Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem zamena pohonne hmoty

Dobrý den, prosím vás potřeboval bych poradit. Nezkušený kamarád nalil do Forda Fiesty místo nafty 3l beznizu, když byla nádrž skoro prázdná. Co s tím teď má udělat, když s tím najel asi 6 km? (motor nepracoval správně, ale jelo to :D ) předem děkuji za odpověď :)

Předmět Autor Datum
Pokud s tím jel, je to problém -> odtáhnout do servisu. Bude nutné vypustit palivový systém a vyměni…
Kurt 01.01.2011 14:53
Kurt
3l benzinu není nic. A´t doleje nádrž nastartuje nechá chvíli klapat na volnoběh , aby se nafta dost…
pařez 01.01.2011 17:12
pařez
to ja vubec nevim, podle mě tam muselo něco zůstat, protoze auto porad jelo, ale myslim si ze uz doj…
Adam54863 01.01.2011 18:00
Adam54863
Ale jinak vám oběma děkuji za rady. :) Moc jste mi a mému kamarádovi pomohli. Děkuji :)
Adam54863 01.01.2011 18:01
Adam54863
Stalo se mi, že jsem omylem vzal 10l naturalu místo nafty. Neměl jsem možnost nijak vypustit - spěch…
Jara1 28.06.2011 13:54
Jara1
Zdravím, je to poměr 5:1, tak snad v pohodě, ale příště již opatrně. Stejně by mě zajímalo, jak tam…
tr 28.06.2011 13:58
tr
Zajímalo by mě, co by se stalo, kdybych náhodou omylem místo naturalu 95 dal naftu? Co se stane?
n.u.r.v. 28.06.2011 16:15
n.u.r.v.
nepojede to.
Redsnake 28.06.2011 16:28
Redsnake
Záleží na motoru, ohřátej jednoduchej benzíňák na naftu jede (fichtl, trabant, sekačka...), jen to "…
Uroboros 28.06.2011 16:48
Uroboros
A jak se takovej motor pak zastaví? Když to jede na benzín, tak tomu vypneš zapalování, ale když tam…
Prasak 28.06.2011 18:52
Prasak
úplně stejně :-), nafta se v benzínovém motoru sama nevznítí jak v nafťáku - ten má cca 2x takovou k…
Uroboros 28.06.2011 19:40
Uroboros
Jo, o jízdě na olej jsem taky už mockrát četl, prej jet za takovým autem a čuchat smrad z přepálenýc…
Prasak 28.06.2011 19:57
Prasak
Když u motoru se vstřikováním vypneš zapalování, tak i vypneš elektrické čerpadlo. Nepoteče palivo -… poslední
Dale Cooper 28.06.2011 22:15
Dale Cooper

3l benzinu není nic. A´t doleje nádrž nastartuje nechá chvíli klapat na volnoběh , aby se nafta dostala do filtru a jezdí. Dříve se běžně na zimu přidával benzín do nafty proti zamrzání. Třeba v příručce vw golf2, psávali, že až 20% benzínu ničemu nevadí. To že se motoru moc nechtělo je jasné je jiné cetanové číslo, ale 3l???? to neměl v nádrži vůbec nic???? Nebo co je skoro prázdná nádrž???

Stalo se mi, že jsem omylem vzal 10l naturalu místo nafty. Neměl jsem možnost nijak vypustit - spěchal jsem s dětmi k doktorovi, tak jsem dobral plnou nádrž - 50l nafty a ted se jen modlím, aby to bylo v pořádku. Myslíte, že se může něco stát, nebo je to dostačující?
Díky

Zdravím, je to poměr 5:1, tak snad v pohodě, ale příště již opatrně. Stejně by mě zajímalo, jak tam dostnete pistoli, mně třeba jiná než N95 nepasuje a to mám starého Renaulta.:-)

P.S.:Kdyby to dělalo sebemenší neplechu, tak honem do servisu, ale nafty je víc, takže mazat čerpadlo by měla.

úplně stejně :-), nafta se v benzínovém motoru sama nevznítí jak v nafťáku - ten má cca 2x takovou kompresi, normálně tam naftu zapálí svíčka. Nebo sytičem, jako třeba u té sekačky. Faktem je, že nevím, jestli by to zvládla nějaká stříkačka, mam to odzkoušený jen na karbovejch motorech. Je to pořád jen uhlovodík :-), stejně tak to pojede na petrolej, aceton, hexan, alkohol... Ale ne, že by to motoru zrovna prospívalo :-), kdyžtak aspoň směsi. Když chci šetřit leju do toho směs benzínu, ethylalkoholu a hexanu ;-), nicméně poslední dvě látky získam anžto odpad, takže tak. Kdysi jsem někde četl, že udělali vojenskou motorku, která je schopná jet na 16 různých druhů paliv, včetně právě benzínu, nafty či petroleje (standardně koupíš u čerpaček v Japonsku). Čím jednoduší motor to je, tím víc zvládne, sic z horší účinností. Ber v potaz to, že třeba naftovej motor ti pojede na rostlinný olej. Klíď si ho můžeš lisovat z vlastního pole a budeš jezdit za hubičku. Otázka je, co je ještě přijatelná zhovadilost...

Jo, o jízdě na olej jsem taky už mockrát četl, prej jet za takovým autem a čuchat smrad z přepálených hranolků je paráda :-)
Já jsem na vojně jezdil s BVP a to bylo upraveno na petrolej, byl výrazně levnější než nafta, takže pár strojů na to jezdilo, i tanky. Sice to za studena trochu víc čoudilo, ale jinak to jezdilo perfektně. Na druhou stranu - byl to jednoduchej naftovej motor, ani turbo to nemělo.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru