Předmět Autor Datum
Na dně, nebo celkově? Na dno stačí nalít hromadu octu a nechat působit přes noc. Na mísu je to horší…
Prasak 07.09.2009 18:04
Prasak
Kámen je na dně,zkusili jsme kyselinu citronovou,a nic.Dneska zkusíme hromadu octa.Díky,ahoj
Miloš007 07.09.2009 18:09
Miloš007
Doporučuju vyhnat štětkou co nejvíc vody, než tam naleješ ocet, aby ti netekl zbytečně do přepadu. A…
Prasak 07.09.2009 18:16
Prasak
a když ten ocet chceš urychlit, tak si s ním vyvař konvici, ale ne se spirálou, ta by ti olezla, ale…
paul 08.09.2009 15:51
paul
zdravím, mám úklidovou firmu a velký problém v některých domácnostech právě s vodním kamenem v toale…
tgabinka 17.06.2014 13:50
tgabinka
Podle mé zkušenosti stačí ocet nebo kyselina citronová (je z ní míň smradu). Ale problém je, že se m…
Yarda 17.06.2014 15:16
Yarda
..a ta nádrž ti praskne.
kocour Amadeus 23.06.2014 00:35
kocour Amadeus
ja mam vyzkouseny horky ocet a nasypat prasek do peciva-necistoty i kamen okamzite pousti,pak uz sta…
jirinka 26.03.2015 16:38
jirinka
Kyselinou solnou (chlorovodíkovou) - běžně dostupná v drogerii. Jednoduché, stoprocentně účinné.
sHpy00n 07.09.2009 21:54
sHpy00n
Souhlas, ale pokud je vodního kamene víc, tak určitě dobře větrat;-). Já se tomu pokusil pomoct tím,…
Kachlík 07.09.2009 22:00
Kachlík
Když už jsi to tam lil, tak leje se kyselina do vody, nebo voda do kyseliny? Mám pocit, že správně j…
Prasak in work 08.09.2009 16:45
Prasak in work
Kyselina do vody. Obráceně by vzniklé teplo mohlo flusat do okolí.
čumil_old 08.09.2009 16:51
čumil_old
Kyselinu do vody, ale do horké, a s tím, co tam bylo, to chvilku vypadalo jako "Hrnečku vař!", akorá…
Kachlík 08.09.2009 21:34
Kachlík
Pokud je to možné,použijte odstraňovače vodního kamene,je možno jich řadu koupit v drogerii a funguj…
Jabraka 08.09.2009 13:44
Jabraka
kyselinu fosforečnou Tak už zrovna CocaColu, tam je taky. Dost jsem se divil, co to udělalo se stov…
jw 08.09.2009 14:40
jw
Ano skutečně tam je,ale jen velice malé množství. JABRAKA
Jabraka 08.09.2009 20:25
Jabraka
Chemie je dobrá věc, funguje však zdlouhavě. Jsem pro hrubou sílu. Mísu jsem odšrouboval, odnesl na…
Rce 08.09.2009 13:54
Rce
Tvoje řešení ale zavání prací... :-)
rokator 08.09.2009 14:55
rokator
Nojo! Práce, fujtajxl!
Rce 08.09.2009 14:56
Rce
ROFL! :-D
touchwood 09.08.2010 22:02
touchwood
No jo, v paneláku má každej vlastní dvorek, že jo ;-)
Prasak in work 08.09.2009 16:44
Prasak in work
Na rozdíl od chudáků se zahradou a dvorkem, ty máš před panelákem vyasfaltovanej dvůr pro pár set au…
rokator 08.09.2009 17:17
rokator
Těsně vedle - naša bytofka je cihlová a parkoviště má má zámkovou dlažbu. A co je nejhorší - nemáme…
Prasak in work 08.09.2009 17:25
Prasak in work
Dovolím si Off Topic zcela mimo mísu.. před bytofkou se dá provozovati ledacos. Kolemjdoucí zakopáva…
sHpy00n 08.09.2009 20:00
sHpy00n
No, v Chánově by to sele točili rovnou v obýváku. To jsou frajeři :-)
rokator 08.09.2009 20:03
rokator
To jsou frajeři Tipoval bych to na sHpy00na osobně.
strejdabrabenec 08.09.2009 20:08
strejdabrabenec
depa.. já tam pro jistotu nejsem. :-)
sHpy00n 08.09.2009 20:12
sHpy00n
Ale Tvoje banda je to určitě, přiznej barvu. ;-) O těch vašich akcích před panelákem jsi už tady kdy…
strejdabrabenec 08.09.2009 20:19
strejdabrabenec
strejdo, v tom se velice mýlíš, náhodou to je velice vzdělaný člověk a patří do bandy vlastníků té b…
corve 43 10.09.2009 22:02
corve 43
Já vůbec nepochybuju o jeho inteligenci a vzdělanosti, je to vidět na jeho znalostech i perfektní če…
strejdabrabenec 11.09.2009 07:47
strejdabrabenec
Prdky vzdělanej.. spíš blbej jak dlabaný necky. Vždyť víš jak jsem si to po-e-e s vejškou. No ale sn…
sHpy00n 11.09.2009 10:34
sHpy00n
samo, že to vím
corve 43 11.09.2009 21:25
corve 43
Jojo. Je to ta naše banda a už plánujeme další párty. Mělo by to být slavnostní ukončení léta spojen…
sHpy00n 11.09.2009 10:44
sHpy00n
Jakým motorem to motání poháníte? To co je vidět na fotce je tuším z rozvodů nějakého auta ale pohon…
Skipi 08.09.2009 21:54
Skipi
To je za trest, takové fotky sem dávat. Tečou mi sliny jak cikánovo šálo, přímo cejtím jak to zvíře…
Rce 10.09.2009 23:19
Rce
Panebože, kilo pevné hmoty! Co to jíte? Dolomitický vápenec? To už je snad lepší koupit novou mísu,…
Jack 11.09.2009 08:59
Jack
Jacku, zkus si prohlídnout kolikrát atypické tvary záchodových mís uvnitř a začneš věřit ... :i: Dí…
veckoo 12.09.2009 16:36
veckoo
Tvrdá voda ze studny jako kráva. Z bojléru jsem vymlátil násadou od rejče (je jako kladívko) 4 kýble…
Rce 12.09.2009 21:31
Rce
Jsou běžně k dostání na objednávku, říká se tomu ploché splachování, nebo se zrcadlem.
kejki 12.09.2009 22:39
kejki
tak jsem si to tady četl a jelikož se mi poondilo WC , jak jsem se opravovat těsnění.Pak jsem prohlé…
paul 13.09.2009 08:47
paul
Mysis TEN nemecky zachod? (viz. go.php ), tak ten bytostne nesnasim a povazuji za krajne nechutny. T…
JR_Ewing 14.09.2009 10:19
JR_Ewing
Okazy na původní německy článek mi nefungují, ale dle popisu se domnívám, že to bude něco horšího. K…
Rce 14.09.2009 23:39
Rce
Tento záchod má výhodu v tom, že člověk není ošpricován vodou. A že se to špatně splachuje? No já js…
Prasak 19.09.2009 14:31
Prasak
Já tomu říkám oázička. Jestli myslíš loužičku.
kurare 17.06.2014 17:20
kurare
Zásadní nevýhoda tohoto typu spočívá v tom, že člověk je při vykonávání opravdu velké potřeby postup…
karel 15.09.2009 00:21
karel
Nevýhoda? ::) Sedíš vysoko, vidíš daleko... :-D
L-Core 15.09.2009 07:06
L-Core
Nojo, ale nemá člověk osprchováno pozadí až na hlavu. Čím větší, tím víc žbluňkne a tím víc vohodí.…
Remca 15.09.2009 12:02
Remca
Remco, ty nikdy nezklameš! :-D
veckoo 19.09.2009 13:08
veckoo
tento zachod je hlavne v laznich - aby si pacienti kontrolovali stolici, krev v ni apod.
dousa 09.08.2010 16:54
dousa
Ale kulový. To je proto, aby důchodci našli zuby, když se v noci vrací z flámu a zvrací.
karel 09.08.2010 17:57
karel
Vodní kámen, to je prevít :x: Viz přiložené obrázky. Boiler šel následně do sběrného dvoru...
L-Core 14.09.2009 14:52
L-Core
Tak teď mi vrtá hlavou jak vypadá náš bojler po cca 2 letech provozu. Pravda, je připojen jen na roz…
Jack 15.09.2009 06:47
Jack
Takto to vypadalo při ohřevu vody topnou spirálou (ponořenou přímo ve vodě). Při ohřevu topením (niž…
L-Core 15.09.2009 07:09
L-Core
Tím se taky uklidňuju. Takže v mém případě platí Murphy: "co funguje, do toho nešťourej".
Jack 15.09.2009 07:25
Jack
Ale nastane. Já to ohřejvám jen kotlem. Vymlátil jsem z toho možná i víc materiálu, akorát jsem ve s…
Rce 15.09.2009 11:58
Rce
Proto já mám na chalupě průtokovej plynovej ohřívač a mám klid. Jedna z výhod je, že to má relativně…
Pavel M 21.09.2009 20:58
Pavel M
Já (jako Rce) ohřívám vodu už taky jen topením (na plyn). Pochopitelně větve k radiátorům jsou duomi…
L-Core 21.09.2009 22:42
L-Core
Přesně jako L-Core. Akorát mám ten ventil automatizován termostaty a motorkem. Pozor, zanesený průt…
Rce 21.09.2009 23:57
Rce
Jen ze zvědavosti a z k jinému účelu. To má každej bojler takovouhle přírubu na čištění?
Plž 22.09.2009 07:44
Plž
Ano. Před otevřením příruby se někdy doporučuje vypustit vodu ;-).
Rce 22.09.2009 11:42
Rce
Ty hypermarketové mají menší, tak 15*8cm.
kejki 22.09.2009 14:58
kejki
Mame taky misu s tim schodem, kde se drzi voda a driv se to obvykle splachlo ted uz jen vzacnou vyji… poslední
JeníkStředníČechy 07.07.2015 01:16
JeníkStředníČechy
Dobrý večer,hledal jsem něco proti rzi a vzpomněl jsem na Vás,rozpouští i vodní kámen: http://shop.p…
Lubomír 06.10.2009 21:02
Lubomír
Zkoušel jsem ty čističe z reklam, jak se do hajzlíku stříkne přípravek a ženská ručka jemně setře ná…
Fuente 09.08.2010 23:13
Fuente
Pískem to poškrábeš a už nikdy nevyčistíš. Na vodní kámen Pulirapid.
kejki 09.08.2010 23:34
kejki
To je v poho, předtím jsem to v zoufalství škrábal starým nožem. :-| Fakt blbé, ale pomohlo to. Akor…
Fuente 10.08.2010 01:06
Fuente
Přímo vidím před očima: Fuente, hlava v míse až po plíce, místo aby jako správnej chlap po flámu bli…
Remca 10.08.2010 01:46
Remca
Přesně. Ještě jsem stál na špičkách, abych měl vahou lepší přítlak, dost jsem se namakal.
Fuente 10.08.2010 07:17
Fuente
Fuente, co to žereš, že ti to tak špiní mísu?
Prasak 10.08.2010 02:22
Prasak
Maso žeru mňam. Enem mi vadí i lehounký proužek na hajzlíku. 8-)
Fuente 10.08.2010 07:19
Fuente
cilit bang (ten fialovy s napisom turbo power ci jak) rozpusta kamen jak svina za 20sekund kamen nik…
MM.. 17.06.2014 15:28
MM..
5 let starej dotaz ;-), jinak HCl za 40Kč/l a kdo si nevěří, ať ji raději ještě rozředí 1:1 až 1:2 s…
Uroboros 17.06.2014 16:18
Uroboros
To sice ano, ale stejně vyčistí dřez trocha sava (nebo jiného chlornanu). Cilit bang je jen na akryl…
kejki 17.06.2014 16:54
kejki
Preco by nebol na smalt? pouziva sa to na vsetko. Je to tipujem nejaka normalna kyselina citronova s…
MM.. 17.06.2014 17:09
MM..
Smalt je ve výlukách v návodu a obsahuje kys. mravenčí, amidosírovou a tenzidy. Kdysi mi vůbec nezaf…
kejki 17.06.2014 20:30
kejki
Co presne myslis smaltom? Ja som s tym cistil aj stare socialisticke umyvadlo a vanu (to je tiez sma…
MM.. 17.06.2014 20:40
MM..
Ty plechové věci jsou smaltované, tam se to nemá používat. A na ty hroudy, které vytloukají šroubová…
kejki 17.06.2014 23:31
kejki
Hlavne je ze sa to da pouzit na zachod, co sa pytal v dotaze. A odstrani to kamen. Dobre na tom je p…
MM.. 17.06.2014 20:45
MM..
Dodatok: teraz som ten cilit skusal na zachode a fakt to neni nic moc, ten zachodovy kamen ma asi in…
MM.. 29.06.2014 15:21
MM..
Savo raz otestujem ale nemyslim ze bude stejne ucinny. Ale diky za tip na ten HCL.
MM.. 17.06.2014 17:16
MM..
Pět let starý dotaz, ale stále aktuální, opět se rozběhla diskuze a hlavním motem je použití kyselin…
náhodný 17.06.2014 16:48
náhodný
Žádný problém to není.Stačí elektrolyt do akumulátorů.Stačí použitý už ve starých aku.Ze sifonu vyče…
dabac 27.03.2015 14:41
dabac
Když si tak pročítám tuhle diskusi, jak vyčistit hajzlík a vidím co to dá práce, není lepší koupit n…
tatara 28.03.2015 21:05
tatara
Sice byla rumunská, ale klidně bych jí třeba po 5 letech vyhodil a koupil si zase novou. Moje řeč.…
RITCHI 28.03.2015 22:11
RITCHI
No tak zrovna výměna fajánsu nepatří mezi něco, co bych si chtěl kvůli pár ušetřeným korunám opakova…
Moas 30.03.2015 05:52
Moas
Tak tohle funguje - večer nasypat do mísy kyselinu citronovou a ráno se dostaví zázrak. Kyselina cit…
Kyselina citronová 16.06.2015 18:00
Kyselina citronová
Pulirapid (bílý) také funguje, kyselinu fosforečnou nenahradíš:-), ovšem pozor na ni.
trr 16.06.2015 22:24
trr

Na dně, nebo celkově?
Na dno stačí nalít hromadu octu a nechat působit přes noc.
Na mísu je to horší, buď aplikovat sajrajty z obchodu, nebo otec na to štětečkem nanesl kyselinu, nevím už přesně, jaký to byla, ale buď sírová, nebo chlorovodíková (ta určitě bude fungovat). Ale tak kyselina asi nebude moc košer pro ekologii, ale to ty sajrajty, co nabízí v reklamách, tak asi taky ne.

zdravím, mám úklidovou firmu a velký problém v některých domácnostech právě s vodním kamenem v toaletních mísách...vyzkoušen pulirapid, domestos, ocet, kyselina citronová, soda...nic stále vodní kámen vítězí...zkusím dle rad místních, použít kyselinu chlorovodíkovou a jsem zvědavá. Každop
ádně dík

Podle mé zkušenosti stačí ocet nebo kyselina citronová (je z ní míň smradu). Ale problém je, že se musí nechat působit několik dní, například přes dovolenou. S těmi silnějšími kyselinami opatrně, slyšel jsem o případu, kdy tímto způsobem někdo čistil toaletu a prožralo mu to trubky skrz naskrz.

Souhlas, ale pokud je vodního kamene víc, tak určitě dobře větrat;-). Já se tomu pokusil pomoct tím, že jsem prvně do odpadu nalil vřelou vodu, v domnění, že podpořím očistný proces, ale protože kamene bylo drobátko více, tak ty čmoudíky a pěna prchající z mísy všemi směry mě utvrdily v tom, že všeho jen s mírou:-)(jojo, chtějte překvapit důchodce úklidem jejich domácnosti, a překvapíte sami sebe…)

Kyselinu do vody, ale do horké, a s tím, co tam bylo, to chvilku vypadalo jako "Hrnečku vař!", akorát to neposlouchalo na "Hrnečku dost!":-). Naštěstí jsem spláchnout nemusel, ale toho chloru v luftě…:-( - ještě dvě hodiny po reakci jsem větral, a stejně to smrdělo dva dny…:-( (ale záchod téměř jako nový, bohužel jen dočasně3-[.

Pokud je to možné,použijte odstraňovače vodního kamene,je možno jich řadu koupit v drogerii a fungují.Pokud chcete kyselinu,je samozřejmě levnější,ale také zdravotně škodlivá,doporučil bych proto kyselinu fosforečnou,dá se také koupit.Je vcelku nejméně nebezpečná a poměrně účinná.
JABRAKA

Těsně vedle - naša bytofka je cihlová a parkoviště má má zámkovou dlažbu. A co je nejhorší - nemáme výtah, takže se rozhodně nehodlám tahat s hajzlíkem z třetího patra a zpět.
Ale za to parkoviště su rád, pár metrů z něj patří mně a to i na katastru. Je to príma, když nemusím večer hledat flek na parkování a mám to hned u domu.

Panebože, kilo pevné hmoty! Co to jíte? Dolomitický vápenec?
To už je snad lepší koupit novou mísu, nevím jak by se vyrovnala s odsekáváním kamene a nerupla třeba při jednom z posledních šťouchů.
Já, jakožto lenoch od přírození a chemik k tomu leju výhradně kyselinu fosforečnou. Je pěkně hustá, neodteče hned do odpadu, neuvolňuje se z ní chlorovodík a tudíž nerezaví vše železné v okruhu 50m a za další je ke keramice šetrnější než chlorovodice.

Tvrdá voda ze studny jako kráva. Z bojléru jsem vymlátil násadou od rejče (je jako kladívko) 4 kýble sajrajtu po dvou letech provozu. Moderní potrava plná "éček" a instantní polívky z Číny spíš podporujou rozpouštění veškeré hmoty, včetně exkrementů ale to bychom se dostali k jiné otázce :-).

Též Veckoo má pravdu, labyrinty hovnovodu zacpání velice nahrávají. Klasické mísy s "odpočívadlem", kde se při vykonání potřeby člověk neosprchuje až za krk, jsem už nikde neviděl...

tak jsem si to tady četl a jelikož se mi poondilo WC , jak jsem se opravovat těsnění.Pak jsem prohlédl mísu a zjistil že je na výtoku vodní kámen, takže jsem vzal kudlu a odtranil velký nános, Jaké bylo moje překvapení když jsem zjistil že pod obrubou vzadu je ještě plochá dírka kterou se pouští voda na plochu WC..ucpané to bylo vodním kamenem asi 5mm tlustým. Po hrubém odstranění jsem vzal odličovací tampóny, napustil je octem a plácnul na místa kde bylo potřeba. Opakovaně jsem je poléval octem, (nutno je na místě přidržet) injekční stříkačkou... a je to odsanýtrovánou, sice s přestávkami za 2 dny, ale je to hotovo...takže asi tolik..

Nojo, ale nemá člověk osprchováno pozadí až na hlavu. Čím větší, tím víc žbluňkne a tím víc vohodí. To pak ani nepomáhá to pomalu spouštět po kraji. Ostatně někdy to vyletí hrozně rychle a není na spouštění čas. Opravdu velká potřeba, to se nesmí tolik žrát, aby ráno člověk slejzal z hromady hoven až od stropu.

Tak teď mi vrtá hlavou jak vypadá náš bojler po cca 2 letech provozu. Pravda, je připojen jen na rozvod topení (elektrický ohřev zapojen ale nepoužíván). Asi na jeho kontrolu příští rok dojde. Projevuje se ještě nějak takové robustní obalení kamenem (kromě toho že ze 150l bojleru dostanete max. 20lt horké vody)?

Ale nastane. Já to ohřejvám jen kotlem. Vymlátil jsem z toho možná i víc materiálu, akorát jsem ve spravedlivém hněvu neučinil fotodokumentaci, jako máš ty. Ty vápenaté a železité sloučeniny se usazují prakticky i ve studené vodě (jinak by nefungovaly krápníkové jeskyně). Teplota tomu jen napomáhá.

To jack: Opravdu, zde platí dvojnásob, co funguje, do toho nešťourat. Většinou po sebe šetrnějším odstraňování bojlér záhy začne téci. Ke konci očistných prací už má člověk na ten šutr strašlivej vztek a mlátí pak do toho hlava nehlava. Mě prorezavěl bojlér do topné vody z kotle. Jsem se strašně divil, proč voda v (otevřené) expanzce přibývá a hodlá přetejkat, když normální stav je přesně opačný. Logickou úvahou po několik dní přemýšlení jsem došel k názoru, že jedině díra v bojléru (kde je větší tlak) přepouští nedovoleně vodu do topení.

Proto já mám na chalupě průtokovej plynovej ohřívač a mám klid. Jedna z výhod je, že to má relativně snadnou údržbu.:-). Stačí jednou za 3 roky vyčistit.Nevýhoda ovšem je, že to nedokáže dodat horkou vodu do více míst najednou. (respektive dokáže, ale za cenu nižšího průtoku).Ale člověk si nějak zvykne.Kolik Vám sežere el.energie průtokáč,když je takhle zanešenej?

Ještě štestí, že normy nenařizují použití proudového chrániče na bojler :-).

Přesně jako L-Core. Akorát mám ten ventil automatizován termostaty a motorkem.

Pozor, zanesený průtokáč ("karma") sice zvyšuje spotřebu plynu/elektriky tím, že se ohřívá déle (nikoliv vyšším výkonem). U elektrického hrozí pro horší přestup shoření topného tělesa. U plynového holt teplo letí komínem urychlovat globální oteplení planety.

Mame taky misu s tim schodem, kde se drzi voda a driv se to obvykle splachlo ted uz jen vzacnou vyjimkou a vzdy se to hned po zatazeni za snurku jak zacne tect voda musi postrcit stetkou jinak voda jen protece kolem a vse zustane lezet na miste. Bohuzel nejde vymenit. Jednak je krome sroubu jeste nejak prilepenej k podlaze a pak mi patri jen 1/4 domu a majitel vymenu nedovolil.

Zkoušel jsem ty čističe z reklam, jak se do hajzlíku stříkne přípravek
a ženská ručka jemně setře nános a objeví se třpytivá hvězdička, no to víš, že jo.
Naposledy Domestos ultra hustý gel, který vyčistí tu nezažranější špínu,
ale proboha, nechejte působit jen 5 minut, jinak vám v klozetu zůstane díra (návod).
Realita je jinde, samozřejmě. Předtím to byl Savonit, který už fungoval jakž takž,
ale 2 dny nešlo na WC zajít, jinak bych se otrávil. Stejně zůstaly viditelné stopy.
Takže písek na nádobí, vzepřít se pořádně a dlouho drhnout a stejně to není ideální.
Asi si koupím hnědou mísu a je to.

To je v poho, předtím jsem to v zoufalství škrábal starým nožem. :-|
Fakt blbé, ale pomohlo to. Akorát to chtělo pucovat co pár dní
a to se nechce, když to vypadá skoro super. No za dalších pár dní
už se to zase špiní. Předtím ty čističe nepomohly, i když jsem tam nalil
půl flašky a šel do továrny, proto to zkratkovité jednání.

Preco by nebol na smalt? pouziva sa to na vsetko. Je to tipujem nejaka normalna kyselina citronova s nejakymi dalsimi cistiacimi prisadami, akurat to pekne peni a drzi to ked sa to nastrieka a funguje dokonale ze sa az divim niekedy, oproti ostatnym cisticom kupelnovym a kuchynskym je to o 3levely ucinnejsie.

P.S: ja som s cilit bang pred tyzdnom cistil nerezovy kuchynsky drez, rocny vodny kamen jak svina, octom to neslo dobre (to by som hodinu cistil), cilit bang nastriekal som a 15sekund kamen prec, totalna hruba vrstva chcela este raz nastriekat, a aj ta bola potom cista. A nesmrdi to, resp len velmi lahko.

P.S.2. verim ze keby som na to nadrbal koncentrovanu kyselinu sirovu tak by to bolo ucinnejsie, ale to by som potom o 15sekund nemal uz ani drez :-D

Smalt je ve výlukách v návodu a obsahuje kys. mravenčí, amidosírovou a tenzidy.
Kdysi mi vůbec nezafungoval na vanu, kterou jsem vyčistil Pulirapidem, takže se tu od té doby válí. Teď ho asi spotřebuji na dlaždičky ve sprše.

Co presne myslis smaltom? Ja som s tym cistil aj stare socialisticke umyvadlo a vanu (to je tiez smalt nie?) a uplne dokonale to vycistilo, az som sa divil ze to socialisticke umyvadlo ziari na bielo jak nove. Je mozne ze keby som to robil kazdy tyzden s cilitom tak to ten smalt vyzere, to by som nerobil cilit nepovazujem za kazdodenny cistic, ale na zazrate spiny/kamen raz za rok apod.

P.S. nastriekal som tam toho priadne, na taku vanu so zazratou hrdzavou spinou kludne aj pol flasky, co budem trocharit :D

Pět let starý dotaz, ale stále aktuální, opět se rozběhla diskuze a hlavním motem je použití kyseliny solné (chlorovodíkové). Je třeba si uvědomit, že i když se to prodává v drogerii, je to nebezpečná chemikálie. Výpary mohou poleptat dýchací ústrojí i předměty kolem, kapky tekutiny zase mohou poškodit oblečení... atd.

Je třeba si důkladně přečíst tak zvaný bezpečnostní list, který zveřejňuje každý výrobce. Například

BEZPEČNOSTNÍ LIST - PENTA
na www.pentachemicals.eu/bezp_listy/a/bezplist_666.pd f

kde je psáno, cituji:
Standardní věty o nebezpečnosti:
H314 Způsobuje těžké poleptání kůže a poškození očí.
H335 Může způsobit podráždění dýchacích cest.

Pokyny pro bezpečné zacházení:
P261 Zamezte vdechování par.
P280 Používejte ochranné rukavice/ochranný oděv/ochranné brýle/obličejový štít.

... a další důležité informace o první pomoci
P305+P351+P338 PŘI ZASAŽENÍ OČÍ: Několik minut opatrně vyplachujte vodou. Vyjměte kontaktní čočky, jsou-li nasazeny a pokud je lze vyjmout snadno. Pokračujte ve vyplachování.
P304+P340 PŘI VDECHNUTÍ: Přeneste postiženého na čerstvý vzduch a ponechte jej v klidu v poloze
usnadňující dýchání.
P310 Okamžitě volejte Toxikologické informační středisko nebo lékaře.
2.3 Další nebezpečnost
Látka reaguje s některými kovy (zinek, měď, mosaz) za tvorby lehce zápalného vodíku. Při kontaktu s louhy může nastat prudká reakce. Kapalina se odpařuje za tvorby silné leptavé mlhy těžší jak vzduch.

V oddílu 4. je popsaná první pomoc, atd, atd.... Toto jsou pouze stručné vybrané ukázky.

Je třeba si opravdu důkladně přečíst celý bezpečnostní list, pochopit obsah, připravit se na práci, obléknout si předepsaný ochranný oděv - neriskovat oči, je opravdu třeba si nasadit ochranné brýle nebo ochranný štít, při pohybech štětky v záchodové míse vyletují od pružných štěnin drobné kapičky, které mohou zasáhnout nejen okolní prostor, pokožku ale i oči.

Neriskujte. I zkušený zahrádkář, který jde stříkat stromky nebo rajčata se obleče do ochranného oděvu a zachovává bezpečnost. Proč tedy ne uklízečka? Má také jenom jedno zdraví.

Žádný problém to není.Stačí elektrolyt do akumulátorů.Stačí použitý už ve starých aku.Ze sifonu vyčerpat vodu a nalít elektrolyt na plnou hladinu sifonu a 24 hod záchod nepoužívat.Kámen to spolehlivě odstraní.A na ekologii se vykašlete ta s tím nemá co společného.To nejsou ropné látky ono se to zneutralizuje samo v kanalizaci.je to starý dotaz ale někomu to pomůže.Mám za to že před nedávnem se to také zde objevilo.

Když si tak pročítám tuhle diskusi, jak vyčistit hajzlík a vidím co to dá práce, není lepší koupit nový? Viděl jsem v Hornbachu novou mísu za 6 stovek. Sice byla rumunská, ale klidně bych jí třeba po 5 letech vyhodil a koupil si zase novou.

No tak zrovna výměna fajánsu nepatří mezi něco, co bych si chtěl kvůli pár ušetřeným korunám opakovat co dva roky...
Radši čas od času do mísy žbluňknu na noc pár tablet na čištění WC mís (koupeno v DM ale musí je mít všude, v návodu píšou že jednu, já jich tam v tom kalupu nasypu dycky asi pět, to se vstřebá) a fertig.

Tak tohle funguje - večer nasypat do mísy kyselinu citronovou a ráno se dostaví zázrak. Kyselina citronová totiž na rozdíl od octa funguje i za studena. U nás to zabralo. Nastěhovali jsme se do "nového" a byl to opravdu humus... Párkrát jsem si to zopakovala a je to v pohodě.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru