Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailemVyřešeno nVidia GeForce NX6200AX

Dobrý den,
mám doma tuto grafickou kartu, je již staršího modelu, ale pasuje do mého PC. Vždy když dám PC do úsporného režimu, tak později po spuštění nenaběhne LCD. Někdy se stává, že když po úplném vypnutí (ne, úsporný režim) a potom po spuštění PC naběhne (z reproduktů se ozve znělka Windows), ale LCD je černý. Zkoušel jsem i přímo ze stránek výrobce stáhnout aktuální ovladače, ale nic.

Operační systém PC: Windows XP Home Edition 32bit (2002)

Děkuji, za rady, případné možnosti jak vyřešit tento problém.

Předmět Autor Datum
Nemáš nějak rozštelované nastavení nView(Tedy pokud se to tak stále jmenuje)?
alcapone 08.05.2013 16:36
alcapone
Ovládací panel jsem prošel několikrát, ale vše se zdálo být v pořádku. Po výmněně ovladače problém s…
windowsáč 08.05.2013 16:46
windowsáč
Odpusďte mi, že nyní odcházím od tématu, ale v mém PC je tato deska: ASUS P4R800-VM - ATI Radeon 910…
windowsáč 08.05.2013 17:04
windowsáč
Samozřejmě že to jde,stačí to nastavit v BIOSU.Ale pochybuji že to pomůže,u grafiky nezáleží na veli…
alcapone 08.05.2013 18:19
alcapone
Jaké ovladače používáte?
alcapone 08.05.2013 18:19
alcapone
Myslíte k nVidia? Stáhnul jsem je z internetu ze stránek výrobce.
windowsáč 08.05.2013 19:02
windowsáč
Vzpomínám si, že když jsem na nebožtíku ntb. používal Windows 7, tak si všechny drivery našel, a nai…
windowsáč 08.05.2013 19:04
windowsáč
Zde je odkaz , odkud jsem stahoval driver http://www.drivermax.com/driver/update/DISPLAY/NVI DIA/NV…
windowsáč 08.05.2013 19:48
windowsáč
To snad stránky výrobce nejsou.
karel 08.05.2013 20:01
karel
Podle označení bych to koštoval na MSI. http://www.msi.com/product/vga/NX6200AX-TD256H.htm l Je to…
alcapone 08.05.2013 20:15
alcapone
Možné to je.Ale pokud na tom jsou nahrané Windows XP asi nepůjde o příliš výkoný PC a Windows 7 by t…
alcapone 08.05.2013 20:17
alcapone
Ano je to ona. Jenže, stále to nevyřešilo potíž s tím, že po obnovení z úsporného režimu je černá ob…
windowsáč 08.05.2013 20:24
windowsáč
Vadná není,tohle je chyba blbého softu který si grafiku neprobere z úsporného režimu
alcapone 08.05.2013 20:31
alcapone
Aha, takže vlastně asi budu muset, tak dlouho stahovat drivery, až jeden bude funkční a nakopne PC z…
windowsáč 08.05.2013 20:39
windowsáč
Aha.Tak tady by mohl být problém.Vy jste nevyčistil počítač od zbytků ovladačů když jste měnil GK?Po…
alcapone 08.05.2013 21:02
alcapone
Možná pomůže toto: cs
Hanyse.k 08.05.2013 20:53
Hanyse.k
A ten Driver Cleaner provede totální odinstalaci? myslím tím složky v celém počítači i registry? Já…
windowsáč 08.05.2013 21:11
windowsáč
Aha.V tom případě asi budete muset odinstalovat vše co se týká ATI grafiky přes přidat odebrat progr…
alcapone 08.05.2013 21:55
alcapone
Seč nevím, jak se čistí registry, tak ale zkusím to. ?Myslíte, že by systém Windows 7 běžel na?: In…
windowsáč 09.05.2013 18:14
windowsáč
Ne.
MM.. 09.05.2013 20:19
MM..
Jo běžel ale ty RAMKY bych upgragoval aspoň o 1Gb..
kubas.ch 09.05.2013 20:25
kubas.ch
Děkuji. Samozřejmě bych rád, kdyby na to došlo, aby to bylo svižné, a funkční.
windowsáč 09.05.2013 21:01
windowsáč
XP je sviznejsi jak Win7. A funkcnejsie to tiez nebude.
MM.. 09.05.2013 21:02
MM..
Na tomhle určitě.Ten Celeron je hodně slabej a s ramkama je to taky na štíru.
alcapone 09.05.2013 21:13
alcapone
Zkoušel jsem instalovat Windows 7 na Acer Aspire 3630 (11let) starý, a jsou tam dosud. A co Windows…
windowsáč 10.05.2013 14:23
windowsáč
Proč ses tak upnul k tomu, že na starém počítači musíš mít co nejnovější systém?
karel 10.05.2013 14:24
karel
Neupínám se. Ale Windows 7 má hodně vychytávek ulehčení atd.
windowsáč 10.05.2013 14:37
windowsáč
Jen tak, zajímali by mě dvě věci: 1) Proč je Windows Vista začleněn jako druhý nejhorší OS Microsof…
windowsáč 10.05.2013 14:44
windowsáč
1) Vista bol po vydani takmer nepouzitelny ptz bol zabugovany jak svina. Po servicepack2 je to ale r…
MM.. 10.05.2013 15:08
MM..
Win7 nema ziadne vychytavky, len tam bezi 150 procesov na pozadi a vykreslovanie plochy je zbytocne…
MM.. 10.05.2013 15:04
MM..
Děkuji, mimochodem, nahoře píšete MM, že byl Vista zabugovany. Co je zabugovany?
windowsáč 10.05.2013 15:13
windowsáč
Bug ne reka.
MM.. 10.05.2013 15:21
MM..
Děkuji.
windowsáč 10.05.2013 15:23
windowsáč
Ked tak silne chces tak si Win7 skus, ale nema vyznam to kupovat na stary crep (cena Win > cena toho…
MM.. 10.05.2013 15:30
MM..
Já Vám děkuji za spolupráci, zkoušet to nebudu, zatím.
windowsáč 10.05.2013 15:42
windowsáč
Múžu případně nainstalovat drivery od úplně jiné Gforce nVidia?
windowsáč 20.05.2013 20:36
windowsáč
Ne. Chod na nvidia.com a niekde si tam nalistuj driver pre stare (legacy) produkty a navol tam GeFor…
MM.. 21.05.2013 01:49
MM..
Již jsem stáhnul několik ovladačů, žádný problém nevyřešil, opravdu již bylo mnoho......
windowsáč 24.05.2013 19:27
windowsáč
Dobrý večer, ačkoliv jsem se k tomu dlouho nevrátil, po dlouhé době jsem spustil PC za účelem úpravy…
windowsáč 10.12.2013 20:59
windowsáč
Může to také souviset s režimem suspend mod, v nastavení BIOSu (S1, S3)?
windowsáč 11.12.2013 11:13
windowsáč
Když se měl takovýhle problém, ikdyž né s grafikou ale s ventilátorem notebooku, udělal jsem to jedn…
Chudys 11.12.2013 14:38
Chudys
To není možné, že by to nešlo. Vezmemeli to vylučovací metodou, tak to není v driveru ani softwaru.…
windowsáč 11.12.2013 15:48
windowsáč
A nemáš k dispozici nějaký bod obnovení blížící se době, kdy byly čerstve nainstalovány win? Jak víš…
Chudys 11.12.2013 16:00
Chudys
Vím to zcela jistě. Jelikož jak jsem psal, zkoušel jsem to na verzích Windows (2000, XP, Vista a 7).… poslední
windowsáč 11.12.2013 18:42
windowsáč

Samozřejmě že to jde,stačí to nastavit v BIOSU.Ale pochybuji že to pomůže,u grafiky nezáleží na velikosti paměti,ale na jejím typu a šířce paměťové sběrnice což je v případě Radeonu 9100 nepříliš výkonné(Vzhledem k tomu že si čip bere systémovou paměť)Nechal bych to tak jak to je,výkonu to nepomůže.

Aha, takže vlastně asi budu muset, tak dlouho stahovat drivery, až jeden bude funkční a nakopne PC z úspory?
To ale bude potom ten PC na reinstall. Ale tak zkusím to.

Prosím Vás, můžu udělat takovou kulišárnu (abych nemusel odinstalovávat ovladače na Ati), vypnout prosesy Ati radeona po spuštění?

Aha.Tak tady by mohl být problém.Vy jste nevyčistil počítač od zbytků ovladačů když jste měnil GK?Pokud ne je dost možné že toto způsobuje ten problém.Stáhněte si Driver Cleaner a pomocí něj odstraňte vše co se týká ATI i nVidia.Pak nainstalujte čisté ovladače ze stránek nVidie a zkuste to znovu.

1) Vista bol po vydani takmer nepouzitelny ptz bol zabugovany jak svina. Po servicepack2 je to ale relativne dobry OS (mam doma). Win7 je principe takmer stejna vec jak vista, len trochu tam do toho este trochu posprtali a vylepsili superfetch. Ano Win7 je dobre pouzitelny, ale nie na stary HW s malo RAM (kde sa ti straca vyznam superfetchu uplne, a vsetky tie ostatne hovadiny len zatazuju HW)

2) Vykon CPU nezavisi od frekvencie, ale v prvom rade od architektury, potom od cache, a az potom od frekvencie.

Dobrý večer,
ačkoliv jsem se k tomu dlouho nevrátil, po dlouhé době jsem spustil PC za účelem úpravy fotografie v Adobe Photoshop. Jak je mým zvykem, přes den nevypínat PC, pouze přepínat do úsporného režimu, opšt se projevil problém. První věc je, že jsem měl rozdělanou práci, o kterou jsem přišel. Nebylo toho moc, tudíž to ještě nějak oželím, ale ten problém s úsporným režimem, tedy neprobuzení se z úsporného režimu je opravdu ubíjející. Procházel jsem tedy zase diskuze na toto téma, však k ničemu jsem se nedobral. Možnost, zdali je to ovladačem padá, jelikož se to takto chová jak v systému Windows XP, tak i ve 2000, Vista a 7 - stále totéž. Driver je nejnovější. Napadá ještě někoho něco. Já vím, že to tu pořád omýlám a v PC se zas tak moc nevyznám, ale toto jest nepříjemné. Ztěžuje to práci.

Když se měl takovýhle problém, ikdyž né s grafikou ale s ventilátorem notebooku, udělal jsem to jednoduše tak, že jsem nastavení předělal tak aby mi počítač NIKDY do spánku neupadl.

Problém byl po instalaci Linuxu a od té doby přetrvával. Po zapnutí všecko dobrý chladilo ale poprobuzení ze spánku se větrák netočil vůbec. U Linuxů se mi pro změnu netočil ani na začátku ( pak u lubuntu a xubuntu už to tuším šlo, ale počítač byl zasekaný)

Noťas je starý Acer Aspire 5315. Celer 1,7, původně 1Gb teď 2Gb RAM, 80Gb HDD a 256intergrovaná grafika. Měl v sobě XP-HP a Prof., Linux-Ubuntu,Xubunutu,Lubuntu a Kubuntu, Visty a teď Win7.

Win7 šlapou stejně jako XP. Visty se občas sekly, ale jinak je mám jako OS nejraději.

A nemáš k dispozici nějaký bod obnovení blížící se době, kdy byly čerstve nainstalovány win? Jak víš že to driverama není? Mě třeba nešla grafika do doby než jsem odinstaloval ovladače chipsetu. a po instalaci ovladačů grafiky sem znovu ovl. chip. nainstaloval. Taky takovej dědeček

Vím to zcela jistě. Jelikož jak jsem psal, zkoušel jsem to na verzích Windows (2000, XP, Vista a 7). Všude to bylo stejné, ikdyž jsem nainstaloval drivery original z balení či když jsem stáhl nejnovější verze. Z toho všechny OS byly čistě instalace.

Nyní jsem v BIOSu zvolil možnost (suspend mod S1) a po obnovení z úsporného režimu mi PC naběhl v pohodě, jenže co je to za úsporný režim, když běží všechny ventilátory, včetně chladiče na procesoru.

Další věc je, že v popisu grafické karty je, že podporuje video v rozlišení HD. Však když spustím jakékoliv video, ani to nemusí být HD, tak mi procesor vylétne na 100% a PC je absolutně zaseklý. Já jsem vytrvalý, tudíž jsem ho hned nevypl na tvrdo, ale na spuštění správce úloh jsem čekal 5 minut. Poté než jsem se dostal na kartu procesy dalších zhruba 5 minut. Tam jsem vyhledal proces VLC.EXE a ukončil - + dalších 10 minut. Jakmile se proce vypl, okamžitě se PC choval normálně. To jsem se tedy naštval, a tu GPU jsem vytáhl. Nyní jsem připojen k IGP Ati Radeonu, a vše funguje naprosto normálně. Úsporný režim na mod S1aS3 také OK, stručně řečeno, nyní je PC stabilní a funguje i video, seč ne HD, tak ale funguje to ostatní (rozlišení DVD). To ale oželím, jelikož je PC starý. Tímto jsem došel k závěru, že GPU je vadná a myslím, že nemá cenu se s ní již déle "pachtit".

Děkuji všem za pomoc.
Jsem zase o něco moudřejší v oblasti počítačů. :-)

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru