Předmět Autor Datum
Drát na kostru - vypálí se pojistky. Rozpojenej drát - něco nefunguje. Jinak těžko něco poznáš, pak…
Prasak 23.05.2013 20:56
Prasak
ok díky. Ještě bych měl dotaz. Mohou vybít baterii nedotažené svorky?
mroun 23.05.2013 21:29
mroun
V autě to může způsobit blbý starty a její špatný dobíjení.
Prasak 23.05.2013 21:50
Prasak
Dobrý den,nedotažené svorky na baterii značně zvyšují protékající proud při startech-přechodový odpo…
Lubomír 24.05.2013 09:13
Lubomír
Jaký fyzikální zákon je odpovědný za zvětšení proudu procházejícího obvodem při zvětšení odporu a ne…
czcharlie 28.05.2013 21:07
czcharlie
To bude nejspíše Esakiho dioda ;-)
jirka44 28.05.2013 21:29
jirka44
On ale motor starteru sa nesprava jak pevny odpor, ked sa toci pomaly alebo vobec tak vinutie motora…
MM.. 28.05.2013 22:51
MM..
nedotazene svorky su proste spatny a treba ich dotiahnut :) - o tom žádná, ale plácat nesmysly by se… poslední
czcharlie 28.05.2013 23:34
czcharlie
Jak píše Prasák, autoelektrika je živý organizmus sám pro sebe a závady, které popisuješ se dost blb…
ladaadal 24.05.2013 06:51
ladaadal
V základu platí co napsal Prasak, s tím že u moderních aut už mnoho obvodů nefunguje na principu kdy…
J_K 24.05.2013 12:47
J_K

Dobrý den,nedotažené svorky na baterii značně zvyšují protékající proud při startech-přechodový odpor,vzniká velké teplo,pár aut už takto při startu vzplálo.Takže volné svorky snižují velice rychle kapacitu baterie pro start a další elektroniku v autě.Svorky důkladně utáhnout a namazat vodní vazelínou,aby neoxidovaly.

On ale motor starteru sa nesprava jak pevny odpor, ked sa toci pomaly alebo vobec tak vinutie motora ide takmer do skratu (ked sa motor toci tak ne). Samozrejme nebude to az taky extrem jak pise, ale neda sa to zjednodusit na nejaky obvod s jednym zdrojom a idealnym odporom a dratom.
Ja myslim ze diskusia o prude je irelevantna, nedotazene svorky su proste spatny a treba ich dotiahnut :)

Jak píše Prasák, autoelektrika je živý organizmus sám pro sebe a závady, které popisuješ se dost blbě hledaj, dokud se neprojeví. Jinak povolený svorky na vybíjení baterie nemají žádný vliv, ovšem stává se, že některé věci mají odběr, i když to není vidět (je to prostě elektrike) a nebo taky může být baterka už K.O., takže si neudrží kapacitu.

V základu platí co napsal Prasak, s tím že u moderních aut už mnoho obvodů nefunguje na principu kdy každý spotřebič nebo člen má vlastní kabel a ten když se přeruší, tak něco nejde nebo se vypálí pojistka. Napájení je často společné, pojistkami jen rozdělené na jednotlivé úseky, ale kam má proud jít už se neřeší spínačema, ale dvouvodičovým vedením CAN, což je síťový protokol pracující s digitálním signálem. Poruchy v této síti můžou být fatální, že něco(nebo taky nic) nefunguje, nebo jen občasné, případně okrajové, a mechanici je zjišťují diagnostickým programem, kterým je vyčtou z registru závad, případně testem jednotlivých akčních členů. Každopádně pokud na ně diagnostika přímo nenavede, tak se tyto závady hledají dost blbě. Třeba mně už nějaký čas svítí kontrolka vadné žárovky, přestože všechny jsou v pořádku. Nicméně diagnostika trvá na svém. Zřejmě se jedná někde o nějaký zoxidovaný kontakt, který mění odpor v systému, ale zabývat se tím budu až opravdu dotyčná žárovka přestane svítit.
Ještě k vybíjení baterie. Volná svorka ji určitě nevybíjí, ale může způsobit že se baterie dostatečně nenabíjí. Což v důsledku vyjde nastejno.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru