Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem stavba PC pouze pro 1080p filmy

ahoj, doma mám 350W zdroj, HDD a mechaniku...potřeboval bych jen nějaké velmi levné komponenty(základka i int. GPU s hd akcelera, CPU a pamět) aby mi přehrály plynule 1080p filmy...chci se vejít do 4000Kč

mám vyhlídlé tyto:
ZD: http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=7060 6 - tady mi vrtá hlavou, proč má deska HDMI výstup, když int. GPU je pouze X4500 - čili bez přípony HD a tudíž by akceleraci podporovat neměla?
CPU: http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=7293 2( + tišší chladič: http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=7628 2 )
RAM: http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=5371 0

chci se zeptat, jestli by to splnilo mé požadavky?..případně vaše jiné návrhy?

děkuji

Předmět Autor Datum
Grafiku na filmy bych rozhodně nestavěl od Intelu, tam bude akcelerace asi všelijaká. Určitě lepší n…
shark.jd 11.02.2011 18:00
shark.jd
AMD procesory budou v tomto segmentu taky dobrý A myslím, že hlavne lacnejšie...
pme 11.02.2011 18:03
pme
Tady je nedávný návrh od M-Pola http://www.alfacomp.cz/php/basket.php?items=_0UKQ0 10YMK010UQO010T6E…
shark.jd 11.02.2011 18:03
shark.jd
A nebo ještě trochu levnější. AMD základ - http://www.alfacomp.cz/php/basket.php?items=_0Y3E0 10IYI…
M-Pol 11.02.2011 18:20
M-Pol
děkuji za reakce..návrh od M-Pol se mi líbí nejvíce..ostatně..nebyl by lepší celý 2GB modul RAM?
ololo 11.02.2011 18:32
ololo
Dva moduly v dualchannel dají o nějaké to procento vyšší výkon, ale pokud to má být jen na filmy, ta…
Kachlík 11.02.2011 18:38
Kachlík
To záleží jestli v budoucnu bude rozšíření na 4 GB, pak ano. Pokud ne taj lépe 1 x 1GB = využití dua…
M-Pol 11.02.2011 18:40
M-Pol
děkuji..ještě pro upřesnění ta základka by měla pasovat do této skříně: http://www.czechcomputer.cz/…
ololo 11.02.2011 18:57
ololo
Pasovat bude, ale ten zdroj je krám. AMD procesor je trochu výkonnější, "tiká" na vyšší frekvenci.
M-Pol 11.02.2011 19:06
M-Pol
zdroj krám je, ale nejsou to nějaké žravé a nabušené komponety, tak hořet snad nebude:)..no, vyšší f…
ololo 11.02.2011 19:08
ololo
Ale hlavně má jen 45W TDP, což znamená, že i při plné zátěži to bude tišší (skoro o třetinu míň odpa…
Prasak 11.02.2011 20:09
Prasak
Zajimalo by me, jestli jste neco podobnyho nekdo na prehravani filmu 1080p pouzivali ??? (Ono tech…
Redmarx N 11.02.2011 19:29
Redmarx N
nestrašte mě...mám zkušenosti, že i slabý NB CPU SU7300 1.3GHz spolu s 4500MHD, nebo dokonce i bez n…
ololo 11.02.2011 20:02
ololo
No nevim, ja se v notebookovych procesorech az tak nevyznam, ale mam Core2Duo T7500 a nektery FullHD…
Redmarx N 11.02.2011 23:10
Redmarx N
Zacate má ale typickou spotřebu okolo 10W celá deska.. :-) To je poněkud jiná třída. Navíc vše se je…
touchwood 12.02.2011 10:19
touchwood
spotřeba u zacate podle testů je spíše 30W:)..ale kdyby zvládal plynule youtube videa v 1080p, tak b…
ololo 12.02.2011 19:53
ololo
jo, měřeno na megazdrojích :-) IMHO v okamžiku, kdy někdo vyrobí desku s integrovaným napěťovým měni…
touchwood 14.02.2011 19:55
touchwood
a poslední věc...myslíte, že by tento m-polem vzpomínaný procák: AMD Athlon II X2 245e ( http://www.…
ololo 11.02.2011 22:57
ololo
Kašli na dilemu aký procesor!!! M-pol Ti dal veľmi rozumný návrh, tak sa ho drž... O prehrávanie HD…
pme 12.02.2011 10:05
pme
Taky si teda nemyslis, ze by to jim vybrane procesory utahly? Jak zaridis, aby se ti o to prehravan…
Redmarx N 12.02.2011 11:08
Redmarx N
Pozrel si si môj odkaz vyššie? The UVD 2 video engine is able to decode HD videos (H.264 and VC-1 i…
pme 12.02.2011 11:23
pme
to se dela nejak na urovni ovladacu nebo musis mit podporu v prehravaci Jedno i druhé. Catalysty (č…
mif 12.02.2011 11:26
mif
no, ale tu samsungovou rybičkovou úchylárnu IMHO nezvládne, ta má bitrate 40MB/s
touchwood 12.02.2011 12:42
touchwood
samsung oceanic video jsem si pouštěl před půl rokem na Vistách 64 v MPC HC64 ruský buildy, deska s…
TNT 12.02.2011 21:30
TNT
Tak som si stiahol tie "rybičky": General #0 Complete name : Samsung.Demo.Oceanic.Life.x264.1080p.4…
pme 13.02.2011 10:57
pme
Bez problémů (mno, dvakrát malinkatý trhanec, kterého by si ani nikdo nevšimnul).
mif 13.02.2011 15:28
mif
ano, ale zajímá mě, jestli to flash video v 1080p na youtube zvládne plynule procák sám?..protože HD…
ololo 12.02.2011 19:52
ololo
http://www.diit.cz/clanek/ati-catalyst-10-6-s-hard warovou-akceleraci-h-264-flash/36414/
TNT 13.02.2011 10:42
TNT
a šel by myslíte ten box chladič na AMD Athlon II X2 245e http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid…
ololo 13.02.2011 21:53
ololo
Kupovat 120mm Noctuou za 400.- u které nejdou řídit otáčky přes desku, (nemá 4 pinový PWM konektor)…
M-Pol 14.02.2011 07:21
M-Pol
no ještě uvidím
ololo 14.02.2011 19:43
ololo
ale co se týče toho samsung oceanic video, tak teda vizuálně žádná sláva..datový tok a podobně to má…
ololo 14.02.2011 19:46
ololo
Ty si to prehrával z YouTube ?
pme 14.02.2011 19:47
pme
MPC-HC ... sice na 7FPS(celeron)..ale až překvapivě koukatelné a teda obrazově nic moc...ty sovy vyp…
ololo 14.02.2011 19:52
ololo
Na čem to vůbec zobrazuješ?
vlk56 14.02.2011 19:58
vlk56
dell 2209wa
ololo 14.02.2011 20:02
ololo
:-) Zajdi do nějaké prodejny Samsungu, tam to většinou pouští.
vlk56 14.02.2011 20:06
vlk56
myslím, že rozdíl tam bude jen těžko;)..nevím, možná jsem moc náročný, ale jde o to 500MB demo - je…
ololo 14.02.2011 20:14
ololo
Není osekané. Nejsou sovy náhodou 3D modelované? Nic lepšího, než toto demo natáčené kamerou IMHO ne…
vlk56 14.02.2011 21:29
vlk56
tak to je potom špatné a potvrzuje to jedne muj post tady o pro mě slabém 1080p rozlišení
ololo 14.02.2011 21:38
ololo
Tvrdí uživatel, který hodnotí podle panelu s 1680x1050. Máš to zapojené aspoň přes DVI?
vlk56 15.02.2011 09:44
vlk56
jasně, že ano..ale jde o to, že jsem na tom samém panelu viděl i jiné "1080p" ukázky, které mi připa…
ololo 15.02.2011 10:49
ololo
Kup si nejaku mini ITX dosku s pasivom a bude to uplne ticho. Ale nie s intel grafikou ale s ION ale…
MM.. 14.02.2011 19:55
MM..
to není třeba, navíc platit další předražených 1000Kč+ za kus obyčejného plechu se mi zatím nechce..…
ololo 14.02.2011 20:04
ololo
Jak chces, ja len ze uplne ticho je uplne ticho (ked tam je vetrak tak o nom vzdy vies), a ked som n…
MM.. 14.02.2011 20:21
MM..
ano, trocha plechu a cena, jak hovado - posr*nej marketing...vzhled pořeším časem, ted chci hlavně c…
ololo 14.02.2011 20:38
ololo
Ano to sa da. Ja osobne mam teraz 95W AMD CPU na ktorom je Asus Triton 75 a na nom 12cm noctua spoma…
MM.. 14.02.2011 20:54
MM..
Alebo ak chces totalne setrit tak staci uplne aj starsi chipset 760G, napr. http://www.czechcomputer…
MM.. 14.02.2011 21:05
MM..
díky za typy..ještě popřemýšlím..ale navíc si mi i nasadil bprua do hlavy ohledně té malé skříně..je…
ololo 14.02.2011 21:26
ololo
Ano so skrinami je to hrozne. Oni aj vsetky tie Mini-ITX skrine maju tusim vetrak ( malicky takze bu…
MM.. 14.02.2011 21:45
MM..
...ze ten E-350 nezvlada "720p videa na youtube" to som nevedel resp. zda sa mi to divne, to predsa…
MM.. 14.02.2011 21:50
MM..
Tu pisu http://www.madboxpc.com/review-amd-fusion-gigabyte -e350n-usb3/8/ ze im slo plynule aj 1080p…
MM.. 14.02.2011 21:55
MM..
díky za info..snad pujde dobře zacvaknou i ten cpu pasiv na základku no na českých recenzí zase v y…
ololo 14.02.2011 22:16
ololo
V tom pripade je asi lepsie kupit to 880G a normalny CPU aspon 2,7GHz
MM.. 14.02.2011 22:42
MM..
takže na e-350 asi taky kašleš?
ololo 14.02.2011 22:47
ololo
Ja nepozeram 720p filmy na youtube :) Ale ked tam pisu ze to nestiha tak uvazujem ze tych 1,6GHz u E…
MM.. 14.02.2011 22:59
MM..
s těmi kapacitami SSD disků si připadám, že jsem se vrátil časem..sice je hezké, že jsou rychlejší a…
ololo 14.02.2011 23:13
ololo
nie kazdy potrebuje TB kapacity... Neni to tak davno ked 40GB (2,5") disky stali 50eur (viem lebo te…
MM.. 14.02.2011 23:17
MM..
je fakt, že s 250GB bych si uplně vystačil mimochodem, mohl by si mi poradit, jestli je lepší vzít:…
ololo 14.02.2011 23:50
ololo
1333 CL9. Za prve lebo je rychlejsia a za druhe keby si velmi chcel tak modul 1333 CL9 mozes podtakt…
MM.. 14.02.2011 23:57
MM..
.. hlavne je ale lepsie zobrat 2x1GB set (ked chces dokopy 2GB), aby sa pouzil dualchannel. ... nap…
MM.. 14.02.2011 23:58
MM..
dobře, děkuju za info..jenom, myslíš, že nebudou dělat s deskou problémy, vzhledem k tomu, že nejsou…
ololo 15.02.2011 01:37
ololo
Ziadne problemy necakaj su to normalne 1333 RAM so standardnym 1,5V. Vyrobca nemoze otestovat uplne…
MM.. 15.02.2011 10:59
MM..
to by bylo fajn..ostatně, ještě snad poslední věc..myslíš,, že by ta integrovaná grafuka hd4250 na "…
ololo 15.02.2011 12:41
ololo
Podla toho co som nasiel googlom funguje na chipsete 880G dualview resp. sucasne zobrazenie len v ko…
MM.. 15.02.2011 13:32
MM..
:D..teda koukám, že nakonec bych asi skončil na mnohem větší částce, než co jsem za to chtěl dát...m…
ololo 15.02.2011 14:27
ololo
Na jeden IDE port sa daju bezproblemov zapojit 2 zariadenia. Len ich musis dat v kejse blizsie k seb…
MM.. 15.02.2011 15:12
MM..
dobře a ještě k tomu zobrazení více "monitorů" zároveň...myslíš, že by šlo alespoň bezproblému přep… poslední
ololo 15.02.2011 16:44
ololo
A ten chladic co si si vybral to tiez neni nic tiche, ja som take arcticy mal davnejsie a vyhodil so…
MM.. 14.02.2011 21:13
MM..
jak říkám, nechám pasiv od boxovaného chlediče..sundám jen ten uřvaný vetrák a přidělám k němu tu no…
ololo 14.02.2011 21:39
ololo
kde vezmu ty ryby? :-)
green mose 14.02.2011 22:13
green mose
myslíš to video? .. třeba na guglíku přes torrenty
ololo 14.02.2011 22:18
ololo
at zadavam co zadavam vysledky jsou porad negativni :-)
green mose 14.02.2011 23:12
green mose
hned první odkaz: http://www.torrenthound.com/hash/935701aa65adeb6aa 2087b5178630081b243c0a4/torrent…
ololo 14.02.2011 23:16
ololo
Najprv nechaj boxovany vetrak a strc to do dosky a v BIOSe zapni regulovanie CPU vetraku podla teplo…
MM.. 14.02.2011 23:13
MM..
možná to zkusím, pokud to zvládnu:D..ale už mám své metody, jak uchycovat 12cm větráky, takže o to s…
ololo 14.02.2011 23:17
ololo

Grafiku na filmy bych rozhodně nestavěl od Intelu, tam bude akcelerace asi všelijaká. Určitě lepší nějaký AMD chipset s integrovaným Radeonem, AMD procesory budou v tomto segmentu taky dobrý.

Zajimalo by me, jestli jste neco podobnyho nekdo na prehravani filmu 1080p pouzivali ???

(Ono tech 1080p je na procesor pomerne narocnejch, ja bych se teda bal, ze to Dual Core se necapne ani nahodou a i ten Athlon XII me prijde slabej. Nejakej 1080p ve formatu H264, no nevim nevim.)

nestrašte mě...mám zkušenosti, že i slabý NB CPU SU7300 1.3GHz spolu s 4500MHD, nebo dokonce i bez ní přehrál hladce několik 1080p videí..a s pomocí 4500MHD dokonce zvládl i samsung oceanic video

já právě čekal na recenzi "zacate" od AMD a výsledek mě zklamal..proto jdu do takovéto sestavy

jo, měřeno na megazdrojích :-) IMHO v okamžiku, kdy někdo vyrobí desku s integrovaným napěťovým měničem, tak pak teprve bude vše jasno. BTW, moje stará "Atomová" deska s GMA950 + 640GB 3,5" HDD + DVD-R "žere" 60W (a to používám levný neznačkový zdroj), takže moc nevěřím tomu, že by celá deska se Zacate brala reálně více než 15W.

Pozrel si si môj odkaz vyššie?

The UVD 2 video engine is able to decode HD videos (H.264 and VC-1 in all stages, MPEG2 only IDCT) and allows the fluent playback of HD videos (e.g. Blu-ray) with a relative low CPU utilization (called Avivo HD). The UVD 2 in the HD 4250 supports the decoding of two video stream and therefore got a full Blu-Ray support.

to se dela nejak na urovni ovladacu nebo musis mit podporu v prehravaci

Jedno i druhé. Catalysty (či jak sa tomu teď nadává) podporu akcelerace obsahují, musí to ale umět i přehrabávač. Z vlastní zkušenosti poradím SPlayer - ten to zvládá na jedničku. A s procesory problém není: HD video zvládá levou zadní i můj notýsek s Neo2 K625 a MS Media playerem (který opravdu akcelerací videa skrz GPU neslyne).

samsung oceanic video jsem si pouštěl před půl rokem na Vistách 64 v MPC HC64 ruský buildy, deska s integrovaným ATI Radeon HD 3200 - hardwarová akcelerace byla dobrá a dost na hraně plynulého běhu pro většinu filmů, ty rybičky se jen lehce zasekávaly po každých čtyřech sekundách, ovladače stále vylepšovali a bylo s každou verzí znát zlepšení, samozřejmě jakýkoliv jiný 1080 co nešel hardwarově přehrát se trhal, zpožďoval zvuk apod. (Phenom 3jádro to nezachránil)

http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=6411 1

neměl bych absolutně strach z té 4250, sám mám nyní 4290, taky defakto počítač postavený jen kvůli 1080 filmům, a aby byl max tichý (minimum větráků)

Tak som si stiahol tie "rybičky":

General #0
Complete name : Samsung.Demo.Oceanic.Life.x264.1080p.40Mbps.mkv
Format : Matroska
File size : 484 MiB
PlayTime : 1mn 42s
Bit rate : 39.7 Mbps

Video #0
Codec : AVC
Bit rate : 37.7 Mbps
Nominal bit rate : 40.0 Mbps
Width : 1920 pixels
Height : 1080 pixels
Display Aspect ratio : 16/9
Frame rate : 29.970 fps

Audio #0
Codec : AC3
PlayTime : 1mn 42s
Bit rate mode : CBR
Bit rate : 448 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Channel positions : L R
Sampling rate : 48.0 KHz
Title : Audio ingles AC3 2.0 @ 448 Kbps
Language : English

PC: CPU - AthlonII x4 630 2,8Ghz, GPU - ATI Radeon HD 4200, RAM - 4 GB, OS - Win7 64bit, video prehrávač - KMPlayer, rozlíšenie monitora - Full HD 1920/1080

BEZ JEDINÉHO spomalenia, cuknutia a pod. Vyťaženie CPU počas prehrávania okolo 23-24 percent.

Kupovat 120mm Noctuou za 400.- u které nejdou řídit otáčky přes desku,
(nemá 4 pinový PWM konektor) a bastit ho na BOX chladič, je podle mě blbost.

Osobně bych koupil CoolerMaster Hyper TX3,

http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=6568 6

který je naprosto pro tento 45W procesor dostatečný, ventilátor v případě potřeby/hluku je lehce zaměnitelný za některý řízený 92-100mm tichý ventilátor.(tak asi za 150.-)
Ale to až po odzkoušení a otestování.

ale co se týče toho samsung oceanic video, tak teda vizuálně žádná sláva..datový tok a podobně to má sice obří, ale že bych byl z toho vizuállu nějak hotovej?..jakýsi namázlý a mdlý..rozdíl mezi DVD kvalitou hledat pomalu lupou...ostatně, to už vypadá mnohem lépe film legenda o sovích strážcích, která má vizuál naprosto ostrý, detailní a mnohem pusobivější a to má ještě menší "nároky"

Kup si nejaku mini ITX dosku s pasivom a bude to uplne ticho. Ale nie s intel grafikou ale s ION alebo si pockaj nejaky tyzden na novy AMD E-350.
P.S. k takemu E350 (TDP 14W) staci aj malicky slim kejs s notebookovym 75W zdrojom ktory je tiez bez vetraku. Cele to bude potom uplne malicke (asi jak settopbox). Mozno sa vojdes aj do 200eur, ale skor treba ratat tak 300eur ak to ma byt s pasivom a aj slim DVD mechanika a nejaky 2,5" HDD.

Jak chces, ja len ze uplne ticho je uplne ticho (ked tam je vetrak tak o nom vzdy vies), a ked som nedavno hladal ze co je na trhu co by sa dalo pasivne chladit som zistil ze vpodstate malicky usporny mini-ITX PC by ma stal asi stejne jak velke hovado s vetrakmi (za velky PC tiez musis dat aspon 200eur). Je ale problem to pasivne uchladit, ptz tazko sa zhanaju totalne derave kejsy. Vetrak je spravidla aj v mini-ITX kejsoch. Ale velmi usporne CPU (14W apod) sa daju uchladit aj pasivne a su aj kejsy s vela dierami.
Uzasne je aj ked si clovek predstavi velkost (resp. malost) takeho mini-ITX, napr. sirkaxvyska = 22cm x 31cm a vyska len 6cm to je uzasne (rozmery asi ako bezna kniha). Napr. kejs http://www.schwanthaler-computer.de/PC-Komponenten /Gehaeuse/Mini-Gehaeuse/LC-Power-LC-1320mi-Mini-IT X-inkl-75-Watt::21992.html Ale neviem ci by tie diery stacili na pasivne chladenie, asi nie. Este som to nekupil (cakam na E-350, a sucasne rozmyslam ci neni lepsie kupit radsej velky ATX kejs s vela dierami a do toho vsetko pasivne alebo len velmi pomalobezny vetrak, to je tiez moznost, ked chces tak, tak OK).
P.S. ak chces normalne ATX tak ja osobne by som kupil nejaky motherboard s AMD 880G chipsetom (integrovana grafika, ta v 880G myslim zvalada HD-video urcite a dokonca aj hry, na rozdiel od intelu) a nejaky setrny CPU (AMD CPU s "e" za cislom su energy efficient, 45W apod), a bude to usporne a aj tiche mozes spomalit CPU vetrak.

P.S. radsej by som sa vyhol intel grafike (t.j. tomu co chces v dotaze) ptz intel grafiky su uplne nahovno (moj sukromny nazor)

ano, trocha plechu a cena, jak hovado - posr*nej marketing...vzhled pořeším časem, ted chci hlavně co nejlevnější PC přehrávač všech 1080p videí, který narvu do své staré velké case...co se týče HD, tak mezi námi..mě to jejich full-HD alá 1080p přišlo málo už na počátku..čili opět jen takový jemný marketingový trik, aby mohli za další 5-10let přijít s dalším mega ultra turbo vylepšením na "2000p" - které tu už mělo být rovnou místo směšného 1080p

ty větráky jsem si sám srazil bastlem na 5V a o tom, že se točí nevím, ani když si je dám k uchu(teda kromě proudění vzduch-to cítím)..akurát jsem na ten žhavý celeron raději nesahal..na ten případně nový athlon 45W nechám box pasiv, ofukovaný 12cm noctuou na 850ot/min, což neuslyším...

Ano to sa da. Ja osobne mam teraz 95W AMD CPU na ktorom je Asus Triton 75 a na nom 12cm noctua spomalena na ca 750otacok a uchladi to aj pri dlhodobej plnej zatazi (je to pod 65-70°), a vpodstate to neni pocut (prehlucil to aj 3,5" disk, preto mam teraz 2,5" disk :)
S 45W CPU by to bolo totalne bezproblemov.
Dosky s 880G sa daju kupit uz aj za ca 70eur napr. http://www.schwanthaler-computer.de/PC-Komponenten /Mainboards/AMD-Sockel-AM3-DDR3/Gigabyte-GA-880GM- D2H-AMD-880G-AM3-%B5ATX::21837.html
a CPU sa da napr. Athlon 250e http://www.schwanthaler-computer.de/PC-Komponenten /CPU/AMD/Athlon/AMD-Athlon-II-X2-250e-AM3-boxed-2x -30-GHz::21829.html za 65eur apod, a to je aj dost vykonny CPU (2 x 3GHz), su aj lacnejsie 250 bez "e" s 65W TDP stoji okolo 50eur, alebo na video mozno staci aj sempron 140 (single core 2,7GHZ) http://www.kmelektronik.de/shop/index.php?show=pro duct_info&GID=912&MID=5&ArtNr=23494 45W TDP, za nejakych 30eur.
RAM 2x2GB 1333 DDR3 stoji od 40eur.
Dokopy doska+CPU+RAM nejakych okolo 150eur s DPH (okolo 3800Kc) by sa snad dalo zohnat aj v CR ak ratam ten sempron.

Alebo ak chces totalne setrit tak staci uplne aj starsi chipset 760G, napr.
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=7212 7 1248Kc
Sempron 145 (45W TDP) http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=8023 3 823Kc
A RAM napr. 2x1GB http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=7922 8 540Kc

Dokopy doska+CPU+RAM 2611 Kc
Ten sempron by mal zvladat aj HD video keby bolo nejake blbe avi co neumoznuje dekodovanie grafikou, nezarucujem na 100% ale HD video mi islo aj na 2GHz Athlone takze 2,7GHz sempron by HD video mal zvladat dekodovat aj sam bez grafiky. A grafika zvlada HD video urcite (v 760G je integrovana ATI HD3200 ci ktora).

P.S. pozor ta doska nema HDMI, len DVI (to sa da prepojit ale zvuk potom musi ist zvlast).
Ked chces s HDMI tak napr. tu co som daval predtym, s tym novsim 880G chipsetom, to asi je pre teba najlepsie podla mna
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=8277 3 za 1574Kc

díky za typy..ještě popřemýšlím..ale navíc si mi i nasadil bprua do hlavy ohledně té malé skříně..jenže koukám, že ty ceny jsou u nás dokonce kolem 2000Kč, což už je nechutně moc za kus plechu v hodnotě 100Kč

a taky jsem uvažoval o E-350 zacate, ale hlavně mě vadí, že nezvládá 720p+ videa na youtube..možná to časem narovnjaí ovladače, ale kdo ví o kolik, kdy a jestli vůbec...jinak se mi na tom líbilo i to, že už jsou ty komponenty složený..protože já jsem ještě PC neskládal a mám dost obau, abych správně nanesl pastu na CPU a správně na něj přidělal ten boxovaný pasiv

co se té tebou vpomínané poslední desky týče, tak ji mám v planu už pár dní spolu s 45WCPU od m-pola atd a vlezu se do 4000K..čert to vem a časem to snad předělám do nějaké menší case..koukám třeba na tuto: http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=6383 0 prý mikro skřín(360 x 175 x 410) a rozměry má skoro, jako moje velká a to tam jsou ještě na výbět mini a ty mají uplně stejné rozměry...k smíchu

Ano so skrinami je to hrozne. Oni aj vsetky tie Mini-ITX skrine maju tusim vetrak ( malicky takze bude urcite revat jak svina), ono to treba aj trochu premysliet a mozno aj bastlit (odpojit vetrak a vyrezat tam dodatocny otvor ak sa to bude prehrievat), ja o tom tiez uz dlhsie uvazujem ale stale mi vadi to ze neni mozno zohnat fakt slusnu mini-ITX skrinu. Zatial mam tiez velku ATX skrinu a asi pri tom aj ostanem este nejaky cas, ono to miesto az tak nevadi, a tiche PC sa vo velkej skrini da urobit lepsie, do velkej skrine mozem drbnut pasiv aj 20cm x 30cm :D

S pastou si nerob hlavu to neni vobec dolezite a na BOX cvhladici uz je pasta nanesena, a aj keby nebola ani ju tam davat nemusis (a ked ju davat chces tak nanesies tenucku vrstvu sparatkom a capnes to na CPU a zaistis sponu chladica a hotovo). Zapojit kable do dosky neni problem podla navodu k zakl.doske, jediny problem je zapojenie prednych tlacitok a LED z kejsu, to treba pozorne podla navodu k zakl.doske tie draty z kejsu do dosky zapojit na spravne piny. Inac neni problem to zvladnes poskladat.

...ze ten E-350 nezvlada "720p videa na youtube" to som nevedel resp. zda sa mi to divne, to predsa je len vec CPU a adobe flash playera (o nom je vseobecne zname ze je neskutocne zravy na vykon CPU), ked ten CPU (2x1,6GHz ci kolko tam je v tom e-350) nestaci na debilny adobe flash player, tak potom smola to ziadne ovladace asi nezlepsia, ale tazko povedat. Ked chces videa prehravane flashplayerom (youtube a spol) tak radsej ber CPU aspon 2,7GHz a teda normalnu ATX dosku.

díky za info..snad pujde dobře zacvaknou i ten cpu pasiv na základku

no na českých recenzí zase v youtube zacate celkem pohořel navíc i s lokálními rybyčkami od samsungu: http://pctuning.tyden.cz/hardware/procesory-pameti /20109-amd-e-350-kompletni-rozbor-architektury-apu -brazos?start=8 nebo http://www.digilidi.cz/recenze-msi-e350ia-e45-v-ht pc-bravo-brazos-grandia?page=0,1 - furt se ohání tím, že by to měli narovnat ovladače, ale jak říkáš, sám tomu taky nevěřím

Ja nepozeram 720p filmy na youtube :) Ale ked tam pisu ze to nestiha tak uvazujem ze tych 1,6GHz u E-350 moze byt malo, keby nejaka aplikacia (flash player? :) pouzivala len jedno jadro, tak by to mohlo byt odveci ze by sa to druhe jadro flakalo a jedno 1,6 GHz by nestacilo apod. Ja este pockam ze jak sa to cele vyvinie, mozno ze AMD pride aj s niecim podobnym tomu E350 ale s vyssou frekvenciu 2GHz apod., neviem. A pockam nech este trochu klesnu ceny 128GB SSD diskov lebo do bezhlucneho PC musi ist SSD :)

nie kazdy potrebuje TB kapacity... Neni to tak davno ked 40GB (2,5") disky stali 50eur (viem lebo ten 40GB disk este mam v notebooku :), a dnes stoji 50eur 40GB SSD :) Keby klesli 128-160GB SSD na 50eur bolo by to uplne super :) Podla mna to nebude az tak dlho trvat, ked vidim jakym tempom sa zvysuju kapacity SSD... Podla mna HDD tak do 5-10 rokov uplne vymiznu (moj sukromny nazor :)

1333 CL9. Za prve lebo je rychlejsia a za druhe keby si velmi chcel tak modul 1333 CL9 mozes podtaktovat na 1066 a na tych 1066 pojde tiez s CL7 (ale nema vyznam to podtaktovavat, na 1333 CL9 pojde rychlejsie, pretoze 9*(1/1333) je stejne casove opozdenie ako 7*(1/1066), ale 1333 je rychlejsie pri naslednom burst prenose). P.S> podla mna CL by sa malo udavat v nanosekundach aby to bolo jasne ze to CL7 u jedneho a CL9 u druheho je stejne spozdenie CL 6,5ns, ale vysvetli to marketingovym debilom u vyrobcu ze ked je nieco stejne ze to treba stejne oznacit, neverim ze by som tam s tym uspel :)

Ziadne problemy necakaj su to normalne 1333 RAM so standardnym 1,5V. Vyrobca nemoze otestovat uplne vsetky moduly co existuju to by polovica cinanov nerobila nic ine len testovala moduly, a neni ziaden dovod na to aby nesli, to testovanie by ani nemalo vyznam, pre vyrobcu staci otestovat nejaku nahodnu vzorku trhu a ak idu vsetky co vybral tak sa da predpokladat ze pojdu uplne vsetky.
P.S. hlavne pri manipulacii s RAM nesahaj na kontakry. Drz to za chladic alebo za rohy. Plati aj pre zakl.dosku a karty (drzat za hrany alebo aj za umelohmotne konektorove bloky apod - minimalizuje sa tak moznost poskodenia stat.elektrinou ked nebudes capat na nejake kontakty).

to by bylo fajn..ostatně, ještě snad poslední věc..myslíš,, že by ta integrovaná grafuka hd4250 na "naší" desce http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=8277 3 dokázala zároveň zobrazovat, jak na LCD TV, tak i na LCD monitoru u PC(samozřejmě, že se zapojením HDMI pro TV a DVI pro monitor)...kdo si se tam už ptá a taky by mě to celkem zajímalo, jelikož by to takto bylo pro mě praktičtější

Podla toho co som nasiel googlom funguje na chipsete 880G dualview resp. sucasne zobrazenie len v kombinacii s VGA (t.j. len HDMI+VGA alebo DVI+VGA), idealne by bolo stiahnut manual k doske a pozret si to tam, ale podla mna tam bude napisane to iste.
Ked chces HDMI+DVI tak asi bude treba strcit nejaku lacnu grafiku do PCIe

:D..teda koukám, že nakonec bych asi skončil na mnohem větší částce, než co jsem za to chtěl dát...myslím, že to všechno ještě přehodnotím a uvidím, jak to nakonec pořeším..protože jsem přišel i na tom, že má DVD mechanika je v IDE a stejně tak je IDE i HDD - ovšem základka má jen jedno IDE..takže je to uplně v háji..musím to v klidu promyslet

Na jeden IDE port sa daju bezproblemov zapojit 2 zariadenia. Len ich musis dat v kejse blizsie k sebe ("kratsi" koniec IDE kabla musi ist na obe zariadenia).
Grafika by stacila aj nejaka lacna s pasivom napr. HD4350 apod za nejakych 600Kc, ale nezarucujem na 100% ze podporuje DVI+HDMI (neviem zhlavy), to by si bolo treba overit na webe pred kupou, prip. sa potom daju prevadzkovat obe grafiky naraz a tak urcite ide aj HDMI z jednej a DVI z druhej.
Alebo sa popozeraj po nvidii chipsete aj ked to je zvycajne sracka, prip. ten intel chipset ale ked intel grafiky ani neviem ci zvladaju HD urychlovanie, a v 3D su uplne onicom (ale hrat hry na tom nechces). Prip. treba hladat ci neni nejaka doska pre AMD co podporuje HDMI+DVI, to ja teraz zhlavy neviem.

dobře

a ještě k tomu zobrazení více "monitorů" zároveň...myslíš, že by šlo alespoň bezproblému přepínat, mezi zobrazením na TV a monitorem, když by byly tyto dvě zobrazovací zařízení zároveň zapojemy v potrtech HDMI a DVI?...tedy, jestli by šly tyto dvě zapojené zobrazovadla mezi sebou přepínat i ve windows?(bud obraz pouze na monitoru a nebo na TV)

A ten chladic co si si vybral to tiez neni nic tiche, ja som take arcticy mal davnejsie a vyhodil som to, priserny zvuk. Ked chces ticho tak si zober radsej napr. nieco take http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=7290 7 alebo podobne (prezri si tam aj ostatne chladice na AM3) a daj tam 12cm noctuu alebo cokolvek 12cm spomalene napr na 700otacok.

P.S. a sakra ten chladic co som sem dal link je len 8cm chladic. Tak nic. Ked chces super ticho tak si najdi nieco podobne na 12cm napr. ten triton 75, alebo ber co chces, trebars aj ten arctic na 45W CPU musi stacit, ale nebude to uplne tiche. P.S. pripadne staci ti aj box chladic, to je stejne jak ten Arctic.

Najprv nechaj boxovany vetrak a strc to do dosky a v BIOSe zapni regulovanie CPU vetraku podla teploty (v sekcii hardware monitoring bude nastavenie CPU FAN 3pin/4pin a nejake nastavenie o CPU Fan Control apod, alebo to bude spolu s nastavenim cool&quiet), a uvidis jak to bude hlucne. Ono pri nizkovykonnom CPU moze byt tichy aj ten boxovany vetrak, ked ho doska bude regulovat. Lebo bastlit 12cm na box pasiv je dost problem - nemas ten 12cm vetrak jak uchytit.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru