Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Zalozni pripojeni ve firme - technicke reseni prepinani

Ahoj,
mel bych tento dotaz - se zmenou pusobiste firmy menime i poskytovatele pripojeni.

Protoze jsme firma celkem zavisla na pripojeni, resime i zalozni linku. Puvodne jsme uvazovali o UPC (myslel jsem, ze vyzkousime jejich "profi" produkt pro firmy s lepsim servisem, ale vzhledem k hodne tezkopadne komunikaci s nimi od toho asi ustoupime a budeme tak nuceni sahnout po ADSL).

Takze to vypada na
- primarni pripojeni: carrier ethernet network
- sekundarni: ADSL

Nyni jedname o technickem reseni, ktere by melo na starosti prepinani (popripade vyuzivani) mezi prim. a sekund. pripojenim v pripade vypadku. Jednani s ISP nejsou uplne snadna, coz je zcasti dano tim, ze nejsme odbornici v teto problematice, a tak jsem se chtel zeptat, jestli jste jiz resili podobny problem, pokud ano, jake reseni jste nasadili, pripadne doporucili?

A dalsi dotaz tykajici se umisteni dalsich sluzeb, jako firewall, DNS, DHCP - je rozumne spojit technicke reseni s temito sluzbami, nebo by bylo vhodne je oddelit?

Podobny dotaz se resil zde, ale potreboval bych vice info.

Diky predem za reakce.

Peknou nedeli,
M.

Předmět Autor Datum
Ta firma, od které budete mít hlavní připojení nenabízí záložní připojení? U slušných firem to tak f…
host 15.11.2009 11:23
host
ISP je firma celkem velka (coz samozrejme neznamena, ze je slusna), a nabizi to prave tak, jak jsem…
Mrak 15.11.2009 23:15
Mrak
Přepínání by probíhalo na straně providera. Nebo chceš mít dvě připojení od dvou providerů?
host 15.11.2009 23:21
host
Ano, bylo to tak mysleno pro vetsi jistotu - dva nezavisli ISP. Tak to mame i na stavajicim pracovis…
Mrak 15.11.2009 23:32
Mrak
U nas to resim takto: Primarni linka urcena pro komunikaci klicovych systemu, pripojeni VPN a podobn…
JR_Ewing 15.11.2009 23:45
JR_Ewing
Přžiznávám- nerozumím ani slovo.
MM_tank 16.11.2009 03:02
MM_tank
Ja nerozumiem ten IP tunel, keby pisal ze tu firmu vytuneloval tak to by som este vedel ze co to je,…
MM.. 16.11.2009 03:05
MM..
Pro ty, kteri nepochopili muj jednoduchy popis prikladam obrazek: [http://pc.poradna.net/file/view/2…
JR_Ewing 16.11.2009 10:06
JR_Ewing
jo, tohle je "cesta síťařů", ale nevím, jestli to Mrak bude schopen realizovat. Pro běžné "nesíťové…
touchwood 16.11.2009 06:56
touchwood
Ano, ale je treba pocitat s nutnosti navazani spojeni znovu, protoze se zmeni IP adresa za kterou bu…
JR_Ewing 16.11.2009 09:05
JR_Ewing
Diky za reakce (vsem). K tve odpovedi (JR) - rozumim tomu tak, ze pokud jsou dva odlisni provideri,…
Mrak 16.11.2009 09:44
Mrak
Problém IP tunelu je ten, že řeší jen výpadky tvé "poslední míle", neřeší zásadní výpadky konektivit…
touchwood 16.11.2009 09:50
touchwood
Ano, tim ale trpiva i vetsina Velkych hracu. Ti mali vyuzivaji vicemene sluzeb tech vetsich, takze j… poslední
JR_Ewing 16.11.2009 10:07
JR_Ewing

ISP je firma celkem velka (coz samozrejme neznamena, ze je slusna), a nabizi to prave tak, jak jsem napsal (carrier ethernet network/ADSL). Ale problem je to technicke reseni prepinani. Pokud jsem tedy pochopil tvuj dotaz.
M.

U nas to resim takto:
Primarni linka urcena pro komunikaci klicovych systemu, pripojeni VPN a podobne: WiMax
Sekundarni linka urcena pro stahovani z internetu a v pripade vypadku prvni i jako linka pro vyse uvedene sluzby.

Vzhledem k tomu, ze linky vlastni odlisni provideri, tak to nejde normalne pres prioritu cest, ale musim mam vytvoreni IP tunel skrz zalozni linku ktery vede k providerovi linky primarni, tam uz pak mam nastavene priority cest.

Na routru mam nastavene routovani i na zaklade portu a zaroven prioritizaci komunikace.

jo, tohle je "cesta síťařů", ale nevím, jestli to Mrak bude schopen realizovat.

Pro běžné "nesíťové" uživatele bych doporučil "krabičky", které to částečně vyřeší za něj, jednou z nich je např. řada Zyxel USG

Ano, ale je treba pocitat s nutnosti navazani spojeni znovu, protoze se zmeni IP adresa za kterou bude maskovane spojeni.

Jo, zapomel jsem dodat, ze mame IP rozsah "routovany", tzn. za nasim routrem, takze pri prechodu na zalozni spojeni se IP adresy nemeni.

Diky za reakce (vsem).

K tve odpovedi (JR) - rozumim tomu tak, ze pokud jsou dva odlisni provideri, tak nejake hw reseni se dvema WAN porty a "load balancingem" neni pouzitelne? Shodou okolnosti reseni pres "IP tunel" nam ISP nabidl take, akorat jsem uplne nepochopil jeho princip, dle techniku je to celkem komplikovane, tak jsem chtel vedet, jestli neexistuje jednodussi reseni.

M.

Ano, tim ale trpiva i vetsina Velkych hracu. Ti mali vyuzivaji vicemene sluzeb tech vetsich, takze je to prast jako uder.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru