Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem odešel HDD - záchrana dat - záruka

Ahoj, odešel nám na stolním PC HDD..
Western Digital Caviar 1TB, 3.5", SATAIII/600, 7200rpm, 64MB, WD10EZEX
koupeno v CzechComputeru, ještě je v záruce..

Na disku jsme kromě standartních nepodstatných věcí (hry/videa atd.), měli ještě cca 100 GB fotografií, o které bychom velmi neradi přišli. Na internetu jsem např. našel ceny za záchranu dat, pohybují se od 5-20 000 Kč za 1TB dat atd..

Chci se zeptat, zda nám v CzechComputeru data vytáhnou zdarma, když je disk ještě v záruce, nebo jestli u nich nepochodím.. předem dík

Předmět Autor Datum
A jak odešel? Nedokážu si to pro pět svatých dost dobře představit. Podle toho se dobereme, co s dis…
Rašín 23.04.2014 15:16
Rašín
Tak se boj. Já jsem za tento měsíc už zaznamenal 3 HDD na odchodu. Vzhledem k tomu, že jsem poslední…
JoPe 23.04.2014 20:54
JoPe
Prodejce v žádném případě neručí za data uložená na disku! Pokud ho dáš na reklamaci, většinou se to…
MachR55 23.04.2014 15:31
MachR55
Mohu jenom souhlasit, nedávno mi odešel disk, dal jsem ho reklamovat, do přiloženého dopisu jsem nap… poslední
Reaper5 23.04.2014 21:12
Reaper5

Tak se boj. Já jsem za tento měsíc už zaznamenal 3 HDD na odchodu.
Vzhledem k tomu, že jsem poslední dobou kupoval je WD, tak jsou všechny od tohoto výrobce (to aby si někdo nezačal myslet, že by jiná značka mohla být spolehlivější).
Jednalo se o 2ks 80GB se SATA rozhraním (z roku 2007), kde SMART (Crystal disk info) začal hlásit podezřelé sektory
a jeden 500GB (stáří 40 měsíců), z technologického zařízení v práci, kde přestal startovat systém. Ten půjde na reklamaci, protože byl z řady BLACK s pětiletou zárukou (byl pořízen jako náhrada za v té době odešlý Seagate, který byl dodán jako součást zařízení). Systém včetně nainstalovaných aplikací jsem obnovil z image. O nějaká data se přišlo, ale tam není nikdy nic nenahraditelného, protože se jedná o testovací stanici, která si ukládá jen výsledky testů nefunkčních výrobků pro jejich analýzu pracovníkem, který provádí opravy, takže se ani do budoucna o záloze těchto dat neuvažuje, neboť v případě jejich ztráty stačí znovu spustit test příslušného nefunkčního kusu a po úspěšné opravě data ztrácí platnost.

Prodejce v žádném případě neručí za data uložená na disku! Pokud ho dáš na reklamaci, většinou se to řeší výměnou kus za kus, bez zájmu o data (máš přece zálohovat).
Záchranu dat dělají specializované firmy. A protože tyhle firmy v 99 % případů disk rozdělají, přijdeš tím o záruku. Navíc není jisté, zda se podaří obnovit všechno (pokud si hlavičky štrejchly o plotnu, tak v tom místě data nevytáhne ani CIA s FBI za asistence Davida Copperfielda a Chucka Norrise). Většinou ale tyhle firmy zdarma udělají prvotní analýzu s odhadem pravděpodobnosti úspěšného zachránění dat.
Takže - buď budeš mít zdarma další disk, ale bez dat, nebo budeš mít (možná i všechny) data ale druhý disk si budeš muset koupit.
Už jsem tady dnes jednou psal, že uživatelé se dělí na dvě skupiny - ti první pravidelně zálohují a ti druzí ještě o data nepřišli...

Mohu jenom souhlasit, nedávno mi odešel disk, dal jsem ho reklamovat, do přiloženého dopisu jsem napsal, ať to zkusí zálohovat, ani se neobtěžovali odepsat.. Dostal jsem nový disk.
Jen bych chtěl poradit, že pokud ten disk není poškozený nějak extra zvlášť, tak by to šlo levně, já měl poškozené sektoty, dal jsem to jednomu technikovi z města, kterého jsem našel na internetu, a za 500kč mi udělal image disku, který pak dal na ten nový disk... Po minulé zkušenosti si už image dělám sám.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru