Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailemVyřešeno Škodí počítači celodenní hraní her ?

Koupila jsem si noví počítač. Ale mladší brácha na něm od rána do večera hraje hry. Nemůže to tomu počítači uškodit ? Jak by se měl zatěžovat ? Třeba hrát 2 hodiny a hodinu být vypnutý ? Díky za odpovědi. Nerada bych o nové pc přišla.

Předmět Autor Datum
vadit to bude brachovi, pocitacu urcite nie
Michal2 08.09.2010 10:50
Michal2
Takže celodenní hraní her počítači neuškodí ?
Lopatka 08.09.2010 11:00
Lopatka
ne neuškodí... maximálně to poškodí tvýho bratra
Nigfire 08.09.2010 11:03
Nigfire
pokial je dobre chladeny a zdroj to utiahne, tak nie
Michal2 08.09.2010 11:03
Michal2
No poslední dobou má cuká oko. Jenomže jak ho nechat hrát jenom třeba 3 hodiny denně když je doma po…
Lopatka 08.09.2010 11:14
Lopatka
Ukázat mu to můžeš, ale to na něj fungovat nebude. Můžeš mu ukazovat co chceš. Tohle by měli řešit r…
JR_Ewing 08.09.2010 11:25
JR_Ewing
Nastav si na počítač heslo. Buď na start Windows, nebo už rovnou při startu PC v BIOSu. Bez tvýho vě…
Prasak 08.09.2010 14:14
Prasak
Cuká mu oko a když nemůže hrát tak je nepříčetnej to chce navštívit lékaře... psychiatra! :-)
mia 09.09.2010 11:32
mia
Do počítače se vloží heslo a to se bráchovi neřekne. Oko přestane časem cukat samo.
kropf09 11.09.2010 23:49
kropf09
doplním jen, že v takovém případě je vhodné počítač pravidelně čistit od prachu, protože ventilátory…
touchwood 08.09.2010 11:16
touchwood
jen doplním, že tyhle "čističe" se dají koupit třeba tady: http://www.alza.cz/spotrebni-material/cis…
Nigfire 08.09.2010 11:33
Nigfire
buď, anebo se dá koupit mechanický "balonek", popř. použít vysavač (hadice na "výfuk" s redukcí na m…
touchwood 08.09.2010 11:35
touchwood
Já jsem si koupil kompresor Já taky a hned jsem ho prodal (mrcha na foukání kol u auta). Nemělo to…
mif 08.09.2010 11:42
mif
ten můj ho má :-)
touchwood 08.09.2010 14:57
touchwood
Já jsem nedávno kupoval starší kompresor k pivní pípě, ten je bezolejovej. Když tím neženu vzduch do…
saturn11 08.09.2010 16:20
saturn11
Můžu se zeptat proč nevysávat ?
Snip3r 08.09.2010 15:12
Snip3r
No protože jsou dvě metody, luxování a rozptylování prachu. U první vycucneš i to co nemáš. (junpery…
M-Pol 08.09.2010 15:41
M-Pol
Já to vyfoukávám pumpou na kolo. Sešroubuju dvě hadičky a na konec našroubuju tu jehlu na foukání mí…
Josefff 08.09.2010 15:53
Josefff
To je vec nazoru, ja osobne vysavam, pretoze sa tym neviri tak prach, ale vysavac nevysaje prach zo…
fleg 08.09.2010 15:47
fleg
viz výše, ale hlavně kvůli ESD. Jinak v nouzi nejvyšší používám starý kartáček na zuby a vysavač ta…
touchwood 08.09.2010 22:38
touchwood
nie kazdy je anglictinar alebo elektro-technik, tak len prelozim :-) ESD=electro-static discharge (…
Michal2 12.09.2010 00:27
Michal2
Dobře navrženému (HW vyváženému, potažmo zdrojově nepoddimenzovanému a dobře chlazenému) PC samozřej…
mif 08.09.2010 11:35
mif
Já bych se spíš obával že s nějakými hrami tam zanese i nějaké viry. Jak známo, počítačové viry se m…
Yarda 08.09.2010 12:18
Yarda
Yarda ma pravdu pokud tam má spoustu her(obvzlášt ty stahované)tak máš docela slušnou šanci, že bude…
UPG 08.09.2010 12:58
UPG
Bratrovi znepristupnit instalace, at pouziva pouze omezeny ucet. Kdyz se bude vstekat, dohodnout se…
JR_Ewing 08.09.2010 13:04
JR_Ewing
Ja mam PC zapnuty skoro celodene... tvemu pc se nic nestane, akorat budes mit trosku vetsi ucet za e…
Magor 08.09.2010 12:21
Magor
Já měla na korespondenční šachy 3 roky zapnutý počítač 24 hodin denně 365 dnů v roce. Všechna 4 jádr…
Anicka 08.09.2010 13:39
Anicka
Bráchovi to škodí určitě víc!
MM_tank 08.09.2010 13:21
MM_tank
ano cim vice je elektronika zatezovana tim se vice snizuje zivotnost - vse se opotrebovava - kazdode…
kocour7777 08.09.2010 13:33
kocour7777
To mas odkial tento blabol? Zaujimave, ze mi bezi na sieti asi 10 serverov uz 9 rokov a to som ich k…
fleg 08.09.2010 13:36
fleg
Nesmysl, když mému Quadu a CORSAIR RAMkám nevadilo, že 3 roky jela všechna 4 jádra bez přestávky na…
Anicka 08.09.2010 13:44
Anicka
Na téhle zeměkouli se kazí všechno včetně pyramid. Co se týká toho namáhání tak odcházjí rády grafic…
MM_tank 08.09.2010 13:53
MM_tank
To jsi někde vyčetl, nebo odhaduješ? A co servery? Počítače ve strojích, který jedou ve fabrice 24/7…
Prasak 08.09.2010 14:11
Prasak
Podľa mňa naviac škodí PC - časté zapínanie/vypínanie...
pme 08.09.2010 13:58
pme
to myslím, že ne. Podle mě jen v případě, že budeš vypínat PC pomocí zdroje. PC je zapnutý i když je…
storny 08.09.2010 14:54
storny
Ale ano - i když je ve standby, tak při zapnutí je tam proudový náraz, to je to, co škodí a je jedno…
Prasak 08.09.2010 16:04
Prasak
Tak ale zadný blázen nebude schválně vypínat a zapínat pořád počítač:-) Jsem, ale pořád názoru, že…
storny 08.09.2010 18:12
storny
Disku to škodí, při roztáčení tam opět jsou proudové špičky. Já mám vypínání disků zakázáno, už kvůl…
Prasak 08.09.2010 19:04
Prasak
Samozdřejmě... Vím že když v řežimu Standby (kdy jsou disky zastaveny a PC ,,vypnut") vypnu napájení…
storny 08.09.2010 20:28
storny
Jo tak. Vypnutí za chodu hardwaru nevadí, to vyjde nastejno. Disky už dávno umí zaparkovat hlavičky…
Prasak 08.09.2010 21:19
Prasak
Název obchodu kde sis zakoupila počítač? Název počítače a cena? Ono je možná i dobré, že brácha honí…
Stefran 08.09.2010 15:33
Stefran
Ono je možná i dobré, že brácha honí počítač v záruce naplno, pokud něco odejde z záruce tak to zas…
Dale Cooper 08.09.2010 15:34
Dale Cooper
Jistě jsi hrál hry jako každý. Zanechaly na Tobě nějaké následky? Pokud mu rodiče dovolí nějaké nevh…
Stefran 08.09.2010 18:27
Stefran
Jistě jsi hrál hry jako každý. Nehrál, neb nebylo na čem...
Dale Cooper 09.09.2010 07:42
Dale Cooper
Cigarety, alkohol, gamblerství jsou komodity, které potenciálně ohrožují specificky náchylné jedince…
kropf09 12.09.2010 00:04
kropf09
Jestli to správně chápu tak označuješ místní diskutéry za závisláky? To snad ani nemůžeš myslet vážn…
Nigfire 12.09.2010 00:21
Nigfire
Jo, tuhle etapu mám už taky za sebou (asi před 3 rokama jsem pařil 6 hodin denně Enemy Territory) a…
marekdrtic 08.09.2010 18:39
marekdrtic
Mě hry moc nebaví, hraji tak 2-3 hodiny týdně někdy ani to ne. Ale pár kamarádu to chytlo a jednoho…
saturn11 08.09.2010 19:18
saturn11
Wow, tak to já zůstanu u běhání a občasného CS 1.6 s kámošema. Aspoň vím, co to s lidma dokáže...
vlk56 08.09.2010 19:19
vlk56
Nejlepší by bylo kdyby to omezil na ty 2 hodiny denně jinak mu z toho jednou hrábne a dopadne asi ta…
UPG 08.09.2010 20:28
UPG
Zakazat mu to muzes ale ma to hacek i kdyz mu das nakej zakaz nebo omezeni vzdy se najde neco jak to…
virus 08.09.2010 19:27
virus
je videt ze je tu 90% magoru - ktery jsou nejchytrejsi
kkk 08.09.2010 19:53
kkk
Děkujeme za konstruktivní připomínku k věci, to je opravdu užitečná informace. Vítej do klubu.
Prasak 08.09.2010 19:58
Prasak
Ty nepřestaneš, kkk, Zacatecnicku, kapitalisto, adeathane, kravo, kocoure65, Vladimíre53? (to jsou v…
marekdrtic 08.09.2010 20:25
marekdrtic
Jo! A má na to i Pnet požehnání tak bacha! :-)
drdys 08.09.2010 20:38
drdys
potřeboval by trochu zeslušnit tak ho to tedka už snad přejde;-)a když ne tak má smůlu :-)
UPG 08.09.2010 21:03
UPG
Já bych na tvým místě už ani nečekal. Asi mám prudší povahu.
Prasak 08.09.2010 21:20
Prasak
virus: nevim, jestli te spravne chapu.. ale pokud ano, tak.. tohle ti prijde malo? http://windows.m…
merlouska 08.09.2010 21:28
merlouska
a určitě má windows7? může tam mít i visty nebo XP...
UPG 08.09.2010 22:30
UPG
tak jednak jsem primarne reagovala na prispevek od virus, kterej si stezuje, ze ve vistach a sedmick…
merlouska 09.09.2010 00:06
merlouska
Jo je to sice pekny ale kdybych byl dite tak me to odhlasi, dam restart, vlezu do Biosu posunu to zp…
virus 09.09.2010 08:01
virus
no, uz vidim ctrnactileteho haranta zavisleho na hrach, jak leze do biosu :D tipuju, ze 99% takovych…
merlouska 09.09.2010 10:12
merlouska
No jasny ve vetsine prpadu jo, ale vem si kamarad treba brasky 14 let se uci nekde programovat v nak…
virus 09.09.2010 11:23
virus
Když o počítači ví víc, než jen paření her, najde si cestičku. Ale pokud jen paří hry, tak to nedoká…
Prasak 09.09.2010 15:13
Prasak
virus - možná nejsi dítě, ale jako dítě píšeš. Kdo kurví svou mateřštinu, a nenaučil se psát česky -…
gambáč 09.09.2010 11:32
gambáč
Myslel jsem, že prznění jazyka je doménou malých harantů. Před chvílí jsem byl vyveden z omylu: inde…
Tomix 01.10.2010 22:37
Tomix
Samozřejmě že mu celodenní zápřah nijak neprospívá. Časem, vlivem odumírání buněk procesoru a paměti…
Kráťa 10.09.2010 01:12
Kráťa
:-D
vlk56 10.09.2010 07:01
vlk56
Je to stejné jako s autem. Někdo si ho koupí a chodí se na něj dívat do garáže. Normální člověk s ní…
kropf09 11.09.2010 23:46
kropf09
Ani nečtu odpovědi a rovnou odpovím že aktivita mladšího bráchy na PC škodí jeho zdraví.
Cat 01.10.2010 22:47
Cat
Čím chytřejší dotaz, tím pestřejší diskuze. Taky bych se rád na něco zeptal: Kolik nanopixelů se vej…
kropf09 04.10.2010 03:30
kropf09
Si to neumíš spočítat? :-) 1mm = 3.78px Je zas naopak pravda, že špička jehly je relativní pojem. Tř…
Stefran 04.10.2010 07:23
Stefran
Je-li špička opravdu špičkou, tak ani jeden :-) poslední
L-Core 04.10.2010 08:09
L-Core

No poslední dobou má cuká oko. Jenomže jak ho nechat hrát jenom třeba 3 hodiny denně když je doma pořád sám. Neexistuje nějaký program kde bych nastavila že počítač pude spustit třeba od 2 do 4 hodin a jinak ne ? Nebo nevíte o nějakých stránkách kde píšou jak škodí malím dětem hraní na počítači ? Ukázala bych mu to. Jinak se s toho zblázní. Cuká mu oko a když nemůže hrát tak je nepříčetnej.

Nastav si na počítač heslo. Buď na start Windows, nebo už rovnou při startu PC v BIOSu. Bez tvýho vědomí nebude hrát a může se vztekat, až mu praskne cévka.
Pokud už teď je závislej na hraní a nemůže bez toho být, je nejvyšší čas ho od toho odříznout, nebo to bude ještě horší, stráví u PC veškerej čas od Vánoc do Vánoc.

doplním jen, že v takovém případě je vhodné počítač pravidelně čistit od prachu, protože ventilátory pojedou většinu času na vyšší otáčky a tím do PC nahrnou i více prachu, který zase ucpává chlazení a tím se zvyšují otáčky ventilátoru a opět roste přísun prachu...

Stačí jednou za 2 měsíce vyfoukat stlačeným vzduchem (nevysávat!)

Já bych se spíš obával že s nějakými hrami tam zanese i nějaké viry. Jak známo, počítačové viry se množí pučením - někdo si pučí disketu, šoupne ji do počítače a je zavirováno. Případně si přinese novou hru ta už se nevejde na disk, tak odmaže něco co tam on nepotřebuje.

Yarda ma pravdu pokud tam má spoustu her(obvzlášt ty stahované)tak máš docela slušnou šanci, že budeš každou chvílí muset přeinstalovat Windowsi.S viry není sranda
takže ti doporučuju to často projíždět antivirákem a používat nějaký antispyware.
A poslední důležitý bod a to:zálohuj si data:-)

Já měla na korespondenční šachy 3 roky zapnutý počítač 24 hodin denně 365 dnů v roce. Všechna 4 jádra po celou dobu jela na 100 % a PC je stále živé a funkční. Takže při dostatečném chlazení opravdu obavy o "zdraví" PC nejsou nutné. Pravda, účet za elektřinu byl o něco vyšší, ale zas byl nižší účet za teplo :-).

ano cim vice je elektronika zatezovana tim se vice snizuje zivotnost - vse se opotrebovava - kazdodenni dlouhodoba zatizenost sakramensky opotrebuje obvody - nic netrva vecne a vse ma svou zivotnost - prumerna vydrz pc pri vytizeni je 2 roky - pak neco pujde 100% do kytek

To mas odkial tento blabol? Zaujimave, ze mi bezi na sieti asi 10 serverov uz 9 rokov a to som ich kupoval ako ojazdene PII, v housingu mam niekolko serverov uz tiez par rokov, tiez bez poruchy...atd atd.
A vies aky server sa mi zatial len pokazil? Novy, ktory bezal 1 mesiac tak mu odisla doska. Zaujimave nie? Alebo nie som priemer a som len vynimka?

Nesmysl, když mému Quadu a CORSAIR RAMkám nevadilo, že 3 roky jela všechna 4 jádra bez přestávky na 100 %, tak to asi je nesmysl. Samozřejmě, bylo tam odpovídající chlazení a procesor jsem raději nepřetaktovávala. Na tom Quadu jsem neměnila vůbec nic. Vlastně ano, před 4 lety to bylo "jen" Duo, které jelo taky neustále na 100 % pro obě jádra, po roce byl proveden upgrade a Duo procesor vyměněn za Quad a RAMka byla ze 2 GB rozšířena na 4, jinak jsem nedělala vůbec žádnou změnu.

Na téhle zeměkouli se kazí všechno včetně pyramid.
Co se týká toho namáhání tak odcházjí rády grafické karty. Jenže pokažené voko je za deset let dražší než průměrná grafika.

prumerna vydrz pc pri vytizeni je 2 roky - pak neco pujde 100% do kytek

No skladam pocitace uz 15let a nejak sem si toho nevsiml. Dneska sem treba delal posledni pomazani 9let starymu pc, odesla deska.

Tak ale zadný blázen nebude schválně vypínat a zapínat pořád počítač:-)

Jsem, ale pořád názoru, že když PC se bude (třeba kuli nestabilitě) vypínat přez zdroj, tak mu to škodí rozhodně více, než když budu pořád dávat vypnout a náhle zapnu (i když jen pako by toto dělalo pro zábavu)

P.S- Mně se pořáde vypíná 2. disk v systému když je jeho využití takřka nulové. Po 5ti minutách se vypne a když najedu na složku, která je na disku, tak se roztočí. Neškodí mu to také? Není lepší ho nechat motat při běhu PC stále?

Disku to škodí, při roztáčení tam opět jsou proudové špičky. Já mám vypínání disků zakázáno, už kvůli tomu dlouhýmu čekání, než se disk rozběhne.
A celý PC a ostatní věci okolo (repro, WiFi, switch...) vypínám prodlužkou s vypínačem. Pokaždé, když vím, že ten den už na PC nepůjdu. Už několik let a ještě nic neodešlo. Asi nemáš představu, kolik to všechno žere, že? Vypnutý PC, monitor, WiFi přijímač, switch, repráky - každý zařízení v průměru 5W, tedy dohromady 25W, tj. 0,6kWh denně, při sazbě 5Kč/kWh to dělá tisíc korun ročně. A za to máš novej zdroj, u mě to dělá celou jednu měsíční zálohu na elektriku.
Pořád ještě považuješ vypínání PC ze zásuvky za blbost?

Název obchodu kde sis zakoupila počítač?
Název počítače a cena?
Ono je možná i dobré, že brácha honí počítač v záruce naplno, pokud něco odejde z záruce tak to zas tak moc neva.
Jen své dokumenty, fotky atd. zálohuj. Budeš mít klidné spaní.

Jestli to správně chápu tak označuješ místní diskutéry za závisláky? To snad ani nemůžeš myslet vážně. Většina pravidelných přispěvatelů sem totiž píše v dobré vůli někomu pomoci a možná protože je to trochu baví a rádi si udržují přehled "v oboru". Se zbytkem se dá soulasit

PS: Pokud jsem tě špatně pochopil tak se na mě nezlob ;-)

Jo, tuhle etapu mám už taky za sebou (asi před 3 rokama jsem pařil 6 hodin denně Enemy Territory) a nechtěl bych to znova zažít :-). A navíc jsem ještě slepej (krátkozrakost, 1 dioptrie na obou očích). Jak řekli předřečníci, s mírou by se měl zatěžovat hlavně brácha. Nečetl jsem všechny příspěvky, takže nevím, jestli jsi někde psala, kolik mu je, ale jestli je mu do 15, tak to není vůbec dobrý pro jeho páteř, při nevhodném držení krysy nebo špatném psaní na klávesnici si ještě udělá syndrom karpálních tunelů a jeho BMI to taky neprospěje (slušně řečeno to, že bude tlustej). Měl by se věnovat něčemu trochu jinému. Měl by PC omezit třeba na 2 hodiny denně.

Mě hry moc nebaví, hraji tak 2-3 hodiny týdně někdy ani to ne. Ale pár kamarádu to chytlo a jednoho kolegu fest. Přisel z práce sednul k počítači a pařil. Do práce chodil nevyspalej, během roku přibral 10 kilo, vykouřil 2 krabičky za den jak byl z těch her vynervovanej před tím si zapálil jenom u piva. Nakonec neudělal fyzické testy a skončil v kanclu na podřadnou práci.

Jo je to sice pekny ale kdybych byl dite tak me to odhlasi, dam restart, vlezu do Biosu posunu to zpet o nekolik hodin a jsem zase ve hre, dalsi vec co bych udelal tak bych vlezl asi nekam na poradnu zjistil si ze v adminovy muzu zahodit sluzby a jede se na novo uz bez omezeni, ja vim je to mysleny dobre ale zabranou to neni, pokazde se neco najde jak to obejit a to je ten problem :puff:

no, uz vidim ctrnactileteho haranta zavisleho na hrach, jak leze do biosu :D tipuju, ze 99% takovych decek vubec netusi co to je, natoz jak se tam dostanou :) "overeno" na statistickem vzorku v poctu 1 bratr - kdyz byl mensi, tak umel jen hrat hry, ale nic jineho.. ani prepnout si klavesnici.

takze ano, totalne neprostupnou zabranou to nejspis neni, ale to neni asi nic, kdo chce a umi (nebo je ochoten se naucit), tak si vzdycky nejakou cesticku najde.. kazdopadne proti vetsine deti to fungovat bude.

No jasny ve vetsine prpadu jo, ale vem si kamarad treba brasky 14 let se uci nekde programovat v nakem krouzku nebo v necem zajmovem, ten treba uz neco dovede a umi to obejit, poradi braskovy on to zkusi nepujde mu to tak zavola kamaradicka, ten mu to ukaze, a jede se, prastit pres ruce a zakaz navstev to je taky reseni a nebo udelat domaci kontrolu. :puff:

Když o počítači ví víc, než jen paření her, najde si cestičku. Ale pokud jen paří hry, tak to nedokáže, navíc heslo na BIOS mu udělá další překážku. Mohl by resetnout CMOS, ale tím se okruh uchazečů opět zužuje, protože hromada děcek takovýto věci taky neumí, ani netuší, co to je a k čemu to slouží. A pokud tyto věci ovládá, tak už je to celkem šikovnej hoch, co umí i jiný věci, než jen hry, takže si ty hry zaslouží :-)
Pak už jen zbývá fyzický odběr komponent, např. myši, klávesnice, monitoru, či jen pitomýho káblu. Jo, ještě je tu furt stará dobrá a osvědčená metoda, kdy na sedací část dítěte několikrát za sebou rychle přiložíme nějaký dlouhý a štíhlý předmět, např. vařéku, plácačku na muchy, vrbový prut, to už záleží na fantazii přikladatele.

Samozřejmě že mu celodenní zápřah nijak neprospívá. Časem, vlivem odumírání buněk procesoru a paměti, následkem celodenního zatížení začne být zapomnětlivý a neví například, kam si odložil dočasné soubory (zapomene kde má temp), nebo jakou má nastavenou domovskou stránku a místo Seznamu zobrazuje něco hambatého.
Také se stává, že začne být popleta a například když chceš spočítat jak velkou (objem v cm krychlových) klec potřebuješ pro dva papoušky, splete se o jedno desetinné místo. A pak je to stále horší a horší až to skončí třeba tím, že spočítá, že potřebuješ 3 klece.
Dělat už se na něm potom ani nedá, když se mu začne třást obraz na monitoru, protože když si zobrazíš např. obrázek sklenice Ferneta, sklenice se převrhne a Fernet se rozlije po celém monitoru, takže z něj nejde číst a zevnitř to ani nejde očistit. Nebo třeba v nějaké hře. Převrhne se baňka s kyselinou a hlavní hrdina, místo aby odemkl kyselinou zámek trezoru, poleptá si nohy a přijde zbytečně o život.

Je to stejné jako s autem. Někdo si ho koupí a chodí se na něj dívat do garáže. Normální člověk s ním jezdí. Televizi si také během filmu nevypínáš, aby si "odpočinula". Brácha jen časem zblbna. To je vše.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru