Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailemZamknuto kondenzační plynový kotel - od kterého výrobce?

Zdravím všechny...
a prosím o radu nebo spíš o doporučení, případně o podělení se s vlastními zkušenostmi s výměnou plynového kotle.
Máme domek postavený v r.1999 v řadové zástavbě, ve kterém je zatím obydlený prostor 2+1 a bydlí v něm dvě osoby (ve vzdálené budoucnosti je možné dodělání dalších 2 místnosti). Prozatím jsme měli plynový kotel od spol.Thermona s vestavěným zásobníkem na TV o objemu 40 litrů, využívaný jak na ohřev TV, tak na topení (obyčejný, ne kondenzační). Vydržel 13 sezón bez poruchy, dle servisáka má už ale přeslouženo (životnost je prý cca 10 let) a zjistili jsme, že nám začal kapat zásobník na vodu. Navíc potřebujeme nově vyvložkovat komín (je v něm vložka, která prý v současné době již není povolená), takže je nutné vyměnit všechno komplet.
Nakonec jsme se předběžně rozhodli pro kondenzační plynový kotel s výkonem 24 kW s odtahem spalin do komína (můžeme mít i turbo, ale ne přes zeď - kvůli té řadové zástavbě), který je závěsný (kvůli malému prostoru) a zase má vestavěný zásobník na vodu (dnes se nejvíce vyrábí s nerezovými zásobníky, jak jsme si všimli a stačil by nám i menší, než jsme měli dosud).
Poradí nám ale někdo, kterého výrobce zvolit? S Thermonou jsme byli velmi spokojení, ale ta v současné době vyrábí kotle se zásobníky o objemu min.55 litrů, což je pro nás zbytečně velké. Předvybrali jsme si původně kotel podobný tomu našemu, a to Immergas (typ Zeus), na stránkách s recenzemi kotlů si na tohoto výrobce však lidé dost často stěžovali. Všimli jsme si, že mnoho lidí doporučuje právě kondenzační plynový kotel, ale typ, který potřebujeme, vyrábí téměř všichni výrobci a parametry i cena jsou téměř stejné. Takže nevíme, kterého výrobce zvolit.
Poradí někdo, prosím? Pročetla jsem i ostatní diskuze k takovýmto dotazům, tak vím, že sem chodí i několik lidí, kteří se servisy a výměnami kotlů zabývají (nebo zabývali) profesionálně. Prosím, odpovězte.

Děkuji předem za odpovědi.:-)

loading...
Předmět Autor Datum
Já bych doporučil Buderus nebo Junkers (Junkdrs je ale vyšší cenová hladina), které montujeme. Počít…
Filuta 05.08.2012 23:18
Filuta
Dobry den.....my mame kondenzacni kotel od Thermony typ 17 kd,jsme spokojeni. Bohuzel od kotle musit…
pospa65 06.08.2012 14:50
pospa65
Zdravím.... děkuji Vám za dosavadní odpovědi. My rozhodně chceme kotel s integrovaným (vestavěným) z…
Shetlie 06.08.2012 17:29
Shetlie
Mam stejne rozmery domu jako vy. 12 na 7 metru. Topime v celem dome to znamena ze je vytapeno cele p…
pospa65 06.08.2012 18:15
pospa65
IMHO já bych si těch 10 000 na Junkerse připlatil, je to opravdu kvalita. Ale i ten Buderus je dobrý…
Filuta 07.08.2012 00:07
Filuta
Dobry den, prave se rozhodujeme co koupit a premyslime o znacce Vaillant nebo Protherm. A proto byc…
RadekW 11.08.2012 11:48
RadekW
Protherm nebrat! Dost často se kazí těsně po záruce. O co levnější jsou, o to víc vrazíte do pozáruč…
Prasak 11.08.2012 13:03
Prasak
Zdravím.... Děkuju vám oběma za cenné rady, nad tím výkonem ještě popřemýšlíme, stejně to budeme nej…
Shetlie 07.08.2012 17:26
Shetlie
Pro přibližný výpočet bych potřeboval znát přesné rozměry místnostní (šířka x délka x výška), materi…
Filuta 08.08.2012 01:34
Filuta
Zdravím.... včera jsme to konzultovali s odborníkem přímo ze servisní firmy (která zároveň i montuje…
Shetlie 08.08.2012 18:51
Shetlie
Nechci kolegu kritizovat a předem oznamuji, že není naší konkurencí. Ale.... 1) Vestavěný zásobník…
Filuta 09.08.2012 00:37
Filuta
souhlasím s Vámi. jen se chci zeptat kolik plynu spotřebujete ?
jvdc 10.02.2014 10:19
jvdc
Ahoj, my máme už 5 let Junkers ZBS 22/120S-2 MA a jsme naprosto spokojeni. Dnes se dá pořídit za 57…
Richard Ostrava 09.08.2012 11:41
Richard Ostrava
Dobry den...chtel bych jen podotknout ze kondenzacni kotel zadnou vodu nespotrebovava ba naopak odva…
pospa65 09.08.2012 15:04
pospa65
Však mě tvrzením o spotřebě vody onen "odborník" silně udivil. PS: Podle posledních informací z Evr…
Filuta 09.08.2012 15:08
Filuta
Filuto! PS: Podle posledních informací z Evropské Unie budou jiné kotle než kondenzační zakázány pro…
docent 09.08.2012 18:25
docent
To je vtip, vidíš smajlíka :-). Ale je to u těch lumpů zcela reálné...:x:
Filuta 16.08.2012 01:00
Filuta
Kondenzační kotle jsou úsporný, ale jejich největší účinnost je při vytápění otopné vody na nižší te…
Prasak 09.08.2012 22:01
Prasak
Takže jako průtokáče jsou na hovno. To tvrdím o všech průtokáčích. Teče z toho jen čůrek. Nejlepší…
Filuta 10.08.2012 00:20
Filuta
Tady mluvíte o uspornych kondenz.kotlech já mám kotel BROTJE a nevidím nějakou usporu ba naopak to c…
lubos339 09.02.2014 09:47
lubos339
zřejmě neumíte nebo špatně používáte. a nebo je ve vašem případě nevhodné mít kondezační kotel. zál…
jvdc 10.02.2014 10:16
jvdc
Bylo mi řečeno že když mám litinové radiátory a velké množství vody tak je kondenzační kotel na to d…
lubos339 10.02.2014 16:08
lubos339
jaký máte teplotní spád vody v kotly ? kondenzační kotel chce, aby se mu vracela jen mírně teplá zpá…
jvdc 10.02.2014 16:45
jvdc
Tak to nevím ale kotel je nastaven na 53 což je teplota vody v radiatorech.
lubos339 10.02.2014 17:34
lubos339
tak to je OK. a jak kotel běží ? jak často spíná když topíte ? jakou máte nastavené spínání, když to…
jvdc 10.02.2014 17:40
jvdc
kotel běží dobře a zdá se mi že když byla větší zima tak spínal dost často ale kolikrát zepne během…
lubos339 10.02.2014 18:02
lubos339
a jak výkonný kotel jste měli předtím a jak výkonný teď ?
jvdc 10.02.2014 18:26
jvdc
předtím jsem měl Destilu24KW a ted je to asi 20KW BROTJE WHBS/whbc s regulacíISR-LMU34
lubos339 11.02.2014 11:01
lubos339
Je u toho napsáno tepelný výkon od22do24KW
lubos339 11.02.2014 11:04
lubos339
opravdu mě zaráží, ta spotřeba. Minulý rok, byla opravdu silná zima, letošní zima je oproti tomu jar… poslední
jvdc 11.02.2014 12:33
jvdc
Máme http://www.baxi.cz/plynove-kotle/kondenzacni/prime -storage-ht/ A jsme nad míru spokojeni...ak…
samkolacek 11.08.2012 21:23
samkolacek
Dobrý den. Zkuste - pokud ještě dělá ORAKO - kondenzační turbokotel 30 000,- bez DPH. V okolí mého b…
JardaN. 13.08.2012 10:11
JardaN.
Mám kondenzační Vitodens 100-W, 26 kW od firmy Viessmann. Právě vyměněný. Museli mi nějak dovyvložko…
BáraB 08.09.2012 18:44
BáraB
je otazkou, jestli poridit usporny kotel s zivotnosi 10let a pravdepodobnosi nakladnych oprav, nebo…
sourek 10.02.2014 11:20
sourek
z čeho usuzujete Vaše tvrzení ? dle mě je nepravdivé : poridit usporny kotel s zivotnosi 10let a pr…
jvdc 10.02.2014 11:38
jvdc
jak vyplynulo z prispevku a praxe je zivotnost "usporneho" kotle asi 10 let, pokud mi takovy kotel u…
sourek 10.02.2014 12:03
sourek
navic davat kondenzacni kotel na stary 70/60 topny system nepovede k zadne uspore, protoze se neupla…
sourek 10.02.2014 12:08
sourek
jak zde psal už kolega se servisákem nesouhlasí v několika případech a já taky ne. to co paní poradi…
jvdc 10.02.2014 12:08
jvdc
spokojenost a dobré zkušenosti s kotly Hermann.
jvdc 10.02.2014 10:26
jvdc

Dobry den.....my mame kondenzacni kotel od Thermony typ 17 kd,jsme spokojeni. Bohuzel od kotle musite nekam vypoustet kondenzat,nejlepe prez prackovy sifon do odpadu. Jinak kotel nema zasobnik ale mam to resene prez 3 cestny ventil do bojleru 120 litru. Na to jsme 2. Kdyz chci vytapet kotel plynem ,mam to udelane na tlacitko(trojcestny ventil z servomotorkem se nemuze spalit ma autostop) pokud nechci topit plynem necham bojler valit na nocni proud .

Zdravím....
děkuji Vám za dosavadní odpovědi. My rozhodně chceme kotel s integrovaným (vestavěným) zásobníkem jako jsme měli teď, akorát teď jsme předběžně rozhodnuti pro kondenzační...V koupelně není místo na nějaký další bojler nebo něco podobného...

To Filuta: Ano, Junkers je opravdu dost drahý,typ, který by nám vyhovoval by byl za 75 000,-Kč, kdežto ostatní značky stojí cca 60 000 - 65 000 Kč. Je jasné, že každý bude mít názor jiný, přesto bych se ráda dozvěděla od (pokud možno) více lidí jejich zkušenosti, ať už dobré nebo špatné.
Co se týká toho výkonu, ono se na první pohled zdá, že je to předimenzované, jenže v domě je chodba se schodištěm do patra (což je velký prostor navíc) a v patře (nebo přesněji ve zvýšeném podkroví - 1 metr zdi a pak teprve střecha se sklonem 40°) a polovina toho podkroví je zatím jako "půda" (do budoucna se z ní dají udělat 2 další pokoje + koupelna) o rozměrech cca 4,5 x 7 metrů, která je jen částečně zateplená...takže další velký prostor navíc, který se sice přímo nevytápí, ale ochlazuje pokoj pod ním, ve kterém se musí topit o to víc. Dům je 12 m dlouhý a 7 m široký (délka a sklon střechy byly regulační podmínky města).

Mam stejne rozmery domu jako vy. 12 na 7 metru. Topime v celem dome to znamena ze je vytapeno cele prizemi a do budoucna pocitam tez z pudou kterou budu jeste delit na 2 mistnosti tak ze 2 radiatory pribudou. Kotel ma 17 kw a momentalne vytapi 7 plechacu z dvou kridelaku z toho 5 standartniho rozmeru ostatni 2 chodbove jsou mensi plus koupelnovy zebrik,maka jak Svicary radiatory jsou v mziku teple,ma to hnane cerpadlem. Mam to spocitane od odbornika z Thermony a pocitaly jsme z 2 radiatorama do budoucna navic.

IMHO já bych si těch 10 000 na Junkerse připlatil, je to opravdu kvalita. Ale i ten Buderus je dobrý. Spíš se tu ptejte na špatné značky, kterých se vyvarovat.

I na tento prostor bych nejvíc dal 17 kW, pro přesný výpočet je i tak málo údajů. Určitě by se vyplatilo dát také nějaké zateplení.

Dobry den,

prave se rozhodujeme co koupit a premyslime o znacce Vaillant nebo Protherm. A proto bych se chtel zeptat na znacky kterych se vyvarovat nebo jake parametry na kondenzacnim plynovém kotli sledovat, abychom rozeznali dobry vyrobek od spatneho.

dekuji za podnety a nazory.

Zdravím....
Děkuju vám oběma za cenné rady, nad tím výkonem ještě popřemýšlíme, stejně to budeme nejprve konzultovat a následně zadávat odborné firmě, celou tu výměnu, tak snad nám pomohou ho co nejpřesněji spočítat a nakonec bude opravdu stačit kotel s menším výkonem.....
Možná bude nakonec spíš problém v tom, že chceme ten kotel s integrovaným zásobníkem a co jsem zatím viděla na webovkách výrobců, tak s vestavěným zásobníkem vyrábí většinou jen jeden typ kotle, co se týká výkonu...ikdyž většinou je ten výkon udán rozmezím, tak by to šlo kdyžtak prostě nastavit na nižší výkon.....
Filuto a jaké další rozměry nebo informace jsou pro ten výpočet ještě potřeba?

Díky.

Pro přibližný výpočet bych potřeboval znát přesné rozměry místnostní (šířka x délka x výška), materiál stěn, požadovanou teplotu (na schodišti stačí 15-18°C, v obýváku více), velikost oken a jejich typ (plastová nová, rozklížená stará s fukou), co je ve stropě atd. Zkus si to spočítat podle 12.htm . Někdo tady kdysi, tuším Špion, tady udával link na on line výpočet, kdyby byl tak hodný a prdnul to sem znova, já to nemůžu najít :-)...

PS: Pozor, u kotle lze samozřejmě nastavit nižší výkon, ale na úkor účinnosti (moc žere)!! Kotel má nejlepší účinnost, jen když je správně dimenzován.

Zdravím....
včera jsme to konzultovali s odborníkem přímo ze servisní firmy (která zároveň i montuje nová zařízení včetně vyvložkování komínů a projektové dokumentace, provádí záruční i pozáruční servis zařízení, atd.), byl se u nás přímo podívat na ten starý kotel a vůbec na všechno (komín a všechny prostory v domě)...
ptali jsme se ho na výkon, jaký typ kotle s jakým výkonem by nám doporučil a řekl nám, že těch 20 kW nebo o něco víc je akorát - pokud má totiž kotel vestavěný zásobník na vodu, pak musí je lepší vyšší výkon kotle právě kvůli tomu ohřevu vody....
nedoporučoval nám kondenzační kotel kvůli odvodu kondenzátu (a tím vyšší spotřebě vody) a hlavně pro to, že v současné době se už žádné kotle nevyrábí v Česku (snad s výjimkou Thermony, ale ani ty všechny ne) a má osobní zkušenost, že u kondenzačních kotlů kterékoliv značky se za cca 4-5 let pokazí bitermický výměník v hodnotě 20 000 Kč a je nutné jej měnit...
doporučil nám tedy klasický kotel (odvod spalin typu turbo do komína - tzn. s turbo-vložkou v komíně) s 45 litrovým zásobníkem z mědi (na ten zásobník je záruka 15 let) značky Immergass - má s ní osobně nejlepší zkušenosti a díky přímým kontaktům s výrobcem v Itálii má plně zajištěný dovoz veškerých komponent i náhradních dílů, které má do 24h v ČR od poptávky, tak i okamžité řešení případných reklamací....nabídl nám provedení celé výměny komplet včetně nového vyvložkování komínu (vložka by byla také od výrobce kotle) a s tím, že by na sebe převzal naprosto celou záruku provedení všeho po dobu následujících 7 let.....připadá nám to jako hodně dobrá nabídka, do příštího týdne nám sestaví cenovou kalkulační nabídku, tak uvidíme, pak se definitivně rozhodneme.....ale rozhodně si myslím, že je vždy nejvýhodnější a cenově nejlevnější nechat takovéto větší zakázky nebo stavební úpravy apod. odborné firmě, která na sebe převezme pak záruku na několik let, platí se pak i nižší daň za koupi kotle jako takového (protože jde o službu a ne o zboží) a rozhodně je vždy lepší, když komplet celou zakázku dělá jen jedna firma (úplně nejlépe "jedny ruce") - např. výměnu kotle i nové vložkování komína...

každopádně vám ještě jednou vám všem moc děkuju za rady, informace a tipy....Filuto, asi zkusím spočítat i ten optimální výkon, ale teď z hlavy nedokážu přesně odhadnout rozměry všech prostor a taky nevím přesný typ materiálu všech zdí v domě....ale i za to moc dík....

mějte se zatím všichni co nejlépe....:-)

Nechci kolegu kritizovat a předem oznamuji, že není naší konkurencí. Ale....

1) Vestavěný zásobník na teplou vodu?? Prlajs, je to obyčejný průtokový ohřívač, teče z toho jen čůreček teplé vody (ať je to kotel mrňavý nebo velký jako kráva), tomu je výkon kotle zcela lhostejný. Když to hřeje teplou vodu, netopí to do baráku. Bez ohledu na kondenzační/nekondenzační kotle. I když neznám parametry domu, trvám na max 17kW. Mám 15 radiátorů + 120l nádobu na horkou vodu a kotel 18kW a i letos ve -40ti jsem měl v bytě +26°C.
2) Kondenzační kotel že by měl větší spotřebu vody :-?? A proč proboha? Kondenzát je ze vzdušné vlhkosti a né z otopné vody! Kondenzační kotel však má až o třetinu menší spotřebu plynu o proti normálnímu kotlu (pro rejpaly: Záleží samozřejmě na teplotním spádu radiátorů a mnoha dalších okolnostech).
3) 45litrový zásobník je tak pro jednočlennou rodinu bez vany a sprcháče :-).
4) Bitermický výměník není specialita kondenzačního kotle, ale téměř výhradně se dnes vyrábí ve všech typech kotlů na ohřev teplé vody.
5) Immergass - raději nebudu nic říkat. Vyrábí nyní hlavně kondenzační kotle, "nekondenzační" jsou výběhové typy.
6) Každý seriozní dodavatel kotle má všechny náhradní díly ihned s sebou v autě a ne do 24 hodin.
7) Komín pro turbokotle ne může ale musí být od výrobce kotle.

Jediné co souhlasím, je, že je lepší celou zakázku aby dělala jedna firma. Líp se nadává jedné firmě při případných reklamacích. Ovšem s nižší daní to není tak jednoznačné. No rozmysli si to dobře, mám pocit, že tě tento mužík chce natáhnout. Ale může to být jen můj dojem, nemluvil jsem s ním ani neznám tvůj domek.

Ahoj,

my máme už 5 let Junkers ZBS 22/120S-2 MA a jsme naprosto spokojeni.
Dnes se dá pořídit za 57 s daní, když ti někdo odečte celé DPH, tak je to pecka.
S montáží je to jen 14%.
Naprosto spolehlivý kotel.

Však mě tvrzením o spotřebě vody onen "odborník" silně udivil.

PS: Podle posledních informací z Evropské Unie budou jiné kotle než kondenzační zakázány pro neúspornost a budou při nyní již schválených domovních prohlídkách těžce pokutovány, stejně jako uhelné :-).

Takže jako průtokáče jsou na hovno.

To tvrdím o všech průtokáčích. Teče z toho jen čůrek. Nejlepší je ohřívat zásobník ("bojlér"). Sice bitermický výměník se přehodí a plný výkon jde jen do teplé vody (barák v této chvíli netopí), ale stejně to jen cmrndá.

Tady mluvíte o uspornych kondenz.kotlech já mám kotel BROTJE a nevidím nějakou usporu ba naopak to co jsem protopil loni s Destilou za celý rok tak ted už mám spáleno v to samé množství a to nebyla taková zima tak kde je ta uspora.

Bylo mi řečeno že když mám litinové radiátory a velké množství vody tak je kondenzační kotel na to dělaný.Pokojový termostat mám nastaven na 23 a na noc 20 což kotel ani nesepne tak mi poradte co dělám špatně.

opravdu mě zaráží, ta spotřeba. Minulý rok, byla opravdu silná zima, letošní zima je oproti tomu jaro a v šichni si mnou ruce, kolik jim budou vracet za plyn. a vy už nyní máte spotřebováno více, něco je u vás špatně.

Setkal jsem se jen s tím, že spotřeba plynu byla po výměně kotle (předtím obyčejný, nový kondenzační) maximálně stejná, ale nikdy né vyšší a ještě po nějaké sežízení, vyladění a vysvětlení co je potřeba jsme spotřebu snížili. Pokuste se oslovit toho kdo Vám kotel instaloval a toto mu sdělit, zda Vám nějak pomůže.

Mám kondenzační Vitodens 100-W, 26 kW od firmy Viessmann. Právě vyměněný. Museli mi nějak dovyvložkovat komín a napojili mi ho na pračkový odpad, vše s prací stálo 46 tisíc.
Má nerezový výměník, ale jak velký, nevím.
Dala jsem na doporučení sousedů i dodávací firmy, která má výbornou pověst. Úspora plynu byla u sousedů po loňské zimě moc hezky vidět, takže se těším na příští fakturu ;-)

jak vyplynulo z prispevku a praxe je zivotnost "usporneho" kotle asi 10 let, pokud mi takovy kotel usetri , je za tech 10 let zaplaceny, ale je potreba koupit novy, potom je tedy celkova uspora nula, pokud koupim obycejny kotel, bude stat rekneme 2/3, na plynu zaplatim rocne vice, ale mam levnejsi kotel a delsi zivortnost, takze ve svem dusledku na tom budu stejne, pokud mi ovsem obycejny kotel nevydrzi dele, to uz pak zacnu setrit

navic davat kondenzacni kotel na stary 70/60 topny system nepovede k zadne uspore, protoze se neuplatni kondenzacni system a kotel pobezi v normalnim rezimu, protoze vodou 50/40 se ten barak nevytopi, pokud se nepridaji radiatory a to je dalsi investice

Zpět do poradny Nahoru

loading...