Avatar uživatele
dudu

Dnešní maturitě se musím smát, tyhle věci za nás uměli čtyřkaři. Má pravdu vědec Kamil Wichterle?

Nebo se snad jedná o názor předpojatého podivína. Co vy nato nedávní absolventi a nastávající abonenti na zkoušky z dospělosti!

Zajímavá 5Pro koho je otázka zajímavá? led, annas, Drap, briketka10, gagaga před 2502 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Má, a neni to jen poslední rok. Takto to jde z kopce už léta. Někteří dnešní maturanti, obzvláště na učebních oborech s maturitou, mají z převážné části takové znalosti, že za našich let by ty znalosti nestačily k přijetí na střední školu.
Bohužel. Neni to však jejich chyby, ale chyba systému.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
annas

Názor na maturitu je v mé otázce.
ttps://www.od­povedi.cz/otaz­ky/jidas-opet-zradil-ale-letosni-maturanty-myslite-si-ze-znat-jidase-iskariotskeho-nep

Dívala jsem se nedávno na Vyšší princip, když se studenti zamýšleli na latinským citátem jednoho klasika. Práce určitě náročná.

Nechci srovnávat hodnocení v minulosti a v současnosti. Kdysi jsem kontrolovala staré katalogy, v nichž se objevila jednička jen sporadicky. Byli tito studenti „hloupější“ než současní? Nebo učitelé měli větší nároky na vědomosti? Jedničkou může být oceněna kniha, na dvojku umí učitel, takže trojka je nejlepší známka v klasificika.

Myslím si, že dnešní studenti by maturitu nezvládli, i když je samozřejmě rozsah učiva širší než byl v minulosti.

Státní maturita – průřez učivem, ale kolik se objevuje stížnosti na ni. Většina chyb vyplývá z nepozornosti, nepochopení textu, podcenění vědomostí, četby atd. Což až bude povinná matematika?

Teď mě napadlo, jak to bude s maturitou v souvislosti s inkluzí? Nebude nutné ji zrušit? Nebude to bariéra pro mnohé?

Osobně si myslím, že dnešní mladí nemají o školu zájem, jsou nepozorní, hrají si s mobily, zajímá je, jak získat sexuální zkušenosti, kde je která zábava atd… Nechybí jim ale sebevědomí …

Myslím si, že dnešní mládež je nepřizpůsobivá, pohodlná, chce získat co nejvíc bez námahy.

Bohužel je to výsledek výchovy a jiného měřítka hodnot. Nikoliv vědomosti, ale jen papír. V budoucnu to může být problém.

Samozřejmě neplatí u všech.

Kde je chyba ? Ve výchově, v uznávání jiných hodnot? V majetkových rozdílech – „bohatší děti“ se snáze v dospělosti prosadí , častějí navštěvují soukromé školy, kde je vzdělávání méně náročné. Za peníze nejen v Praze dům …

Nebo v učitelích, kteří zapomínají, že výuka je poslání? Špatně motivují žáky, nebo hřeší na nízké platy?

Nebo že by zde platilo „že ryba smrdí už od hlavy“?

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
led

Neviňte len žiakov.
Odkiaľ čerpajú znalosti a kto je ich vzorom? Čo im dáva spoločnosť okrem neistoty budúcnosti?
Svoj podiel na ich znalostiach máme my všetci, nielen samotní žiaci, aj rodičia, učitelia, celá spoločnosť, nemusí to byť len najbližšia rodina a priatelia…
Kto sme a kam kráčame, nad touto myšlienkou by sa mal zamyslieť každý. Ako sa pozeráme na seba, ako sa pozeráme na iných? Od koho sa majú majú naše deti učiť…
…sme ich vzorom??
Samotným popieraním svojej minulosti popierame aj sami seba a pritom chceme, aby naše deti súčasne kráčali v našich stopách a súčasne išli pred nami a víťazili nad budúcnosťou…
Každý dôsledok má svoju príčinu. Ak chcete pochopiť dôsledok, musíte poznať príčinu. Preto, ak sa chceme dopátrať riešenia musíme poznať vzťahy medzi príčinou a dôsledkom.

Upravil/a: led

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ivzez

Má pravdu.
Já bych šla ještě kousek dál: Tehdejší čtyřkaři toho uměli víc.

Doplňuji odkaz na rozhovor:
https://magazin­.aktualne.cz/ja­ko-dite-jsem-chtel-byt-truhlarem-rika-kamil-wichterle-cesk/r~38581616­56d111e7ac060025900fe­a04/?redirected=14982243­29

Upravil/a: ivzez

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
autacek

Nevím co na to pan Wichterle, ale nedávní absolventi ani nastávající abonenti na zkoušky z dospělosti ti adekvátní odpověď neposkytnou, neb nemají srovnání.

Srovnání mají absolventi dřívější, ale těch se neptáš.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kepler

Je mi líto, ale Kamila Wichterle neznám. Jenom Otta. A taky nevím o jaký názor jde a co s tím má společného ten obrázek.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
marci1

No, asi tomu tak bude. Někteří mladí mají zájem o vzdělání, ale bohužel je dosti těch, kteří chtějí jen mít maturitu a vzdělání je moc nezajímá. Bohužel si neuvědomují, že vzdělání jim v životě hodně pomůže, dokáží si lépe v životě poradit, vše spíše pochopit a znát. Kamil Wichterle pravdu má. 🙂

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
dudu

ad Kepler: takto nějak vypadají znalosti dnešních maturantů – zoufale úzká ulička jejich vědomostí.

před 2502 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

Aha, to mi fakt nedocvaklo. Ale pořád nevím o jaký názor jde a kdo je to Kamil Wichterle.

před 2502 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ivzez

Syn toho, kterého znáte:
https://magazin­.aktualne.cz/ja­ko-dite-jsem-chtel-byt-truhlarem-rika-kamil-wichterle-cesk/r~38581616­56d111e7ac060025900fe­a04/?redirected=14982243­29

před 2502 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
dudu

Jeho dědeček byl majitelem strojírenské společnosti, otec slavný autor kontaktních čoček a silonu. Samotný Kamil Wichterle se jako dítě chtěl stát truhlářem. Svou lásku k řemeslu zdědil po zručném a vynalézavém otci, jenž později vytvořil čočkostroj ze stavebnice Merkur, a dědovi, který trávil volný čas v dílně. Jako student si však zamiloval matematiku, a tak se nakonec dal na vědu. Působil na nynějším Ústavu chemických procesů v Praze a od roku 1997 učí na Fakultě metalurgie a materiálového inženýrství Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava.

před 2502 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

Myslím, že chyba není ve školském systému ani v učitelích. Kdyby se dnešní žáci nebo studenti skutečně naučili, co jim škola nabízí, tak by ty dřívější studenty převálcovali. Jenomže nemají zájem, jsou to lemplové. Aspoň většina.

před 2502 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ivzez

Nemohu posoudit všechny předměty,
ale v češtině a cizích jazycích to neplatí.

Když jsem v 90. letech připravovala maturanty k maturitě z cizího jazyka, s hrůzou jsem zjistila, že mají znát „s bídou“ polovinu toho, co se vyžadovalo po nás.

Podle mne je „průšvih“, že se maturant, který se cizí jazyk učí už od školky, nedomluví… (tedy pokud se jazyk neučil i „vedle školy“).

Já to vidím na chybu systému (učitelé učí to, co učit mají).

před 2502 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek