Avatar uživatele
Lorrien

Začíná se v dějepise na středních školách zase od začátku??

Já už si na nic o Mezopotámii nevzpomenu, tak jestli si to mám přes prázdniny zopakovat… ;) A aby to nebyla jenom taková „suchá“ otázka – Vzpomněli byste si ještě na něco z dějepisu??
Zaujalo Vás něco (nebo Vám utkvělo v paměti) natolik, že to do smrti nezapomenete??
Pamatujete si svého učitele/učitelku??
Jak Vás učil/a – měli jste ho/ji rádi??
Máte rádi historii??
Jestli máte čas, tak to klidně rozepište, já si ráda počtu… ;)

Zajímavá 0 před 4325 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Michal Kole

My ano – od pravěku a nějaký teoretický úvod do dějepisu a ještě jsme brali regionální dějiny.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
RyuzakiKate

Ano, začíná, je to otrava :D
Co mě zaujalo? Mě nejvíc vždycky bavila starověká Čína a Indie a pak už jen dějiny od 1900 vejš.
Na základce jsme měli takového mlaďocha, který neměl na té naší povedení škole žádný respekt, ale byl dobrej, snažil se, kdyby mu ti hlupáci věnovali pozornost, tak toho vím taky víc… Když jsem přešla na čtyřletý gympl, tak první rok jsem měla takového brouka Pytlíka, ale učil velice efektivně formou prezentací a chtěl po nás opravdu vždy jen to nejdůležitější nebo to, co si máme pamatovat. Ten odešel za něčím lepším a vrátila se bývalá učitelka a tak jenom sedí a diktuje a diktuje… To je pak nuda, nikdo ji neposlouchá, jen pár jedinců si zapisuje (občas i já), při písemkách si můžem radit, nebo nám dokonce i řekne výsledky… Je to strašně na prd a nic si pak z toho člověk nepamatuje, když teda nechce, ale maturantům aspoň dává nějaké materiály na počtení a diktuje jim věci navíc, takže v tom by problém být neměl. Já maturovat z dějepisu zásadně nechci, čísel mám po krk a učit se, kdo si kdy prdnul a co snědl, to mě vážně nebere… Rochňat se v něčem, co už se odehrálo, mi přijde nesmyslné, natož se o tom s někým ještě hádat :D

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cherreis

První hodinu dějepisu nikdy nezapomenu… Učitel před nás hodil 5stránkovou písemku. Chtěl totiž zjistit v čem máme jako třída největší mezery, aby s námi nemusel znovu probírat celou zš, bohužel nakonec zjistil že nikdo nic neumíme, tak jsme začali stejně všechno brát od začátku :)

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
justjoke

Bohužel, je to tak. V devítce se dostaneš SKORO do současnosti, a v prváku „hurá“ zpátky do pravěku.. :/

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
vvj

Začali jsme ůplně od začátku-pravěk-sumerové-Babylon-Indie-Čína-Řecko-Řím-Mykény-sparta-Théby-Makedonie a tak dál , bere se trochu podrobněji ale to vůbec nevadí pokud jako já miluješ historii a v tom ti nezabrání ani strašný učitel/ka (já mám výbornou učitelku), ještě ted si pamatuji osobnosti,války a skoro všechny ty věci až na letopočty a nic si opakovat nemusíš stačí když si přečteš ráno nějaký článek o tématu a ostatní se ti vybaví pokud ses to učila na základce(a dávala pozor)

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
led

Sú 3 základné typy učiteľov dejepisu

  1. trvá na presných znalostiach letopočtov a mien, najlepšie, keď žiak cituje znalaca svetových dejín – svojho dejepisára. Neprijme nič okrem Písma svätého – nariadenie nadriadených o spôsobe a téme učenia.
  2. Neprekáža mu malá odchylka v letopočte, trvá na menách a súvislostiach s regionálnou a svetovou históriou. Povoľuje malé odchylky od osnov a sleduje nové informácie o vývoji človeka a jeho dejinách
  3. Príkazy školských osnov berie len ako informáciu, sleduje všetky nové informácie o histórii a odovzdáva žiakom, Jeho výklad vyzerá ako dobrodružstvo dejín. Žiakom necháva voľnosť pri odpovediach, ak správne vysvetľujú históriu a jej vplyv na rozvoj ľudstva.

Všeobecné dejiny nás učil č.1, dejiny umenia č.3, históriu technológií č.2. Mali sme jednoduch šťastie – každý učiteľ v nás nechal svoje stopy

před 4325 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek