Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailemVyřešeno zvladne zacatecnik phpRS?

chci se zeptat, jestli by mne nekdo mohl poradit ohledne phpRS. Chtel bych si tento system vyzkouset a take nastavit nebo nainstalovat nebo jak se tomu rekne. Jsem uplny zacatecnik, neumim zadne html ani nic podobne. Myslite ze je to mozne a nebo bych se musel ucit nejake programovani? Proste jsem dostal dnes napad, ze bych si zkusil udelat svoje stranky a o phpRS jsem se dozvedel, ze ho zvladne i amater, ale uz tam nikdo nepsal, jak ten "amater" musi byt zkuseny ani co ma umet. Psal jsem autorovi stranek o phprs a on rikal, ze bych to asi mel zvladnout, ale ja se pro jistotu chci zeptat vice lidi na jejich nazor, at zbytecne neztracim cas, protoze progrmaovat nejak do hloubky se urcite nehodlam venovat.

Předmět Autor Datum
Jde o to, co na tom budeš provozovat. Pro osobní blog bych doporučil spíše (Kráťou propagovaný) RS2…
Kurt 09.07.2006 17:40
Kurt
Ano RS2 by byl lepší, ale fakt záleží, co od toho čekáš.
Kráťa 09.07.2006 17:43
Kráťa
ted jsem se dival na ten rs2 a slo by to udelat aby to vizuelne vypadalo tak, jako ten nath.geogr.?…
Radek 09.07.2006 18:48
Radek
To by ses musel domluvit s autorem, RS2 má pouze jedno menu. Dá se to předělat vzhledově, že to ani…
Kráťa 09.07.2006 18:57
Kráťa
no to je asi zbytecny, to phprs to umi a ja opravdu nejsem zadnej odbornik a jeste bych ho musel zby…
Radek 09.07.2006 19:15
Radek
jde to udělat přes CSS, je to k vidění např. tady: coudy.maxovo.net Ale nenech se přemlouvat - když…
Kurt 09.07.2006 19:19
Kurt
a co je na tom phprs horsi nez na rs2? musim mit mysql databazi na hostingu k tomu phprs a nebo k to…
Radek 09.07.2006 19:28
Radek
a co je na tom phprs horsi nez na rs2? Předpokládám, že asi nic, ani jsem to nikde nepsal, jen je k…
Kurt 09.07.2006 19:35
Kurt
jo, diky podivam se na to. tak jsem se na to dival a nevi ted co vzit. nekdo tam psal, ze phprs je t…
Radek 09.07.2006 20:00
Radek
co myslis, je teda ten phprs tabulkovy?
Radek 09.07.2006 20:18
Radek
Myslím že ne, ale někdo může být jiného názoru. ;-)
Kurt 09.07.2006 20:27
Kurt
Já bych také řekl, že zvládneš, nic na tom není, musíš umět akorát kopírovat soubory na FTP (téměř s…
Kráťa 09.07.2006 17:42
Kráťa
no prave ten konfiguracni soubor mne zatim neni moc jasny a tak uvidim, zkusim to a pak dam vedet.
Radek 09.07.2006 18:44
Radek
Co na něm není jasného? To sem pastni a někdo ti s tím pomůže.
Kráťa 09.07.2006 18:59
Kráťa
Je to lehké. Tam je: //--[db server]------------------ // adresa db serveru $dbserver="mysql.wz.cz";…
Kráťa 09.07.2006 19:07
Kráťa
jaky tady mam napsat jmeno databaze? ma tam byt to, co mne pridelil webhosting? ja tam mam kdyz se p…
Radek 09.07.2006 22:52
Radek
no chtel bych neco co je podobne www.national-geographic.cz , ale samozrejme ne tak rozsahle. psal j…
Radek 09.07.2006 18:43
Radek
Zvládneš to - když jsem to zvládnul já...;-) A tahle poradna je od toho, aby si lidé radili a vyměňo…
Kurt 09.07.2006 18:53
Kurt
dobry ja to teda zkusim a pak dam vedet, zatim na to shanim nejakej hosting
Radek 09.07.2006 18:58
Radek
Ničeho se neboj, Karel Gott nám táhne na pomoc.
Kráťa 09.07.2006 19:01
Kráťa
jo to je fakt:-) hodim to sem, jak se domluvim s tim hostingem. ted jsem mu psal
Radek 09.07.2006 19:16
Radek
Ja bych rek ze ten config se vytvori spolu s instalaci, jako to dela mambo ktere moc nedoporucuji ,…
virus 09.07.2006 20:51
virus
uvidim, zkusim jedno z toho a pak se rozhodnu. neni to lehky a kdyz to bude nad moje sily, porad zby…
Radek 09.07.2006 21:01
Radek
Jednoduchý to obvykle opravdu je. Nejčastější problém je asi špatně nastavený přístup k databázi. Hl…
Kurt 09.07.2006 21:17
Kurt
jo uz se na to i docela tesim, tak jsem zvedavej, kdy ta chut opadne:-) jen se jkim ted nemuzu dopsa…
Radek 09.07.2006 21:25
Radek
prosim te v jakym kodovani si mam to phprs stahnout? utf, iso a nebo win? Jeste jsem nezacal a uz v…
Radek 09.07.2006 21:48
Radek
Jen si vyber! :-) Záleží na kodování databáze.
Kurt 09.07.2006 21:49
Kurt
tak to musim zase napsat na hosting, to to pekne zacina...:-)
Radek 09.07.2006 21:53
Radek
to zmákneš ,phprs neni těžké naistalovat... co máš za hosting? třeba rovou poradim jak kofigurovat,…
AZOR 09.07.2006 21:59
AZOR
no tak ted jsem vzal na zkousku gigahosting.cz na to moje uceni to staci, je to levny a dostupnost u…
Radek 09.07.2006 22:00
Radek
tak jsem se na to ptal a pry je jedno, co si vyberu, co je teda nejlepsi vzhledem k cestine vzit? my…
Radek 09.07.2006 21:59
Radek
utf
Kurt 09.07.2006 22:25
Kurt
jo uz mam utf. ted si hraju s tim configem, ale nemuzu vytvorit databazi, na tom mym hostingu to asi…
Radek 09.07.2006 22:32
Radek
Pokud "to hlasi chybu", tak sem tu hlášku musíš napsat/zkopírovat, jinak ti těžko poradíme. ;-)
Kurt 09.07.2006 22:48
Kurt
Databázi pravděpodobně nevytvoříš, u hostingů bývá bezplatně jen jedna. Použij název, jak ho nastavi…
Zarniwúp 09.07.2006 23:22
Zarniwúp
jo uz to mam asi i nastaveny. ted jen nevim co s tim dal, louskam navod. nahral jsem do mysql databa…
Radek 09.07.2006 23:39
Radek
Ale ne celé, co sis stáhnul, nýbrž pouze obsah adresáře phprs.
Kráťa 09.07.2006 23:51
Kráťa
Od hostingu máš databázi s názvem XY. To napíšeš do toho configu a při instataci si phpRS vytvoří ta…
Kráťa 09.07.2006 23:38
Kráťa
jo, dal jsem tam nazev te, co mne dal hosting, ale nevim kam nahrat cely to phprs, jak jsem psal pre…
Radek 09.07.2006 23:40
Radek
Na web, přes FTP, obsah adresáře (složky) phprs z instalačního balíku (jak je ten config.php) do koř…
Kráťa 09.07.2006 23:48
Kráťa
tak jsem tam nahral vse, co se ukaze pri otevreni adresare phprs, ktery jsem si stahl jako program v…
Radek 10.07.2006 00:01
Radek
Nahraj obsah toho, co sis stáhnul (adresář phprs) rovnou do kořene a půjde ti to. Chmod jsou práva p…
Kráťa 10.07.2006 00:10
Kráťa
ja jsem v TC nic nenastavoval a slo to nakopirovat uplne normalne. tak stejne nevim, k cemu ten chmo…
Radek 10.07.2006 00:14
Radek
To se nastavuje až po nakopírování, na webu, aby šlo třeba psát komentáře, či různě. Na public se vy…
Kráťa 10.07.2006 00:55
Kráťa
Složka na jeho hostingu určená pro obsah stránek se zřejmě jmenuje public_html, jinak by se o ní pos…
Zarniwúp 10.07.2006 01:31
Zarniwúp
Aha, už chápu. On má na hostingu třeba adresáře od poskytovatele public temp help jako to mám u Forp…
Kráťa 10.07.2006 01:37
Kráťa
jo jo, poskytovatel hostingu mne napsal, ze to mam nakopirovat do slozky public_html, tak jsem to na…
Radek 10.07.2006 07:18
Radek
Pokud jsou ty adresáře mimo public_html, nejdou smazat pravděpodobně proto, že pro to nemáš oprávněn…
Zarniwúp 10.07.2006 11:46
Zarniwúp
Ještě tedy doplním, (ale Kráťa už to výše napsal), měl by být nakopírován obsah složky phprs, samozř…
Zarniwúp 10.07.2006 13:55
Zarniwúp
omlouvam se , ja tady dnes nebyl a vratil jsem se ted, jdu to vse vyzkouset a dam vedet. podivam se…
Radek 10.07.2006 22:08
Radek
Chmod & setattribut >> jsou to atributy 777 znamena uplny pristup do adresare (kdokoliv). 8-)
virus 10.07.2006 15:28
virus
no to jsem uz taky tak nejak pochopil, to ale neni moc dobry ne? to se mne v tom pak muze kdokoil hr…
Radek 10.07.2006 22:09
Radek
kdokoliv kdo má na to práva třeb script. Rozhodně do toho nebudue moc hrabat nikdo z venku (tedy žád…
AZOR 10.07.2006 22:17
AZOR
jo diky, jinak nevis nahodou kdyz tam mam to cislo, jak psal vys zarniwup, je tam majitel 1114 a sku…
Radek 10.07.2006 22:22
Radek
A v čem se to pokoušíš nastavit ? na nějakém ftp klinetovi ? většinou je to: pravým tlačítkem - vlas…
AZOR 10.07.2006 22:29
AZOR
ne, jestli jsem to dobre pochopil, tak zarniwup psal o nejakych cislech a ja se podival na ftpweb a…
Radek 10.07.2006 22:37
Radek
abych pravdu řekl tak na webftp nevím, ale poradím pokud víš jak se připojit nějakým ftp klientem ..…
AZOR 10.07.2006 23:18
AZOR
ja uz jdu taky spat, v TC jsem to uz nastavil tusim, ze krata nebo nekdo poradil. tam uz to mam, ale…
Radek 10.07.2006 23:23
Radek
Na ty čísla, co jsem psal, zapomeň. Pokud jsi něco nakopíroval mimo public_html, tak to asi smazat n…
Zarniwúp 11.07.2006 06:58
Zarniwúp
zobrazi se tohle Forbidden You don't have permission to access / on this server. Apache/1.3.33 Serv…
Radek 11.07.2006 10:11
Radek
hele a už jsi udělal databázi (naistaloval nebo spustil .sql?)? Já bych ti kdyžtak ukázal jak se to…
AZOR 11.07.2006 12:02
AZOR
no ja myslim, ze jsem uz neco udelal, horsi je, ze poradne nevim co, ale podle navodu si myslim, ze…
Radek 11.07.2006 12:17
Radek
Tak to tvé sejmi (ne sekerou, ale jako obrázek) a hoď to někam na web. Případný návod, jak to sejmou…
Kráťa 11.07.2006 12:26
Kráťa
tak to mam vyfoceny, ale nevim jak to sem dat a nebo kam to dat. mam jeste jeden hosting, ale nevim…
Radek 11.07.2006 12:36
Radek
azor.haf@seznam.cz mi to pošli se na to podivam a případně to sem pastnu. jinak to stačí nahrát na h…
AZOR 11.07.2006 12:53
AZOR
tak mas to na mailu
Radek 11.07.2006 12:57
Radek
když mě dělá třetí zleva reload. :-( [3zleva4ub.gif]
Kráťa 11.07.2006 13:07
Kráťa
Kamkoli ho nahraleš a napíšeš sem adresu, kde je k vidění. Zjistíš ji třeba tak, že na nahraný obráz…
Kráťa 11.07.2006 12:54
Kráťa
tak uz tam cosi jede, snad je to ok
Radek 11.07.2006 13:20
Radek
Že bychom to tady tedy označili za vyřešené?
Kráťa 11.07.2006 13:38
Kráťa
rekl bych, ze asi jo, podle tohoto navodu to musi pochopit i takovy amater jako jsem ja. poslední
Radek 11.07.2006 13:48
Radek
Že by tedy pomohlo toto? Raději to sem ještě vložím, aby se mohl kouknout případný další človíček.…
Kráťa 11.07.2006 13:42
Kráťa

a co je na tom phprs horsi nez na rs2? musim mit mysql databazi na hostingu k tomu phprs a nebo k tomu rs2?jinak ty stranky jsou pekny a stacilo by to, ale ja neumim css a ani se to nechci ucit. potrebuju neco pro "blbce", fakt se nechci nejak ucit programovat, na to nemam nervy a ani hlavu:-/

Je to lehké. Tam je:
//--[db server]------------------
// adresa db serveru
$dbserver="mysql.wz.cz";
// uzivatelske informace (user information)
$dbuser="prihlasovaci_jmeno_do_databa ze";
$dbpass="heslo";
// jmeno databaze
$dbname="jmeno_databaze";
// rozlisujici db predpona phpRS
$rspredpona="rs_";

//--[http server]------------------------------------------- ----------
// jmeno WWW serveru
$wwwname="jmeno_tvych_stránek";
// zakladni URL adresa WWW serveru - napr.: www.supersvet.cz - nutno ukoncit lomitkem
$baseadr="phprs";
// e-mailove adresy
$redakceadr="email.redakce@neco.cz";
$infoa dr="email.kam.posilat.info@neco.cz";

snad je to celé (to důležité)

jaky tady mam napsat jmeno databaze? ma tam byt to, co mne pridelil webhosting? ja tam mam kdyz se prihlasim do mysqladmin jen jednu databazi XY a dalsi mne to neumozni udelat. takze tam nemuzu udelat databazi se jmenem phprs, jak pozaduje nastaveni toho configu. takze jsem tam nekde vycetl, ze mam zmenit v configu nejak jmeno. takze zmenit na XY?dole to je ono, kde zatim nevim, co dal.

$dbname="jmeno_databaze";
// rozlisujici db predpona phpRS
$rspredpona="rs_";

to zmákneš ,phprs neni těžké naistalovat...
co máš za hosting? třeba rovou poradim jak kofigurovat, třeba ho tu někdo má..

Databázi pravděpodobně nevytvoříš, u hostingů bývá bezplatně jen jedna. Použij název, jak ho nastavil poskytovatel. Každou další databázi bys musel objednat a zaplatit zvlášť (cca 10,- měsíčně :-) ), připraví ti ji pak provider. Ale to nepotřebuješ. Název databáze uvedeš, jak píše Kráťa. Všechny potřebné údaje ti musel poslat poskytovatel.

jo uz to mam asi i nastaveny. ted jen nevim co s tim dal, louskam navod. nahral jsem do mysql databaze soubor phprs.sql a otevrelo se mne asi 35 polozek v databazi, ale nikde nemuzu najit kam a co vubec nahrat to phprs, myslim cely program nebo co to je. nakopiroval jsem to do ftp a jdu spat, podivam se na to az zitra. mam celkem dost.

Na web, přes FTP, obsah adresáře (složky) phprs z instalačního balíku (jak je ten config.php) do kořene webu. Pak v vlezeš do databáze přes phpmyadmin a spustíš v ní dotaz z adresáře (složky) sql. Tím se vytvoří ty tabulky a jede to.

tak jsem tam nahral vse, co se ukaze pri otevreni adresare phprs, ktery jsem si stahl jako program v zipu. prosim te co je to chmod? nasel jsem v mailu od hostingu tohle- Upozorneni ! - Web vlozte do slozky public_html, u ktere je zapotrebi nastavit Vami pozadovany chmod, napriklad
v total commanderu napsanim prikazu : chmod 777 public_html

jinak mne nejdou mazat adresare v tom ftp serveru, nahral jsem to blbe a ted jsem to smazal a nahral do "public_html", ale ten puvodni, ktery jsem oznacil jako phprs je sice prazdny, ale nejde smazat. to je normalni?

ja jsem v TC nic nenastavoval a slo to nakopirovat uplne normalne. tak stejne nevim, k cemu ten chmod je. podivam se na to, co jsi poslal. ale horsi je, ze to nemuzu za boha smazat z toho ftp adresare.takze myslis, ze to mam zkopirovat do toho adresare jak psali z hostingu?myslim public_html

To se nastavuje až po nakopírování, na webu, aby šlo třeba psát komentáře, či různě. Na public se vybodni, přeci ten phprs nebude součást ještě něčeho, nýbrž to hlavní? Nebo jak to myslíš nevím.
Zkrátka to nakopíruj na web tak, že když se napíše adresa tvého webu )index.php), aby se otevřel index toho phpRS.

jo jo, poskytovatel hostingu mne napsal, ze to mam nakopirovat do slozky public_html, tak jsem to nakopiroval tam-jen doufam, ze spravne, nakopiroval jsem tam vse, co bylo v adresari distribuce 208 utf-8, tzn. bez nej.akorat bych potreboval poradit, jak smazat ty predchozi, blbe nakopiprovane adresare. fakt nejdou smazat ani kdyz je mazu pres TC a ani kdyz je mazu primo pres webftp. napise to smazano,ale jsou tam porad , ale uz v sobe nemaji zadnej obsah.

Pokud jsou ty adresáře mimo public_html, nejdou smazat pravděpodobně proto, že pro to nemáš oprávnění. Nechám stranou, jak se ti je podařilo nakopírovat na server mimo složku public_html. Mě se něco podobného povedlo kdysi taky a taky nevím jak. Napiš poskytovateli mejla a popros je, ať je smáznou. Určitě nebudeš první. :-) Ale nedělal bych si s tím hlavu, na 99% ničemu nevadí a když je tam necháš, taky se nic nestane.
edit: Koukni, jaký je u těch souborů uživatel, pokud je 65534, tak s tím nehneš, pokud je 1208, měly by jít smazat.

Ještě tedy doplním, (ale Kráťa už to výše napsal), měl by být nakopírován obsah složky phprs, samozřejmě bez složky phprs. V podstatě tak, abys měl přímo v public_html složky admin, db, dtd, script index.php.... atd.

kdokoliv kdo má na to práva třeb script.
Rozhodně do toho nebudue moc hrabat nikdo z venku (tedy žádná uprava souboru někým cizím neni možná)

A v čem se to pokoušíš nastavit ? na nějakém ftp klinetovi ? většinou je to: pravým tlačítkem - vlastnosti (properients) a dam dej bud 777 a nebo zaškrtej všechnyp políčka

ne, jestli jsem to dobre pochopil, tak zarniwup psal o nejakych cislech a ja se podival na ftpweb a jsou tam nejaky cisla, ale ne ty, co psal on. je tam napsano majitel a to cislo 1114. ted nic nenastavuju, protoze jsem to tam vse nahral a stejne nic zatim nejede a nevim proc. psal jsem to proto, ze jsem chtel smazat ty polozky, ktery jsem neumistil a nenahral spravne a ony nejdou smazat

abych pravdu řekl tak na webftp nevím, ale poradím pokud víš jak se připojit nějakým ftp klientem ...
případně vysvětlím (nebo někdo jiný, pro dnešek jdu spinkat)

Na ty čísla, co jsem psal, zapomeň. Pokud jsi něco nakopíroval mimo public_html, tak to asi smazat nepůjde. Vůbec si s tím nedělej hlavu, nebo, jak už jsem psal, napiš providerovi, ať to smázne.
Co znamená, že to nenajde doménu? Co se zobrazí v prohlížeči, když tam zadáš adresu svého webu?

zobrazi se tohle Forbidden
You don't have permission to access / on this server.

Apache/1.3.33 Server at ................ Port 80

psal jsem mu uz at to smazne. nakopiroval jsem to prave prvne spatne mimo public, ted uz to mam i v public a stejne to nic nedela, tak nevim co s tim, v navodu uz jsem nic nevycetl..

hele a už jsi udělal databázi (naistaloval nebo spustil .sql?)?
Já bych ti kdyžtak ukázal jak se to instaluje, jenže ted je muj hosting dole :-/¨
a na localhostu toho moc neuviíš ...

azor.haf@seznam.cz mi to pošli se na to podivam a případně to sem pastnu.
jinak to stačí nahrát na hosting a kliknout na třetí ikonku zleva a tam vložit utl obrázku.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru