Předmět Autor Datum
Co bylo důvodem reklamace té baterie?
VN 12.08.2011 19:56
VN
Ze dne na den přestala fungovat...jeden den vydržela ještě jeden a půl hodiny...druhý den nevydržela…
trefiesnaj 12.08.2011 19:57
trefiesnaj
Záruka na baterie je 2 roky. Záruka se ovšem nevztahuje na kapacitu, takže není možné ji reklamovat…
Wikan 12.08.2011 20:07
Wikan
Baterie maju zvycajne riadiacu elektroniku s E2PROM v ktorej je kopec udajov, okrem ineho aj informa…
KiloViktor 12.08.2011 20:08
KiloViktor
Dobrý den, chci dokázat odpovědnost prodávajícího na mé baterii od notebooku Dell Inspiron 1545. Shá…
trefiesnaj 13.08.2011 10:58
trefiesnaj
Nevím, kde na to ČOI přišla . Je li záruka na věc 2 roky, nemůže prodejce říci že je záruka 1 rok. P…
Henessy 13.08.2011 13:29
Henessy
no to mas tak, pokud si kupoval notebook jako soukroma osoba (ne na ICO), tak je normalne zaruka 24…
RedMaX 13.08.2011 15:44
RedMaX
Prodejce pochybyl, protože měl reklamaci převzít a klidně ji neuznat. ČOI pochybyla, protože v její…
Henessy 13.08.2011 22:06
Henessy
Oni mi vzali notebook do opravy, ale když jsem si ho vyzvedával napsali vyřízení, že na baterii je j…
trefiesnaj 13.08.2011 22:33
trefiesnaj
tak to pokud se nemylim a nekupovals to na ICO, pochybili. Meli napsat do vyjadreni, ze baterie je o… poslední
RedMaX 13.08.2011 22:46
RedMaX

Baterie maju zvycajne riadiacu elektroniku s E2PROM v ktorej je kopec udajov, okrem ineho aj informacie o uvedeni do prevadzky, pocet nabiti, zbyvajuca kapacita, vyrobca a ine dolezite info o riadeni elektroniky. Na to aby si ziskal info, ktore ta zaujima je potrebne sa obratit na autorizovane servisne stredisko so specialnou ziadostou ziskania informacii z baterie pre potreby dokazovania zavady.

Dobrý den, chci dokázat odpovědnost prodávajícího na mé baterii od notebooku Dell Inspiron 1545. Sháním autorizovaný servis nejlépe v okolí Liberce. Baterie přestala ze dne na den fungovat. Jeden den vydržela 1 a půl hodiny, druhý den však ani vteřinu a okamžitě od odpojení od sítě se vypne. Dal jsem jej reklamovat, ale přišla nevyřízená reklamace, protože prý na baterii je záruka jen jeden rok, psal jsem na ČOI, ze které mi přišlo vyjádření, že se na baterii vztahuje záruka 2 roky jako na vše. Ale musím dokázat zavinění prodávajícího (výrobce). Ví někdo o nějakém autorizovaném servisu, kde by dokázali umření baterie? Prosím pomozte mi. Předem děkuji za Vaši odpověď.

Nevím, kde na to ČOI přišla . Je li záruka na věc 2 roky, nemůže prodejce říci že je záruka 1 rok. Problém, který by měla ČOI řeštit v tvém případě je, zda prodejce dodržel povinnou záruční lhůtu. Jestli ne, je to věc ČOI.Prodejce je povinen dodržet záruční lhůtu, převzít reklamaci a vyjádřit se k ní, případně ji zamítnout. Pakliže dodržel záruční lhůtu, což je jediná možná starost ČOI, zbývá jediná možnost a to soud.
To platí pro všechny výrobky.
V tvém případě - odmítá li záruku pak ČOI má řešit nedodržení délky záruky .
Délka záruky obecně nemá nic společného se vznikem závady. Po tom nic ČOI není . To řešíš s prodejcem, případně prostřednictvím soudu.Soudní znalec pak posoudí, zda došlo k poškození z viny výrobce, nebo tvou.
I když si seženeš potvrzení servisu, pak to nemusí prodejce ani číst.
Zamítl reklamaci a další je soud.Jedině, že by se lekl. Ale prodejce neřeší závadu, nýbrž déklu záruky.

no to mas tak, pokud si kupoval notebook jako soukroma osoba (ne na ICO), tak je normalne zaruka 24 mesicu presne podle zakona. Ovsem zivotnost baterii je kratsi a to, ze skoncila zivotnost baterie neni mozne povazovat za reklamovatelnou vadu, je to asi jako kdybys koupil toner do tiskarny, tisknul a pokud by dosel pred uplynutim dvou let, tak bys ho chtel reklamovat. Nicmene on tvrdi, ze baterii nedosla zivotnost, ze je tam proste vada. Tedy muze zkusit reklamaci znovu a prodejci pohrozit popotahovanim, muze si u autorizovaneho servisu nechat vypracovat posudek a obratit se na prodejce, aby videl, ze to mysli opravdu vazne nebo se muze obratit na soudniho znalce a nechat si vypracovat posudek a pak chtit po prodejci penize za ten posudek i novou baterii nebo (po neuspechu u prodejce) se muze obratit na soud. Musi si ale byt jisty, ze opravdu jen neskoncila zivotnost a ze to je opravdu zavada, aby ho to ve vysledku nestalo vic nez nova baterie.

Prodejce pochybyl, protože měl reklamaci převzít a klidně ji neuznat.
ČOI pochybyla, protože v její pravomoci je postihnout v tomto případě neposkytnutí záruční doby dané zákonem, což je v její pravomoci. Neměla vůbec řešit o jakou závadu se jedná. To není v její kompetenci. To je v kompetenci prodejce, v případě neshody s kupujícím soudce. Jaké důkazní prostředky použije a kdo je uhradí rozhodne soud.

Oni mi vzali notebook do opravy, ale když jsem si ho vyzvedával napsali vyřízení, že na baterii je jen 12 měsíců...ČOI napsala, že musím prokázat odpovědnost prodávajícího. Ale děkuji za Vaše odpovědi, teď jen čekám na konec víkendu, abych mohl kontaktovat autorizovaný servis.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru