síťové kontakty zákazníků ve firmě
Ahoj, chtěl bych se zeptat, jakým způsobem by šlo ve firmě řešit na obchodním oddělení, aby každý počítač (4 celkem) měli své kontakty a při tom k nim mohl přistupovat někdo z druhého počítače a případně tam dopsat i poznámky. Úplně nejlepší by byl i přístup do té databáze i z venku. Prosím o nějaký co nejlevnější způsob, klidně i řešení, že by se kontakty ukládaly například na skydrive. Na počítačích je starší verze MS Office, ve kterém se ty kontakty vytváří skvěle, ale nevím, zda je možné bez Exchange k nim mít přístup i jiný uživatel z jiného pc.
Moc Vám děkuji za rady.
Honza
Je tazke si vybrat, pretoze sposobov je milion.
Od freeware groupware rieseni, cez Google docs az po spominanu db s vlastnym fronendom postavenym na php a pristupnym webovym rozhranim zvonku.
To by bylo zajímavé, google docs, jde o to, aby to bylo co nejednoduší. Myslím si že je hodně řešení. Zkuste mi prosím říct nějaký konkrétní způsob. Třeba ten free nebo jakou formou to dělat na google docs. Jde o to, aby se do té databáze daly dopisovat poznámky ke konkrétním klientům, kdy sejim volalo, co se prodalo atd,
Pokial chcete takuto spolupracu navrhoval by som asi nejake groupware riesenie.
Na poradni pouzivame egroupware, kedze spolupracujme vsetci na dialku, co vsak moze byt pre vas az prilis zlozity system, kedze obsahuje kalendar, projektovy manazment, tracking system, filemanager...atd. Proste komplexny groupware.
toto řešení vypaddá velmi dobře, ale stojí 400€ na rok? Může běžet na nějaké doméně? V té firmě je pouze nějaký linux server na poštu, kterou odesílá rovnou do počítače, prý na víc nestačí
community_edition
Je to zdarma, takze si nemusis platit EPL verziu.
Je to nenarocna aplikacia, pobezi na akomkolvek linuxovom servri.
Pokud jsem to správně pochopil, tak by v tomto případě stačilo mít na jednom z PC ve sdílených dokumentech soubor s kontakty a všechna PC v jedné skupině.Další možností by byl síťový disk. Z venku by přístup zajistil například ftp server.
Klidně by to mohlo být na jednom pc ve sdílené složce, to ano, ale právě nevím jaký program na to využít. Nebo myslíte kontakty přímo v outlooku by šly tímto způsobem používat? Aby v tom byl pořádek bylo by dobré aby každý uživatel počítače měl svoje kontakty, tak jak to funguje na exchange a v případě potřeby si jiný uživatel otevřel kontakty třeba ma pc 1.
Na to se nemusí používat žádný program, to zvládnou Windows.
Dobře, ale jak to prosím udělat?
přímo v xp je aplikace adresář: C:\Program Files\Outlook Express\wab.exe
umí to importovat/exportovat vizitky a soubory .csv
teď koukám, že to poznámky přidávat neumí. to už je jednodušší mít na síti sdílenou (a denně zálohovanou) excelovou tabulku.
edit: když si spustím libre office, jeho součástí je databáze (neinstaloval jsem). možná toto by šlo využít.
nebo pak hledat nějaký adresář:
phone-book
phone_book
český autor síťového softu to před 10 lety zapích.
Právě, ideální by byl nějaký program, který bude zapisovat na síťové místo nebo cloud, aby si je mohl otevřít i jiný obchodník. V excelu mi přijde, že by to bylo nepřehledné.
Nejlepší by bylo využít ty Office, ale nevím jak udělat, aby to fungovalo, jestli to vůbec jde. Má představa je taková, že si ten člověk bude zapisovat své kontakty a kdyby potřeboval otevře kontakty kolegy,
Vytvoří se SÍŤ do které se připojí ty čtyři počítače.
osobně bych to řešil nějakým OpenLDAP serverem + adresářové schéma, na který bych pak nasměroval jednotlivé klienty Otlaku.
http://www.userbooster.de/en/download/openldap-for -windows.aspx
http://www.yolinux.com/TUTORIALS/LinuxTutorialLDAP -GILSchemaExtension.html
edit: postup nastavení Otlaku: http://kb.berkeley.edu/campus-shared-services/page .php?id=27044
Ja tam sipim naznaky pokus o groupware manazment, napriklad pisanie poznamok k tym kontaktom a pod, cize by som mozno hned siel do nejakeho zlozitejsieho riesenia.
Podstatne je, co zakaznik pozaduje dnes a co zajtra od aplikacie.
Presne tak. Dnes jednoduché riešenie, zajtra už stačiť nebude a vznikne potreba rozširovať možnosti onoho sw riešenia. A zrazu sa zistí, že stávajúce neumožňuje ďalšie veci a poďme to celé prerobiť... Ach jaj, keby som sa s tým už niekoľko-krát nestretol...
jasně, problém je v tom, že 4 utloukáři se budou muset vzdát svého "oblíbeného" nástroje a začít používat nějaký webový nástroj. Navíc si vem, že na to budeš potřebovat už komplet server, tj. další náklady atd.