Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailemVyřešeno Zvětšení rastrovaného vektoru

Dobrý večer

Mám otázku, potřeboval bych odpověď od někoho kdo s tím má zkušenost, zatím nemám příležitost si to vyzkoušet, chci se zeptat, zda když vytvořím vektor, který potom převedu do PNG s aplha kanály (průhlednost - čímž zajistím vyhlazené hrany) a pak to PNG zvětším, zda dojde ke ztrátě kvality nebo se to bude chovat jako vektor.

Děkuji za odpověď

Předmět Autor Datum
Keďže png nie je vektorový formát, bude sa to bude chovať ako každá bitmapa, takže zväčšením nevyhnu…
deadhead 06.11.2010 18:45
deadhead
Jojo díky už jsem se přesvědčil, stačilo přece použít na to PNG v editoru lupu a hned šlo vidět tu d…
marečkupodejtemipero 07.11.2010 11:01
marečkupodejtemipero
průhlednost - čímž zajistím vyhlazené hrany co má průhlednost společného s vyhlazením hran? situace…
lední brtník 06.11.2010 21:01
lední brtník
Myslel jsem to tak, že když převedeš vektor na PNG a mrkneš na něj v editoru, uvidíš pod lupou že ty…
marečkupodejtemipero 07.11.2010 11:04
marečkupodejtemipero
Když máš originál, který je vektor (svg, cdr,...), tak ho uložím jako bitmapu (tiff, bmp) s daným ro…
FixExa 06.11.2010 22:30
FixExa
PNG je bezztrátový formát.
host 06.11.2010 22:43
host
Jo, sorry to mi ujelo.
FixExa 06.11.2010 22:51
FixExa
Na práci si udělat velký, třeba i *.bmp a pak vždy jen zmenšit, "uložit jako" (třeba ten *.png) a pr…
Kráťa 07.11.2010 01:54
Kráťa
Pravda, já to dělal naopak a tak se kvalita ztrácela a byly tam "kostičky" :) poslední
marečkupodejtemipero 07.11.2010 11:05
marečkupodejtemipero

Jojo díky už jsem se přesvědčil, stačilo přece použít na to PNG v editoru lupu a hned šlo vidět tu deformaci. Vyřešil jsem to přesně podle tebe, export do png byl ve velké velikosti a pak už jen zmenšovat bez ztráty. Ne naopak.

průhlednost - čímž zajistím vyhlazené hrany

co má průhlednost společného s vyhlazením hran?
situace se naopak může zhoršit. pokud použiješ antialiasling pro vyhlazení a potom převedeš barvu pozadí na průhlednou, dostaneš kolem objektu přechod mezi barvou objektu a původní barvou podkladu který už nebude průhledný, naopak v kontrastu s jinou barvou pozadí může být rušivě viditelný.

Myslel jsem to tak, že když převedeš vektor na PNG a mrkneš na něj v editoru, uvidíš pod lupou že ty vyhlazené hrany jsou zařízeny v rastru tak, že okraje jsou částečně zprůhledněné, aby došlo k tomu "klamu", že to není rastr, nýbrž právě vektor.
A ne, já jsem průhledné pozadí měl už když jsem tvořil vektor, pak jsem to převedl na rastr (png) a pozadí průhledné zůstalo. Teď když ve hře ten obrázek se pohybuje (xiao panáček) tak má hrany částečně zprůhledněné, nemá je částečně zbarvené např. na bílo.
Ale už se mi to taky stalo, že to nebylo průhledné ale byla tam nějaká ta barva a pak když se ten panáček dostal na tmavé pozadí - fůj...

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru