Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem prosba na M-Pola - vyber komponent

Prave jsem se docetl ze uzivatel M-Pol je odbornik na skladani novych PC a proto bych ho velice rad pozadal o pomoc prave v tomto smeru. Asi do mesice bych uz chtel postavit novy pocitac protoze muj soucasny je uz prestarly a je v zoufalem stavu. Uz opravdu dlouho koukam po netu na testy, recenze a komentare tykajicich se hardwaru. Cim vice to ctu tim vetsi hokej v tom mam a jsem stale vice nerozhodny. Chtel bych si nechat postavit novy PC urceny prevazne na hry ( 80%) zbytek pak video, fotky, internet..
Cenovy limit cca 16.000,- ( bez os )
Je to vsechno jeste slozitejsi,..
Procesor - vim jak je to ted s Intel vs AMD, puvodne jsem myslel ze pujdu do Intelu ale pak jsem to hlavne z financnich duvodu prehodnotil a budu volit AMD a trosku je podporim. Takze tuto volbu mi prosim nikdo nerozmlouvejte dobre vim jak to je :)
Jen nevim jestli vzit starsi phenom 965 dokud jeste je, nebo vzit fx 8120. Myslel jsem ze bych zkusil phenom a v budoucnu az bude k mani novy piledriver procesor a snad o neco lepsi nez buldozer tak bych jej vymenil a nahradil toho phenoma, ktereho si myslim by nebyl problem prodat. A ted- jakou vzit desku ktera bude dobre fungovat s phenomem ale zaroven by byla idealne pripravena na budouci AMD procesor.
Dalsi orisek je HDD - prozatim bych pouzil starsi sata disk z meho soucasneho PC proto by deska mela umet i puvodni sata pripojeni ( tusim 3 Gb/s ? Snad je to spravne) casem ve druhe fazi a az budou koruny navic bych poridil novy disk, a mozna k tomu i nejaky ssd jako systemovy. Jedina vec ve ktere mam jasno je grafika a to od saphire HD 7850 oc se 2 GB pameti. V souvislosti s tim bych se chtel zeptat zda by ji pripadiny starsi phenom nejakym zpusobem nelimitoval. RAM by mela byt 2x 4 gb -uz vzhledem k cene..
Vsechny ostatni komponenty a navrhy tak aby to co nejlip pasovalo necham s dovolenim na vas. Opravdu to neni zadna sranda:) a za nejaky slusny navrh a radu budu moc vdecny predevsim tedy M-Polovi :) predem dekuji. A pardon za diakritiku a prip. chyby, datluju to na mobilu.

Předmět Autor Datum
1. tvá volba AMD na hraní je naprosto nerozumná. Phenomy se vyprodávají (už se nevyrábí) a nové proc…
touchwood 11.08.2012 09:15
touchwood
Naprostý souhlas s kolegou, nemá cenu stavět na končícím procesoru AMD a desce kde je budoucnost nej…
M-Pol 11.08.2012 11:26
M-Pol
sice starej článek ale určitě pravdivej. Neni CPU jako CPU. http://www.pcporadenstvi.cz/jaky-si-vyb…
wraithcz607 11.08.2012 11:46
wraithcz607
A co já s tím? (mě zajímají konkrétní testy výkonu/spotřeby a pokud možno nejnovější, dále u navrhov…
M-Pol 11.08.2012 12:02
M-Pol
Spotřeba u AMD je jak u Pentií 4 125W TDP u nich není nic neobvyklého. Athlony jsou sice relativně ú…
alcapone 11.08.2012 12:07
alcapone
ten byl možná pravdivý před 2 lety, dnes je situace úplně jiná. Náročnější hry už téměř výhradně vyž…
touchwood 11.08.2012 12:04
touchwood
Jj AMD Brazos je celkem vydařená architektura na kterou Atomy nestíhají....
alcapone 11.08.2012 12:07
alcapone
dobrá, nakonec se na to AMD asi opravdu vyprdnu, vím že je podstatně slabší a za intelem značně poku…
fougasse 11.08.2012 14:18
fougasse
Ale i jo. Možná bych zvážil za stejnou cenu podvozku a CPU variantu Ivy-Bridge. Desku ale raději Asu…
Bounty 11.08.2012 14:27
Bounty
mezi F3 a T3 je jediný rozdíl - v tom, že dražší verze má vstup uzpůsobený i na "amerických" 110V.…
touchwood 11.08.2012 14:34
touchwood
Je to už nějaký ten čas, co jsem viděl fotky těchto dvou rozkuchaných zdrojů, a lišily se nejen ve v…
Bounty 11.08.2012 14:40
Bounty
fungovat to bude, ale já bych nechtěl desku od Gigabyte, navíc ještě tak starou (nemá USB3.0, PCIe j…
touchwood 11.08.2012 14:27
touchwood
OT: Ta nekvalita začala kdy? Mám 3,5 a 2,5 roku starou GB a v té době jsem měl za to, že jsou top.
Bounty 11.08.2012 14:34
Bounty
už asi tak 5 let. Jejich šumící zvukovky jsou pověstné, podobně stabilita, s tou měl potíže i Asus (…
touchwood 11.08.2012 14:37
touchwood
Já si právě velice dobře vzpomínám, jak mě soused, ajťák, před těmi cirka 3,5 lety varoval od nákupu…
Bounty 11.08.2012 14:43
Bounty
ok, prosím mohl by jsi mi tam hodit odkaz s alternativni základní deskou + k tomu ještě extra chladi…
fougasse 11.08.2012 14:51
fougasse
Od MSI jsem byl nadšen jen jedním chlazením - Cyclone. Třeba takový HAWK je naprostý propadák. Prefe…
Bounty 11.08.2012 14:54
Bounty
Sapphire ted dovedlo chladiče opravdu k dokonalosti. Velice tiché. A veliká rezerva v chlazení.
wraithcz607 11.08.2012 14:56
wraithcz607
Mě by třeba zajímalo, jak účinně může chladit tohle.
Bounty 11.08.2012 14:59
Bounty
"moji" sestavu máš úplně nahoře, nevidím jediný důvod na ní cokoli měnit.
touchwood 11.08.2012 15:01
touchwood
Takže pokud se rozhodl pro i5, tak bych to viděl za sebe takto - /16 949/ http://www.alfacomp.cz/ph…
M-Pol 11.08.2012 14:51
M-Pol
pánové, díky všem kteří dnes reagovali na můj dotaz a přispěli do této diskuze a to především M-Pol… poslední
fougasse 11.08.2012 15:26
fougasse

1. tvá volba AMD na hraní je naprosto nerozumná. Phenomy se vyprodávají (už se nevyrábí) a nové procesory, jejichž výkon nikdo nezná, ještě nejsou a ani se neví, do jakého soketu půjdou zastrčit.
2. HD7850 bude zásadním způsobem limitována procesorem Phenom
3. SATA neřeš, je zpětně kompatibilní.

edit: postavil bych to takto: http://www.alfacomp.cz/php/basket.php?items=_1IE30 11KQQ011LEG010F9H0118BF010XJJ02125D01

edit2: proč myslíš, že AMD předvádí své výkonné grafiky na Intelu? Protože nemá procesor, který by tyhle grafiky rozumně utáhl.

Naprostý souhlas s kolegou, nemá cenu stavět na končícím procesoru AMD a desce kde je budoucnost nejistá.
(jak výkonem tak spotřebou je nato i5 SB-IB lépe)
I návrh od "touchwooda" je slušný a asi bych to jinak neskládal, ale pokud i přesto stále trváš na sestavě AMD, tak se ozvi.

Spotřeba u AMD je jak u Pentií 4 125W TDP u nich není nic neobvyklého.
Athlony jsou sice relativně úsporné ale dneska už nestíhají.
A vlajková loď AMD Buldozér není nic jiného než žhavý rozežraný šrot který dostane na zadek i od Pentíí.

AMD udělalo další osudovou chybu když přestalo vyrábět Phenomy......protože teď je AMD neschopné konkurovat...

ten byl možná pravdivý před 2 lety, dnes je situace úplně jiná. Náročnější hry už téměř výhradně vyžadují 4-jádra, AMD je v porovnání s procesory SB/IB už opravdu hodně za horizontem a navíc Intel to drtí i cenou, kdy dobrá deska s CPU vyjde na totéž, co daleko slabší konfigurace od AMD. AMD má smysl jen s využitou integrovanou grafikou - tj. pro netbooky, notebooky a HTPC, to je aktuálně jeho největší konkurenční výhoda.

dobrá, nakonec se na to AMD asi opravdu vyprdnu, vím že je podstatně slabší a za intelem značně pokulhává ale myslel jsem si že ve hrách nějakej ten frame nebude hrát roli a při práci s fotkama či videem si počkám o minutku navíc no...ale pravda že takhle bych měl více výkonu i do budoucna a sestava by mi měla déle vydržet.
ještě jsem zkusil poskládat tohle, mohlo by to fungovat? jde o to jestli se to správně doplňuje nebo tam něco raději vyměnit, třeba paměti apod? (v jejich frekvencich, časování se moc nevyznám)
V chipsetech základních desek taky ne, každopádně taktovat nehodlám. Tak nevím možná i na desce by se nechalo ještě něco ušetřit.
S HDD budu tedy zatím počítat s tím starším. Obměním ho až časem.

http://www.alfacomp.cz/php/basket.php?items=_12YC0 11KMS011KQQ01192Q0118BF011BBF011KB101

díky zatím za všechny odpovědi co jsem dostal doposud a těším se na další:))

fungovat to bude, ale já bych nechtěl desku od Gigabyte, navíc ještě tak starou (nemá USB3.0, PCIe jen verze 2.0), dále jsi "opomněl" vzít chladič CPU, box na výkonnější CPU intel moc nedoporučuju (hluk, relativně špatné chlazení a přehřívání např. při enkódování videa).

Osobně mám preference ohledně desek v současné době: 1. MSI (bez chyb), 2. Asus (chyby v defaultu BIOSu). Gigabyte má u mně ban kvůli nekvalitě.

už asi tak 5 let. Jejich šumící zvukovky jsou pověstné, podobně stabilita, s tou měl potíže i Asus (sám jsem si užil s docela drahou deskou s H68).

MSI je od dob tmavohnědých (nepájivá maska) desek sázka na jistotu, nejprve se zlepšily desky pro AMD, teď mají dobré i desky pro Intel. Od dob jejich červené nepájivé masky je to pokrok jako prase.

Já si právě velice dobře vzpomínám, jak mě soused, ajťák, před těmi cirka 3,5 lety varoval od nákupu Asus desky, protože prý mají nedobře odladěný BIOS a další neduhy. Tak jsem zůstal u GB. Se zvukem problém nemám, a to jsem audiofil, i když barbar, jedu na té interní.

MSI v lásce moc nemám.

ok, prosím mohl by jsi mi tam hodit odkaz s alternativni základní deskou + k tomu ještě extra chladič? Pokud ostatní komponenty jsou v pořádku už to tak nechám. Věřím že potom už to bude kompletní a budu si to moct dát složit. S tím lepším chladičem už se zřejmě dostanu s cenou možná k 17 tisícům ale nedá se nic dělat. Hodně chvály se nechá dočíst o chladiči gelid tranquillo, tak doufám, že s ním neudělám chybu. Ještě mám jeden dotaz ohledně graf. karty od MSI. Četl jsem dobré ohlasy na kartu od Saphire, hlavně co se týká chlazení a hlučnosti. Je to s MSI podobné?

pánové, díky všem kteří dnes reagovali na můj dotaz a přispěli do této diskuze a to především M-Pol a Touchwood.
Moje nová sestava bude vypadat zhruba dle posledního odkazu uživatele M-Pola.
Ještě jednou díky a přeji hezký zbytek dne všem!:-)

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru