Předmět Autor Datum
Je potřeba vědět,na jaký typ vozu budeš montovat,jedné se jen o světla,nebo sadu ?
E250TD 15.10.2013 17:40
E250TD
Ahoj. Jde ford focus 1998 a jsou to dvě přední LED svítilny.
dexter111 15.10.2013 19:38
dexter111
A mají homologaci jen jako denní svícení nebo i pro obrysová světla? 1) Jen pro denní svícení: Musí…
Rce. 16.10.2013 01:54
Rce.
Tyhle nesmysly jsi vymyslel sám?
czcharlie 16.10.2013 13:30
czcharlie
Ne, vymysleli mi ty nesmysly v servisu, když mi to montovali. Mám ty, co nahrazují obrysová světla.
Rce. 16.10.2013 14:14
Rce.
No tak v tom případě až neprojdeš STK, protože Ti nesvítí obrysová světla (protože máš vymontované ž…
czcharlie 16.10.2013 15:55
czcharlie
Nehledě na to, že v uvedeném předpisu se už vůbec nerozlišuje běžící/neběžící motor.
czcharlie 16.10.2013 15:56
czcharlie
Co uděláš, když budeš muset někde v noci zastavit? Rozvítíš obrysová/parkovací světla, jenže ta nebu…
Rce. 16.10.2013 16:17
Rce.
Jenomže pak jsi do své odpovědi měl také napsat, že platí pouze pro konkrétní světla pro denní svíce…
czcharlie 16.10.2013 16:44
czcharlie
Ved on to tam napsal Jsou-li i jako obrysová světla
MM.. 16.10.2013 17:28
MM..
Jsou jen na den. Já měl na mysli plánek k zapojení .Dík
dexter111 16.10.2013 18:20
dexter111
Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení: na jedno vozidlo se montují dva ku…
E250TD 16.10.2013 12:32
E250TD
Jen pro upřesnění: jak namontovat a zapojit světla pro denní svícení stanoví předpis EHK/OSN č.48. M…
czcharlie 16.10.2013 13:48
czcharlie
někde se píše ............ musí zhasnout když se rozsvítí obrysová světla a někde se píše...........…
Tridac 17.12.2013 14:39
Tridac
Předpis EHK/OSN č.48 říká: Dení svítilny se musí automaticky zapnout, když je zařízení, které startu…
czcharlie 17.12.2013 23:15
czcharlie
:-):-)Přečetl jsem celou poradnu o zapojení denního svícení,rozhodl jsem se,že i mou fordku takto vy…
kmet666 14.01.2014 12:52
kmet666
třeba jsou ta světla vadná, nebo jejich řídicí jednotka potřebuje nastavit. Těžko říct, co jste koup…
touchwood 14.01.2014 17:14
touchwood
Jestli tomu dobře rozumím, tak při zapojení "na stoe" vše funguje jak má? Potom není chyba ve světle…
czcharlie 14.01.2014 19:23
czcharlie
Ano,změřil jsem voltmetrem na kteram pinu v patici je +,prostě vše je o.k.To s tou kostrou mě teké n…
kmet666 15.01.2014 15:39
kmet666
Jak jsem psal - pokud světla fungují zapojená "na stole" tak není důvod, aby nefungovala v autě poku…
czcharlie 15.01.2014 18:00
czcharlie
Tak konecne svetla vypnou,kdy maji,reseni jednoduche plus jsem nechal na spinanem kontaktu po nastar…
kmet666 01.02.2014 10:24
kmet666
Rozum zvítězil nad hmotou :-). poslední
czcharlie 01.02.2014 14:08
czcharlie

A mají homologaci jen jako denní svícení nebo i pro obrysová světla?

1) Jen pro denní svícení: Musí se automatický rozsvítit, když nastartuješ motor (ne jen při zapnutém zapalování, ale skutečně běžícím motrou), zhasnout s chcípnutím motoru a též musí zhasnout při rozsvícení potkávacích světel.

2) Jsou-li i jako obrysová světla: Musí se automaticky rozsvítit při zapnutém zapalování (nemusí běžet motor), při rozsvícení potkávacích světel musí pohasnout. Původní obrysová světla (malé žárovičky ve světlometech) se musí odpojit.

No tak v tom případě až neprojdeš STK, protože Ti nesvítí obrysová světla (protože máš vymontované žárovky) vlítni do toho servisu a udělej tám pořádnej bugr. Předpis EHK/OSN č.48 žádná světla pro denní svícení, která by nahrazovala/nenahrazovala obrysová světla nerozlišuje. Jelikož obrysová světla jsou v drtivé většině totožná se světly parkovacími a jsou povinnou výbavou, tak auto po takovém zásahu servisu není způsobilé provozu. (Co uděláš, když budeš muset někde v noci zastavit? Rozvítíš obrysová/parkovací světla, jenže ta nebudou svítit, protože genius v servisu z nich vymontoval žárovky)

Co uděláš, když budeš muset někde v noci zastavit? Rozvítíš obrysová/parkovací světla, jenže ta nebudou svítit, protože genius v servisu z nich vymontoval žárovky

Rozsvítí se ty LED světla! Nejezdím za géniem z nějaké domácí garáže, ale do značkového servisu, který zajišťuje i technické kontroly.

Výňatek z návodu k použití:

Špičková univerzální světla, zakřivený tvar, pro automatické denní svícení s LED, ve stylu "Mercedes", homologace E4 DRL SEA P08 02A 00RL 14958. Možnost zapojení v režimu pozičních světel, kdy zapnutí potkávacích světel nevypnou, ale pouze sníží jas a dále fungují jako poziční světla (volba na řídící jednotce). V každém světle je 7x 3-čipová LED dioda, příkon světla je 7W, napájecí napětí 12V. Kvalitní hliníkové tělo světla s tvrzenou plastovou čočkou odolnou UV záření. Součastí balení je 2x světlo, řídící jednotka s vodotěsnými konektory a připojovací kabeláž. Rozměry: šířka 158,6mm, výška 21,6mm, hloubka 29,6mm

Protože nemůžeš mít dvoje obrysová světla, je jasné, že původní žárovka se musí vymontovat. :-p Nemám žádnou zapráskanou škodovku, ale trošku dražší auto jakož i odpovídající značkový servis ;-).

Jenomže pak jsi do své odpovědi měl také napsat, že platí pouze pro konkrétní světla pro denní svícení, která mají režim sníženého jasu. Tento režim není vůbec běžný, je spíš výjimkou a pokud se někdo bude řídit Tvým doporučením při montáži běžných světel pro denní svícení pak se vystavuje postihu a rozhodně Ti velice srdečně poděkuje. Ono je hezké radit, ale radit v něčem o čem nemám šajn je hloupost.
Je také třeba rozlišovat pojmy - nemůžeš mít dvoje obrysová světla, ale počet svítilen tvořících světla není předpisy řešen. Asi kdyby se bral předpis EHK/OSN č.48 úplně doslova, tak by vymontování žárovek a přepnutí světel pro denní svícení do režimu snížené svítivosti také neprošlo, protože o režimu snížené svítivosti světel pro denní svícení tento předpis hovoří pouze ve vztahu ke směrovým světlům. Ale to by už byla spekulace, bylo by nutné projít i EHK/OSN č. 87, který stanoví vlastnosti světel.

Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení:
na jedno vozidlo se montují dva kusy světel, svítících světlem ve spektru bílé barvy
svítilny se umísťují ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
vzdálenost svítilen od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
světla se rozsvěcejí automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí, nebo při rozsvícení obrysových světel- Nejčastěji používám relátko ,které při zapnutí světel odpojí denní ledky .
dodatečná montáž světel pro denní není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému schvalování ani zápisu do TP.

Jen pro upřesnění: jak namontovat a zapojit světla pro denní svícení stanoví předpis EHK/OSN č.48. Možná slovíčkaření, ale tento předpis nehovoří o klíčku zapalování, ale o zařízení umožňující chod motoru.
Většina homologovaných svítilen pro denní svícení má tři vývody - dva pro napájení a třetí pro vypnutí světel, ten stačí připojit na hlavní světla. U starších světel býval dodáván "ovladač" zvlášť. Pokud nic takového světla neobsahují je potřeba zkontrolovat zda jsou opravdu homologovaná, tzn. je na nich značka Ex (x je číslo státu v němž byla světla homologována) v kroužku doplněná o písmena RL a dvoumístným číslem homologačního protokolu.

někde se píše ............ musí zhasnout když se rozsvítí obrysová světla a někde se píše............... musí zhasnout když se rozsvítí potkávací světla. Takže která odpověď je správná?? Obrysovky jsou parkovačky a potkávací jsou tlumená neboli hlavní světlomet.
Tak jak je to tedy správně??

Předpis EHK/OSN č.48 říká: Dení svítilny se musí automaticky zapnout, když je zařízení, které startuje a nebo zastavuje motor, v poloze, která umožňuje běh motoru. Denní svítilny však mohou zůstat zhasnuty, pokud je vozidlo zabrzděno parkovací brzdou, automatická převodovka je v režimu parkování nebov neutrálu, nebo když motor běží, ale vozidlo se ještě nedalo do pohybu. Denní svítilny se musí automaticky zhasnout, jakmile se rozsvítí světlomety, s výjimkou případu, kdy se světlomety použijí pro přechodné varovné rozsvícení v krátkých intervalech. Ovšem také říká, že světla pro denní svícení svítí bez jakýchkoli dalších světel a svítilen.
A navíc obrysová světla nerovnají se parkovací světla. Obrysová světla podle předpisu EHK/OSN č.48 vymezují okraj vozidla, parkovací zviditelňují vozidlo při stání za snížené viditelnosti a nemusí splňovat požadavky kladené (umístění na vozidle) na světla obrysová. Obrysová světla mohou sloužit jako parkovací, naopak parkovací světla mohou sloužit jako obrysová jen při splnění podmínek pro tato světla stanovených.

:-):-)Přečetl jsem celou poradnu o zapojení denního svícení,rozhodl jsem se,že i mou fordku takto vybavím.Zakoupil jsem homologované světla made in xxx,mají tři vodiče,zapojil jsem přesně podle návodu a ejhle po nastartování svítí apo zapnuti potkávaček taky,měly by podle toho zapojení vypnout,nebot kladný náboj ze světel by to měl udělat,svítí pořád.Vše jsem znovu rozebral,zapojil prubnul vypnuti zapojením toho třetího drátu na + pol,vše ok.po napojení na parkovačky zase svítí pořád,dokonce i můj otec si neví rady.

Jestli tomu dobře rozumím, tak při zapojení "na stoe" vše funguje jak má? Potom není chyba ve světlech, ale v připojení. Nemá ta Fordka (při použití tohoto výrazu se mi vždy vybaví Ford T :-) ) jednu zradu - sice jsem to nikdy neviděl, ale nevypínají se parkovačky při rozsvícení hlavních světel? Máš nějaký aspoň úplně obyčejný voltmetr? Změř jestli na tom fousu, který vypíná světla je skutečně napětí při rozsvícení světel, tedy jestli připojuješ ten vypínací fous skutečně na ten správný vodič (aby to náhodou nebyla omylem kostra přivedená do hlavních světel, případně jestli vypínací fous nepřipojuješ na drát třeba od tlumených či dálkových světel).

Jak jsem psal - pokud světla fungují zapojená "na stole" tak není důvod, aby nefungovala v autě pokud jsou správně zapojena. Máš jistotu, že ten "zhasínací" fous od přídavných světel má skutečně kontakt s přívodem k obrysovým světlům? Já v takovýchto případech dělám kontrolu jednoduše tak, že vodič napíchnu tenkým špendlíkem, ideální je entomologický, ale stačí i obyčejný, ale se skleněnou hlavičkou. Ty jsou z kvalitnější oceli a mají lepší špičku. Tak mohu měřit skoro bez poškození měřeného vodiče. Jen je potřeba dát pozor, aby špendlík neškrtl o kostru.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru