Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailemVyřešeno kdo je majitelem licence Windows?

Dobrý den!
Koupil jsem si jako druhý PC, starší počítač bez OS (měl totiž zničený HDD disk). Koupil a namontoval jsem nový HDD a nainstaloval jsem si na něm Linux. Všimnul jsem si ale, že šasi obsahuje originál licencní štítek "Windows XP Home edition" i se seriovým číslem. Tak mě napadá, kdo je vlastně majitelem této verze? Když jsem jej totiž kupoval, tak prodejce vyloženě uváděl "PC je bez OS". Žádne doklady o koupi OS tudíž nemám! Takže jsem předpokládal, že licenční číslo použil on pro sebe a já mám na šasi PC pouze jeho štítek. Žádnou značku OEM tam nevidím, takže je to asi přenositelná verze.

děkuji za odpověď Lupkovič

Předmět Autor Datum
... "verze" - měl jsem na mysli licence
lupkovic 07.08.2011 10:55
lupkovic
zkušebně tam foukni nějaký volný disk a spustit instalaci windows: buď ti to půjde aktivovat, nebo n…
lední brtník 07.08.2011 12:08
lední brtník
Odpověď je velmi prostá - ta nálepka je licence. A to doslova. OEM licence totiž je po aktivaci “nav…
touchwood 07.08.2011 13:34
touchwood
Re touchwood Děkuji za celkem fundovanou odpověď. To vysvětlení pro OEM verzi bych celkem chápal. Ja…
lupkovic 07.08.2011 14:03
lupkovic
jestli se nemylim, tak ke krabicove verzi se zadny stitek nedava, tudiz mas OEM verzi, ktera je od H…
RedMaX 07.08.2011 14:11
RedMaX
já jsem ke krabicové verzi měl aji štítek, ale je to už minimálně 2roky zpátky, nevím jak to je teď
hanys888 07.08.2011 15:05
hanys888
a co si představuješ pod pojmem "krabicová verze"? Windows XP Pro v krabicové verzi se dodávaly v p…
touchwood 07.08.2011 18:37
touchwood
ta znamka samostatne ziadnu financnu hodnotu NEMA pretoze je to urcite OEM sticker a ten sa neda odd…
MM.. 07.08.2011 18:04
MM..
krabicová verze má booklet a nálepku (mimochodem žlutou) nalepenou na něm. Na bedny počítačů se lepí…
touchwood 07.08.2011 18:33
touchwood
když nepůjde, tak stačí zavolat na callcentrum MS a oni to velice rádi přeregistrují na jeho HW :) .…
tomas.kulhanek 08.08.2011 08:52
tomas.kulhanek
Co mas napisane v riadku tam kde je to "OEM Name Here" tu na obrazkoch? http://www.oit.umn.edu/safe-…
MM.. 07.08.2011 18:03
MM..
děkuji všem za názory, hlavně " MM..", jehož snímek štítku OEM verze mě přesvědčil o tom, že ta lice…
lupkovic 07.08.2011 21:52
lupkovic
OMFG! "OEM name here" je místo, kam se dává název velkovýrobce OEM, např. Dell, Autocont apod. ALE T…
touchwood 07.08.2011 22:14
touchwood
ještě se omlouvám MM.. zapomněl jsem reagovat Za OEM nic napsané nemám, protože to OEM na štítku vůb…
lupkovic 07.08.2011 21:55
lupkovic
Ještě pro touchwood a tu narážku na můj obrat "de facto", ale i "de jure". Uznávám, že by člověk nem…
lupkovic 07.08.2011 22:11
lupkovic
de facto = faktický stav (tj. realita) = ty máš nálepku is kompletní budkou de iure = právní stav (t…
touchwood 07.08.2011 22:17
touchwood
Pro touchwood to už nezní tak pohrdavě. No vždyť o to mi celou dobu jde. Já mám fakticky nálepku s č…
lupkovic 07.08.2011 22:30
lupkovic
Ach jo. Že si nějaký pitomec myslel, že prodá jen bednu a licenci si nechá, to je jeho problém, on…
touchwood 07.08.2011 22:36
touchwood
no kjestli sjem dotaz od MM.. pochopil dobře tak se ptal co je napsané na tom místě kde je na obrázk…
tom.win 07.08.2011 22:18
tom.win
pro tom.win promiň nepochopil jsem to. Je tem pouze DELL (název počítače)
lupkovic 07.08.2011 22:33
lupkovic
tak ještě jinak - ten PC je opravdu Dell? Pokud ano, je to OEM a ty máš legální licenci.
touchwood 07.08.2011 22:38
touchwood
Ano je to DELL Koupil jsem ho bez OS , protože navíc měl i vadný HDD (ten jsem musel koupit nový), t…
lupkovic 07.08.2011 22:45
lupkovic
OMFG KOLIKRÁT TI TO MAJ JEŠTĚ PSÁT MÁŠ LICENCI NA TEN WIN CO JE NA TOM ŠTÍTKU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…
tom.win 07.08.2011 22:49
tom.win
Máš legální licenci Windows. edit: licence není vázána na pevný disk, není vázána ani na nějaká ins…
touchwood 07.08.2011 22:51
touchwood
Pro touchwood, Ve vší úctě cením si snahy mi pomoct, nerozumím, ale tvé větě "Pokud ano, je to OEM a…
lupkovic 07.08.2011 22:53
lupkovic
TVL NEŘEŠ A UŽ TO KONEČNĚ POCHOP MÁŠ LEGÁLNÍ LICENCI NA VERZI WINDOWS CO JE NAPSANÝ NA TOM ŠTÍŤKU NI…
tom.win 07.08.2011 22:59
tom.win
tohle by snad pochopily i malý dítě Tohle zase nechápu já.
karel 07.08.2011 23:01
karel
pardon nějak mi tam to y ujelo. Myslím tím že už mu to tu bylo vysvětleno hodněkrát a že by z toho b…
tom.win 07.08.2011 23:04
tom.win
Děkuji všem! Zatím to ukončovat nebudu, jelikož se jedná jen o dohady. Slibuji, že jak mi přijde ofi…
lupkovic 07.08.2011 23:12
lupkovic
ach jo. :-)
touchwood 07.08.2011 23:15
touchwood
OMG TAK PROČ SEM VŮBEC PÍŠEŠ KDYŽ JSOU PRO TEBE VŠECHNY ODPOVĚDI JEN DOHADI? UVĚDOM SI ŽE TU PÍŠOU I…
tom.win 07.08.2011 23:18
tom.win
Tome, v klidu... Jinak ten tazatel mi hodně moc připomíná mého souseda, taky mu musím každou blbost…
mia 08.08.2011 00:08
mia
Tak ještě jednou a NAPOSLED: - štítek COA (nálepka) je právě jednoznačným DŮKAZEM, že PC je vybaven…
touchwood 07.08.2011 23:15
touchwood
1. za těch 12 hodin od položení dotazu jsi to měl mít už 12x nainstalované a aktivované. 2. dá se o…
lední brtník 07.08.2011 23:17
lední brtník
Re: lední brtník 1. k bodu 1, jednoznačný souhlas, ale pořád to neřeší problém, jestli to bude legál…
lupkovic 07.08.2011 23:43
lupkovic
ještě dodatek pro: lední brtník Hlavní věc, kterou nevím a nemám už jak zjistit, jestli to PC (když…
lupkovic 07.08.2011 23:49
lupkovic
CO NA TOM FURT NECHÁPEŠ UŽ TI TO VYSVĚTLILY UŽ DOSTKRÁT NE? PROSTĚ ON TEN PC JAKO NOVÍ KOUPIL S LEGÁ…
tom.win 07.08.2011 23:55
tom.win
Mel bys ten stitek vyfotit, ukazat nam, my ti rekneme zda je OEM nebo neni.
Alfonz.SPO 07.08.2011 23:58
Alfonz.SPO
sry, ale to mi přijde poněkud zbytečné když nám už prozradil že tam je napsaný velkodistributor dell…
tom.win 08.08.2011 00:00
tom.win
Tak zde je to foto štítku. Je to mobilem, bohužel fotoaparát mi nic moc neříká, takže ho nevlastním.…
lupkovic 08.08.2011 00:31
lupkovic
co bys radši je lhostejno. je možné že tento windows byl aktivován pouze s tímto pc, pak bys přišel…
lední brtník 08.08.2011 01:25
lední brtník
normální OEM licence.
touchwood 08.08.2011 09:10
touchwood
Obrazek by se mel smazat
Mamut 08.08.2011 10:23
Mamut
Je jedno jestli máš nebo nemáš štítek. Policii vždy zajímá pouze doklad o koupi.
Josh 08.08.2011 10:35
Josh
To samozrejme neni pravda, nebot jako soukroma osoba si doklad o koupi schovavat opravdu nemusis. To…
Redmarx N 08.08.2011 11:56
Redmarx N
Tak to asi ředitel proti pirátské policie nám povídal nesmysli. Říkal nám že i když dostáváme od ško…
Josh 08.08.2011 12:04
Josh
to povidal :-), od te skoly to mas ale jen pujcene ne? - az dostudujes, tak uz na to mit narok nebud…
Redmarx N 08.08.2011 12:09
Redmarx N
Ne dostáváme to už "na doživotí"
Josh 08.08.2011 12:35
Josh
v tom pripade se zadnym dokladem nikomu prokazovat nemusis, nikdo te jako soukromou osobu nemuze nut…
Redmarx N 08.08.2011 12:57
Redmarx N
Děkuji všem přispěvovatelům a pokud jsem byl zmaten rozporuplností rad kolegů, to co mi přišlo z www…
lupkovic 08.08.2011 16:04
lupkovic
Kdo se moc ptá, moc se dozví....:-p
jirka44 08.08.2011 16:07
jirka44
No abych pravdu řekl, já vím míň, než jsem se ptal! Pořád mi schází informace, jestli je to verze OE…
lupkovic 08.08.2011 16:13
lupkovic
Pořád mi schází informace, jestli je to verze OEM, Já jsem tu fotku štítku neviděl, ale pokud je…
jirka44 08.08.2011 16:24
jirka44
Dal jsem jim číslo licence a oni nejsou schopni zjistit, jestli je to PC registrováno Samozřejmě,…
jirka44 08.08.2011 16:28
jirka44
LOL.. tak jsme se pobavili (já tohle čekal, s MS komunikuju celkem často a jejich odpovědi jsou psán…
touchwood 08.08.2011 21:07
touchwood
Dal jsem jim číslo licence a oni nejsou schopni zjistit, jestli je to PC registrováno, nebo né! Asi…
mia 08.08.2011 16:08
mia
pro "mia" No já nevím jak jsem psal PC jsem koupil bez OS, protože mimochodem neměl HDD. Zkoušel jse…
lupkovic 08.08.2011 16:27
lupkovic
Kdy už konečně pochopíš, že SW není nikdy vázaný na nějaký HDD. Tys koupil PC s OEM licencí Windows.…
touchwood 08.08.2011 17:54
touchwood
Jen skromný dotaz. On koupil jen budku se štítkem, z původního HW prodaného s licencí nemusí být v d…
paulpol 08.08.2011 19:17
paulpol
do dellí budky jen tak nějakou desku nestrčíš, tam je hodně věcí atyp...
touchwood 08.08.2011 19:26
touchwood
Nezbývá než Ti věřit.:-)
paulpol 08.08.2011 19:36
paulpol
Musíš mu věřit. Desky DELL nejsou dělány v běžným formátu, ale jsou ušity na míru podle bedny, tedy…
Prasak 08.08.2011 20:26
Prasak
Takže mi přišlo rozřešení z Microsoftu a bohužel navzdory radám všech, kteří tvrdí, že jsem majitele…
lupkovic 08.08.2011 21:44
lupkovic
je to marný....
jirka44 08.08.2011 21:54
jirka44
Jo, pan bude asi politik. Asi jak obama. Ten dnes este len otvoril hubu a Dow jones hned na to padol…
MM.. 09.08.2011 00:48
MM..
OMG mas pocitac Dell s neoddelitelnou OEM licenciu Windows XP od Dell. Ked ti ta jedna linecia nesta…
MM.. 09.08.2011 00:49
MM..
A este ak to mas na doma (ako sukromna osoba) tak neexistuje ziaden zakon ktory by sukromne osoby nu… poslední
MM.. 09.08.2011 01:08
MM..
panebože
slepej 08.08.2011 20:12
slepej
OMFG, ONI TO PÍŠOU TAKHLE DEBILNĚ ABY SE NA TO KAŽDÝ VYSRAL A KOUPIL SI NOVÍ OS (JSOU TO PROSTĚ SVIN…
tom.win 08.08.2011 22:54
tom.win
no někdo si myslí, že microsoft je víc než právník či soud, tak ho nechme přitom, né? já ms v tomto…
slepej 09.08.2011 00:40
slepej

Odpověď je velmi prostá - ta nálepka je licence. A to doslova. OEM licence totiž je po aktivaci “navždy“ svázána s HW počítače, na kterém byla aktivována a na který byla nalepena nálepka. Prodej takového PC se odehrává VŽDY s touto licencí, nelze je oddělit.
Takže tak jako tak ses stal právoplatným majitelem licence na Windows, naopak původní majitel tuto licenci používá nelegálně a de facto i de iure na tvůj úkor.

Obráceně, krabicová verze se neváže na HW, ale k jejímu odprodeji potřebuješ souhlas vlastníka autorských práv.

Re touchwood
Děkuji za celkem fundovanou odpověď. To vysvětlení pro OEM verzi bych celkem chápal. Jak jsem ale psal, na nálepce OEM označení není, takže se dá předpokládat, že je to krabicová verze. Jelikož už nemám kontakt na původního majitele, nemám jak se zeptat. Možná se opravdu s tímto PC rozloučil i s OS a přešel koupí nového PC třeba na Win 7. Takže pořád mi vrtá hlavou - Je majitelem licence MR...-.....-.....-.....-..... on, nebo já. Protože pokud by to opravdu byla krabicová verze a bral bych Vaše vysvětlení, i když on by se prodejem PC vzdal používání této licence (přešel by s koupí nového PC na jiný OS), já bych v tom případě stále nebyl majitelem licence, jelikož jsme nijak nepřeváděli ty autorské práva. Naopak při prodeji mě jasně upozornil, že PC je bez OS. Tak mi není jasné, jestli to upozornění že tam ten OS není bylo jen proto, že tam kvůli chybějicímu disku fyzicky opravdu nebyl nainstalován. Nebo tím chtěl říct "Tuto licenci si uchovávám pro sebe". Takže co mě zajímá, jakou hodnotu pro mně má ta známka. Cenu plné licence (za hezkých 1000kč i s HW), nebo žádnou. Nebo jinak, čím se prokazuji, že já jsem majitelem licencované krabicové verze? Opravňuje mě ta známka k tomu zaregistrovat se pod touto licencí? Ne jen "de facto", ale i "de jure".

a co si představuješ pod pojmem "krabicová verze"?

Windows XP Pro v krabicové verzi se dodávaly v pěkné modré krabici s motivy nabídky Start. Windows 7 krabicové se prodávají v "zaoblené" krabičce, která je zastrčena do potištěného obalu (černý v případě Ultimate verze).

[http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ6F8wSlHT vqwBMwYIwP9QWhbQJZhozCnHRfIcGo28jjvQl3H002w]
[http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSGuvmsRmx A_0N0GD76xCtL47lfOt3kGZazhFaF_sY2mjhkVyS6Pg]

Ceny obou SW ve své době byly okolo 8000Kč s DPH.

Pokud jsi měl něco jinak, byla to OEM licence. (WinXP OEM se prodávaly zatavené se sešitkem "Začínáme" v celofánu, Win7 OEM se prodávají v klasickém poloprůhledném DVD boxu.)

[http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQaqT1p3r4 ZPuNuE3VpN-qMGb5dUQNUpYdyHDBHT6zIvf7IA4-7]
[http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTHw8oAhdI 83J_BEE37AlT5u0HdWrshqp9uTH-KIGUSbIvEIQ5d]

krabicová verze má booklet a nálepku (mimochodem žlutou) nalepenou na něm. Na bedny počítačů se lepí VÝHRADNĚ OEM licence. A samozřejmě žádný nápis OEM tam být nemusí.

A znova: OEM licence je po instalaci a aktivaci NEDÍLNOU SOUČÁSTÍ PC, na kterém byla aktivována. Tečka.

Ne jen "de facto", ale i "de jure".

Zkus si vygooglit, co ta slova znamenají, pak ti dojde, jakou kravinu jsi napsal.

děkuji všem za názory, hlavně " MM..", jehož snímek štítku OEM verze mě přesvědčil o tom, že ta licence asi patří nadále prodejci (já jsem tedy nekoupil PC s OEM verí, ale pouze HW PC a o to mi šlo). Na svou obranu jen musím říct, že jsem se ve svém příspěvku zmiňoval o tom, že na štítku OEM nevidím, takže ta licence asi bude majetkem prodavajicího, nemám nic proti tomu, že si ji ponechal, jen jsem nevěděl jak to je. Necítím se nijak poškozen, PC jsem koupil s upozorněním , že je bez OS, jen mě trochu zarážejí, některé až nepříjemné reakce. Můj dotaz jen zněl, Koupil jsem PC bez OS (v té době jsem ho nepotřeboval, používal jsem LINUX). Teď ale si s LINUXEM nějak nerozumím, tak mě napadlo, pokud to je OEM verze, jestli by nebylo legálni, nainstalovat si tam ten "Windows XP Home edition" s tím licenčním číslem. Pokud to OEM verze není, je mi jasné, že jej instalovat nesmím a nebudu!

ještě jednou děkuji všem a omlouvám se těm, které jsem popudil svou neznalostí

OMFG! "OEM name here" je místo, kam se dává název velkovýrobce OEM, např. Dell, Autocont apod. ALE TO NEZNAMENÁ, ŽE TO NENÍ OEM! Navíc OEM štítky pro malovýrobce měly úplně jinačí texty, a NAVÍC tam není poslední verze OEM nálepky (žlutozelená).

Obecně (a doufám naposled): NEEXISTUJE žádná jiná licence než OEM, která by měla licenční štítek nalepený na krabici od PC. TEČKA!

Při vší úctě k MM, tady spíš vnáší zmatek. Stačilo říct, že OEM se vyznačuje tím a právě tím, že svou licenci má nalepenou na kastli a je po problému.

P.S.: Přesvědčte mě, že existuje JINÁ licence MS OS než OEM, jejíž licenční číslo se lepí na budku (kromě tzv. "legalizační sady (jedna z verzí)", což je ale licenčně ve výsledku ZASE OEM)

Ještě pro touchwood a tu narážku na můj obrat "de facto", ale i "de jure". Uznávám, že by člověk neměl používat fráze, kterým nerozumí. Někde jsem to ale četl a připadalo mi to výstižné. "de facto" (fakticky) – někomu řeknu, tu máš mé auto, používej ho jak uznáš za vhodné. "de jure" (podle práva) nemáš na toto žádnou záruku, kdykoli to popřu, podle zákona budeš popotahovaný za neoprávněné užívání. Schválně jsem to dal do Gogole a nic moc mi to nenašlo (o to mi ale vůbec nejde), asi jsi inteligentnější!

Pro touchwood to už nezní tak pohrdavě. No vždyť o to mi celou dobu jde. Já mám fakticky nálepku s číslem licence, ale jsem skutečně (podle práva) oprávněn používat tuto licenci? Napsal jsem už raději i na Microsoft.cz Co oni na to. Mě nejdo o to, že jsem byl podveden NEBYL, PC JSEM KOUPIL BEZ OS. Jen mě napadlo, jestli s tou koupí toho PC jsem náhodou nekoupil i práva na ten OS. Nijak nechci poškozovat prodejce. Co nabízel, to prodal, s koupí jsem spokojen!!! Asi to tu nevyřešíme. Přesto děkuji

Pro touchwood,
Ve vší úctě cením si snahy mi pomoct, nerozumím, ale tvé větě "Pokud ano, je to OEM a ty máš legální licenci".Toto pravě nevím. Koupil jsem pouze HW, bez OS (v té době jsem jej nepotřeboval). Dnes by se i hodil, ale zase nevím na čem jsem. Jinak děkuji za trpělivost za mou "natroublost"

TVL NEŘEŠ A UŽ TO KONEČNĚ POCHOP MÁŠ LEGÁLNÍ LICENCI NA VERZI WINDOWS CO JE NAPSANÝ NA TOM ŠTÍŤKU NIC VÍC SNAD VĚDĚT NEPOTŘEBUJEŠ TO ŽE PRODEJ CO UVEDL ŽE JE BEZ OS ASI MYSLEL ŽE TAM NENÍ NAINSTALOVANÍ)JAK BY MOHL KDYŽ TAM NEBLY HDD) A ŽE K TOMU NENÍ ANI INSTALAČNÍ CD, A BUĎ SI NEUVĚDOMIL ŽE TAM JE ŠTÍTEK S LICENCÍ A NEBO PŘEDPOKLÁDAL ŽE TO VÁM BUDE JASNÉ ŽE MÁTE LICENCI NA TEN WINDOWS. ALE TO JE UÚPLNĚ JEDNO PROSTĚ MÁTE LEGÁLNÍ LICENCI NA WONDOWS A JE TO UŽ TO NEŘEŠTE. nic proti ale tohle by snad pochopily i malý dítě

OMG TAK PROČ SEM VŮBEC PÍŠEŠ KDYŽ JSOU PRO TEBE VŠECHNY ODPOVĚDI JEN DOHADI? UVĚDOM SI ŽE TU PÍŠOU I LIDÉ KTERÍ S PC PRACUJÍ A MAJ SNÍM HODNĚ ZKUŠENOSTÍ NEŘÍKÁM ŽE VŠICHNY (ZROVNA JÁ JSEM 15 LETÝ KLUK KTERÝ JDE DO 9.TŘÍDY)ALE NIKDO TI TADY NENAPÍŠE ŽÁDNOU BLBOST A KDYŽ JO TAK TO OSTATNÍ HNED ŘEKNOU ŽE TO JE ÚPLNÁ HOVADINA NEBO ŽE TO JE TROCHU JINAK ATD. TAKŽE JESTLI NEMÁŠ DŮVĚRU K PORADNĚ TAK PŘOČ SEM VŮBEC PÍŠEŠ?

Tome, v klidu... Jinak ten tazatel mi hodně moc připomíná mého souseda, taky mu musím každou blbost vysvětlit desetkrát, než se na ni za pět minut zeptá pojedenácté jinak...

Pro tazatele: Počítač byl prodáván bez OS, ani jinak být prodán nemohl, když měl vadný harddisk. Na čem jiném by ten OS mohl být nainstalován? Tedy fyzicky tam OS nebyl, nicméně licence k OS tam fakticky je a je platná. K instalačnímu CD - velcí výrobci, mezi něž patří i DELL, mají upravená instalační CD tak, aby pokud možno nebylo nutné zadávat sériové číslo a Wokna byly po instalaci rovnou aktivované, tuším že je tam jiný OEMBIOS.BIN. Normální instalační CD nebudou brát sériová čísla od DELLu, HP..., takže pokud je tam DELL, tak si někde (ulož.to, rapidshare...) sežeň dellácký CD.

Tak ještě jednou a NAPOSLED:

- štítek COA (nálepka) je právě jednoznačným DŮKAZEM, že PC je vybaven licencí na verzi Windows, která je napsána na tom štítku.
- tvrdí-li někdo něco jiného, tvrdí tak neopodstatněně a v rozporu s EULA pod kterou je licence OEM Windows distribuována
- nepotřebuješ instalační médium, ani "svolení" původního majitele
- jako instalační médium můžeš použít jakékoli instalační CD dané verze, ale ideální je použít orignál CD od Dellu, to nebude vyžadovat ani zadání sériového čísla, ani aktivaci.

1. za těch 12 hodin od položení dotazu jsi to měl mít už 12x nainstalované a aktivované.

2. dá se oem licence aktivovat na jiný hw (minulým majitelem)? podle pravidel ms ne, ale jde to. jedině zkusit.

3. jestli je na coa štítku napsáno "dell", můžeš mít problém sehnat instalační médium, ke kterému by product key pasoval. čili se může stát že máš sice licenci, ale nemáš to jak nainstalovat. opět viz 1)

Re: lední brtník
1. k bodu 1, jednoznačný souhlas, ale pořád to neřeší problém, jestli to bude legální, nebo né. Nelegálnímu bych se raději vyhnul
2. k bodu 2 myslím si že určitě né a není to ani můj případ, HW je stejný (vlastně má pouze jiný HDD a grafickou kartu)
3. myslel jsem (myslím pořád), že instalční CD WIN je vždy stejné, pro aktivaci je pak důležitý jen ten key nebo se pletu? Instaloval jsem už celkem dost PC a pokud jsem měl problém, nikdy né s „Key“, ale s ovládači.
Děkuji za reakci

CO NA TOM FURT NECHÁPEŠ UŽ TI TO VYSVĚTLILY UŽ DOSTKRÁT NE? PROSTĚ ON TEN PC JAKO NOVÍ KOUPIL S LEGÁLNĚ NAINSTALOVANÍM WINDOWS PŘÍMO OD VÝROBCE DELL S OEM LICENCÍ A TA LICENCE JE TEĎ TVOJE PROTOŽE SAMOTNÁ TA LICENCE JE TEN ŠTÍTEK KTERÝ SI OD NĚJ KOUPIL STÍM HARDWAREM. TAKŽE CO FURT ŘEŠÍŠ PROSTĚ MÁŠ LEGÁLNÍ OEM LICENCI NA WINDOWS

Děkuji všem přispěvovatelům a pokud jsem byl zmaten rozporuplností rad kolegů, to co mi přišlo z www.Microsoft.cz Mě překvapilo úplně. Pro všechny uvádím odpověď. Budu rád, když se k tomu ještě vyjádříte, ale už to jde opravdu mimo mě, protože toto mi rozum nebere! Dal jsem jim číslo licence a oni nejsou schopni zjistit, jestli je to PC registrováno, nebo né! Nerozumím tomu, ale oni by snad měli?

Vážený pane Lupkoviči,

děkujeme Vám, že jste kontaktoval Zákaznické centrum společnosti Microsoft.

Pokud původní majitel uvedl, že prodává PC bez OS, není možno na tuto licenci požadovat práva pro užívání. Toto vše by muselo být vykomunikováno s původním majitelem, který může samozřejmě OEM software převést na jiného uživatele spolu s HW.http://www.microsoft.com/cze/licence/CasteDotazy/p revod/default.mspx

Pravděpodobně původní majitel zakoupil licenci OEM spolu s PC, ale podle informací, ji Vám přímo neprodal. Pokud má OEM licenci nemůže ji přenést na jiné PC, ale toto není již Vaší záležitostí.

Aby jste mohl prokázat legální nabytí softwaru, je třeba mít také doklad o nákupu se specifikací daného softwaru a take daný COA štítek. Samotný COA ale pro prokázání nestačí.

Informace:http://www.microsoft.com/cze/piratstvi/legalnisw/l egalita.mspx

Pokud máte další dotazy, neváhejte se na nás prosím obrátit.

S pozdravem a přáním krásného dne,

Zdena Lagová

Dal jsem jim číslo licence a oni nejsou schopni zjistit, jestli je to PC registrováno

Samozřejmě, že nejsou. Tyhle velkoodběratelské distribuce se totiž neaktivují na serveru Microsoftu, ale speciálním kódem v BIOSu.

Ale tohle všechno už ti vysvětlili nahoře, jenom ty to pořád nechápeš.

Kromě toho nevím, jestli chápeš rozdíl mezi aktivací a registrací.....

LOL.. tak jsme se pobavili (já tohle čekal, s MS komunikuju celkem často a jejich odpovědi jsou psány tak "svojsky" (tohle slovenské slovo na to sedí jako pr... na hrnec), že jsem čekal velkou jundu).

Celý vtip je v tom, že ta dáma se vyjádřila ke stavu, kdy kupuješ nový počítač. V okamžiku, kdys jej koupil od jiné soukromé osoby, jsou všechny její předpoklady zcela liché a platí jedna zásadní věc, a to je "vlastnost" OEM licence (svázání s HW).

viz: http://www.microsoft.com/cze/licence/CasteDotazy/d omaciuzivatel/definiceoem.mspx

D. Jaký je rozdíl mezi softwarem OEM a softwarem v krabici (FPP)?
O.

Hlavní rozdíl mezi softwarem OEM a softwarem v krabici spočívá v licenci. Software OEM je licencován pouze pro používání s počítačovým systémem, do něhož byl původně nainstalován, zatímco software v krabici lze přenést do jiného počítačového systému. Dalším rozdílem je identita poskytovatele licence. Smlouva EULA softwaru OEM je licenční smlouva mezi výrobcem počítače a koncovým uživatelem; smlouva EULA softwaru FPP je licenční smlouva mezi společností Microsoft a koncovým uživatelem.

Ty jakožto soukromník nepotřebuješ "prokazovat" vlastnictví jak fakturou, tak nějakým instalačním CD. COA je od toho, aby prokazovala nákup OEM licence.

Dal jsem jim číslo licence a oni nejsou schopni zjistit, jestli je to PC registrováno, nebo né!

Asi takhle, aktivace je povinná, registrace nikoliv, takže pokud je systém předaktivovaný nebo uživatel při aktivaci zvolil možnost "nechci registrovat, pouze aktivovat", tak má Mrkvosoft smůlu...

pro "mia" No já nevím jak jsem psal PC jsem koupil bez OS, protože mimochodem neměl HDD. Zkoušel jsem LINUX no a ten mě moc nebere, takže asi půjdu k Microsoftu. Tady jsem ale viděl možnost, jak si finančně ulevit. Chápu je to "hnusné", ale člověka to potěší, když nějaký guldén ušetří. Nic neoficiálního nechci to jen pro ty, kteří by chtěli pomoci!
stále děkuji za rady

Takže mi přišlo rozřešení z Microsoftu a bohužel navzdory radám všech, kteří tvrdí, že jsem majitelem licence, tak asi nejsem. Níže zasílám vyjádření, kterému popravdě moc nerozumím. Přijde mi to, jako "kupte si licenci znova, budete mít pokoj!" Překvapila mě ta věc, že jsem jim zaslal číslo licence a oni nejsou schopni mi říct, jestli ta licence je, nebo není aktívní.
Pokud k tomuto tématu máte něco, budu vděčný, jinak zítra to ukončím.
děkuji Lupkovič

Vážený pane Lupkoviči,

děkujeme Vám, že jste kontaktoval Zákaznické centrum společnosti Microsoft.

Pokud původní majitel uvedl, že prodává PC bez OS, není možno na tuto licenci požadovat práva pro užívání. Toto vše by muselo být vykomunikováno s původním majitelem, který může samozřejmě OEM software převést na jiného uživatele spolu s HW.http://www.microsoft.com/cze/licence/CasteDotazy/p revod/default.mspx

Pravděpodobně původní majitel zakoupil licenci OEM spolu s PC, ale podle informací, ji Vám přímo neprodal. Pokud má OEM licenci nemůže ji přenést na jiné PC, ale toto není již Vaší záležitostí.

Aby jste mohl prokázat legální nabytí softwaru, je třeba mít také doklad o nákupu se specifikací daného softwaru a take daný COA štítek. Samotný COA ale pro prokázání nestačí.

Informace:http://www.microsoft.com/cze/piratstvi/legalnisw/l egalita.mspx

Pokud máte další dotazy, neváhejte se na nás prosím obrátit.

S pozdravem a přáním krásného dne,

Zdena Lagová

Microsoft s.r.o.
Zákaznické centrum
BB Centrum, budova Alpha
Vyskočilova 1461/2a
140 00 Praha 4

Tel.: + 420 841 300 300
Fax: + 420 543 550 342
E-mail: czinfo@microsoft.com
Web: support.microsoft.com

A este ak to mas na doma (ako sukromna osoba) tak neexistuje ziaden zakon ktory by sukromne osoby nutil skladovat si uctenky. Ked taky zakon existuje tak poprosim toho pana z MS s vysokym IQ (podla ktoreho sa "neoddelitelna" licencia da zahadnym sposobom oddelit od PC) o presne cislo zakona a pragrafu, ktory sukromnu osobu nuti skladovat si uctenky.
Ked si firma tak to je potom nieco ine potom treba mat radsej aj uctenku zaarchivovanu.

OMFG, ONI TO PÍŠOU TAKHLE DEBILNĚ ABY SE NA TO KAŽDÝ VYSRAL A KOUPIL SI NOVÍ OS (JSOU TO PROSTĚ SVINĚ) POCHOP ŽE MÁŠ LICENCI NA TEN WIN PROSTĚ KDYŽ TAM NAINSTALUJEŠ TEN WINDOWS A ZADÁŠ TEN KÓD Z TOHO ŠTÍTKU TAK TO BUDEŠ MÍT VŠECHNO LEGÁLNÍ A UŽ SE NEPTEJ NA TO SAMÝ DO KOLO KDYŽ JSME TITO UŽ NĚKOLIKRÁT VYSVĚTLILY. JAK UŽ ŘEKLI JINÝ TAK SE ŽÁDNÝM DOKLADEM O KOUPI PROKAZOVAT NEMUŠÍŠ PROTOŽE SI SOUKROMÁ OSOBA DOKLADEM SE MUSÍ LEGÁLNOST OS PROKAZOVAT JEN KDYŽ TO JE FIREMNÍ PC. JÁ UŽ TI NA TO SERU NEBUDU TO TADY PSÁT JAK DEBIL FURT DO KOLA A MYSLÍM ŽE OSTATNÍ UŽ TO TAKY BRZO PŘESTANE BAVIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!! DEMENCE NA DE VŠE

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru