Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem jak probíha reklamace pevného disku?

zdravím,

před rokem jsem koupil v alze NAS synology ds211j a 2 disky. mám to v RAID 1, dnes mi NAS napsal že "...místo je v omezeném režimu, podívejte se které disky selhávají..." a vidím jen jeden disk. z toho usuzuji že ten druhý je špatný. a mám několik dotazů:

1/ jak poznat že ten disk je opravdu špatný, mám ho připojit do jiného počítače a bádat co se děje - teoreticky je možná chyba v NASu

2/ když to pošlu do ALZY jako reklamaci, jakým způsobem to oni ověřují, jen sjedou SMART nebo připojí do pc a zkoumají to

3/ pokud by byl jen nabořený nějaký zavaděč, a ALZA to vyhodnotí jako reklamaci a pošle nový disk, mám se obávat že se bude někdy někdo přehrabovat v mých datech na tom původním disku co v alze zůstal?

4/ pokud to "opraví" a pošlou zpět, mám se obávat to použít a radši to nepoužívat v ostrém provozu?

díky
ssa

Předmět Autor Datum
1. disk můžeš vyjmout a otestovat v PC pomocí nástrojů od výrobce 2. Alza nic neřeší, vadné disky př…
touchwood 10.04.2012 13:07
touchwood
Stejný disk "po opravě" (+data na něm) se ti nikdy zpět nevrátí. Pak je otázka, co je lepší: - ožele…
L-Core 10.04.2012 14:49
L-Core
Absolútny súhlas. Akokoľvek sú drahé, je vhodné sa na disky pozerať ako na spotrebný materiál. poslední
pilot 10.04.2012 15:41
pilot

1. disk můžeš vyjmout a otestovat v PC pomocí nástrojů od výrobce
2. Alza nic neřeší, vadné disky předají autorizovanému servisu nebo přímo výrobci
3. viz bod č.1 - otestovat si "zavaděč" (cokoli si pod tímto termínem představuješ) můžeš sám, pokud máš na disku citlivá data, je samozřejmě na místě je smazat nástroji k tomu určenými (několikanásobný přepis disku). Nicméně v praxi se to dělá tak, že opravdu důležitá data jsou buď spolehlivě šifrována NEBO majitel zcela rezignuje na reklamaci disku a tento nahrazuje nově zakoupeným a vadný sám nevratně zničí (např. velkým kladivem)
4. tento dotaz jsem naprosto nepochopil. Disky se opravují většinou výměnou, jediná výjimka je (pokud vím) Seagate, který disky opravené prodává levně OEM výrobcům jako "refurbished", případně je v rámci RMA mění koncovým spotřebitelům - jedná se ovšem o disky, které prošly továrním "vynulováním" a komplexním otestováním. Pokud ses domníval, že se ti vrátí tvůj původní disk, jsi zcela na omylu.

Stejný disk "po opravě" (+data na něm) se ti nikdy zpět nevrátí. Pak je otázka, co je lepší:
- oželet těch pár tisíc za disk a nereklamovat
- reklamovat a riskovat, že se v datech někdo hrabat bude (čím více by servis - hlavně nějaký malý/místní - prohlašoval "...nás data vůbec nezajímají, disky opravujeme pořád...", tím více bych jim nevěřil. Na jejich místě bych se asi taky podíval, o co se klient tak bojí)

Nedovedu si představit, že bych reklamoval disk, ani kdyby stál 20 tisíc. Data klientů mají mnohem vyšší hodnotu. Ale pokud by disk klekl ihned po instalaci systému a nebyly by na něm žádná data, pak bych reklamoval.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru