Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Záměna Intel platformy áemdéčkem (v sestavě)

Syn známého si papírově poskládal PC sestavu na Intel platformě (hry), ale tatík by rád dostal cenu trochu níže (MB+CPU = 10.000 Kč).

Deska: Gigabyte GA-X58-USB3 - Intel X58
CPU: Intel Core i7-950

K tomu 3x2GB RAM (DDR3/1600), ATI 5870, disky... Počítá se se SATA 6GB/s, USB3.

Jakou mu navrhnout levnější, ale výkonově rovnocennou kombinaci MB a CPU (popř. RAM) na AMD platformě? Podotýkám, jedná se o herní PC (nechce slabší kartu, ani čekat na lepší 6xxx). OS: Win7/64bit. AMD jsem nikdy neměl, nesleduji to - ale 6GB RAM asi nepůjde, co? Budou muset stačit 4?

Díky

Předmět Autor Datum
AMD varianta pro uživatele (rozumněj ne pro geeka, který první co udělá bude přetaktovávat CPU, GPU,…
Karloushek 04.11.2010 10:17
Karloushek
RAM: klidně i 6GB, ale musí tam dát Win7, na XP je maximum 3GB. 6 GB bolo koli tomu, ze u toho Inte…
Michal2 04.11.2010 10:58
Michal2
Souhlasím, měl jsem to tam napsat. Win XP nejsou v 64b variantě, takže proto to omezení.
Karloushek 04.11.2010 11:13
Karloushek
Win XP nejsou v 64b variantě, takže proto to omezení. su, ale nebolo to zrovna stastne riesenie
Michal2 04.11.2010 11:19
Michal2
V zadání jsem psal, že se OS chce Win7/64 :-)
L-Core 04.11.2010 11:24
L-Core
jj, viem, toto bol rozhovor trosku mimo - nicmene, ako uz pisal mif, za ten i7 tazko najdes vykonovo…
Michal2 04.11.2010 11:41
Michal2
Ano, hry jsou primární (z hlediska potřebného výkonu). Případný Facebook, Excel či Winamp rozjede na…
L-Core 04.11.2010 12:47
L-Core
Ten Intel je celkem nářez, v aplikačních testech válcuje i šestijádra od AMD. Nahradit to můžeš Phen…
mif 04.11.2010 10:19
mif
Četl jsem test PhenomII X6 1055T, viz http://pctuning.tyden.cz/hardware/procesory-pameti /18002-amd-…
L-Core 04.11.2010 11:46
L-Core
Gigabyte GA-890FXA-UD5 - AMD 890FX http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=7711 7 AMD Phenom…
M-Pol 04.11.2010 11:59
M-Pol
Navíc ten tvůj návrh je proti i7-950 s 6GB RAM snad ještě dražší..
L-Core 04.11.2010 12:36
L-Core
Není je o asi 1200,- levnější.
M-Pol 04.11.2010 12:44
M-Pol
Ale místo 6GB RAM máš 8 Chtěl tyhle: http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=6118 8 edit: Tak…
L-Core 04.11.2010 12:48
L-Core
Pěkný test. A jak jste sám viděl, vliv procesoru na hry je téměř nulový. Rozdíl v FPS v jednotkách.…
Karloushek 04.11.2010 12:36
Karloushek
Nulový vliv byl proto, že velkým limitem byla nic-moc grafická karta. Dále byly testovány "nijaké" h…
L-Core 04.11.2010 12:42
L-Core
Nulový vliv by byl i s jinou grafickou kartou. ArmaII není zrovna moc objektivní hra na testování (r…
Karloushek 04.11.2010 12:58
Karloushek
Jiný test, cenově skoro srovnatelného X6 1090: http://extrahardware.cnews.cz/amd-phenom-ii-x6-109 0t…
L-Core 04.11.2010 13:29
L-Core
Jestli ale chce Váš známý mermomoci utratit více peněz a mít větší účet za elektriku, je to ta nejle…
MM_tank 05.11.2010 10:33
MM_tank
Když už tady debatíte o CPU, nemohl bys mi vysvětlit rozdíl mezi Dual Core a Core 2 Duo? Pochopil js… poslední
kočičák 11.11.2010 22:51
kočičák
Opat tu odznelo milion nazorov a opat je to o tom, ze vybrat "spravny" bude tazke. 6GB je blbost, ne…
fleg 04.11.2010 13:14
fleg
Myslím, že 6GB až taková blbost není. PC by mělo pár roků beze změn vydržet (nechtějí do něho co půl…
L-Core 04.11.2010 13:25
L-Core
V hernom priemysle uz roky nic neslo skokovo, narocnost hier co sa tyka pamati stupa velmi pozvolna…
fleg 04.11.2010 16:51
fleg
Ono u maximalnych high-endov sa neda moc setrit, vsetky firmy highend produkty predrazuju (ptz najpr…
MM.. 04.11.2010 20:20
MM..
Jen ještě k těm pamětem: nevím jak hry (opravdu nevím :-)), ale nedávno jsem přidával grafičce pro p…
mif 05.11.2010 09:15
mif
Akykolvek graficky program ti dokaze zozrat akukolvek ramku, grafici su ozaj specificky v tomto a aj…
fleg 05.11.2010 18:01
fleg
Jakou mu navrhnout levnější, ale výkonově rovnocennou kombinaci MB a CPU (popř. RAM) na AMD platform…
MM_tank 05.11.2010 10:29
MM_tank

AMD varianta pro uživatele (rozumněj ne pro geeka, který první co udělá bude přetaktovávat CPU, GPU, i RAM):

Deska: Gigabyte GA-870A-UD3 - AMD 870
CPU: AMD Athlon II X4 640
RAM: klidně i 6GB, ale musí tam dát Win7, na XP je maximum 3GB.

Není výkonnově rovnocená, protože to nemá cenu. O co jde?
Jde o to, že procesor není až tak důležitý pro hry (nehraje-li letecké simulátory, pak je to naopak). Důležitá je grafika.

Ten Intel je celkem nářez, v aplikačních testech válcuje i šestijádra od AMD. Nahradit to můžeš Phenomem II X6 na adekvátní desce, ale obávám se, že si výkonově určitě pohoršíš. Na hry ale klidně zvol AMD - dal bych tam Phenom II X6 1055T na kvalitní desce se základní AMD870 (úspora bude cca tři litry za komplet). Nebo vysokotaktované čtyřjádro (Phenom II X4 965).

edit: Jo, a ta prkna: buď něco z Asus EVO (Asus M4A87TD EVO - AMD 870) nebo GB UD3 (Gigabyte GA-870A-UD3 - AMD 870). Desky jsou levné a vynikající - sám je používám.

edit2: AMD neumí trojkanál, takže buď to poskládáš (2x2GB + 2x1GB), nebo tam rovnou nacpi 2x4GB (lepší řešení z hlediska teplot).

Četl jsem test PhenomII X6 1055T, viz http://pctuning.tyden.cz/hardware/procesory-pameti /18002-amd-phenom-ii-x6-1055t-sest-jader-temer-pro -kazdeho

Podle něho to ve hrách vypadá skoro stejně, jako i i7-950, ale dále z diskuze vyplývá, že byly testovány noc moc hry na nic moc grafice (u GTA4 na 5970 by byl rozdíl asi podstatně větší). Zkusím pohledat ještě jinde, ale rozhodnutí nechám na nich. Nakonec, může něco uštřit třeba na skříni (1k) či vypustit zvukovku (1k).

Nulový vliv byl proto, že velkým limitem byla nic-moc grafická karta. Dále byly testovány "nijaké" hry (chybí mi Crysis, Metro a podobné zabijáky výkonu). U GTA4, Arma II a možná dalších má zase naopak procesor vliv značný.

Z toho důvodu mi příjde ten test trochu tendenční, neobjektivní.

Více peněz utrácet samozřejmě zbytečně nechce, ale třeba kombinace, kterou navrhl kolega M-Pol kousek výše, stojí prakticky stejně jako intelácká varianta s i7-950.

Opat tu odznelo milion nazorov a opat je to o tom, ze vybrat "spravny" bude tazke.
6GB je blbost, nepoznam hru co by "zozrala" viac ako 4GB, dokonca si neviem spomenut ani na >3GB aj ked sa mi nieco mari. ALe urcite je to "cool" mat v pc 6GB, resp 8GB.
X4 je mainstream a dobry herny zaklad, 6jadrove Phenomy uz smelo konkuruju i7 (i5 porazaju v pohode), doska mi pride najlepsia varianta co navrhok Mif (870 chipset) a ak sa zmestis s cenou s tym Phenomom tak budes urcite spokojny.
Opat chcem zdoraznit ak herny pc tak jednoznacne na AMD platforme kvoli vyrazne vyssiemu pomeru cena/vykon.

Myslím, že 6GB až taková blbost není. PC by mělo pár roků beze změn vydržet (nechtějí do něho co půl roku rýpat) a kdoví, co bude třeba za rok a půl. Rozdíl v ceně mezi 4 a 6 GB je s ohledem na cenu sestavy zanedbatelný.

Já chtěl (protože AMD vůbec neznám) akorát doporučit možnou a levnější náhradu za i7-950. X6 1055 vyjde o pár tisíc levněji, X6 1090 příjde skoro na stejné peníze.

Varianty i5 či X4 nechtějí, přestože dneska třeba stačí. Za rok a půl ale bude (u nových her) rozdíl oproti i7/X6 poznat.

Jakési informace jsem získal, takto jim je předám - a ať se rozhodnou sami.

Ono u maximalnych high-endov sa neda moc setrit, vsetky firmy highend produkty predrazuju (ptz najprv chcu vyzmykat prachatych ktori musia mat vsetko hned aby mali vacsieho :) Rozumne usetrit sa da niekde jeden rad pod highendom apod. kde rozdiel vykonu je mensi ako rozdiel ceny. Ak chce ale maximum tak si musi priplatit.

Jen ještě k těm pamětem: nevím jak hry (opravdu nevím :-)), ale nedávno jsem přidával grafičce pro práci s Adobe PC Suite další dvě giga ke stávajícím čtyřem (W7 Proff 64). Byl jsem téměř konsternován brutálním subjektivním zrychlením všeho, co se onoho grafického balíku týkalo - tudíž teze typu "stačí čtyři, víc je zbytečnost" nelze globalizovat. Záleží na softu (a asi i na konkrétní hře), co si dokáže z RAMky "uzmout".

Akykolvek graficky program ti dokaze zozrat akukolvek ramku, grafici su ozaj specificky v tomto a aj preto vsetci robia na 64b. U grafikov som nevidel <8GB ram. Hovorim vsak o prefesionalnych grafikoch a profesionalnych programoch, takze trvam na tom, co som povedal...pre domace pouzitie stacia 4GB.
Ak si vsak profesionalny grafik a robis doma dennodenne s 800MB subormi tak preco nie, ale to uz nie je u mna domace pouzitie aj ked s tym pracujes doma;o).

Jakou mu navrhnout levnější, ale výkonově rovnocennou kombinaci MB a CPU (popř. RAM) na AMD platformě? ?

NE. Levnější ano,výkonově rovnocennou ne. Teoreticky v pár programech tuto kombinace dožene šestijádro od amd. Ovšem moc bys stejně neušetřil (dvojka podle mě není zas až tak moc u takové sestavy).

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru