Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Doporučení externího HDD

Windows XP má problém s použitím větších než 2TB disků, viz např. článek zde.

Protože XP je pořád mým primárním OS, vybírám mezi dvouteráky (doposud mám doma největší 1,5TB). Pročítám diskuze pod jednotlivými modely na czc (2TB, USB3-snad zpětně kompatibilní z USB2) a není to žádné veselé čtení, všude plno problémů. Nemohu se nějak rozhodnout, co pořídit. Jesli nakonec nebude lepší koupit interní WD Caviar Green a strčit ho do prázného boxu..

Poraďte, nakopněte..

Předmět Autor Datum
Chceš z toho bootovat ? Na to bych zapomněl s XP Stačí dvouterák ? Neměl bys mít problémy. Mám WD ht…
MM_tank 05.10.2011 08:08
MM_tank
Nechci z toho bootovat, je to čistě na zálohu (video, foto, data), externí disk na USB2/3. K tomu u…
L-Core 05.10.2011 08:33
L-Core
Jo už jsme to tu řešili :-) Já koupi toho wd odkládal rok ale dospěl sem k názoru že nic jinýho nen…
MM_tank 05.10.2011 08:47
MM_tank
jedna technická: pokud to bude interní typ napájený z běžícího pc, green nebrat. kdo má čekat než se…
lední brtník 05.10.2011 08:23
lední brtník
Ano, jako další externí zálohovadlo (ne operativní, na to mám po ruce menší 2,5" USB disk), zapínané…
L-Core 05.10.2011 08:49
L-Core
Jinak MM_tank hledal a hledal a zkoušel a práce stála ..ale asi našel. Když bude nějaký sw na ten wd…
MM_tank 05.10.2011 09:29
MM_tank
ale stejně - jestli je po baráku natahaná kabeláž aspoň cat5e, přikoupil bych k nasu relativně levný…
lední brtník 05.10.2011 09:51
lední brtník
Právě, že kabeláž (zasekanou) nemám. Internet mám jen v kanclu (kde trávíme prakticky celý den): 4PC…
L-Core 05.10.2011 10:56
L-Core
Dobry den, osobně už nějakou dobu používám tento http://www.anacomp.cz/a-data-superior-sh93-320gb-2…
Jan Kolář 05.10.2011 10:35
Jan Kolář
Odolnost nevyužiju, nebude se to každou chvíli přenášet. A kapacitu potřebuju minimálně 1,5TB (raděj…
L-Core 05.10.2011 11:00
L-Core
Vřele ti přeju, ať ti vydrží. A-Dat mám připravených na reklamaci plnou krabici od bot (flashek, RAM…
Asmodeus 05.10.2011 11:05
Asmodeus
:-) chápu. Ale že je to muj asi 10. externi disk a tento ma i kolega , zatim oba šlapou dobře, ale j…
Jan Kolář 05.10.2011 11:29
Jan Kolář
Jestli nechceš absolvovat Tankovu (i moji) eskamotáž s wdidle a zarovnáním zeleného WD, doporučuju S…
Asmodeus 05.10.2011 10:41
Asmodeus
Což o to, eskamotáž bych podsoupil, pokud bych to mohl jednoduše provést z USB připojení a nemusel z…
L-Core 05.10.2011 11:08
L-Core
Najde jej příslušná CD-boot utlilta? Já jsem to sice dělal přes e-sata, ale neměl by být problém. V…
Asmodeus 05.10.2011 11:16
Asmodeus
Samec se nelíbí :-)? Nevím, proto jsem založil tohle téma, co si vybrat.
L-Core 05.10.2011 12:43
L-Core
No to zarovnávání /respektive kontrola zda je to zarovnaný dobře/ jej nemine ani se Samsungem ani s…
MM_tank 05.10.2011 12:20
MM_tank
Ak to nechces prenasat tak ext. disk je zbytocny. Kup normalnu 3,5, hod ju do PC a na nu si zalohuj.…
blue5 05.10.2011 11:43
blue5
Dělá ten F4 Samsung takové to cvakání-mlasknutí hlavama při startu (co mě rozčiluje?) Mám Samsung F1…
MM_tank 05.10.2011 12:22
MM_tank
Urobil som 2 pokusne restarty s vypnutym prednym vetracikom a disk bol celu dobu potichu (rovnako ak… poslední
blue5 05.10.2011 19:03
blue5
Ne, v PC to nechci, prostě chci externí řešení.
L-Core 05.10.2011 12:40
L-Core
Tož po anabázi s Teacem máš a chceš ty samý problémy mít s WD bookem ? Je to to samý akorát s jiným…
MM_tank 05.10.2011 12:30
MM_tank

Nechci z toho bootovat, je to čistě na zálohu (video, foto, data), externí disk na USB2/3.

K tomu uspávání, myslíš tyhle potíže? Nějak mě na ty greeny přechází chuť (i když u zálohového disku je to snad jedno: buď zálohuju/obnovuju nebo je disk vypnutý síťovým tlačítkem). Přes USB připojení to asi nenastavím, co (ani tu wdaligňácé zarovnání particií)?

Jo už jsme to tu řešili :-)

Já koupi toho wd odkládal rok ale dospěl sem k názoru že nic jinýho není. Ta baracuda mě prostě nějak nepřesvědčila. Do samsungu se mi nějak nechtělo.

Asi jsi četl:
http://pctuning.tyden.cz/hardware/disky-cd-dvd-br/ 20256-velky-srovnavaci-test-2tb-pevnych-disku

http://extrahardware.cnews.cz/sest-2tb-disku-srovn ani-v-popularnich-benchmarcich

http://extrahardware.cnews.cz/sest-2tb-disku-prakt icke-testy-hodnoceni

jedna technická: pokud to bude interní typ napájený z běžícího pc, green nebrat. kdo má čekat než se zelený krám probudí k práci.
(edit: tankův wdidle si znamenám)

u nasboxů s jejich vlastními šetřícími režimy je green taky kontraproduktivní, psal tu o tom z vlastní zkušenosti kdysi mif.

usb3 je zpětně kompatibilní, ale mi se to rozhraní moc nezamlouvá. když už je to taková hromada skladovacího prostoru, proč to omezovat na jediné připojení, proč ten 1x(až 2x) 2tb není na gigabitové síti? nějaký esata nebo usb ať je tam navíc, ale takový datastore především patří do sítě.

podle požadavků předpokládám, že se zamýšlíš hlavně nad náhradou domácího zálohovacího/skladovacího boxu, že ti nejde primárně o přenosnost.

Ano, jako další externí zálohovadlo (ne operativní, na to mám po ruce menší 2,5" USB disk), zapínané odhadem jednou za dva týdny či měsíc, aby se doplnily nové home-výtvory (hlavně video a foto).

Po síti k tomu přistupovat nemusím. TV na druhém konci baráku nemám zatím sesíťovanou, doma v kanclu jen 100Mb router (na lanoidní provoz mi bohatě stačí), wifi nechci. Je pro mě jednodušší (i když pohodlnější) k TV data ručně dotáhnout na 2,5" externím USB HDD.

USB 3 je u mě věc budoucí, je třeba být vsjegdá gatóv. Moje současné PC umí jen USB 2.

----
Od mých předvčerejčích problémů s externím TEACem (2*750GB v jednom) chci mít homevidea (kromě originálních pásek) raději ještě na dvou místech.

ale stejně - jestli je po baráku natahaná kabeláž aspoň cat5e, přikoupil bych k nasu relativně levný wr1043nd, případně ještě 1gbit switch na druhý konec baráku - a pak bych upřednostnil síťovou verzi toho boxu.

na 100mbit síti je sdílení celkem pomalé, to už radši přenesu data ručně. čili tam má síťový nas disk smysl jen kvůli všeobecné dostupnosti (třeba jednou kvůli telce nebo notebooku), ne kvůli rychlosti.

Právě, že kabeláž (zasekanou) nemám. Internet mám jen v kanclu (kde trávíme prakticky celý den): 4PC, IP telefon + cívku s 50m Cat5e (když je dcera doma, dotáhne si to k noťasu do pokoje). Lištovat vedení či sekat do zdí zatím nechci.

Ta 100Mb je pomalá, ale pro naší potřebu přesouvání běžných pracovních dat (řádově jednotky až desítky MB dat denně) mezi mým a manželčiným PC je dostačující. Větší synchronizaci dat na rezervní počítače (řádově gigabajty) zhruba jednou měsíčně taky přežiju.

--
Ale to jsme už trochu odbočili od výběru externích disků.

Jestli nechceš absolvovat Tankovu (i moji) eskamotáž s wdidle a zarovnáním zeleného WD, doporučuju Samsung SpinPoint F4 EcoGreen. Boxy bývají slušné Wellandy a Icy Boxy, stačí si jen vybrat dle požadované konektivity. Taky bys mohl zakoupit network disk (či NAS bednu + disk, toto ale vyjde podstatně dráž) a nakonektit si to domácí síťky (nejsou špatné třeba WD My Book Live).

Což o to, eskamotáž bych podsoupil, pokud bych to mohl jednoduše provést z USB připojení a nemusel zbytečně disk z krabičky vymontovávat (kdybych koupil hotové řešení s WD greenem), připojovat na SATA do PC a případně přenastavovat AHCI v BIOSu (teď si zaboha nevzpomenu, jak to v PC mám :-[ nastavené…)

Provedu nastavení wdidle a wdalign i z připojeného USB disku? Najde jej příslušná CD-boot utlilta?

Najde jej příslušná CD-boot utlilta?

Já jsem to sice dělal přes e-sata, ale neměl by být problém. V BIOSu (aspoň pro tuto operaci) bych enabloval "Legacy USB Storage Detect", pak na to normálně poštval ony utility. Samec se nelíbí :-)?

edit: AHCI zapínat nemusíš. Stačí připojit e-satu při vypnutém PC, pak zapnout box s diskem, následně PC - BIOS ti to najde jako standardní (interní) satu.

Ak to nechces prenasat tak ext. disk je zbytocny. Kup normalnu 3,5, hod ju do PC a na nu si zalohuj. Pred mesiacom som si tiez kupoval green disk na zalohu. Po precitani diskusii na CZC ma na WD presla chut a vybral som si 1,5TB Samsung (teraz ho nemaju ale toto je ten isty len ina kapacita) http://www.alza.sk/samsung-spinpoint-ecogreen-f4-2 000gb-d196289.htm
Stale nanho zalohujem (uz ostava len 500GB) a nemam jediny problem. Rychlost ma tiez nijako neobmedzuje, akorat hlucnost porovnavat nemozem pretoze moj predny 2000 ot. fan prebije aj mlyncek na orechy.

Tož po anabázi s Teacem máš a chceš ty samý problémy mít s WD bookem ? Je to to samý akorát s jiným trafem..pokazit se to může taky. Čím víc budeš mít krabiček se samostatnýma trafama a třeba vzdorující elektronikou tím větší šance že budeš "pořád" v poruše a kopírovat.

Šup do komplu přidat http://www.alza.cz/coolermaster-coolermaster-4-in- 3-devices-module-d115631.htm

a buď na disky v tom přidělané udělat vypínače napájení a disky zapínat jen na zálohu nebo pokud jsi perfekcionista tak použít druhý pc zdroj. Tím vyloučíš zdechnutí při fatální chybě zdroje.
Možno též využít nějakého starého pc, přidělat tam případně sata řadič a disky

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru