Předmět Autor Datum
30 dní není totéž, co 30 pracovních dní, takže ano, i víkendy a svátky.
Prasak 29.12.2010 14:36
Prasak
Děkuji, jde o to, že jsem dával 3.12. něco na reklamaci a od 31.12 do 4.1. mají zavřeno, což znamená…
o.dokoupil 29.12.2010 14:39
o.dokoupil
Ano, to je jejich problém, pracovní týden začíná už 3.1.
Prasak 29.12.2010 14:42
Prasak
Tím lépe,že otvírají až 5.1.Alespoň máš rezervu.Takže tam vlítni a požaduj zrušení kupní smlouvy a v…
Karel04 29.12.2010 18:51
Karel04
řekl bych že vrácení peněz se vyplatí vždy
MM_tank 30.12.2010 02:53
MM_tank
OK, děkuji, tak trochu jsem už i doufal, že to nestihnou, a plánoval jsem právě výměnu za úplně jino…
o.dokoupil 02.01.2011 18:46
o.dokoupil
To nevím jistě,asi ano.Ale právě proto jsem Ti minule psal,že máš rezervu.Od 3.12.do 5.1.je to 34 dn…
Karel04 02.01.2011 20:50
Karel04
Jako první den reklamace se počítá první pracovní den následující po předání výrobku do reklamace. N…
Wikan 02.01.2011 21:50
Wikan
Ještě jednou děkuji, reklamaci mohu sledovat přes internetový formulář a i dnes je tam stav "řešena"…
o.dokoupil 03.01.2011 11:03
o.dokoupil
Dnes se vyskytla menší komplikace, ve formuláři kde se dá reklamace sledovat se objevil stav "vyříze…
o.dokoupil 05.01.2011 11:48
o.dokoupil
Takže vy jste tam ještě nebyl? Oni nemají zákonnou povinnost vám "dát vědět". Čili pokud jste tam ne…
Kurt 05.01.2011 11:54
Kurt
Z textu se mi zdá, že v pondělí i úterý měli zavřeno, takže neměl kam jít :-| Čachrům bych se nediv…
L-Core 05.01.2011 12:04
L-Core
Obávám se, že jim žádný zákon nezakazuje si na inventuru zavřít.
Kurt 05.01.2011 12:17
Kurt
žádnou zákonou povinnost nemají, kde jste to vzal??
Wave 08.07.2013 16:36
Wave
Nejen, že jste o dva a půl roku opožděný, ale ještě máte problém se čtením. Jasně píši: Oni nemají… poslední
Kurt 08.07.2013 16:45
Kurt
Ještě zrekapituluji... 3.12.2010 jsem jim to odnesl na reklamaci, v pondělí 6.12. to byl první den,…
o.dokoupil 05.01.2011 12:32
o.dokoupil
Reklamace je vyřízena, běžte si převzít zboží. Není co dál řešit.
Kurt 05.01.2011 12:46
Kurt
Ale oni to mohli mit vyrizeno. Predpokladam, ze reklamaci delala jina firma a ta mohla klidne prave…
Radek 05.01.2011 13:03
Radek
Ahoj, no my máme něco podobného....26.11. jsme dali mobil na reklamaci, jelikož 26.12. je svátek, šl…
Anděl 08.01.2011 08:22
Anděl
Dobrý den četl jsem si zde vše co je napsáno a chci se přesto ještě jednou raději zeptat. Nesl jsem…
kubin 11.07.2011 22:09
kubin

Tím lépe,že otvírají až 5.1.Alespoň máš rezervu.Takže tam vlítni a požaduj zrušení kupní smlouvy a vrácení peněz-dle paragonu nebo faktury,ne podle současných cen,které u PC i komponent většinou klesají.Jen pozor,aby na Tebe nezkoušeli,že to raději vymění nebo že Ti psali dopis,který zatím nedošel.Pokud mají na reklam.protokolu Tvůj telefon,mohli případně zavolat.
Výměna se vyplatí jen v případě,že už se původní zboží nedodává a tak mohou nabídnout lepší(např.větší HDD apod.),pochopitelně bez doplatku.V případě výměny začíná běžet nová(tj.celá) záruční lhůta.

OK, děkuji, tak trochu jsem už i doufal, že to nestihnou, a plánoval jsem právě výměnu za úplně jinou značku a model, nebo to vrácení peněz, ještě drobná otázka, počítají se do toho i ten den který to přijmou a ten který už to mají vyřešené a připravené?

To nevím jistě,asi ano.Ale právě proto jsem Ti minule psal,že máš rezervu.Od 3.12.do 5.1.je to 34 dnů včetně.Takže i případně 34-2 stačí.Jedině na Tebe můžou zkoušet fintu,že zboží bylo opravené už před svátky a připravené k vyzvednutí.Ať dokážou,že to tak je,např.vyplněným rekl.protokolem s datem opravy,dokladem ze servisu nebo potvrzením o odeslání výzvy na Tvoji adresu.Tu výměnu za jinou značku ale nemusí přijmout,to je na nich.Zrušit kupní smlouvu a vrátit peníze ale musí.

Dnes se vyskytla menší komplikace, ve formuláři kde se dá reklamace sledovat se objevil stav "vyřízena" s datem 3.1.2011, ovšem jak už jsem psal, ještě včera měli zavřené, zatím mi neposlali mail ani mi nevolali, půjde tedy uplatnit nárok na vrácení peněz pro nedodržení lhůty? Přece si nemohou dovolit tvrdit, že už to bylo v pondělí vyřízeno, když neměli ani otevřené... doufám, že to na mě nebudou zkoušet s tím datem...

Takže vy jste tam ještě nebyl? Oni nemají zákonnou povinnost vám "dát vědět". Čili pokud jste tam nebyl po uplynutí 30 dnů a oni vám nesdělili, že reklamace není vyřízena (což by byl jediný zákonný důvod pro vaše odstoupení od smlouvy kupní), pak máte smůlu. Reklamace je vyřízena, koukejte si zboží převzít, v případě prodlení vám může být účtován poplatek za uskladnění věci. :-p

Z textu se mi zdá, že v pondělí i úterý měli zavřeno, takže neměl kam jít :-|

Čachrům bych se nedivil; nejmenovaný (možná největší) PC eshop u nás mou poslední reklamaci vyřídil tak půl hodiny před uplynutím 30 denní doby (prodloužené o SO-NE do pondělí, pokud ta 30-denní doba končila v nepracovní den. Vlastně vždycky mi reklamaci natahovali na maximum; možná, aby zákazníka otrávili (a ten si netrpělivě koupil i něco jiného/náhradního).

Ještě zrekapituluji... 3.12.2010 jsem jim to odnesl na reklamaci, v pondělí 6.12. to byl první den, 30. den byl 4.1., ale 3.1. a 4.1. měli zavřeno, dnes 5.1. se ve formuláři objevil stav "vyřízeno 3.1.", jde mi o to, jeslti toto se dá považovat za směrodatné datum, nebo musí opravdu být možnost a musí proběhnout předání do 30. dne, protože dnes je 31. den a datum 3.1. bylo doplněno až dnes zpětně, a k předání nemohlo dojít, ještě k tomu, jeslti by se mi měli ozvat nebo ne, už jsem u nich reklamoval asi tři věci a vždycky mi došel mail hned ten den co byla raklamace vyřízena, nevím proč, ale v tomto případě tak neučinili...

Ale oni to mohli mit vyrizeno. Predpokladam, ze reklamaci delala jina firma a ta mohla klidne prave 3.1. mit otevreno a vec opravit. Videl bych to jako Kurt.
Pokud chces vedet detaily s datumem, zavolej si na COI. Mohli by to vedet. Taky me uz parkrat poradili. Datumy ti reknou jen oni nebo nejaka poradna pro spotrebitele nebo pravnik. Ale myslim si, ze mas proste smulu a pohlidali si to. Proc ti neposlali mail, se zeptej jich.

Ahoj, no my máme něco podobného....26.11. jsme dali mobil na reklamaci, jelikož 26.12. je svátek, šli jsme do prodejny 27.12. ale...prodejna byla uzavřena. Řekli, že budou informovat sms zprávou, až bude reklamace vyřízena. Zprávu poslali 3.1., protože ten den otevřeli. Na reklamačním listě mají napsáno, že reklamace byla vyřízena 23.12.
Volali jsme jak na ČOI,tak do Poradny pro spotřebitele. Pokud prodejce řekne, že bude informovat, musí informovat, navíc není náš problém, že měli zavřeno v den, kdy jsme si reklamaci měli vyzvednout. Takže máme 2 důvody, kdy podle nás nedodrželi reklamační lhůtu 30 dnů, ani jeden nechtěji uznat. Ještě něco přikládám.......

Pokud jde o zákonnou povinnost prodejce informovat spotřebitele o vyřízení reklamace, bohužel mezi veřejností (včetně ČOI či SOS Spotřebitel) převládá mylný názor, že tuto povinnost prodejce nemá. K tomu tedy sděluji, že dle Ústavní soud v nálezu ze dne 10. 11. 2009, sp. zn. III. ÚS 2983/08 dovodil, že prodejce tuto povinnost má a pokud ji v rámci 30ti denní lhůty nesplní, je možné na reklamaci nahlížet jako na nevyřízenou se všemi důsledky, tzn. i právem spotřebitele na odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny. Znění nálezu najdete na http://profipravo.cz/index.php?page=article&id_cat egory=16&id_article=253350&csum=76d95827 a případný komentář třeba na http://www.epravo.cz/top/clanky/k-nalezu-ustavniho -soudu-ze-dne-10-11-2009-sp-zn-iii-us-298308-o-pov innosti-prodavajiciho-informovat-spotrebitele-o-vy rizeni-reklamace-prodejcem-62643.html
[odpovědět]

Z odůvodnění nálezu Ústavního soudu je tak patrný důraz na účel zákona, kterým je ochrana spotřebitele jako „slabší strany“ právního vztahu. Tento účel je nutno respektovat, ať už bude soudní praxe v budoucnu považovat pro naplnění účelu zákona za dostačující pouhé obecné upozornění v reklamačním řádu anebo bude vyžadovat informaci spotřebiteli v každém konkrétním případu. Prodávající by rozhodně neměl spoléhat na to, že uspěje s argumentací názorem, který t.č. zastává Česká obchodní inspekce a který je uveřejněn i na jejích internetových stránkách; podle České obchodní inspekce „prodávající nemá povinnost kupujícího o vyřízení reklamace sám informovat. Je proto na kupujícím, aby prodávajícího kontaktoval a o stavu vyřizování reklamace se informoval“. Této argumentace by se prodávající mohl případně dovolávat pouze tehdy, pokud by mu ze strany České obchodní inspekce byla za nedodržení povinnosti informovat spotřebitele o vyřízení reklamace uložena sankce.

JUDr. Anna Bartůňková,

Prodejce musí dle výše uvedeného nálezu ÚS prokázat, že Vás o vyřízení reklamace informoval během 30ti denní lhůty (pokud nebyla smluvně dohodnuta delší), případně že došlo mezi Vámi a prodejcem k dohodě o tom, že Vy sám musíte prodejce kontaktovat (tato klauzule může být součástí reklamačního protokolu). Pokud k této dohodě nedošlo a prodejce Vás o vyřízení reklamace neinformoval o vyřízení reklamace, máte (opět odkazuji na nález ÚS) nárok na odstoupení od smlouvy a na vrácení kupní ceny, ať již byla reklamace shledána oprávněnou či nikoliv.
advokát

Dobrý den četl jsem si zde vše co je napsáno a chci se přesto ještě jednou raději zeptat. Nesl jsem telefon na reklamaci 17.5.2011 což byl pátek takže jestli do dobře chápu tak se reklamace začíná počítat až od pondělí 20.5.2011??? což by znamenalo že si mám telefon jít vyzvednout až 20.6.2011??

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru