Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem řazení rychlosti

zdravím,mám dotaz. octavie, 1.9 disell,jak se správně řadí rychlosti.. tedy 1 na rozjezd, 2 do 30 km-h nebo dvojka do 40 km-h?kdy se má správně hodit trojka, já když jezdil na rovině, když jsem měl rychlost 30 dal jsem trojku,kolega mi tvrdí,že trojka se dává až pří rychlosti 40km-h...jaký máte názor vy??.. dík za info.

Předmět Autor Datum
Na rovine alebo miernom svahu dole kopcom, bez záťaže, bez prípojného vozíka s vetrom od chrbta tam…
nuda 18.07.2014 05:11
nuda
Nerid se rychlosti, ale otackama motoru (pocitove). Nejhorsi je ridic, kterej sleduje tachometr... a…
greyhound 18.07.2014 08:19
greyhound
Na rovině řadím u tdi vyšší kvalt kolem 1750-2000rpm. Zřejmě to bude u trojky při vyšší rychlosti, n…
Zarniwúp 18.07.2014 11:00
Zarniwúp
Sice nemám koktávku, ale Volvouše D5 točím do 3500.Ale časem se to naučíš vychytat to řazení. Nevím…
iconek 18.07.2014 13:46
iconek
Tak ne, je to kolem 2500rpm. Když mám tendenci jet svižněji, tak do těch 3500rpm.
Zarniwúp 18.07.2014 15:51
Zarniwúp
Tohle se nedá říct, každý motor potřebuje vytáčet jinak. V úterý jsem najezdil 250 km s 3.2 FSI V6 v…
Potkan007 18.07.2014 16:05
Potkan007
toto vše chce praxi.pokud zařadíš apo přidání plynu vůz nereaguje tak řadíš příliš brzy.Na to ale ča…
dabac 18.07.2014 14:27
dabac
Na to ježdění na výpary si dej pozor 1.9 TDI to moc rád nemá. Prostě dej motoru občas nažrat. Řadit…
Pepp 18.07.2014 17:24
Pepp
Viděl jsem už spousty případů, kdy stařík chtěl šetřit motor tak si to bublal na 1200-1500ot. a mot… poslední
Zdoter 18.07.2014 18:47
Zdoter

Tohle se nedá říct, každý motor potřebuje vytáčet jinak. V úterý jsem najezdil 250 km s 3.2 FSI V6 v automatu a hodně jsem šlapal na plyn aby řadil až nad 2000 otáček, při normální jízdě skákal na další rychlost už kolem 1500, přitom červené pole to mělo až kousek před 7000. Nad 4500 mě pustil prakticky jenom s plynem na podlaze.
S mým autem, 1.4 MPI, 8 ventilů, řadím při klidné jízdě kolem 2200, když se potřebuju rychle rozjet, nechám ho jít k 4000, víc už nemá moc smysl. Ale řadím jinak na rovině, do kopce, z kopce, liší se řazení při ostřejší jízdě.

Na to ježdění na výpary si dej pozor 1.9 TDI to moc rád nemá. Prostě dej motoru občas nažrat. Řadit kolem těch 2000-2500 ot. minimálně. Viděl jsem už spousty případů, kdy stařík chtěl šetřit motor tak si to bublal na 1200-1500ot. a motor neviděl 3000-4000 od nového auta tak to je prostě špatně. Pokud budeš dlouhodobě jezdit na malé otáčky zasereš si tím turbo a celé sání! Občas klidně takto jezdit, ale né pořád! Občas to vytoč třeba na 4000 ot. ať vyženeš saze.

Když jsem mé auto(taky 1.9 TDI) kupoval od jednoho staršího pána, tak se vychloubal jak tomu nikde nešlapal, že je to tedy v perfektním stavu. Doma jsem rozdělal turbo a celé sání. Kompletně to bylo zašvihané, ucpané sem se divil, že to jelo.
Odstranil jsem ERG, vyčistil sání a turbo. Po pár letech preventivně rozdělám turbo, že ho půjdu vyčistit a bylo krásně čisté. A to vše proto, že to nepodtáčím!

Viděl jsem už spousty případů, kdy stařík chtěl šetřit motor tak si to bublal na 1200-1500ot. a motor neviděl 3000-4000 od nového auta tak to je prostě špatně.

S tímhle můžu jedině souhlasit. Kolega v práci koupil novou astru 1.4 benzín a za 6 let co ji měl ji nevytočil víc jak do 3000. A i to jen občas.Standartně jezdil kolem 2000. Po 6ti letech a 110 000 km odešel motor do věčných lovišť.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru