Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Dlouhé výpadky wifi signálu 5 Ghz

Dobrý den, cca měsíc zpátky jsem začal mít problémy s výpadky internetu (v řádech desítek sekund, tedy o dost více než jen jeden ztracený packet). Toto připojení mám už cca 2 roky, problémy začali až ten cca měsíc zpátky.

Internet mám od lokálního poskytovatele přes wifi, jeho vysílač mám v přímé viditelnosti cca 75-100 metrů od domu, pásmo 5 Ghz, stromy a další objekty, co by přímou viditelnost mohly rušit jsou od spojnice antény providera a mojí dostatečně daleko, aby ani při větším větru neblokovaly cestu. Signál chytám na Nanostation loco 5, odkud je signál dán veden klasickým UTP kabelem do routeru TP-LINK TL-WR543G a přes něj rozváděn do PC a notebooku doma. Internet mám při plné rychlosti 8 Mbps download a 2 Mbps upload. Díky agregaci mívám průměrně 4 Mbps down a 1,9 up.

Výpadky se projeví cca 6 a více vypršenými ping příkazy a v jejich okolí latencí v řádech tisíců (normální odezva 5-10 ms). Během tohoto výpadku není jen výrazně snížený možný tok dat) ale veškerá komunikace se víceméně skoro zastaví. Na timeout spadnou i takové na rychlost připojení nenáročné programy jako ICQ nebo Jabber. Jakékoliv stahování nebo streamováni spadne na nulu.

Zkoušel jsem hledat řešení problému vylučovací metodou. Do nastavení Nanostation se bohužel nedostanu, provider ji nastavil a zahesloval a heslo mi nesdělil, navíc domluva s ním o problémech a řešeních je značně komplikovaná, takže mi nezbývá, než se to pokusit vyřešit sám. Divné je, že ani při najetí v prohlížeči na IP adresu antény mi to nenačte stránku s přihlášením. Každopádně jsem vyloučil, že by mohl být problém v routeru TP-LINK TL-WR543G, potíže přetrvávají, ikdyž počítač napojím přímo na anténu. Zkoušel jsem test připojení ze 3 různých PC, problém se objevuje ve všech případech. Jediné dvě příčiny, co mě napadají, že je to buď rušení nějakým jiným zdrojem signálu a nebo že by mohl být problém v anténě Nanostation - nějaká mechanická závada a nebo nějaká problém v nastavení (což by vysvětlovalo, proč se mi neobjeví přihlašovací stránka k ní) - každopádně na nastavení se nemohu podívat, jak už jsem psal výše.

Nicméně nerad bych utrácel za novou anténu, pokud by byl problém s rušení signálu či v nastavení. Ještě mě napadlo, že bych zkusil anténu vyresetovat do základního nastavení a pak se do ní přihlásit pomocí defaultních údajů a nastavit si ji nově sám. Ale nejsem si jistý, jestli tam nepotřebuju nějaký údaj , který zná jen provider a bez kterého se na jeho vysílač už znova nepřipojím. A s jeho reakcemi bych na obnovení internetu mohl čekat i týdny.

Pokud bude potřeba doplnit jakékoliv info, moc rád ho dodám a budu rád za každou radu.

Předmět Autor Datum
1. tvůj ISP má dodávat službu, tedy je na něm, aby konal. K tomu použij doporučený dopis a reklamaci…
touchwood 27.06.2013 14:30
touchwood
Ještě doplním možné příčíny - může být také problém dál na trase u ISP. TO tazatel: Jestli znáš něk…
JR_Ewing 27.06.2013 14:37
JR_Ewing
Ano, IP adresu na Nanostatino znám. Mimo jiné je její adresa právě v routeru. Ale idkyž se připojím…
Lukáš Veselý 27.06.2013 15:01
Lukáš Veselý
Jestli máš router X.X.2.1 a nanostation je X.X.1.2, tak pokud nemáš masku 22 (255.255.252.0), tak je…
JR_Ewing 27.06.2013 15:32
JR_Ewing
jenže právě ten nanostation může být v bridgi a mít úplně jinou IP síť pro management, a ty se možná…
touchwood 27.06.2013 15:33
touchwood
Jo to bude asi ono my to 8 Mbit připojení máme rozdělené do dvou domů 30 metrů od sebe, kde v tom dr…
Lukáš Veselý 27.06.2013 15:43
Lukáš Veselý
Ono s poskytovatelem je to těžké, už jsem i koukal po něčem jíném, bohužel v místě, kde bydlím, nic…
Lukáš Veselý 27.06.2013 14:51
Lukáš Veselý
Přikládám ještě snímek pingu z takového výpadku http://imageshack.us/photo/my-images/823/unh9.jpg/…
Lukáš Veselý 27.06.2013 15:16
Lukáš Veselý
Tak už vyřešeno, po pár dnech se to z ničeho nic zlepšilo a výpadky zmizely. Všem i tak moc děkuju… poslední
Lukáš Veselý 29.06.2013 23:49
Lukáš Veselý

1. tvůj ISP má dodávat službu, tedy je na něm, aby konal. K tomu použij doporučený dopis a reklamaci.

2. problém může být rušení, může to být ale i špatné nasměrování, polarizace (NSka mají možnost nastagit polarizaci), ale taky odchzázející napájecí adaptér nebo bezdrátová jednotka, případně to může být vadný propojovací kabel. To vše ale má řešit poskytovatel, který službu dodává. Teoreticky to může být i nějaká pijavice, která zneužívá tvé připojení - ISP dost často svá připojení nešifrují.

co můžeš udělat ty:

a. vyměnit síťový kabel mezi tvým routerem a nanostation. Případně prověřit PoE kabeláž a zdroj.
b. dupat po tvém ISP.

Ještě doplním možné příčíny - může být také problém dál na trase u ISP.

TO tazatel:
Jestli znáš někoho, kdo je připojený ke stejnému přístupovému bodu, poptej se i tam, jestli nemají podobné problémy.
Jsi si jistý, že znáš IP adresu nano station, že tvrdíš, že ti neodpovídá?

Ano, IP adresu na Nanostatino znám. Mimo jiné je její adresa právě v routeru. Ale idkyž se připojím na přímo, k nanostation, nedostanu se k přihlašovací obrazovce Nanostation ani před základni Ip adresu (od výrobce) ani přes tu , co ji nastavil ISP, ani přes její jedničkovou verzi. (router mámě xxx.xxx.2.1 , anténa je xxx.xxx.1.2)

Problém bude určitě někde na mojí anténě, v cestě mezi, nebo na jeho vysílači, dál ne. Zkoušel jsem to project přes pathping a době těch pádu připojení se to zastavilo právě tady. dál už byly ztráty nulové.

A při přímém spojeni PC s anténou vlastně nevznikala žádná zvýšená odezva nebo ztráty ani na tase pc anténa, takže PoE kabel od antény by měl být také OK.

Jo to bude asi ono my to 8 Mbit připojení máme rozdělené do dvou domů 30 metrů od sebe, kde v tom druhém se internet také jednou za čas využije a pak se tam ty rychlosti dělí. Tam je 2,4 Ghz anténa (provider má na tom samém místě jak 2,4 tak 5 vysílač).

Divné je, že takhle je to ale už od začátku ale dřív se mi povedlo se na tu stránku s přihlášením do Nanostation dostat. Je nějaký způsob, jak tu správnou adresu sám zjistit? Zkoušet všechny možnosti by sice taky asi šlo ale to by bylo na dlouho :-))

Ono s poskytovatelem je to těžké, už jsem i koukal po něčem jíném, bohužel v místě, kde bydlím, nic lepšího není. ADSL / UPC je u nás jen v panelákových oblastech a jiná wifi co by stála za řeč tu už není k chycení. Na komunikaci už ISP asi rezignoval. Ono kdyby to bylo na poskytovateli , tak ten internet ani nemám, ze střechy nemohl zaměřit svůj vysílač, tak to vzdal. Ale jelikož jsem nehodlal být bez netu, tak jsem mu řekl, že si to místo najdu sám. A taky našel, stačilo zajít na zahradu a tam Nanostation přidělat na pevnou tyč a s přimou viditelností na anténu. Bohužel jsem údaje k přistupu do nastavení antény nedostal a na žádost, jestli by mi je mohl poslat, abych se mohl koukat po síle signálu a najít co nejlepší spot pro anténu, mi projistotu ani neodpověděl. Takže nastavení antény bude asi pořád stejné, jako když hledal signál na střeše.

Čili je možné, že by to bylo polarizací nebo případně i jiným nastavením a že by se to dalo srovnat. Jenže to by znamenalo získat přistup k nastavení nanostation, což ale jediná možnost je v mém případě asi resetovat zařízení do defaultu. S nastavením si zvládnu pohrát, v IT nejsem žádný začátečník. Jen si nejsem jistý, podle čeho provider identifikuje příchozí připojení (resp podle čeho pozná svého klienta od cizince) jestli je to jen na principu IP adresy antény, kterou mi do ní nastavil a kterou znám, nebo jestli to funguje na podobném principu jako zaheslované wifi sítě z routeru, kde musím znát heslo?

Ale určitě prvně zkusím vyměnit kabel mezi routerem a anténou.
Pak dám vědět, jestli to pomohlo. Zatím děkuju za rady :-)

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru