Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem žádost prodejce

Dobrý den, četl jsem případ na internetu,že jeden muž si z nejmenovaného obchodu koupil server, který byl ve slevě za 20000 Kč, vyzvedl ho na poště a zaplatil.
Další den mu přišel email, že se spletli a server měl stát 70000 Kč a že ho má poslat zpátky,nebo doplatit 50000 Kč, chci vědět jestli na to mají právo, děkuji za odpovědi.

Předmět Autor Datum
Nemají.
Wikan 03.05.2014 16:14
Wikan
Do konce roku 2013 to možné bylo, pokud byla smlouva uzavřena podle občanského zákoníku (§ 49a). Pod…
Ara 05.05.2014 12:50
Ara
Dobrý den, pokud je to tak, že jste dostali přesně to zboží, co jste si objednali a byla u něj cena… poslední
Roker 05.05.2014 13:08
Roker

Do konce roku 2013 to možné bylo, pokud byla smlouva uzavřena podle občanského zákoníku (§ 49a). Podle NOZ už ne, jedině pokud byly při kupní smlouvě specifikovány v tomto smyslu podmínky pro odstoupení.

Dobrý den, pokud je to tak, že jste dostali přesně to zboží, co jste si objednali a byla u něj cena 20tis. a obchodník se spletl v ceně na e-shopu, tak je jeho problém že zboží odeslal a nemá právo jej po Vás chtít zpět.
Pokud ale například balička ve skladu popletla zboží a zaslala Vám úplně jiné a ve vyšší hodnotě než jste si objednal tak bych řekl, že mohou oprávněně požadovat jeho vrácení (ovšem musí Vám uhradit vzniklé náklady).

Ten druhý příklad myslím tak, že pokud byste si objednal například LCD televizor s úlopř. 55cm nevalné značky za 3000kč a chybou skladníka Vám dorazil nejnovější OLED TV 138cm úlopříčka za 130tis kč (ale platil byste pouze 3000kč), tak jsem toho názoru, že i když udělali chybu oni, nemůžete se takto bezdůvodně obohatit.

Takže jen pro upřesnění problematiky ;-)

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru