příjemce, případně si vybrat z předdefinovaných příjemců - v současnosti pouze mobilní operátoři, seznam se bude rozšiřovat
* datum poslední platby - lze vybrat možnost bez omezení
* limit výšky částky - zaokrouhleno na celé stokoruny, lze vybrat možnost bez limitu
* možnost opakování platby - v případě nedostatku prostředků na účtu - od 0 do 15 dní, standardně nastaveno 10 dní

Nepovinné údaje

Těmito údaji jsou variabilní a specifický symbol. Variabilní symbol je nepovinné pole, v případě více povolení k inkasu jej nezadávejte, vyplňuje jej banka, která inkaso čerpá.

Pokud máte více povolení k inkasu z jednoho účtu (např. několik mobilních čísel u téhož operátora), nemusíte nastavovat více inkas: stačí nastavit jedno s limitem, který bude odpovídat nejvyšší platbě. Provedou se všechna inkasa do zadané výše.

Příchozí inkaso - příkaz k inkasu

Klient zadává jméno / název plátce, jeho bankovní účet, datum poslední platby (možnost bez udání), a frekvenci platby. Nepovinné údaje jsou variabilní a specifický symbol.

SIPO - Soustředěné Inkaso Plateb Obyvatel

SIPO je oblíbeným způsobem jak snadno najednou platit větší množství pravidelných inkasních plateb: Energie, nájemné, předplatné, koncesionářské poplatky a další. Provozovatelem SIPO je Česká pošta s.p. Více informací o SIPO najdete na webových stránkách České pošty, výňatek z obchodních podmínek je k dispozici ke stažení zde (PDF, 331 kb).

Jak platbu SIPO nastavit?

Platby jednoduše nastavujete v IB v části Inkaso / SIPO a lze je samozřejmě nastavit i přes mLinku. Na jeden účet lze nastavit i více plateb SIPO.
Nezbytné údaje

* název SIPO - informační, slouží pouze pro vás
* spojovací číslo plátce SIPO - přiděluje ČP
* limit - v celých stokorunách nebo bez limitu. V případě, že neuvedete limit pro inkaso, automaticky vám bude nastavena jeho maximální výše CZK 50 000 Kč

Zadáním povolení SIPO v mBank vyjadřujete souhlas se změnou provádějící banky, ČP vždy pobírá prostředky z té banky, kde bylo povolení zadáno jako poslední.

Zadání povolení nebo změna limitu bude platná od dalšího měsíce, bude-li provedena nejpozději tři pracovní dny před 25. dnem měsíce, pokud 25. den je nepracovní, dva pracovní dny před 25. dnem měsíce, pokud je 25. den pracovní.

Není-li na mKONTU dostatek prostředků, mBank se bude snažit o strhnutí prostředků každý následující den, o neprovedení SIPO budete informován formou zprávy z banky viditelné po přihlášení na účet.

Pokud výše SIPO překročí stanovený limit, dostanete o tom zprávu, ale mBank nebude opakovat požadavek na stržení platby.

V případě, že např. kvůli překročení nastaveného limitu nedojde ke stržení částky, můžete SIPO zaplatit v hotovosti na pobočce ČP až do konce měsíce nebo jednorázovým příkazem do 25. dne v měsíci na účet ČP číslo: 156080780 / 0300, VS: identifikační číslo se mění každý měsíc, SS: Spojovací číslo plátce SIPO. Poplatek 5 Kč České poště bude připočten k následujícímu zúčtování.

Zadání, změny, pozastavení, potvrzení

Zadat, změnit či pozastavit inkasní platby lze jak prostřednictvím Internetového bankovnictví, tak pomocí mLinky. U změny detailů inkasa lze měnit všechny parametry kromě účtu příjemce. Potvrzení o zřízení či zrušení inkasa či SIPO v papírové podobě je možné získat pouze prostřednictvím mLinky.

Pozastavení znamená, že nebude provedena první následující platba, další budou odcházet normálně. U příkazu k inkasu lze zvolit také možnost "Provést" - tím dojde k vyslání požadavku na provedení stržení dané částky i mimo zvolené cyklické období. Po zadání inkasa je první možný termín provedení platby následující den. Inkasa do jiných bank jsou prováděna pouze v pracovní dny, kdy funguje clearing ČNB. Všechny změny jsou autorizovány SMS zprávou.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru