Avatar uživatele
bolak

Co si myslíte o pravopisných chybách v písemkách z literatury? Měli by je učitelé také započítávat do celkové známky?

Pamatuju že nás na základní škole měla na dějepis učitelka, která v jiných třídách vyučovala i jazyk český, a v dějepisných písemkách, kde šlo vyloženě o historii a letopočty podtrhávala i špatnou intepunkci, diakritiku, s/z, velký a malý písmena atd.

To že nám to podtrhávala mně samozřejmě nijak nevadilo, za to by ji moch bejt člověk i vděčnej, nicméně ona to započítávala do celkové známky. Sice mírně, ale započítávala, takže ste třebas odpověděli na všechno správně, ale měli ste hodně hrubek a tak ste dostali trojku. Co na to říkáte, zažili jste podobnou nemoc z povolání? Přijde vám to fér, aby člověk kterýmu nejde čeština doplácel na svůj nedostatek dvakrát?

Mě tenkrát napadlo, že kdyby to takhlenc dělali všichni, mátikář, fyzikář, chemik, to by ten chudák nedokončil snad ani základku…

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? annas, manon, johana 56 před 4231 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
manon

Opravování je na místě, proč ne, ale snížení hodnocení na místě není.
Doplňuji:
Vztáhla jsem to ovšem k tomu dějepisu a dalším předmětům. Literatura jako součást českého jazyka, to je jiná, tam to nějakou váhu mít může. Stejně jako u slohových prací.

Upravil/a: manon

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
baghira

Ano, připadá mi to fér. A když vidím leckterý psaný projev na internetu (nejen zde), tak to chápu a ještě bych přitvrdil.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
hanulka11

u nás ve škole se to započítávalo do chyb
a v sešitech bylo-li těch chyb moc učitelka vytrhla stránku a muselo se to přepsat

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Jazyk mateřský by měl být základ a je logické, že prlíná do všech předmětů. Kdo se naučil češtinu, zvládal snadněji i ostatní.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Protiva

No, čeština je složitý jazyk a jakákoliv chyba může změnit význam věty. Záměnou i/y změníš celé slovo, některá slova mají různé významy, to snad víš.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Má to svou logiku, jak píše baghira. Ve škole nás učí celkové vzdělanosti, co je platné umět jeden předmět a přitom psát jak prase.
Možná učitelka ze začátku jen upozorňovala na hrubky podtržením, nu a když to některým natvrdlým nedocvaklo, tak byla nucena zákonitě přitvrdit. Některým to mohlo zůstat i dlouho po škole.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Nečetla jsem ostatní důvody, takže můj názor:
Třeva již zmíněný test z literatury – když byla chyba klasická ( Y, I, S, Z…) tak se do známky započítalo,ale až té druhé – např. 1/2 – jednička za odpovědi z testu, dvojka úprava, klasické chyby atd…
Ale v ostatních předmětech šlo o správný význam, nikoli o chyby – ta sice opravena byla a my si to měli zapamatovat do příště :)

Emví

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek